Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 3080
- Data wpłynięcia: 2015-01-14
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
- data uchwalenia: 2015-02-05
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 308
3080-c1
Art. 38
Wprowadzenie
systemu
płatności
N
Nie będzie stosowany w
podstawowej w państwach członkowskich,
Polsce
które
zastosowały
system
jednolitej
płatności obszarowej
38. O ile przepisy niniejszej sekcji nie
stanowią inaczej, niniejszy tytuł stosuje się
do państw członkowskich, które zastosowały
system
jednolitej
płatności
obszarowej
przewidziany w niniejszym rozdziale sekcja
4.
Art. 24-29 nie mają zastosowania do tych
państw członkowskich.
Art. 39 Pierwszy przydział uprawnień do płatności
N
Nie będzie stosowany w
39. 1. Uprawnienia do płatności przydziela
Polsce
się rolnikom, którzy są uprawnieni
do
otrzymania
płatności
bezpośrednich zgodnie z art. 9
niniejszego
rozporządzenia,
pod
warunkiem że:
a) złożą wniosek o przydział uprawnień do
płatności
w
ramach
systemu
płatności
podstawowej
przed
ostatecznym
terminem
składania
wniosków, który ma być określony
zgodnie z art. 78 akapit pierwszy lit.
b)
rozporządzenia
(UE)
nr 1306/2013 w pierwszym roku
stosowania
systemu
płatności
podstawowej,
z
wyjątkiem
przypadku działania siły wyższej lub
okoliczności nadzwyczajnych; oraz
97
b) byli uprawnieni do otrzymywania płatności
przed zastosowaniem jakichkolwiek
zmniejszeń
lub
wykluczeń
przewidzianych w tytule II rozdział 4
rozporządzenia (WE) nr 73/2009, w
odniesieniu do wniosku o przyznanie
pomocy
w
ramach
płatności
bezpośrednich lub przejściowego
wsparcia
krajowego
lub
uzupełniających krajowych płatności
bezpośrednich
zgodnie
z
rozporządzeniem (WE) nr 73/2009
na 2013 r.
Państwa członkowskie mogą przydzielić
uprawnienia do płatności rolnikom
uprawnionym
do
otrzymania
płatności bezpośrednich zgodnie z
art. 9 niniejszego rozporządzenia,
którzy
spełniają
warunek
przewidziany w akapicie pierwszym
lit. a) i którzy za 2013 r. nie
otrzymali płatności w odniesieniu do
wniosku o przyznanie pomocy, o
którym mowa w akapicie pierwszym
lit. b) niniejszego ustępu, i którzy do
dnia określonego przez dane państwo
członkowskie zgodnie z art. 11 ust. 2
rozporządzenia (WE) nr 1122/2009
w roku składania wniosków 2013
posiadali jedynie grunty rolne, które
w dniu 30 czerwca 2003 r. nie były
utrzymane w dobrej kulturze rolnej,
98
jak przewidziano w art. 124 ust. 1
rozporządzenia (WE) nr 73/2009.
2. Z wyjątkiem przypadku działania siły
wyższej
lub
okoliczności
nadzwyczajnych liczba uprawnień
do
płatności
przydzielonych
rolnikowi
w
pierwszym
roku
wdrażania
systemu
płatności
podstawowej jest równa liczbie
kwalifikujących się hektarów, które
rolnik deklaruje w swoim wniosku o
przyznanie pomocy zgodnie z art. 72
ust. 1 akapit pierwszy lit. a)
rozporządzenia (UE) nr 1306/2013 w
pierwszym roku stosowania systemu
płatności podstawowej i które są w
jego posiadaniu w dniu ustalonym
przez dane państwo członkowskie.
Data ta nie może być późniejsza niż
ustalona
w
tym
państwie
członkowskim data zmiany wniosku
o przyznanie pomocy.
3. Komisja jest uprawniona do przyjmowania
zgodnie
z
art.
70
aktów
delegowanych
ustanawiających
dalsze
przepisy
dotyczące
wprowadzenia systemu płatności
podstawowej
w
państwach
członkowskich, które zastosowały
system
jednolitej
płatności
obszarowej.
4. Komisja przyjmuje akty wykonawcze
99
ustanawiające przepisy dotyczące
wniosków o przydział uprawnień do
płatności
składanych
w
roku
przydziału uprawnień do płatności,
w przypadku gdy te uprawnienia do
płatności nie mogą być jeszcze
ostatecznie ustalone i w przypadku
gdy na przydział mają wpływ
szczególne okoliczności.
Te akty wykonawcze przyjmuje się zgodnie z
procedurą sprawdzającą, o której
mowa w art. 71 ust. 2.
Art. 40 Wartość uprawnień do płatności
N
Nie będzie stosowany w
40. 1. W pierwszym roku stosowania
Polsce
systemu
płatności
podstawowej
państwa
członkowskie
obliczają
wartość jednostkową uprawnień do
płatności
dzieląc
stałą
wartość
procentową
pułapu
krajowego
ustalonego w załączniku II dla
każdego odnośnego roku przez
liczbę uprawnień do płatności w
pierwszym roku stosowania systemu
płatności
podstawowej,
z
wyłączeniem
uprawnień
przydzielonych z rezerwy krajowej
lub rezerw regionalnych.
Stałą wartość procentową, o której mowa w
akapicie pierwszym oblicza się
dzieląc pułap krajowy lub regionalny
dla systemu płatności podstawowej,
100
który ma być ustalony zgodnie z,
odpowiednio, art. 22 ust. 1 lub art.
23 ust. 2 niniejszego rozporządzenia
na pierwszy rok stosowania systemu
płatności
podstawowej,
po
zastosowaniu
liniowego
zmniejszenia przewidzianego w art.
30 ust. 1 lub, w stosownych
przypadkach, w ust. 2, przez pułap
krajowy określony w załączniku II w
odniesieniu do pierwszego roku
stosowania
systemu
płatności
podstawowej. Liczba uprawnień do
płatności
odpowiada
liczbie
hektarów.
2. W
drodze
odstępstwa
od
metody
obliczania, o której mowa w ust. 1,
państwa
członkowskie
mogą
zadecydować
o
różnicowaniu
wartości uprawnień do płatności w
pierwszym roku stosowania systemu
płatności podstawowej, z wyłączenie
uprawnień przydzielonych z rezerwy
krajowej lub rezerw regionalnych,
dla każdego odnośnego roku, na
podstawie ich początkowej wartości
jednostkowej.
3. Początkową
wartość
jednostkową
uprawnień do płatności, o której
mowa w ust. 2, ustala się dzieląc
stałą wartość procentową łącznej
wartości pomocy, z wyłączeniem
101
Dokumenty związane z tym projektem:
-
3080-c1
› Pobierz plik
-
3080-c2
› Pobierz plik