eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego

Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego

Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 3080
  • Data wpłynięcia: 2015-01-14
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
  • data uchwalenia: 2015-02-05
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 308

3080-c1

ryzykiem dla innych podobnych
Art. 52 pkt 4) b)
w ust. 2 pkt 4 otrzymuje
operacji, beneficjentów lub innych
lit. b
brzmienie:
podmiotów. W ocenie określa się
„4) wyniki kontroli na miejscu, o
również przyczyny takich sytuacji,
których mowa w rozporządzeniu nr
wszelkie dalsze kontrole, które mogą
640/2014
i
rozporządzeniu
być wymagane, a także niezbędne
wykonawczym Komisji (UE) nr
działania
naprawcze
i
809/2014 z dnia 17 lipca 2014 r.
zapobiegawcze.
ustanawiającym zasady stosowania
4. Właściwy organ przeprowadza
rozporządzenia
Parlamentu
inspekcje fizyczne w terenie, w
Europejskiego i Rady (UE) nr
przypadku
gdy
fotointerpretacja
1306/2013
w
odniesieniu
do
ortoobrazów
(satelitarnych
lub
zintegrowanego
systemu
lotniczych) nie dostarcza wyników,
zarządzania i kontroli, środków
które pozwalają na wyciągnięcie
rozwoju obszarów wiejskich oraz
ostatecznych
wniosków,
zasady wzajemnej zgodności (Dz.
satysfakcjonujących właściwy organ,
Urz. UE L 227 z 31.07.2014, str.
w odniesieniu do kwalifikowalności
69).”;
lub właściwej powierzchni obszaru,
który jest przedmiotem kontroli
administracyjnej lub kontroli na
miejscu.
5. Niniejszy rozdział stosuje się do
wszystkich
kontroli
przeprowadzanych
na
mocy
niniejszego rozporządzenia i nie
naruszając przepisów szczegółowych
przewidzianych w tytułach IV i V.
Ustęp 3 nie ma jednak zastosowania
do tytułu V.

Art. 25
Kontrole na miejscu mogą zostać
T
art. 37 ust. 4 Art. 37 ust. 4. Czynności kontrolne

zapowiedziane, pod warunkiem że
mogą być wykonywane podczas
50

nie koliduje to z ich celem lub

nieobecności
rolnika
także
skutecznością. Zapowiedzenie
wówczas,
gdy
rolnik
został

kontroli następuje z wyprzedzeniem
zawiadomiony o kontroli zgodnie z
ściśle ograniczonym do niezbędnego

art. 25 rozporządzenia nr 809/2014.
minimum i nie przekracza 14 dni.

Art. 37 ust. 7. Czynności kontrolne
Jednakże w przypadku kontroli na
art. 38 ust. 7 w ramach kontroli wymogów mogą
miejscu odnoszących się do
być
wykonywane
podczas
wniosków o przyznanie pomocy z

nieobecności
rolnika
także
związanej z produkcją zwierząt
wówczas,
gdy
rolnik
został
gospodarskich lub wniosków o
zawiadomiony o kontroli zgodnie z
płatność w ramach środków wsparcia
art. 25 rozporządzenia nr 809/2014.
związanych z produkcją zwierzęcą,
zapowiedzenie nie przekracza 48
godzin, z wyjątkiem należycie
uzasadnionych przypadków. Ponadto
jeżeli prawodawstwo stosowane do
aktów i norm dotyczących zasady
wzajemnej zgodności wymaga, aby
kontrole na miejscu miały
niezapowiedziany charakter,
wymienione zasady mają również
zastosowanie w przypadku kontroli
na miejscu przeprowadzanych pod
kątem przestrzegania zasady
wzajemnej zgodności.

Art. 26
Termin kontroli na miejscu
N
-
-
Przepis
1. W
przypadku
gdy
ma
to
rozporządzenia
zastosowanie, kontrole na miejscu
stosowany wprost -
przewidziane
w
niniejszym
nie
wymaga
rozporządzeniu przeprowadza się w
wdrożenia
51

tym samym czasie, co pozostałe
kontrole przewidziane w prawie
unijnym.
2. Do celów środków rozwoju
obszarów
wiejskich
objętych
zakresem systemu zintegrowanego,
kontrole na miejscu są rozłożone w
ciągu roku zgodnie z analizą ryzyka
związanego
z
różnymi
zobowiązaniami w ramach każdego
środka.
3. Kontrole na miejscu obejmują
sprawdzenie
zgodności
ze
wszystkimi
kryteriami
kwalifikowalności, zobowiązaniami i
innymi obowiązkami wynikającymi
z tych systemów pomocy lub
środków wsparcia, dla których dany
beneficjent został wybrany zgodnie z
art. 34.
Czas trwania kontroli na miejscu jest
ściśle ograniczony do niezbędnego
minimum.
4. Jeżeli
niektóre
kryteria
kwalifikowalności, zobowiązania i
inne obowiązki można sprawdzić
tylko
w
konkretnym
okresie,
kontrole na miejscu mogą wymagać
dodatkowych wizyt w późniejszym
terminie.
W
takim
przypadku
kontrole
na
miejscu

koordynowane w taki sposób, aby
52

ograniczyć liczbę i czas trwania
takich wizyt u jednego beneficjenta
do
niezbędnego
minimum.
W
stosownych przypadkach, wizyty
takie mogą również być prowadzone
w drodze teledetekcji zgodnie z art.
40.
Jeżeli
wymagane

wizyty
odnoszące
się
do
gruntów
ugorowanych, miedzy śródpolnych,
stref
buforowych,
pasów
kwalifikujących się hektarów wzdłuż
obrzeży
lasu,
obszarów
z
międzyplonami lub pokrywą zieloną
zgłoszonych
jako
obszar
proekologiczny,
liczba
tych
dodatkowych
wizyt
w
50 %
przypadków dotyczy tego samego
beneficjenta wybranego w oparciu o
ryzyko, a w pozostałych 50 %
przypadków – innych dodatkowo
wybranych beneficjentów. Innych
dodatkowych beneficjentów wybiera
się losowo spośród wszystkich
beneficjentów posiadających grunty
ugorowane, miedze śródpolne, strefy
buforowe, pasy kwalifikujących się
hektarów wzdłuż obrzeży lasu,
obszary
z
międzyplonami
lub
pokrywą zieloną zgłoszone jako
obszar
proekologiczny,
a
takie
wizyty mogą być ograniczone do
53

obszarów zgłoszonych jako grunty
ugorowane, miedze śródpolne, strefy
buforowe, pasy kwalifikujących się
hektarów wzdłuż obrzeży lasu,
obszary
z
międzyplonami
lub
pokrywą zieloną.
W przypadku gdy wymagane są
dodatkowe
wizyty,
do
każdej
dodatkowej wizyty stosuje się art.
25.

Art. 27
Wzajemne powiadomienia o
N
-
-
Przepis
wynikach kontroli
rozporządzenia
W stosownych przypadkach, w
stosowany wprost -
kontrolach
administracyjnych
i
nie
wymaga
kontrolach na miejscu pod kątem
wdrożenia
kwalifikowalności uwzględnia się
podejrzane przypadki niezgodności
zgłoszone
przez
inne
służby,
jednostki lub organizacje.
Państwa członkowskie zapewniają,
aby wszystkie odpowiednie ustalenia
poczynione
w
ramach
kontroli
zgodności
z
kryteriami
kwalifikowalności, zobowiązaniami i
innymi obowiązkami dotyczącymi
systemów
wymienionych
w
załączniku I do rozporządzenia (UE)
nr 1307/2013 lub wsparcia w ramach
środków
rozwoju
obszarów
wiejskich
objętych
zakresem
systemu
zintegrowanego
były
54

strony : 1 ... 70 ... 110 ... 118 . [ 119 ] . 120 ... 130 ... 156

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: