eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego

Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego

Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 3080
  • Data wpłynięcia: 2015-01-14
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
  • data uchwalenia: 2015-02-05
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 308

3080-c1

wdrażania na poziomie
regionalnym
lub
wspólnego
wdrażania
obszarów
proekologicznych zgodnie
z art. 46 ust. 5 i 6
rozporządzenia (UE) nr
1307/2013,
obszarów
zgłoszonych
Komisji
zgodnie
z
art.
20
rozporządzenia (UE) nr
1307/2013,
obszarów
pokrytych
trwałymi
użytkami zielonymi, które
są wrażliwe pod względem
środowiskowym,
na
obszarach
objętych
dyrektywą
Rady
92/43/EWG (15)
lub
dyrektywą
Parlamentu
Europejskiego
i
Rady
2009/147/WE (16), jak i
dalszych
obszarów
wrażliwych,
o
których
mowa w art. 45 ust. 1
rozporządzenia (UE) nr
1307/2013, lub obszarów
wyznaczonych
przez
państwa
członkowskie
zgodnie z art. 48 tego
rozporządzenia.

Art. 5
N
3. Państwa członkowskie


Przepis
25

ust. 3
dopilnowują,
aby
rozporządzenia
maksymalny kwalifikowalny
stosowany wprost
obszar
na
działkę
-nie wymaga
referencyjną,
o
którym
wdrożenia
mowa w ust. 2 lit. a), był
właściwie
określony
ilościowo
w
granicach
maksymalnie 2 %, biorąc
przy tym pod uwagę obwód i
stan działki referencyjnej.

Art. 5
5. GIS
funkcjonuje
na
N


Przepis
ust 5
podstawie
krajowego
rozporządzenia
systemu
odniesienia
za
stosowany wprost
pomocą
współrzędnych
-nie wymaga
zdefiniowanego
w
wdrożenia
dyrektywie
2007/2/WE
Parlamentu Europejskiego i
Rady , który pozwala na
wykonanie
znormalizowanych
pomiarów oraz jednoznaczną
identyfikację działek rolnych
w
zainteresowanych
państwach
członkowskich.
W przypadku gdy stosuje się
różne
systemy
współrzędnych, systemy te
wzajemnie się wykluczają, a
każdy z nich zapewnia
spójność
pomiędzy
elementami
informacji
26

odnoszącymi się do tego
samego położenia.
Art. 8
Identyfikacja
T
Art. 52 W ustawie z dnia 18 grudnia 2003 r. o krajowym
beneficjentów
pkt 3
systemie
ewidencji
producentów,
ewidencji
Nie naruszając przepisów
gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o
art. 72 ust. 3 rozporządzenia
przyznanie płatności (Dz. U. z 2012 r. poz. 86 oraz z
(UE) nr 1306/2013, jednolity
2013 r. poz. 1537) wprowadza się następujące zmiany:
system
rejestrowania

tożsamości
każdego
3) w art. 7 dodaje się ust. 1a i 1b w brzmieniu:
beneficjenta, przewidziany w
„1a. W przypadku producenta będącego w
art.
73
wymienionego
związku
małżeńskim
oraz
w
przypadku
rozporządzenia, gwarantuje
producenta
będącego
współposiadaczem
jednoznaczną identyfikację
gospodarstwa rolnego ewidencja producentów
odnośnie
do
wszystkich
zawiera ponadto:
wniosków
o
przyznanie
1) imię i nazwisko oraz numer ewidencyjny
pomocy
i
wniosków
o
powszechnego
elektronicznego
systemu
płatność
lub
innych
ewidencji
ludności
(PESEL)
małżonka
deklaracji złożonych przez
producenta, z zastrzeżeniem ust. 3;
tego samego beneficjenta.
2) imiona i nazwiska oraz numer ewidencyjny

powszechnego
elektronicznego
systemu
ewidencji
ludności
(PESEL)
współposiadaczy
gospodarstwa
rolnego,
będących
osobami
fizycznymi,
z
zastrzeżeniem ust. 3;
3) nazwę oraz numer identyfikacyjny w
krajowym rejestrze urzędowym podmiotów
gospodarski
narodowej
(REGON)
współposiadaczy
gospodarstwa
rolnego,
niebędących osobami fizycznymi, jeżeli
numer taki został nadany.
1b. W przypadku producenta będącego
spółką cywilną ewidencja producentów zawiera
27

ponadto:
1) imiona i nazwiska oraz numer ewidencyjny
powszechnego
elektronicznego
systemu
ewidencji ludności (PESEL) wspólników
będących
osobami
fizycznymi,
z
zastrzeżeniem ust. 3;
2) nazwę oraz numer identyfikacyjny w krajowym
rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki
narodowej
(REGON)
wspólników
nie
będących osobami fizycznymi, jeżeli numer
taki został nadany.”;
Art.
9 1. W przypadku gdy
T
Art. 8 2. Elementy krajobrazu, o których mowa w art. 9 ust.
ust. 1
niektóre
elementy
ust. 2 i 1 rozporządzenia nr 640/2014, uznaje się za część
krajobrazu,
w
ust. 3 działki rolnej, jeżeli ich szerokość nie przekracza
szczególności
pkt 2
szerokości określonej w przepisach wydanych na
żywopłoty, rowy i
podstawie ust. 3 pkt 2.
murki, tradycyjnie
3. Minister właściwy do spraw rolnictwa określi, w
stanowią
element
drodze rozporządzenia:
dobrej
kultury
2) elementy krajobrazu, o których mowa w art. 9 ust. 1
rolnej upraw lub
rozporządzenia nr 640/2014, oraz ich szerokość,
użytkowania ziemi
kierując się kryteriami określonymi w art. 9 ust. 1
w
niektórych
rozporządzenia nr 640/2014, w szczególności tym, aby
regionach, państwa
ta szerokość odpowiadała tradycyjnej szerokości
członkowskie mogą
takich elementów krajobrazu występujących w danym
postanowić,
że
regionie i nie przekraczała 2 metrów;
odpowiedni obszar

należy uznawać za
część
kwalifikującego się
obszaru
działki
rolnej w rozumieniu
art. 67 ust. 4 lit. a)
28

rozporządzenia
(UE) nr 1306/2013,
pod warunkiem że
jego szerokość nie
przekracza
całkowitej
szerokości ustalanej
przez dane państwo
członkowskie.
Szerokość
ta
odpowiada
tradycyjnej
szerokości w danym
regionie i nie może
przekraczać dwóch
metrów.

Jeżeli jednak do dnia 9
grudnia 2009 r. i
zgodnie z art. 30
ust. 2 akapit trzeci
rozporządzenia
Komisji (WE) nr
796/2004
(18)
państwa
członkowskie
zawiadomiły
Komisję,
że
szerokość
ta
przekracza
dwa
metry, można ją
nadal stosować.
29

strony : 1 ... 90 ... 130 ... 140 . [ 141 ] . 142 ... 150 ... 156

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: