eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego

Rządowy projekt ustawy o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego

Rządowy projekt ustawy o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 2295
  • Data wpłynięcia: 2014-04-02
  • Uchwalenie: sprawa niezamknięta

2295-cz-2

– 3 – 
 
2) 
okres oddelegowania; 
3) 
stanowisko służbowe zajmowane w dniu oddelegowania; 
4) 
stawkę  uposażenia  zasadniczego  właściwą  dla  zajmowanego  stanowiska  służbowego 
oraz  wysokość  dodatków  do  uposażenia  o  charakterze  stałym,  przysługujące  w  dniu 
oddelegowania; 
5) 
nazwę  podmiotu  oddelegowania  oraz  stanowisko  służbowe,  na  które  następuje 
oddelegowanie. 
§ 9. Oddelegowanego  funkcjonariusza  odwołuje  się  z podmiotu oddelegowania 
w przypadku, o którym mowa w: 
1) 
art. 53 ust. 1pkt 1 ustawy  –  w  terminie  miesiąca  od  dnia  niewyrażeniaprzez 
funkcjonariusza  pisemnej  zgody  na  przeniesienie  na  inne  stanowisko  służbowe  niż 
określone w porozumieniu; 
2) 
art. 53 ust. 1 pkt 2 ustawy  –  w  terminie  trzech  miesięcy  od  dnia  złożenia  pisemnego 
wniosku  kierownika  podmiotu  oddelegowania  o  odwołanie  oddelegowanego 
funkcjonariusza; 
3) 
art. 53 ust. 1 pkt 3 ustawy  –  w  terminie  trzech  miesięcy  od  dnia  złożenia  pisemnego 
wniosku oddelegowanego funkcjonariusza o odwołanie z oddelegowania. 
§ 10. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia. 
 
 
MINISTER SPRAW 
WEWNĘTRZNYCH 
 
 
                                                      
1) 
Niniejsze  rozporządzenie  było  poprzedzone  rozporządzeniem  Prezesa  Rady  Ministrów  z  dnia  16  lutego  
2004 r. w sprawie warunków i trybu oddelegowania funkcjonariuszy Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego 
do wykonywania zadań poza Agencją (Dz. U. Nr 34, poz. 296). 
 
 
– 4 – 
 
UZASADNIENIE 
 
Projekt przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego 
zawartego w art. 53 ust. 4 ustawy z dnia …  o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego.  
Projektowane rozporządzenie określa: 
1) 
tryb postępowania  w sprawach  związanych  z oddelegowaniemfunkcjonariuszado 
wykonywania zadań służbowych poza ABW, 
2) 
terminy odwołania funkcjonariusza z oddelegowaniado wykonywania zadań służbowych 
poza ABW, 
3) 
zakres danych zawartych we wniosku oraz porozumieniu, o których mowa w art. 53 
ust. 3 ustawy 
–  uwzględniając  konieczność  zapewnienia  sprawności  tego  postępowania  oraz  uzyskania 
przez strony porozumienia, o którym mowa w art. 52 ust. 3 ustawy, niezbędnych informacji. 
Przedmiotowy  projekt  rozporządzenia  nie  podlega notyfikacji zgodnie z trybem 
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji 
norm i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych. 
Projekt  rozporządzenia  podlega  udostępnieniu  na  stronie  Biuletynu  Informacji 
Publicznej, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku  o  działalności  lobbingowej 
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z  późn.  zm.).  Ponadto  zgodnie 
z § 52 uchwały nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy Rady 
Ministrów (M.P. poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej Rządowego 
Centrum  Legislacji  w  zakładce  Rządowy  Proces  Legislacyjny.  Przedmiot  projektowanego 
rozporządzenia pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej. 
 
 
 
 
 
– 5 – 
 
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR) 
1. Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny 
Przedmiotowy  projekt  rozporządzenia  był  konsultowany  z  zainteresowanymi 
jednostkami  organizacyjnymi  ABW.  Rozwiązania  prawne  przyjęte  w  projekcie 
rozporządzenia dotyczą wyłącznie funkcjonariuszy ABW. 
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji i społecznych 
Wąski  zakres  podmiotowy  rozporządzenia  oraz  brak  szerszych  skutków  społecznych, 
jakie  może  wywołać  wejście  w  życie  omawianej  regulacji,  spowodował  odstąpienie  od 
poddawania go konsultacjom społecznym. 
3.  Wpływ  aktu  normatywnego  w  szczególności  na  sektor finansów publicznych, 
w tym budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego 
Przedmiotowy projekt nie będzie miał wpływu na sektor finansów publicznych, w tym 
budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego. 
4.  Wpływ  aktu  normatywnego  na  rynek  pracy,  konkurencyjność  gospodarki 
i przedsiębiorczość,  w  tym  na  funkcjonowanie  przedsiębiorstw,  sytuację  i  rozwój 
regionalny 
Przedmiotowy  projekt  nie  wywoła  skutków  społecznych,  w  szczególności  mających 
wpływ  na  rynek  pracy,  konkurencyjność  gospodarki  i  przedsiębiorczość,  w  tym 
funkcjonowanie przedsiębiorstw, oraz sytuację i rozwój regionalny. 
5. Wskazanie źródeł finansowania 
Wejście  w  życie  rozporządzenia  nie  spowoduje  skutków  finansowych  dla  budżetu 
państwa, w tym budżetu ABW. 
 
 
 
 
 
25/03/BS 
 
 
 
Projekt 
R O Z P O R Z Ą D Z E N I E  
M I N I S T R A   S P R AW   W E W N Ę T R Z N Y C H  
z dnia 
w sprawie komisji lekarskich Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego 
Na podstawie art. 61 ust. 9 ustawy z dnia … o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego 
(Dz. U. poz. …) zarządza się, co następuje: 
Rozdział 1 
Przepisy ogólne 
§ 1. Rozporządzenie określa: 
1) 
tryb postępowania  komisji  lekarskich  w  sprawach,  o  których mowa w art. 60 ust.  1 
ustawy z dnia … o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, zwanej dalej „ustawą”; 
2) 
tryb kierowania do komisji lekarskich oraz podmioty właściwe w tych sprawach; 
3) 
szczegółowy  sposób  orzekania  w  sprawach, o  których mowa w  art. 60 ust.  1 ustawy, 
w tym niezbędną dokumentację medyczną i inne dokumenty mogące stanowić podstawę 
orzeczenia; 
4) 
wzory orzeczeń komisji lekarskich w sprawach, o których mowa w art. 60 ust. 1 ustawy; 
5) 
okresy, w  których  wystąpienie  udokumentowanych  objawów  chorobowych  upoważnia 
do rozpoznania choroby powstałej  w  związku  ze  szczególnymi  warunkami  służby 
w ABW pomimo wcześniejszego zakończenia służby w narażeniu zawodowym; 
6) 
wykaz  chorób  lub  ułomności  uwzględnianych  przy  orzekaniu  o  zdolności  do  służby 
w ABW, w  tym dla kandydatów i  funkcjonariuszy  pełniących  służbę  wymagającą 
szczególnych predyspozycji zdrowotnych; 
7) 
kategorie zdrowia i kategorie zdolności do służby kandydata i funkcjonariusza. 
§ 2. Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają: 
  1) „kandydat” – osobę ubiegającą się o przyjęcie do służby w ABW; 
  2) „funkcjonariusz” – funkcjonariusza ABW; 
 
 
– 2 – 
Rozdział 2 
Tryb kierowania do komisji lekarskich 
§ 3.  1. Do regionalnej komisji lekarskiej kierują: 
1) 
kandydata  –  kierownik komórki kadrowej w jednostce  organizacyjnej  właściwej 
w sprawach  osobowych  oraz  w  Centralnym  Ośrodku  Szkolenia  ABW  i  delegaturach 
ABW; 
2) 
funkcjonariusza: 
a) 
zastępcę Szefa ABW, kierownika lub zastępcę kierownika jednostki organizacyjnej 
– Szef ABW lub upoważniony przez niego funkcjonariusz, 
b) 
pełniącego służbę w Centralnym Ośrodku Szkolenia ABW oraz delegaturach ABW 
– kierownik jednostki organizacyjnej, 
c) 
pełniącego  służbę  w  pozostałych jednostkach organizacyjnych –  kierownik 
jednostki organizacyjnej właściwej w sprawach osobowych 
– zwani dalej „organem kierującym”. 
2. Do regionalnej komisji lekarskiej kieruje się z urzędu: 
1) 
kandydata; 
2) 
funkcjonariusza przewidzianego do służby w grupie antyterrorystycznej; 
3) 
funkcjonariusza przewidzianego do dalszej służby, którego stan zdrowia daje podstawę 
do przypuszczeń, na podstawie opinii lekarskiej sporządzonej przez lekarza publicznego 
zakładu  opieki  zdrowotnej  ABW  utworzonego  przez  Szefa  ABW,  że  stopień  jego 
zdolności  do  służby  uległ  zmianie  lub  że  dalsze  pełnienie  przez  niego  służby  na 
zajmowanym stanowisku jest niemożliwe. 
3. Do regionalnej komisji lekarskiej, celem ustalenia stanu  zdrowia,  można  skierować 
z urzędu funkcjonariusza zwalnianego ze służby, niezależnie od przyczyny zwolnienia, przed 
datą rozwiązania stosunku służbowego. 
4. Do  regionalnej  komisji  lekarskiej  można  skierować  funkcjonariusza  na  jego  własną 
pisemną prośbę skierowaną, drogą służbową, do właściwego organu kierującego. 
5. W uzasadnionych przypadkach organ kierujący może skierować osobę skierowaną do 
regionalnej komisji lekarskiej z pominięciem jej właściwości terytorialnej. 
strony : 1 ... 20 ... 32 . [ 33 ] . 34 ... 40 ... 80 ... 85

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: