Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 3080
- Data wpłynięcia: 2015-01-14
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
- data uchwalenia: 2015-02-05
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 308
3080-c1
informacjami przekazanymi przez
zainteresowane
zatwierdzone
organizacje międzybranżowe – w
celu
sprawdzenia
kwalifikowalności do zwiększenia
pomocy, o którym mowa w art. 60
ust. 2 rozporządzenia (UE) nr
1307/2013;
g) w celu sprawdzenia zgodności z
kryteriami
zatwierdzania
organizacji
międzybranżowych
oraz wykazu ich członków co
najmniej raz na 5 lat.
Do celów akapitu pierwszego lit. c),
w
przypadku
gdy
system
zintegrowany przewiduje formularze
geoprzestrzennego
wniosku
o
przyznanie
pomocy,
kontrole
krzyżowe są przeprowadzane na
podstawie przecięcia przestrzennego
zdigitalizowanej
powierzchni
deklarowanej z danymi w systemie
identyfikacji
działek
rolnych.
Ponadto
kontrole
krzyżowe
przeprowadza
się
w
celu
zapobiegania podwójnemu ubieganiu
się o pomoc dla tego samego
obszaru.
2. Wykazanie
niezgodności
w
trakcie
kontroli
krzyżowych
powoduje wszczęcie odpowiedniej
60
procedury administracyjnej i, w
stosownych
przypadkach,
przeprowadzenie
kontroli
na
miejscu.
3. Jeżeli działka referencyjna ujęta
jest we wniosku o przyznanie
pomocy lub wniosku o płatność
złożonym przez dwóch lub więcej
beneficjentów
w
ramach
tego
samego systemu pomocy lub środka
wsparcia, a zgłoszone działki rolne
pokrywają się przestrzennie lub
całkowity
obszar
zgłoszony
przekracza
maksymalny
kwalifikowalny obszar określony
zgodnie z art. 5 ust. 2 lit. a) i b)
rozporządzenia delegowanego (UE)
nr 640/2014, a różnica mieści się w
granicach tolerancji pomiaru zgodnie
z art. 38 niniejszego rozporządzenia
w
odniesieniu
do
tej
działki
referencyjnej, państwo członkowskie
może przewidzieć proporcjonalne
zmniejszenie
danych
obszarów,
chyba że beneficjent wykaże, że
którykolwiek
z
pozostałych
zainteresowanych
beneficjentów
zawyżył wielkość swoich obszarów
ze szkodą dla tego pierwszego.
Art. 30
Wskaźnik kontroli w odniesieniu
N
-
-
Przepis
61
do systemów pomocy obszarowej
rozporządzenia
innych niżŚpłatnościŚzŚtytułuŚ
stosowany wprost -
praktyk rolniczych korzystnych
nie
wymaga
dlaŚklimatuŚiŚśrodowiska
wdrożenia
W odniesieniu do systemów pomocy
obszarowej innych niż płatności z
tytułu
praktyk
rolniczych
korzystnych
dla
klimatu
i
środowiska zgodnie z tytułem III
rozdział 3 rozporządzenia (UE) nr
1307/2013
(zwanymi
dalej
„płatnością z tytułu zazieleniania”),
próba kontrolna do celów kontroli na
miejscu przeprowadzanych każdego
roku obejmuje co najmniej:
a) 5 %
wszystkich
beneficjentów
składających wniosek o pomoc z
systemu płatności podstawowej lub
systemu
jednolitej
płatności
obszarowej zgodnie z tytułem III
rozdział 1 rozporządzenia (UE) nr
1307/2013. Państwa członkowskie
zapewniają, by próba kontrolna
zawierała
co
najmniej
5 %
wszystkich
beneficjentów
zgłaszających użytki rolne, które
obejmują
głównie
obszary
utrzymujące się naturalnie w stanie
nadającym się do wypasu zgodnie
z art. 10 ust. 1 rozporządzenia
delegowanego (UE) nr 639/2014;
62
b) 5 %
wszystkich
beneficjentów
ubiegających
się
o
płatność
redystrybucyjną zgodnie z tytułem
III rozdział 2 rozporządzenia (UE)
nr 1307/2013;
c) 5 %
wszystkich
beneficjentów
ubiegających się o płatność z
tytułu obszarów o ograniczeniach
naturalnych zgodnie z tytułem III
rozdział 4 rozporządzenia (UE) nr
1307/2013;
d) 5 %
wszystkich
beneficjentów
ubiegających się o płatność dla
młodych rolników zgodnie z
tytułem
III
rozdział
5
rozporządzenia
(UE)
nr
1307/2013;
e) 5 %
wszystkich
beneficjentów
ubiegających
się
o
płatności
obszarowe w ramach wsparcia
związanego z produkcją zgodnie z
tytułem
IV
rozdział
1
rozporządzenia
(UE)
nr
1307/2013;
f) 5 %
wszystkich
beneficjentów
ubiegających się o płatność w
ramach
systemu
dla
małych
gospodarstw zgodnie z tytułem V
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013;
g) 30 %
wszystkich
zgłoszonych
63
obszarów wykorzystywanych do
produkcji konopi zgodnie z art. 32
ust. 6 rozporządzenia (UE) nr
1307/2013;
h) 5 %
wszystkich
beneficjentów
ubiegających
się
o
płatność
specyficzną w odniesieniu do
bawełny zgodnie z tytułem IV
rozdział 2 rozporządzenia (UE) nr
1307/2013.
Art. 31
1. W odniesieniu do płatności z
N
Przepis
tytułu zazieleniania próba kontrolna
rozporządzenia
do celów kontroli na miejscu
stosowany wprost -
przeprowadzanych każdego roku
nie wymaga
obejmuje co najmniej:
wdrożenia
a) 5 % beneficjentów zobowiązanych
do stosowania praktyk rolniczych
korzystnych dla klimatu i
środowiska (zwanych dalej
„praktykami w zakresie
zazieleniania”), którzy nie
stanowią części populacji kontroli,
o których mowa w lit. b) i c)
(zwanych dalej „populacjami
kontroli w zakresie zazieleniania”);
próba ta obejmuje jednocześnie
przynajmniej 5 % wszystkich
beneficjentów posiadających
obszary pokryte trwałymi
użytkami zielonymi, które są
wrażliwe pod względem
64
zainteresowane
zatwierdzone
organizacje międzybranżowe – w
celu
sprawdzenia
kwalifikowalności do zwiększenia
pomocy, o którym mowa w art. 60
ust. 2 rozporządzenia (UE) nr
1307/2013;
g) w celu sprawdzenia zgodności z
kryteriami
zatwierdzania
organizacji
międzybranżowych
oraz wykazu ich członków co
najmniej raz na 5 lat.
Do celów akapitu pierwszego lit. c),
w
przypadku
gdy
system
zintegrowany przewiduje formularze
geoprzestrzennego
wniosku
o
przyznanie
pomocy,
kontrole
krzyżowe są przeprowadzane na
podstawie przecięcia przestrzennego
zdigitalizowanej
powierzchni
deklarowanej z danymi w systemie
identyfikacji
działek
rolnych.
Ponadto
kontrole
krzyżowe
przeprowadza
się
w
celu
zapobiegania podwójnemu ubieganiu
się o pomoc dla tego samego
obszaru.
2. Wykazanie
niezgodności
w
trakcie
kontroli
krzyżowych
powoduje wszczęcie odpowiedniej
60
procedury administracyjnej i, w
stosownych
przypadkach,
przeprowadzenie
kontroli
na
miejscu.
3. Jeżeli działka referencyjna ujęta
jest we wniosku o przyznanie
pomocy lub wniosku o płatność
złożonym przez dwóch lub więcej
beneficjentów
w
ramach
tego
samego systemu pomocy lub środka
wsparcia, a zgłoszone działki rolne
pokrywają się przestrzennie lub
całkowity
obszar
zgłoszony
przekracza
maksymalny
kwalifikowalny obszar określony
zgodnie z art. 5 ust. 2 lit. a) i b)
rozporządzenia delegowanego (UE)
nr 640/2014, a różnica mieści się w
granicach tolerancji pomiaru zgodnie
z art. 38 niniejszego rozporządzenia
w
odniesieniu
do
tej
działki
referencyjnej, państwo członkowskie
może przewidzieć proporcjonalne
zmniejszenie
danych
obszarów,
chyba że beneficjent wykaże, że
którykolwiek
z
pozostałych
zainteresowanych
beneficjentów
zawyżył wielkość swoich obszarów
ze szkodą dla tego pierwszego.
Art. 30
Wskaźnik kontroli w odniesieniu
N
-
-
Przepis
61
do systemów pomocy obszarowej
rozporządzenia
innych niżŚpłatnościŚzŚtytułuŚ
stosowany wprost -
praktyk rolniczych korzystnych
nie
wymaga
dlaŚklimatuŚiŚśrodowiska
wdrożenia
W odniesieniu do systemów pomocy
obszarowej innych niż płatności z
tytułu
praktyk
rolniczych
korzystnych
dla
klimatu
i
środowiska zgodnie z tytułem III
rozdział 3 rozporządzenia (UE) nr
1307/2013
(zwanymi
dalej
„płatnością z tytułu zazieleniania”),
próba kontrolna do celów kontroli na
miejscu przeprowadzanych każdego
roku obejmuje co najmniej:
a) 5 %
wszystkich
beneficjentów
składających wniosek o pomoc z
systemu płatności podstawowej lub
systemu
jednolitej
płatności
obszarowej zgodnie z tytułem III
rozdział 1 rozporządzenia (UE) nr
1307/2013. Państwa członkowskie
zapewniają, by próba kontrolna
zawierała
co
najmniej
5 %
wszystkich
beneficjentów
zgłaszających użytki rolne, które
obejmują
głównie
obszary
utrzymujące się naturalnie w stanie
nadającym się do wypasu zgodnie
z art. 10 ust. 1 rozporządzenia
delegowanego (UE) nr 639/2014;
62
b) 5 %
wszystkich
beneficjentów
ubiegających
się
o
płatność
redystrybucyjną zgodnie z tytułem
III rozdział 2 rozporządzenia (UE)
nr 1307/2013;
c) 5 %
wszystkich
beneficjentów
ubiegających się o płatność z
tytułu obszarów o ograniczeniach
naturalnych zgodnie z tytułem III
rozdział 4 rozporządzenia (UE) nr
1307/2013;
d) 5 %
wszystkich
beneficjentów
ubiegających się o płatność dla
młodych rolników zgodnie z
tytułem
III
rozdział
5
rozporządzenia
(UE)
nr
1307/2013;
e) 5 %
wszystkich
beneficjentów
ubiegających
się
o
płatności
obszarowe w ramach wsparcia
związanego z produkcją zgodnie z
tytułem
IV
rozdział
1
rozporządzenia
(UE)
nr
1307/2013;
f) 5 %
wszystkich
beneficjentów
ubiegających się o płatność w
ramach
systemu
dla
małych
gospodarstw zgodnie z tytułem V
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013;
g) 30 %
wszystkich
zgłoszonych
63
obszarów wykorzystywanych do
produkcji konopi zgodnie z art. 32
ust. 6 rozporządzenia (UE) nr
1307/2013;
h) 5 %
wszystkich
beneficjentów
ubiegających
się
o
płatność
specyficzną w odniesieniu do
bawełny zgodnie z tytułem IV
rozdział 2 rozporządzenia (UE) nr
1307/2013.
Art. 31
1. W odniesieniu do płatności z
N
Przepis
tytułu zazieleniania próba kontrolna
rozporządzenia
do celów kontroli na miejscu
stosowany wprost -
przeprowadzanych każdego roku
nie wymaga
obejmuje co najmniej:
wdrożenia
a) 5 % beneficjentów zobowiązanych
do stosowania praktyk rolniczych
korzystnych dla klimatu i
środowiska (zwanych dalej
„praktykami w zakresie
zazieleniania”), którzy nie
stanowią części populacji kontroli,
o których mowa w lit. b) i c)
(zwanych dalej „populacjami
kontroli w zakresie zazieleniania”);
próba ta obejmuje jednocześnie
przynajmniej 5 % wszystkich
beneficjentów posiadających
obszary pokryte trwałymi
użytkami zielonymi, które są
wrażliwe pod względem
64
Dokumenty związane z tym projektem:
-
3080-c1
› Pobierz plik
-
3080-c2
› Pobierz plik