Rządowy projekt ustawy o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego
Rządowy projekt ustawy o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2295
- Data wpłynięcia: 2014-04-02
- Uchwalenie: sprawa niezamknięta
2295-cz-1
– 85 –
3. Wypłacony równoważnik pieniężny za remont lokalu mieszkalnego podlega
zwrotowi:
1)
w całości, w przypadkach:
a)
podania przez funkcjonariusza w oświadczeniu mieszkaniowym, skróconym
oświadczeniu mieszkaniowym lub zawiadomieniu, o którym mowa w art. 123
ust. 2, nieprawdziwych danych mających wpływ na istnienie uprawnienia do tego
równoważnika lub na jego wysokość,
b)
o których mowa w ust. 2 pkt 1 i 2;
2)
w wysokości proporcjonalnej do liczby dni wynajmowania lub podnajmowania
w całości lub części lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego, o których mowa
w ust. 1, w roku, za który przysługuje ten równoważnik.
Art. 123. 1. Równoważnik pieniężny za brak lokalu mieszkalnego lub równoważnik
pieniężny za remont przyznaje się w drodze decyzji administracyjnej na podstawie złożonego
przez funkcjonariusza oświadczenia mieszkaniowego za dany rok kalendarzowy.
2. O każdej zmianie mającej wpływ na uprawnienie do otrzymania równoważnika
pieniężnego za brak lokalu mieszkalnego albo za remont lub na ich wysokość funkcjonariusz
niezwłocznie zawiadamia Szefa ABW.
3. W przypadku gdy od dnia złożenia przez funkcjonariusza ostatniego oświadczenia
mieszkaniowego nie zaszły zmiany mające wpływ na uprawnienie do otrzymania
równoważnika pieniężnego za brak lokalu mieszkalnego albo za remont oraz na ich
wysokość, równoważniki te wypłaca się na podstawie skróconego oświadczenia
mieszkaniowego składanego przez funkcjonariusza, do dnia 31 marca każdego roku
kalendarzowego.
4. Funkcjonariuszowi, który nabył prawo do równoważnika pieniężnego za remont
w trakcie roku kalendarzowego, przyznaje się ten równoważnik w wysokości proporcjonalnej
do okresu, jaki pozostał do końca roku kalendarzowego, za który przysługuje ten
równoważnik.
5. Minister właściwy do spraw wewnętrznych określi, w drodze rozporządzenia:
1)
wysokość równoważników pieniężnych za:
a)
brak lokalu mieszkalnego,
b)
remont,
2)
tryb i terminy wypłaty i zwrotu równoważników, o których mowa w pkt 1,
– 86 –
3)
wzory:
a)
oświadczenia mieszkaniowego,
b)
zawiadomienia o zmianie, o którym mowa w ust. 2,
c)
skróconego oświadczenia mieszkaniowego
– uwzględniając wpływ stanu rodzinnego funkcjonariusza na wysokość równoważników
pieniężnych za brak lokalu mieszkalnego albo za remont oraz sprawność postępowania.
Art. 124. Funkcjonariusz zwolniony ze służby w ABW, który nie posiada prawa do
lokalu mieszkalnego na warunkach określonych w przepisach o zaopatrzeniu emerytalnym
funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby
Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura
Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej
i Służby Więziennej oraz ich rodzin, zachowuje prawo do przydzielonego lokalu
mieszkalnego według norm dla lokalu socjalnego, przewidzianych w ustawie z dnia
21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie
Kodeksu cywilnego, lub może być przeniesiony do zamiennego lokalu mieszkalnego
w rozumieniu tej ustawy.
Rozdział 8
Uposażenie i inne świadczenia pieniężne funkcjonariuszy Agencji Bezpieczeństwa
Wewnętrznego
Art. 125. 1. Prawo do uposażenia powstaje z dniem mianowania funkcjonariusza na
stanowisko służbowe i wygasa z ostatnim dniem miesiąca, w którym nastąpiło zwolnienie
funkcjonariusza ze służby albo wygaśnięcie stosunku służbowego.
2. Z tytułu służby funkcjonariusz otrzymuje jedno uposażenie i inne świadczenia
pieniężne określone w ustawie.
Art. 126. 1. Przeciętne uposażenie funkcjonariuszy stanowi wielokrotność kwoty
bazowej, której wysokość ustaloną według odrębnych zasad określa ustawa budżetowa.
2. Wielokrotność, o której mowa w ust. 1, określa Rada Ministrów, w drodze
rozporządzenia, uwzględniając konieczność zapewnienia adekwatności wielokrotności kwoty
bazowej do specyfiki zadań wykonywanych przez ABW w odniesieniu do zadań
wykonywanych przez pozostałe służby specjalne.
– 87 –
Art. 127. 1. Uposażenie funkcjonariusza składa się z:
1)
uposażenia zasadniczego;
2)
dodatków do uposażenia zasadniczego, zwanych dalej „dodatkami do uposażenia”.
2. Uposażenie zasadnicze funkcjonariusza wzrasta z tytułu wysługi lat o 2% po 2 latach
służby i o dalszy 1% za każdy następny rok służby, aż do wysokości 20% po 20 latach
służby, oraz o 0,5% za każdy rok służby powyżej 20 lat – łącznie do wysokości 25%
po 30 latach służby.
3. Stanowiska służbowe podlegają zaszeregowaniu do grup zaszeregowania stanowisk
służbowych, którym odpowiadają stawki uposażenia zasadniczego.
4. Podstawę wzrostu uposażenia zasadniczego funkcjonariusza z tytułu wysługi lat
stanowi stawka uposażenia zasadniczego odpowiadająca grupie zaszeregowania stanowiska
służbowego zajmowanego przez tego funkcjonariusza.
5. Do wysługi lat uwzględnianej przy ustalaniu wzrostu uposażenia zasadniczego
funkcjonariusza zalicza się:
1)
okresy służby w ABW;
2)
okresy służby w Agencji Wywiadu, Biurze Ochrony Rządu, Centralnym Biurze
Antykorupcyjnym, Państwowej Straży Pożarnej, Policji, Służbie Kontrwywiadu
Wojskowego, Służbie Więziennej, Służbie Wywiadu Wojskowego, Straży Granicznej
oraz byłym Urzędzie Ochrony Państwa;
3)
okresy traktowane jako równorzędne ze służbą w Policji, ABW, Agencji Wywiadu,
Służbie Kontrwywiadu Wojskowego, Służbie Wywiadu Wojskowego, Centralnym
Biurze Antykorupcyjnym, Straży Granicznej, Biurze Ochrony Rządu, Państwowej
Straży Pożarnej i w Służbie Więziennej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia
18 lutego 1994 r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji
Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu
Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego,
Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej i Służby
Więziennej oraz ich rodzin;
4)
okresy zakończonego zatrudnienia − proporcjonalnie do wymiaru czasu rzeczywiście
wykonywanej pracy w stosunku do wymiaru czasu pracy obowiązującego w danym
zawodzie lub na danym stanowisku; w przypadku równoczesnego zatrudnienia na
więcej niż jednym stanowisku zaliczeniu podlega jeden okres w wymiarze
najkorzystniejszym;
– 88 –
5)
okres ukończonych przez funkcjonariusza studiów wyższych na jednym kierunku, nie
dłuższy jednak od programowego czasu trwania studiów na tym kierunku; z okresów
studiów odbywanych na różnych kierunkach zaliczeniu podlega jeden okres w wymiarze
najkorzystniejszym;
6)
inne okresy, jeżeli na podstawie odrębnych przepisów podlegają wliczeniu do okresu
pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze.
6. Do wysługi lat nie zalicza się okresów służby i pracy, za które nie przysługiwało
uposażenie zasadnicze, wynagrodzenie, zasiłek z tytułu choroby lub zasiłek macierzyński,
a także okresów zawieszenia w czynnościach służbowych, jeżeli za te okresy nie wypłacono
uposażenia w pełnej wysokości.
7. Przepisu ust. 6 nie stosuje się w przypadku:
1)
korzystania przez funkcjonariusza z prawa do urlopu wychowawczego,
2)
korzystania przez funkcjonariusza z urlopu bezpłatnego udzielonego w związku
z wyjazdem za granicę wspólnie z małżonkiem przeniesionym tam w celu pełnienia
służby albo wykonywania pracy w przedstawicielstwie dyplomatycznym, stałym
przedstawicielstwie przy Organizacji Narodów Zjednoczonych lub innej misji
państwowej,
3)
pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym na zasadach określonych w przepisach
o wliczaniu okresów pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym do pracowniczego
stażu pracy
– także przed podjęciem służby w ABW.
8. Minister właściwy do spraw wewnętrznych określi, w drodze rozporządzenia:
1)
grupy zaszeregowania stanowisk służbowych i stawki uposażenia zasadniczego
funkcjonariuszy odpowiadające tym grupom,
2)
tryb zaliczania okresów służby, pracy i innych okresów do wysługi lat, uwzględnianej
przy ustalaniu wzrostu uposażenia zasadniczego, oraz sposób ich dokumentowania
– uwzględniając konieczność właściwego dokumentowania okresów zaliczanych do wysługi
lat, o której mowa w ust. 2, oraz zróżnicowania stawek uposażenia zasadniczego
odpowiadających poszczególnym grupom zaszeregowania stanowisk służbowych.
– 89 –
9. Szef ABW określi, w drodze zarządzenia, stanowiska służbowe w ABW, przypisane
im stopnie etatowe oraz zaszeregowanie tych stanowisk do grup, o których mowa w ust. 8
pkt 1.
Art. 128. 1. Funkcjonariusz otrzymuje dodatki do uposażenia:
1)
dodatek za posiadany stopień służbowy;
2)
dodatek służbowy.
2. Funkcjonariuszowi można przyznać, na czas określony, dodatek motywacyjny do
uposażenia, uzasadniony szczególnymi właściwościami lub miejscem pełnienia służby,
w wysokości do 25% otrzymywanego uposażenia zasadniczego.
3. Dodatek motywacyjny cofa się funkcjonariuszowi w przypadku ustania okoliczności
uzasadniających jego przyznanie.
4. Funkcjonariuszowi przyznaje się dodatek służbowy w wysokości do 50% sumy
otrzymywanego uposażenia zasadniczego i dodatku za posiadany stopień służbowy.
5. Przy ustalaniu wysokości dodatku służbowego uwzględnia się w szczególności:
1)
sposób wywiązywania się przez funkcjonariusza z obowiązków służbowych;
2)
zakres obowiązków służbowych funkcjonariusza;
3)
zajmowane przez funkcjonariusza stanowisko służbowe;
4)
posiadane przez funkcjonariusza kwalifikacje zawodowe.
6. Szef ABW może przyznać funkcjonariuszowi, w przypadkach uzasadnionych
szczególną złożonością, charakterem lub efektami służby, dodatek służbowy w wysokości
przekraczającej 50% sumy otrzymywanego uposażenia zasadniczego i dodatku za posiadany
stopień służbowy, z tym że wysokość dodatku służbowego nie może być wyższa niż 75%
sumy otrzymywanego przez funkcjonariusza uposażenia zasadniczego i dodatku za posiadany
stopień służbowy.
7. Funkcjonariuszowi przyznaje się dodatek służbowy na czas nieokreślony.
8. Funkcjonariuszowi może być przyznany, na czas określony, podwyższony dodatek
służbowy, w związku z powierzeniem mu na ten czas nowych lub dodatkowych zadań albo
obowiązków służbowych na innym stanowisku służbowym.
9. Funkcjonariuszowi obniża się dodatek służbowy w przypadku stwierdzenia w opinii
służbowej niewywiązywania się przez funkcjonariusza z obowiązków służbowych.
10. Dodatki do uposażenia są dodatkami o charakterze stałym w rozumieniu przepisów
o
zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa
Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu
3. Wypłacony równoważnik pieniężny za remont lokalu mieszkalnego podlega
zwrotowi:
1)
w całości, w przypadkach:
a)
podania przez funkcjonariusza w oświadczeniu mieszkaniowym, skróconym
oświadczeniu mieszkaniowym lub zawiadomieniu, o którym mowa w art. 123
ust. 2, nieprawdziwych danych mających wpływ na istnienie uprawnienia do tego
równoważnika lub na jego wysokość,
b)
o których mowa w ust. 2 pkt 1 i 2;
2)
w wysokości proporcjonalnej do liczby dni wynajmowania lub podnajmowania
w całości lub części lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego, o których mowa
w ust. 1, w roku, za który przysługuje ten równoważnik.
Art. 123. 1. Równoważnik pieniężny za brak lokalu mieszkalnego lub równoważnik
pieniężny za remont przyznaje się w drodze decyzji administracyjnej na podstawie złożonego
przez funkcjonariusza oświadczenia mieszkaniowego za dany rok kalendarzowy.
2. O każdej zmianie mającej wpływ na uprawnienie do otrzymania równoważnika
pieniężnego za brak lokalu mieszkalnego albo za remont lub na ich wysokość funkcjonariusz
niezwłocznie zawiadamia Szefa ABW.
3. W przypadku gdy od dnia złożenia przez funkcjonariusza ostatniego oświadczenia
mieszkaniowego nie zaszły zmiany mające wpływ na uprawnienie do otrzymania
równoważnika pieniężnego za brak lokalu mieszkalnego albo za remont oraz na ich
wysokość, równoważniki te wypłaca się na podstawie skróconego oświadczenia
mieszkaniowego składanego przez funkcjonariusza, do dnia 31 marca każdego roku
kalendarzowego.
4. Funkcjonariuszowi, który nabył prawo do równoważnika pieniężnego za remont
w trakcie roku kalendarzowego, przyznaje się ten równoważnik w wysokości proporcjonalnej
do okresu, jaki pozostał do końca roku kalendarzowego, za który przysługuje ten
równoważnik.
5. Minister właściwy do spraw wewnętrznych określi, w drodze rozporządzenia:
1)
wysokość równoważników pieniężnych za:
a)
brak lokalu mieszkalnego,
b)
remont,
2)
tryb i terminy wypłaty i zwrotu równoważników, o których mowa w pkt 1,
– 86 –
3)
wzory:
a)
oświadczenia mieszkaniowego,
b)
zawiadomienia o zmianie, o którym mowa w ust. 2,
c)
skróconego oświadczenia mieszkaniowego
– uwzględniając wpływ stanu rodzinnego funkcjonariusza na wysokość równoważników
pieniężnych za brak lokalu mieszkalnego albo za remont oraz sprawność postępowania.
Art. 124. Funkcjonariusz zwolniony ze służby w ABW, który nie posiada prawa do
lokalu mieszkalnego na warunkach określonych w przepisach o zaopatrzeniu emerytalnym
funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby
Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura
Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej
i Służby Więziennej oraz ich rodzin, zachowuje prawo do przydzielonego lokalu
mieszkalnego według norm dla lokalu socjalnego, przewidzianych w ustawie z dnia
21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie
Kodeksu cywilnego, lub może być przeniesiony do zamiennego lokalu mieszkalnego
w rozumieniu tej ustawy.
Rozdział 8
Uposażenie i inne świadczenia pieniężne funkcjonariuszy Agencji Bezpieczeństwa
Wewnętrznego
Art. 125. 1. Prawo do uposażenia powstaje z dniem mianowania funkcjonariusza na
stanowisko służbowe i wygasa z ostatnim dniem miesiąca, w którym nastąpiło zwolnienie
funkcjonariusza ze służby albo wygaśnięcie stosunku służbowego.
2. Z tytułu służby funkcjonariusz otrzymuje jedno uposażenie i inne świadczenia
pieniężne określone w ustawie.
Art. 126. 1. Przeciętne uposażenie funkcjonariuszy stanowi wielokrotność kwoty
bazowej, której wysokość ustaloną według odrębnych zasad określa ustawa budżetowa.
2. Wielokrotność, o której mowa w ust. 1, określa Rada Ministrów, w drodze
rozporządzenia, uwzględniając konieczność zapewnienia adekwatności wielokrotności kwoty
bazowej do specyfiki zadań wykonywanych przez ABW w odniesieniu do zadań
wykonywanych przez pozostałe służby specjalne.
– 87 –
Art. 127. 1. Uposażenie funkcjonariusza składa się z:
1)
uposażenia zasadniczego;
2)
dodatków do uposażenia zasadniczego, zwanych dalej „dodatkami do uposażenia”.
2. Uposażenie zasadnicze funkcjonariusza wzrasta z tytułu wysługi lat o 2% po 2 latach
służby i o dalszy 1% za każdy następny rok służby, aż do wysokości 20% po 20 latach
służby, oraz o 0,5% za każdy rok służby powyżej 20 lat – łącznie do wysokości 25%
po 30 latach służby.
3. Stanowiska służbowe podlegają zaszeregowaniu do grup zaszeregowania stanowisk
służbowych, którym odpowiadają stawki uposażenia zasadniczego.
4. Podstawę wzrostu uposażenia zasadniczego funkcjonariusza z tytułu wysługi lat
stanowi stawka uposażenia zasadniczego odpowiadająca grupie zaszeregowania stanowiska
służbowego zajmowanego przez tego funkcjonariusza.
5. Do wysługi lat uwzględnianej przy ustalaniu wzrostu uposażenia zasadniczego
funkcjonariusza zalicza się:
1)
okresy służby w ABW;
2)
okresy służby w Agencji Wywiadu, Biurze Ochrony Rządu, Centralnym Biurze
Antykorupcyjnym, Państwowej Straży Pożarnej, Policji, Służbie Kontrwywiadu
Wojskowego, Służbie Więziennej, Służbie Wywiadu Wojskowego, Straży Granicznej
oraz byłym Urzędzie Ochrony Państwa;
3)
okresy traktowane jako równorzędne ze służbą w Policji, ABW, Agencji Wywiadu,
Służbie Kontrwywiadu Wojskowego, Służbie Wywiadu Wojskowego, Centralnym
Biurze Antykorupcyjnym, Straży Granicznej, Biurze Ochrony Rządu, Państwowej
Straży Pożarnej i w Służbie Więziennej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia
18 lutego 1994 r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji
Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu
Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego,
Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej i Służby
Więziennej oraz ich rodzin;
4)
okresy zakończonego zatrudnienia − proporcjonalnie do wymiaru czasu rzeczywiście
wykonywanej pracy w stosunku do wymiaru czasu pracy obowiązującego w danym
zawodzie lub na danym stanowisku; w przypadku równoczesnego zatrudnienia na
więcej niż jednym stanowisku zaliczeniu podlega jeden okres w wymiarze
najkorzystniejszym;
– 88 –
5)
okres ukończonych przez funkcjonariusza studiów wyższych na jednym kierunku, nie
dłuższy jednak od programowego czasu trwania studiów na tym kierunku; z okresów
studiów odbywanych na różnych kierunkach zaliczeniu podlega jeden okres w wymiarze
najkorzystniejszym;
6)
inne okresy, jeżeli na podstawie odrębnych przepisów podlegają wliczeniu do okresu
pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze.
6. Do wysługi lat nie zalicza się okresów służby i pracy, za które nie przysługiwało
uposażenie zasadnicze, wynagrodzenie, zasiłek z tytułu choroby lub zasiłek macierzyński,
a także okresów zawieszenia w czynnościach służbowych, jeżeli za te okresy nie wypłacono
uposażenia w pełnej wysokości.
7. Przepisu ust. 6 nie stosuje się w przypadku:
1)
korzystania przez funkcjonariusza z prawa do urlopu wychowawczego,
2)
korzystania przez funkcjonariusza z urlopu bezpłatnego udzielonego w związku
z wyjazdem za granicę wspólnie z małżonkiem przeniesionym tam w celu pełnienia
służby albo wykonywania pracy w przedstawicielstwie dyplomatycznym, stałym
przedstawicielstwie przy Organizacji Narodów Zjednoczonych lub innej misji
państwowej,
3)
pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym na zasadach określonych w przepisach
o wliczaniu okresów pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym do pracowniczego
stażu pracy
– także przed podjęciem służby w ABW.
8. Minister właściwy do spraw wewnętrznych określi, w drodze rozporządzenia:
1)
grupy zaszeregowania stanowisk służbowych i stawki uposażenia zasadniczego
funkcjonariuszy odpowiadające tym grupom,
2)
tryb zaliczania okresów służby, pracy i innych okresów do wysługi lat, uwzględnianej
przy ustalaniu wzrostu uposażenia zasadniczego, oraz sposób ich dokumentowania
– uwzględniając konieczność właściwego dokumentowania okresów zaliczanych do wysługi
lat, o której mowa w ust. 2, oraz zróżnicowania stawek uposażenia zasadniczego
odpowiadających poszczególnym grupom zaszeregowania stanowisk służbowych.
– 89 –
9. Szef ABW określi, w drodze zarządzenia, stanowiska służbowe w ABW, przypisane
im stopnie etatowe oraz zaszeregowanie tych stanowisk do grup, o których mowa w ust. 8
pkt 1.
Art. 128. 1. Funkcjonariusz otrzymuje dodatki do uposażenia:
1)
dodatek za posiadany stopień służbowy;
2)
dodatek służbowy.
2. Funkcjonariuszowi można przyznać, na czas określony, dodatek motywacyjny do
uposażenia, uzasadniony szczególnymi właściwościami lub miejscem pełnienia służby,
w wysokości do 25% otrzymywanego uposażenia zasadniczego.
3. Dodatek motywacyjny cofa się funkcjonariuszowi w przypadku ustania okoliczności
uzasadniających jego przyznanie.
4. Funkcjonariuszowi przyznaje się dodatek służbowy w wysokości do 50% sumy
otrzymywanego uposażenia zasadniczego i dodatku za posiadany stopień służbowy.
5. Przy ustalaniu wysokości dodatku służbowego uwzględnia się w szczególności:
1)
sposób wywiązywania się przez funkcjonariusza z obowiązków służbowych;
2)
zakres obowiązków służbowych funkcjonariusza;
3)
zajmowane przez funkcjonariusza stanowisko służbowe;
4)
posiadane przez funkcjonariusza kwalifikacje zawodowe.
6. Szef ABW może przyznać funkcjonariuszowi, w przypadkach uzasadnionych
szczególną złożonością, charakterem lub efektami służby, dodatek służbowy w wysokości
przekraczającej 50% sumy otrzymywanego uposażenia zasadniczego i dodatku za posiadany
stopień służbowy, z tym że wysokość dodatku służbowego nie może być wyższa niż 75%
sumy otrzymywanego przez funkcjonariusza uposażenia zasadniczego i dodatku za posiadany
stopień służbowy.
7. Funkcjonariuszowi przyznaje się dodatek służbowy na czas nieokreślony.
8. Funkcjonariuszowi może być przyznany, na czas określony, podwyższony dodatek
służbowy, w związku z powierzeniem mu na ten czas nowych lub dodatkowych zadań albo
obowiązków służbowych na innym stanowisku służbowym.
9. Funkcjonariuszowi obniża się dodatek służbowy w przypadku stwierdzenia w opinii
służbowej niewywiązywania się przez funkcjonariusza z obowiązków służbowych.
10. Dodatki do uposażenia są dodatkami o charakterze stałym w rozumieniu przepisów
o
zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa
Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2295-cz-1
› Pobierz plik
-
2295-cz-2
› Pobierz plik