Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo geodezyjne i kartograficzne
projekt dotyczy wykonania wyroku Trybunału Konstytucyjnego; udostępniania zbiorów danych lub innych materiałów z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego w szczególności stworzenia nowych zasad dot. opłat pobieranych w związku z udostępnianiem tych zbiorów; doprecyzowania kompetencji organów Służby Geodezyjnej i Kartograficznej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2364
- Data wpłynięcia: 2014-05-06
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy - Prawo geodezyjne i kartograficzne oraz ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji
- data uchwalenia: 2014-06-05
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 897
2364-2
Wzór protokołu weryfikacji zbiorów danych oraz innych materiałów przekazywanych do
państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego
……………………………….
(nazwa organu lub jednostki organizacyjnej,
która z upoważnienia organu prowadzi
państwowy zasób geodezyjny i kartograficzny)
PROTOKÓŁ nr ………………………………..
weryfikacji zbiorów danych oraz innych materiałów
przekazywanych do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego
1. Data wpływu dokumentacji do weryfikacji …………………………………………………
2. Osoba dokonująca weryfikacji/numer uprawnień zawodowych/zakres:
………………………………………………………………………………………………...
………………………………………………………………………………………………...
3. Wykonawca prac/numer uprawnień zawodowych ………………………………………….
………………………………………………………………………………………………...
4. Numer zgłoszenia prac geodezyjnych lub kartograficznych ………………………..………
5. Weryfikacja pod względem zgodności z przepisami prawa obowiązującymi w geodezji
i kartografii:
Informacja o zakresie
Podstawa prawna
Uwagi o usunięciu
naruszenia przepisów
naruszenia przepisów
(wypełniać przy ponownej
weryfikacji)
– 2 –
6. Weryfikacja pod względem kompletności przekazywanych rezultatów wykonanych prac
geodezyjnych lub prac kartograficznych.
…..………………………………………………………………………………………………
………..…………………………………………………………………………………………
………..…………………………………………………………………………………………
7. Wynik weryfikacji:
pozytywny (przejdź do punktu 11)
negatywny
8. Data przekazania protokołu wykonawcy ……………………………………………………
9. Stanowisko wykonawcy ………………………………………………………………...…..
………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………..
10.
Wynik ponownej weryfikacji:
pozytywny
uwzględnienie stanowiska wykonawcy
negatywny
Uwagi: …………………………………………………………………………………………...
……………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………
11. Data wpisania do ewidencji materiałów zasobu ……………………...……………………
12. Identyfikator materiału zasobu: ……………………………………….……………………
13. Protokół sporządza się w dwóch egzemplarzach, z których jeden otrzymuje wykonawca.
………………………………..
(podpis)
44-04-dg
Projekt
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ADMINISTRACJI i CYFRYZACJI
z dnia
w sprawie sposobu i trybu uwierzytelniania przez organy Służby Geodezyjnej
i Kartograficznej dokumentów opracowanych przez wykonawców prac geodezyjnych lub
prac kartograficznych na potrzeby postępowań administracyjnych, sądowych lub czynności
cywilno-prawnych
Na podstawie art. 12d ust. 2 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne
i kartograficzne (Dz. U. z 2010 r. Nr 193, poz. 1287 z późn. zm.), zarządza się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa sposób i tryb uwierzytelniania przez organy Służby Geodezyjnej
i Kartograficznej dokumentów opracowanych przez wykonawców prac geodezyjnych lub prac
kartograficznych na potrzeby postępowań administracyjnych, sądowych lub czynności
cywilno-prawnych oraz wzór wniosku o uwierzytelnienie takich dokumentów.
§ 2. Dokumenty opracowane przez wykonawców prac geodezyjnych lub prac kartograficznych
na potrzeby postępowań administracyjnych, sądowych lub czynności cywilno-prawnych podlegają
uwierzytelnieniu poprzez opatrzenie tych dokumentów odpowiednimi klauzulami urzędowymi,
o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 40 ust. 8 ustawy z dnia 17 maja 1989 r.
– Prawo geodezyjne i kartograficzne, zwanej dalej „ustawą, po przyjęciu do państwowego zasobu
geodezyjnego i kartograficznego dokumentacji, sporządzonej przez tych wykonawców,
zawierającej wyniki prac geodezyjnych lub prac kartograficznych, na podstawie których
sporządzone zostały uwierzytelniane dokumenty.
1) Minister Administracji i Cyfryzacji kieruje działem administracji rządowej – administracja publiczna, na
podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie
szczegółowego zakresu działania Ministra Administracji i Cyfryzacji (Dz. U. Nr 248, poz. 1479).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2013 r. poz. 805, 829 i 1635.
– 2 –
§ 3. 1. Uwierzytelnienie dokumentów, o których mowa w § 2, następuje na wniosek
wykonawcy prac geodezyjnych lub prac kartograficznych, złożony wraz w zawiadomieniem,
o którym mowa w art. 12a ust. 1 ustawy, lub na wniosek podmiotu, na rzecz którego realizowane
były prace geodezyjne lub prace kartograficzne.
2.Wzór wniosku o uwierzytelnienie dokumentów, o których mowa w § 2, zawiera załącznik do
rozporządzenia.
3. W przypadku, gdy dokumenty podlegające uwierzytelnieniu doręczane są właściwemu
organowi Służby Geodezyjnej i Kartograficznej wraz ze zbiorami danych i innymi materiałami
w celu ich przyjęcia do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, wniosek
o uwierzytelnienie tych dokumentów oraz zawiadomienie o zakończeniu prac geodezyjnych lub
prac kartograficznych, o którym mowa w art. 12a ust. 1 ustawy, ma postać jednego dokumentu,
którego wzór zawiera rozporządzenie wydane na podstawie art. 12d ust. 1 ustawy.
§ 4. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 12 lipca 2014 r.
MINISTER ADMINISTRACJI I CYFRYZACJI
– 3 –
Załącznik
do rozporządzenia
Ministra Administracji i Cyfryzacji
z dnia ... (poz. ...)
…………………………………………
(miejscowość, data)
………………………………………….
………………………………………….
(nazwa organu)
Wniosek o uwierzytelnienie dokumentów
I.
Dane identyfikujące wnioskodawcę
1. …………………………………………………………………………………………
(imię i nazwisko/nazwa)
2. …………………………………………………………………………………………
(PESEL/REGON)
3. ...........................................................................................................................................
(adres)
4. ...........................................................................................................................................
(numer telefonu, adres poczty elektronicznej)
II. Informacje o dokumentach , których dotyczy wniosek:
1. ………………………………………………………………………………………
(Nazwa dokumentów lub ich przeznaczenie)
2. …………………………………………………………………………………………
(Wykonawca dokumentów)
3. Liczba kopii dokumentów przekazanych do uwierzytelnienia: …………………………..
4. ……………………………………………………………………………………………………………
(numer ewidencyjny dokumentacji zawierającej wyniki prac geodezyjnych, na podstawie których sporządzono
dokumenty podlegające uwierzytelnieniu)
……………………………………………………………….
(podpis wnioskodawcy)
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2364-1
› Pobierz plik
-
2364-2
› Pobierz plik