Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 3080
- Data wpłynięcia: 2015-01-14
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
- data uchwalenia: 2015-02-05
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 308
3080-c1
Art.
18 W przypadku wspólnej realizacji
T
Art. 12 ust. 4 4. Minister właściwy do spraw
akapit
deklarację, o której mowa w akapicie
rolnictwa
określi,
w
drodze
czwarty
pierwszym, uzupełnia się pisemną
rozporządzenia, obszary uznawane
umową przewidzianą w art. 47 ust. 4
za obszary proekologiczne oraz
rozporządzenia delegowanego (UE)
warunki
wspólnej
realizacji
nr 639/2014.
praktyki
utrzymania
tych
obszarów,
w
tym
warunki
uznawania
gospodarstw
za
znajdujące się w bliskiej odległości
i
wymagania, jakim powinna
odpowiadać umowa, o której mowa
w art. 47 ust. 4 rozporządzenia nr
639/2014, uwzględniając rodzaje
obszarów wymienionych w art. 46
ust. 2 rozporządzenia nr 1307/2013
oraz kryteria ich uznawania za
obszary proekologiczne, określone
w art. 45 rozporządzenia nr
639/2014, a także mając na
względzie zapewnienie osiągnięcia
jak
najkorzystniejszego
oddziaływania
na
środowisko
wykonywania praktyki utrzymania
obszarów
uznawanych
za
proekologiczne.
Art. 19 2. Od roku składania wniosków 2016
N
-
-
Przepis
ust. 2-3 państwa członkowskie przewidują
rozporządzenia
uproszczoną procedurę składania
stosowany wprost -
wniosków, o której mowa w art. 72
nie
wymaga
ust. 3 rozporządzenia (UE) nr
wdrożenia
1306/2013.
40
3. Z góry ustalone formularze, które
należy
stosować
w
procedurze
składania wniosków, o której mowa
w ust. 2, są sporządzane na
podstawie informacji przekazanych
w pojedynczym wniosku złożonym
w odniesieniu do roku 2015 i
zawierają w szczególności:
a) wszelkie dodatkowe informacje
niezbędne do ustalenia zgodności z
art. 64 rozporządzenia (UE) nr
1307/2013 oraz, w stosownych
przypadkach, wszelkie dodatkowe
informacje
niezbędne
do
potwierdzenia, że beneficjent wciąż
spełnia
przepisy
art.
9
tego
rozporządzenia;
b) oświadczenie beneficjenta, iż jest
on
świadomy
szczególnych
warunków
odnoszących
się
do
systemu dla małych gospodarstw, o
których to warunkach mowa w art.
64
rozporządzenia
(UE)
nr
1307/2013.
Jeżeli
państwa
członkowskie
zdecydują się na metodę płatności
określoną w art. 63 ust. 2 akapit
pierwszy lit. a) rozporządzenia (UE)
nr 1307/2013, bez stosowania jego
akapitu trzeciego, z góry ustalone
formularze dostarcza się – na
zasadzie odstępstwa od akapitu
41
pierwszego niniejszego ustępu –
zgodnie z sekcją 1 niniejszego
rozdziału.
Art. 19 4. Beneficjenci, którzy zdecydują się
T
Art. 55 ust.
6. W kolejnych latach rolnik
ust. 4
wycofać z systemu dla małych
6 i 7
uczestniczący w systemie dla małych
gospodarstw w odniesieniu do roku
gospodarstw może wystąpić z tego
następującego po roku 2015 –
systemu, składając oświadczenie o
zgodnie z art. 62 ust. 1 akapit drugi
wystąpieniu z tego systemu w
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013
terminie do dnia 30 września roku, w
lub art. 62 ust. 2 tego rozporządzenia
którym to wystąpienie ma nastąpić.
– informują właściwy organ o swoim
W takim przypadku w decyzji w
wycofaniu zgodnie z zasadami
sprawie
przyznania
płatności
stosowanymi
w
państwach
bezpośrednich za rok, w którym
członkowskich.
zostało złożone to oświadczenie,
stwierdza
się,
że
rolnik
nie
uczestniczy w systemie dla małych
gospodarstw.
7. Oświadczenie o wystąpieniu
z systemu dla małych gospodarstw
składa się do kierownika biura
powiatowego Agencji, o którym
mowa w art. 5:
1)
składając wniosek o przyznanie
płatności bezpośrednich albo
2) na formularzu opracowanym i
udostępnionym przez Agencję.
Art. 21 Artykuł 21
N
-
-
Przepis
ust.
rozporządzenia
Wymagania w odniesieniu do
1(bez lit.
stosowany wprost -
wniosków o przyznanie pomocy
d)) i 2
nie wymaga
związanej z produkcjąŚ zwierzątŚ
wdrożenia
gospodarskichŚ iŚ doŚ wnioskówŚ oŚ
płatnośćŚ wŚ ramachŚ środkówŚ
42
wsparcia związanychŚzŚprodukcjąŚ
zwierzęcą
1. Wniosek o przyznanie pomocy
związanej z produkcją zwierząt
gospodarskich zdefiniowany w art. 2
ust.
1
akapit
drugi
pkt
15
rozporządzenia delegowanego (UE)
nr 640/2014 lub wniosek o płatność
w
ramach
środków
wsparcia
związanych z produkcją zwierzęcą
zdefiniowanych w art. 2 ust. 1 akapit
drugi pkt 14 tego rozporządzenia
zawiera
wszystkie
informacje
niezbędne
do
ustalenia
kwalifikowalności do pomocy lub
wsparcia, a w szczególności:
a) tożsamość beneficjenta;
b) odniesienie do pojedynczego
wniosku, jeśli został on wcześniej
złożony;
c) liczbę zwierząt każdego typu,
odnośnie
do
których
złożono
wniosek
o
przyznanie
pomocy
związanej z produkcją zwierząt
gospodarskich
lub
wniosek
o
płatność, oraz w przypadku bydła –
kody identyfikacyjne zwierząt;
e) w stosownych przypadkach,
wszelkie dokumenty uzupełniające
potrzebne
do
wykazania
kwalifikowalności
do
43
przedmiotowego systemu lub środka;
f) oświadczenie beneficjenta, że jest
świadomy warunków dotyczących
przedmiotowej
pomocy
lub
wsparcia.
2. Każdy posiadacz zwierząt ma
prawo do otrzymania od właściwych
organów, w rozsądnych odstępach
czasowych oraz bez nadmiernych
opóźnień,
informacji
przechowywanych
w
skomputeryzowanej bazie danych
zwierząt odnoszących się do niego
oraz do jego zwierząt. W trakcie
składania wniosku o przyznanie
pomocy związanej z produkcją
zwierząt gospodarskich lub wniosku
o płatność beneficjent oświadcza, że
zawarte w nim dane są poprawne
oraz
kompletne
albo
koryguje
niepoprawne dane lub uzupełnia
brakujące.
Art. 21 d) w stosownych przypadkach,
T
Art. 16 ust. 2. Płatności związane do zwierząt
ust. 1 lit. zobowiązanie
beneficjenta
do
2 pkt 1) lit. gatunku
bydło
domowe
są
d)
utrzymywania zwierząt, o których
a) tiret
przyznawane rolnikowi w formie:
mowa w lit. c), w gospodarstwie w
drugie, ust. 1)
płatności do bydła, jeżeli:
okresie ustalonym przez państwo
2 pkt 2) lit. a)
posiada samice lub samce
członkowskie, oraz informacje o
a) tiret
tego gatunku:
miejscu
lub
miejscach,
gdzie
drugie, ust.
- ….
zwierzęta będą utrzymywane w
5 pkt 1) lit.
- przez okres od dnia złożenia
danym okresie;
b)
wniosku o przyznanie tej
płatności do dnia 30 czerwca
44
18 W przypadku wspólnej realizacji
T
Art. 12 ust. 4 4. Minister właściwy do spraw
akapit
deklarację, o której mowa w akapicie
rolnictwa
określi,
w
drodze
czwarty
pierwszym, uzupełnia się pisemną
rozporządzenia, obszary uznawane
umową przewidzianą w art. 47 ust. 4
za obszary proekologiczne oraz
rozporządzenia delegowanego (UE)
warunki
wspólnej
realizacji
nr 639/2014.
praktyki
utrzymania
tych
obszarów,
w
tym
warunki
uznawania
gospodarstw
za
znajdujące się w bliskiej odległości
i
wymagania, jakim powinna
odpowiadać umowa, o której mowa
w art. 47 ust. 4 rozporządzenia nr
639/2014, uwzględniając rodzaje
obszarów wymienionych w art. 46
ust. 2 rozporządzenia nr 1307/2013
oraz kryteria ich uznawania za
obszary proekologiczne, określone
w art. 45 rozporządzenia nr
639/2014, a także mając na
względzie zapewnienie osiągnięcia
jak
najkorzystniejszego
oddziaływania
na
środowisko
wykonywania praktyki utrzymania
obszarów
uznawanych
za
proekologiczne.
Art. 19 2. Od roku składania wniosków 2016
N
-
-
Przepis
ust. 2-3 państwa członkowskie przewidują
rozporządzenia
uproszczoną procedurę składania
stosowany wprost -
wniosków, o której mowa w art. 72
nie
wymaga
ust. 3 rozporządzenia (UE) nr
wdrożenia
1306/2013.
40
3. Z góry ustalone formularze, które
należy
stosować
w
procedurze
składania wniosków, o której mowa
w ust. 2, są sporządzane na
podstawie informacji przekazanych
w pojedynczym wniosku złożonym
w odniesieniu do roku 2015 i
zawierają w szczególności:
a) wszelkie dodatkowe informacje
niezbędne do ustalenia zgodności z
art. 64 rozporządzenia (UE) nr
1307/2013 oraz, w stosownych
przypadkach, wszelkie dodatkowe
informacje
niezbędne
do
potwierdzenia, że beneficjent wciąż
spełnia
przepisy
art.
9
tego
rozporządzenia;
b) oświadczenie beneficjenta, iż jest
on
świadomy
szczególnych
warunków
odnoszących
się
do
systemu dla małych gospodarstw, o
których to warunkach mowa w art.
64
rozporządzenia
(UE)
nr
1307/2013.
Jeżeli
państwa
członkowskie
zdecydują się na metodę płatności
określoną w art. 63 ust. 2 akapit
pierwszy lit. a) rozporządzenia (UE)
nr 1307/2013, bez stosowania jego
akapitu trzeciego, z góry ustalone
formularze dostarcza się – na
zasadzie odstępstwa od akapitu
41
pierwszego niniejszego ustępu –
zgodnie z sekcją 1 niniejszego
rozdziału.
Art. 19 4. Beneficjenci, którzy zdecydują się
T
Art. 55 ust.
6. W kolejnych latach rolnik
ust. 4
wycofać z systemu dla małych
6 i 7
uczestniczący w systemie dla małych
gospodarstw w odniesieniu do roku
gospodarstw może wystąpić z tego
następującego po roku 2015 –
systemu, składając oświadczenie o
zgodnie z art. 62 ust. 1 akapit drugi
wystąpieniu z tego systemu w
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013
terminie do dnia 30 września roku, w
lub art. 62 ust. 2 tego rozporządzenia
którym to wystąpienie ma nastąpić.
– informują właściwy organ o swoim
W takim przypadku w decyzji w
wycofaniu zgodnie z zasadami
sprawie
przyznania
płatności
stosowanymi
w
państwach
bezpośrednich za rok, w którym
członkowskich.
zostało złożone to oświadczenie,
stwierdza
się,
że
rolnik
nie
uczestniczy w systemie dla małych
gospodarstw.
7. Oświadczenie o wystąpieniu
z systemu dla małych gospodarstw
składa się do kierownika biura
powiatowego Agencji, o którym
mowa w art. 5:
1)
składając wniosek o przyznanie
płatności bezpośrednich albo
2) na formularzu opracowanym i
udostępnionym przez Agencję.
Art. 21 Artykuł 21
N
-
-
Przepis
ust.
rozporządzenia
Wymagania w odniesieniu do
1(bez lit.
stosowany wprost -
wniosków o przyznanie pomocy
d)) i 2
nie wymaga
związanej z produkcjąŚ zwierzątŚ
wdrożenia
gospodarskichŚ iŚ doŚ wnioskówŚ oŚ
płatnośćŚ wŚ ramachŚ środkówŚ
42
wsparcia związanychŚzŚprodukcjąŚ
zwierzęcą
1. Wniosek o przyznanie pomocy
związanej z produkcją zwierząt
gospodarskich zdefiniowany w art. 2
ust.
1
akapit
drugi
pkt
15
rozporządzenia delegowanego (UE)
nr 640/2014 lub wniosek o płatność
w
ramach
środków
wsparcia
związanych z produkcją zwierzęcą
zdefiniowanych w art. 2 ust. 1 akapit
drugi pkt 14 tego rozporządzenia
zawiera
wszystkie
informacje
niezbędne
do
ustalenia
kwalifikowalności do pomocy lub
wsparcia, a w szczególności:
a) tożsamość beneficjenta;
b) odniesienie do pojedynczego
wniosku, jeśli został on wcześniej
złożony;
c) liczbę zwierząt każdego typu,
odnośnie
do
których
złożono
wniosek
o
przyznanie
pomocy
związanej z produkcją zwierząt
gospodarskich
lub
wniosek
o
płatność, oraz w przypadku bydła –
kody identyfikacyjne zwierząt;
e) w stosownych przypadkach,
wszelkie dokumenty uzupełniające
potrzebne
do
wykazania
kwalifikowalności
do
43
przedmiotowego systemu lub środka;
f) oświadczenie beneficjenta, że jest
świadomy warunków dotyczących
przedmiotowej
pomocy
lub
wsparcia.
2. Każdy posiadacz zwierząt ma
prawo do otrzymania od właściwych
organów, w rozsądnych odstępach
czasowych oraz bez nadmiernych
opóźnień,
informacji
przechowywanych
w
skomputeryzowanej bazie danych
zwierząt odnoszących się do niego
oraz do jego zwierząt. W trakcie
składania wniosku o przyznanie
pomocy związanej z produkcją
zwierząt gospodarskich lub wniosku
o płatność beneficjent oświadcza, że
zawarte w nim dane są poprawne
oraz
kompletne
albo
koryguje
niepoprawne dane lub uzupełnia
brakujące.
Art. 21 d) w stosownych przypadkach,
T
Art. 16 ust. 2. Płatności związane do zwierząt
ust. 1 lit. zobowiązanie
beneficjenta
do
2 pkt 1) lit. gatunku
bydło
domowe
są
d)
utrzymywania zwierząt, o których
a) tiret
przyznawane rolnikowi w formie:
mowa w lit. c), w gospodarstwie w
drugie, ust. 1)
płatności do bydła, jeżeli:
okresie ustalonym przez państwo
2 pkt 2) lit. a)
posiada samice lub samce
członkowskie, oraz informacje o
a) tiret
tego gatunku:
miejscu
lub
miejscach,
gdzie
drugie, ust.
- ….
zwierzęta będą utrzymywane w
5 pkt 1) lit.
- przez okres od dnia złożenia
danym okresie;
b)
wniosku o przyznanie tej
płatności do dnia 30 czerwca
44
Dokumenty związane z tym projektem:
-
3080-c1
› Pobierz plik
-
3080-c2
› Pobierz plik