Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 3080
- Data wpłynięcia: 2015-01-14
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
- data uchwalenia: 2015-02-05
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 308
3080-c1
gdzie jest to konieczne, aby osiągnąć
tę wartość procentową, z populacji
kontrolnej w zakresie zazieleniania
wybiera się losowo dodatkowych
beneficjentów;
c)
pozostałą
liczbę
beneficjentów z próby kontrolnej, o
której mowa w art. 31 ust. 1 lit. a),
wybiera się na podstawie analizy
ryzyka;
d)
wszystkich
beneficjentów
wybranych zgodnie z lit. a)–c)
niniejszego akapitu można traktować
jako
część
prób
kontrolnych
przewidzianych w art. 30 lit. b)–e),
g) i h). Tam, gdzie jest to konieczne,
aby osiągnąć minimalny wskaźnik
kontroli, z odpowiednich populacji
kontrolnych wybiera się losowo
dodatkowych beneficjentów;
e)
wszystkich
beneficjentów
wybranych zgodnie z lit. a)–d)
niniejszego akapitu można traktować
jako
część
próby
kontrolnej
przewidzianej w art. 30 lit. a). Tam,
gdzie jest to konieczne, aby osiągnąć
minimalny wskaźnik kontroli –
spośród wszystkich beneficjentów
ubiegających się o pomoc z systemu
70
płatności podstawowej lub systemu
jednolitej
płatności
obszarowej
zgodnie z tytułem III rozdział 1
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013 –
wybiera się losowo dodatkowych
beneficjentów;
f)
minimalną
liczbę
beneficjentów, o których mowa w
art. 30 lit. f), wybiera się losowo
spośród wszystkich beneficjentów
ubiegających się o płatność w
ramach
systemu
dla
małych
gospodarstw zgodnie z tytułem V
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013;
g)
minimalną
liczbę
beneficjentów, o których mowa w
art. 31 ust. 1 lit. b), wybiera się na
podstawie analizy ryzyka spośród
wszystkich
beneficjentów
kwalifikujących się do płatności z
tytułu
zazieleniania,
którzy
są
zwolnieni
ze
zobowiązań
dotyczących dywersyfikacji upraw i
obszaru
proekologicznego,
nie
osiągając progów, o których mowa
w art. 44 i 46 rozporządzenia (UE) nr
1307/2013, i którzy nie są objęci
zobowiązaniami, o których mowa w
art. 45 tego rozporządzenia;
71
h)
między 20 % a 25 %
minimalnej liczby beneficjentów, o
których mowa w art. 31 ust. 1 lit. c),
d) i h), wybiera się losowo spośród
wszystkich
beneficjentów
wybranych
zgodnie
z
lit.
b)
niniejszego akapitu. Tam, gdzie jest
to konieczne, aby osiągnąć tę
wartość procentową, dodatkowych
beneficjentów wybiera się losowo
spośród wszystkich beneficjentów
wybranych
zgodnie
z
lit.
a)
niniejszego akapitu. Pozostałą liczbę
beneficjentów, o których mowa w
art. 31 ust. 1 lit. c), d) oraz h),
wybiera się na podstawie analizy
ryzyka
spośród
wszystkich
beneficjentów wybranych zgodnie z
lit. c) niniejszego akapitu. Tam,
gdzie jest to konieczne, aby osiągnąć
minimalny wskaźnik kontroli, z
odpowiednich populacji kontrolnych
na podstawie analizy ryzyka wybiera
się dodatkowych beneficjentów;
i)
między 20 % a 25 %
minimalnej
liczby
wspólnych
realizacji, o których mowa w art. 31
ust. 1 lit. e), wybiera się losowo
spośród
wszystkich
wspólnych
realizacji zgodnie z art. 46 ust. 6
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013.
72
Pozostałą
liczbę
wspólnych
realizacji, o których mowa w art. 31
ust. 1 lit. e), wybiera się na
podstawie analizy ryzyka.
Kontrole na miejscu w odniesieniu
do
dodatkowych
beneficjentów
wybranych zgodnie z lit. d), e) i h),
jak
również
beneficjentów
wybranych zgodnie z lit. f) i g) mogą
być
ograniczone
do
systemu
pomocy, dla którego zostali wybrani,
jeżeli osiągnięto już minimalne
wskaźniki
kontroli
dla
innych
systemów pomocy, o które się
ubiegali.
Kontrole na miejscu – w odniesieniu
do
dodatkowych
beneficjentów
wybranych zgodnie z art. 31 ust. 3 i
zgodnie z akapitem pierwszym lit. h)
niniejszego ustępu, jak również
beneficjentów wybranych zgodnie
akapitem
pierwszym
lit.
i)
niniejszego ustępu – mogą być
ograniczone do praktyk w zakresie
zazieleniania, dla których zostali oni
wybrani,
jeżeli
osiągnięto
już
minimalne wskaźniki kontroli dla
innych systemów pomocy i praktyk
w zakresie zazieleniania, których ci
beneficjenci
są
zobowiązani
73
przestrzegać.
Do
celów
art.
31
państwa
członkowskie
zapewniają
reprezentatywność próby kontrolnej
w odniesieniu do różnych praktyk.
3. Do celów art. 32 i 33 najpierw
wybiera się losowo między 20 % a
25
%
minimalnej
liczby
beneficjentów,
którzy
zostaną
poddani
kontroli
na
miejscu.
Pozostałą
liczbę
beneficjentów,
którzy zostaną poddani kontroli na
miejscu, wybiera się na podstawie
analizy ryzyka.
Do
celów
art.
32
państwa
członkowskie mogą, w wyniku
analizy ryzyka, wybrać konkretne
środki rozwoju obszarów wiejskich,
które
mają
zastosowanie
do
beneficjentów.
4. Jeżeli liczba beneficjentów,
którzy
mają
zostać
poddani
kontrolom na miejscu, przekracza
minimalną liczbę beneficjentów, o
których mowa w art. 30–33, odsetek
wybranych losowo beneficjentów w
dodatkowej próbie nie przekracza 25
74
tę wartość procentową, z populacji
kontrolnej w zakresie zazieleniania
wybiera się losowo dodatkowych
beneficjentów;
c)
pozostałą
liczbę
beneficjentów z próby kontrolnej, o
której mowa w art. 31 ust. 1 lit. a),
wybiera się na podstawie analizy
ryzyka;
d)
wszystkich
beneficjentów
wybranych zgodnie z lit. a)–c)
niniejszego akapitu można traktować
jako
część
prób
kontrolnych
przewidzianych w art. 30 lit. b)–e),
g) i h). Tam, gdzie jest to konieczne,
aby osiągnąć minimalny wskaźnik
kontroli, z odpowiednich populacji
kontrolnych wybiera się losowo
dodatkowych beneficjentów;
e)
wszystkich
beneficjentów
wybranych zgodnie z lit. a)–d)
niniejszego akapitu można traktować
jako
część
próby
kontrolnej
przewidzianej w art. 30 lit. a). Tam,
gdzie jest to konieczne, aby osiągnąć
minimalny wskaźnik kontroli –
spośród wszystkich beneficjentów
ubiegających się o pomoc z systemu
70
płatności podstawowej lub systemu
jednolitej
płatności
obszarowej
zgodnie z tytułem III rozdział 1
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013 –
wybiera się losowo dodatkowych
beneficjentów;
f)
minimalną
liczbę
beneficjentów, o których mowa w
art. 30 lit. f), wybiera się losowo
spośród wszystkich beneficjentów
ubiegających się o płatność w
ramach
systemu
dla
małych
gospodarstw zgodnie z tytułem V
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013;
g)
minimalną
liczbę
beneficjentów, o których mowa w
art. 31 ust. 1 lit. b), wybiera się na
podstawie analizy ryzyka spośród
wszystkich
beneficjentów
kwalifikujących się do płatności z
tytułu
zazieleniania,
którzy
są
zwolnieni
ze
zobowiązań
dotyczących dywersyfikacji upraw i
obszaru
proekologicznego,
nie
osiągając progów, o których mowa
w art. 44 i 46 rozporządzenia (UE) nr
1307/2013, i którzy nie są objęci
zobowiązaniami, o których mowa w
art. 45 tego rozporządzenia;
71
h)
między 20 % a 25 %
minimalnej liczby beneficjentów, o
których mowa w art. 31 ust. 1 lit. c),
d) i h), wybiera się losowo spośród
wszystkich
beneficjentów
wybranych
zgodnie
z
lit.
b)
niniejszego akapitu. Tam, gdzie jest
to konieczne, aby osiągnąć tę
wartość procentową, dodatkowych
beneficjentów wybiera się losowo
spośród wszystkich beneficjentów
wybranych
zgodnie
z
lit.
a)
niniejszego akapitu. Pozostałą liczbę
beneficjentów, o których mowa w
art. 31 ust. 1 lit. c), d) oraz h),
wybiera się na podstawie analizy
ryzyka
spośród
wszystkich
beneficjentów wybranych zgodnie z
lit. c) niniejszego akapitu. Tam,
gdzie jest to konieczne, aby osiągnąć
minimalny wskaźnik kontroli, z
odpowiednich populacji kontrolnych
na podstawie analizy ryzyka wybiera
się dodatkowych beneficjentów;
i)
między 20 % a 25 %
minimalnej
liczby
wspólnych
realizacji, o których mowa w art. 31
ust. 1 lit. e), wybiera się losowo
spośród
wszystkich
wspólnych
realizacji zgodnie z art. 46 ust. 6
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013.
72
Pozostałą
liczbę
wspólnych
realizacji, o których mowa w art. 31
ust. 1 lit. e), wybiera się na
podstawie analizy ryzyka.
Kontrole na miejscu w odniesieniu
do
dodatkowych
beneficjentów
wybranych zgodnie z lit. d), e) i h),
jak
również
beneficjentów
wybranych zgodnie z lit. f) i g) mogą
być
ograniczone
do
systemu
pomocy, dla którego zostali wybrani,
jeżeli osiągnięto już minimalne
wskaźniki
kontroli
dla
innych
systemów pomocy, o które się
ubiegali.
Kontrole na miejscu – w odniesieniu
do
dodatkowych
beneficjentów
wybranych zgodnie z art. 31 ust. 3 i
zgodnie z akapitem pierwszym lit. h)
niniejszego ustępu, jak również
beneficjentów wybranych zgodnie
akapitem
pierwszym
lit.
i)
niniejszego ustępu – mogą być
ograniczone do praktyk w zakresie
zazieleniania, dla których zostali oni
wybrani,
jeżeli
osiągnięto
już
minimalne wskaźniki kontroli dla
innych systemów pomocy i praktyk
w zakresie zazieleniania, których ci
beneficjenci
są
zobowiązani
73
przestrzegać.
Do
celów
art.
31
państwa
członkowskie
zapewniają
reprezentatywność próby kontrolnej
w odniesieniu do różnych praktyk.
3. Do celów art. 32 i 33 najpierw
wybiera się losowo między 20 % a
25
%
minimalnej
liczby
beneficjentów,
którzy
zostaną
poddani
kontroli
na
miejscu.
Pozostałą
liczbę
beneficjentów,
którzy zostaną poddani kontroli na
miejscu, wybiera się na podstawie
analizy ryzyka.
Do
celów
art.
32
państwa
członkowskie mogą, w wyniku
analizy ryzyka, wybrać konkretne
środki rozwoju obszarów wiejskich,
które
mają
zastosowanie
do
beneficjentów.
4. Jeżeli liczba beneficjentów,
którzy
mają
zostać
poddani
kontrolom na miejscu, przekracza
minimalną liczbę beneficjentów, o
których mowa w art. 30–33, odsetek
wybranych losowo beneficjentów w
dodatkowej próbie nie przekracza 25
74
Dokumenty związane z tym projektem:
-
3080-c1
› Pobierz plik
-
3080-c2
› Pobierz plik