eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego

Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego

Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 3080
  • Data wpłynięcia: 2015-01-14
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
  • data uchwalenia: 2015-02-05
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 308

3080-c1

nr 1307/2013 za pośrednictwem
zobowiązań podjętych zgodnie z art.
39 ust. 2 rozporządzenia Rady (WE)
nr 1698/2005 lub art. 28 ust. 2
rozporządzenia (UE) nr 1305/2013,
zobowiązanie to podaje się we
wniosku o przyznanie pomocy z
odniesieniem
do
odpowiedniego
wniosku o płatność.
Jeżeli beneficjent stosuje praktyki
równoważne
za
pośrednictwem
krajowych
lub
regionalnych
systemów
certyfikacji
środowiskowej zgodnie z art. 43 ust.
3 lit. b) rozporządzenia (UE) nr
1307/2013, ust. 4 i 5 niniejszego
artykułu stosuje się odpowiednio w
odniesieniu do z góry ustalonego
formularza i deklaracji beneficjenta.
Do celów wdrożenia na poziomie
regionalnym
lub
wspólnych
realizacji zgodnie z art. 46 ust. 5 i 6
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013 i
w odniesieniu do części zobowiązań
dotyczących
obszaru
proekologicznego, które beneficjenci
muszą
spełnić
indywidualnie,
beneficjenci
uczestniczący
we
wdrożeniu na poziomie regionalnym
lub
wspólnych
realizacji
jednoznacznie
identyfikują
i
deklarują – w odniesieniu do każdej
35

działki rolnej – rodzaj, wielkość i
lokalizację
obszaru
proekologicznego zgodnie z ust. 5
niniejszego artykułu. We wniosku o
przyznanie pomocy lub wniosku o
płatność
beneficjenci
wpisują
odniesienie
do
deklaracji
o
wdrożeniu na poziomie regionalnym
lub o wspólnej realizacji, o której to
deklaracji
mowa
w
art.
18
niniejszego rozporządzenia.
7. W
przypadku
obszarów
wykorzystywanych
do
produkcji
konopi zgodnie z art. 32 ust. 6
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013
pojedynczy wniosek zawiera:
a) wszelkie informacje wymagane do
identyfikacji działek obsianych
konopiami
ze
wskazaniem
zastosowanych odmian nasion;
b) wskazanie ilości wykorzystanych
nasion (kg na hektar);
c) oficjalne etykiety stosowane na
opakowaniach nasion zgodnie z
dyrektywą Rady 2002/57/WE (15),
w szczególności z jej art. 12 lub
jakikolwiek
inny
dokument
uznawany przez dane państwo
członkowskie za równoważny.
W drodze odstępstwa od akapitu
pierwszego
lit.
c),
jeśli
siew
przypada po ostatecznym terminie
36

złożenia
pojedynczego
wniosku,
etykiety
należy
dostarczyć
najpóźniej do dnia 30 czerwca. Jeśli
etykiety należy dostarczyć także
innym
organom
krajowym,
to
państwa członkowskie mogą ustalić,
że po ich dostarczeniu zgodnie z
wymienioną literą etykiety zwraca
się
beneficjentowi.
Zwrócone
etykiety
oznacza
się
jako
wykorzystane
przy
składaniu
wniosku.
8. W
przypadku
płatności
specyficznej
w
odniesieniu
do
bawełny, przewidzianej w tytule IV
rozdział 2 rozporządzenia (UE) nr
1307/2013,
pojedynczy
wniosek
zawiera:
a) nazwę odmiany wykorzystanych
nasion bawełny;
b) w stosownych przypadkach, nazwę
i adres zatwierdzonej organizacji
międzybranżowej,
której
członkiem jest beneficjent.
9. Obszary,
które
nie

wykorzystywane do celów systemów
pomocy przewidzianych w tytule III,
IV i V rozporządzenia (UE) nr
1307/2013 lub do celów systemów
wsparcia w sektorze wina, o których
mowa w rozporządzeniu 1308/2013,
zgłasza się w jednej lub więcej niż
37

jednej
pozycji
„inne
rodzaje
wykorzystania”.

Art.
18 Dla każdego wdrożenia na poziomie
N


Przepis
akapit
regionalnym lub wspólnej realizacji
rozporządzenia
pierwszy zgodnie z art. 46 ust. 5 lub 6
stosowany wprost -
i drugi
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013
nie wymaga
należy przedłożyć deklarację o
wdrożenia
wdrożeniu na poziomie regionalnym
lub o wspólnej realizacji,
uzupełniającą wniosek o przyznanie
pomocy lub wniosek o płatność
każdego z uczestniczących
beneficjentów.
Deklaracja zawiera wszelkie
niezbędne informacje uzupełniające
pozwalające na sprawdzenie
zgodności z obowiązkami w zakresie
wdrożenia na poziomie regionalnym
lub wspólnej realizacji zgodnie z art.
46 ust. 5 lub 6 tego rozporządzenia,
w szczególności:
a) niepowtarzalną identyfikację
każdego uczestniczącego
beneficjenta;
b) minimalny odsetek, który każdy z
uczestniczących beneficjentów ma
spełniać indywidualnie, o którym
to odsetku mowa w art. 46 ust. 6
akapit drugi tego rozporządzenia;
38

c) całkowitą powierzchnię sąsiednich
struktur przyległych obszarów
proekologicznych, o których mowa
w art. 46 ust. 5 tego
rozporządzenia, lub wspólnych
obszarów proekologicznych, o
których mowa w art. 46 ust. 6 tego
rozporządzenia, w odniesieniu do
których obowiązki są spełniane
wspólnie;
d) z góry ustalone materiały graficzne
wskazujące granice oraz unikalną
identyfikację działek
referencyjnych, które mają być
wykorzystane do jednoznacznego
określenia sąsiednich struktur
przyległych obszarów
proekologicznych lub wspólnych
obszarów proekologicznych i do
wskazania ich granic.

Art.
18 W przypadku wdrożenia na poziomie
N


Nie będzie
akapit
regionalnym, jeżeli szczegółowy
stosowany w Polsce
trzeci
plan, o którym mowa w art. 46 ust. 6
rozporządzenia delegowanego (UE)
nr 639/2014, zawiera wszystkie
informacje wymienione w akapicie
drugim niniejszego artykułu,
deklarację, o której mowa w akapicie
pierwszym, można zastąpić przez
odniesienie do planu.

39

strony : 1 ... 70 ... 110 ... 115 . [ 116 ] . 117 ... 130 ... 156

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: