Rządowy projekt ustawy o Agencji Wywiadu
projekt dotyczy reformy systemu służb specjalnych RP określa organizację AW oraz uprawnienia i obowiązki funkcjonariuszy AW
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2294
- Data wpłynięcia: 2014-04-02
- Uchwalenie: sprawa niezamknięta
2294-cz-II
– 3 –
ZAŁĄCZNIK
DO ROZPORZĄDZENIA
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia ... (poz. ...)
WZÓR
.......................................................................
..................................
(stopień, nazwisko i imię funkcjonariusza)
(miejscowość, data)
.........................................................
(jednostka organizacyjna, telefon)
WNIOSEK
O WYPŁATĘ DOPŁATY DO WYPOCZYNKU
I.
1. Proszę o wypłacenie dopłaty do wypoczynku przysługującej w roku ......... na następujące
osoby:
Lp.
Nazwisko i imię
Stopień
Data
Nazwa i nr szkoły,
pokrewieństwa
urodzenia
uczelni
dziecka
(rok studiów)
1
wnioskodawca
2
3
4
5
6
2. Oświadczam, że w związku z pełnieniem służby nabyłem/am w bieżącym roku
kalendarzowym prawo do urlopu wypoczynkowego w wymiarze ........... dni roboczych, z czego
wykorzystałem/am .............. dni roboczych.
Wykorzystanie urlopu planuję w okresie od .......................... do ..............................
Na niżej wymienione osoby dokonano przedpłaty na .....................................................................
(określić formę wypoczynku)
(dowód przedpłaty w załączeniu).
– 4 –
3. Zobowiązuję się powiadomić o każdej zmianie mającej wpływ na ustalenie dopłaty do
wypoczynku.
.................................
……………........................
(pieczątka i podpis przełożonego)
(podpis funkcjonariusza)
POUCZENIE
Dopłata do wypoczynku przysługuje funkcjonariuszowi, jego małżonkowi oraz dzieciom
własnym, dzieciom małżonka, dzieciom przysposobionym i dzieciom przyjętym na wychowanie,
które:
1) nie przekroczyły 18 roku życia, a w razie uczęszczania do szkoły - 24 lat albo 25 lat, jeżeli
odbywają studia w szkole wyższej, a ukończenie 24 lat przypada na ostatni lub przedostatni
rok studiów, albo
2) stały się całkowicie niezdolne do pracy lub niezdolne do samodzielnej egzystencji przed
osiągnięciem wieku określonego w pkt 1 (art. 81 ustawy z dnia ……………. o Agencji
Wywiadu).
II.
OBLICZANIE NALEŻNOŚCI
Kwota dopłaty do wypoczynku Liczba osób, którym przysługuje
Łączna kwota
przysługująca na 1 uprawnioną
dopłata do wypoczynku, w tym:
dopłaty do
osobę
wypoczynku
objętych
podatkiem
zwolnionych z
podatku *)
OGÓŁEM
Słownie: .....................................................................................................................
.............................
................................
(data i podpis naliczającego)
(zatwierdził, data, podpis, pieczęć)
III.
NALICZENIE PODATKU
Kwota dopłaty do wypoczynku
Kwota podatku
Kwota należna do wypłaty
– 5 –
objęta podatkiem
zwolniona z podatku *)
RAZEM
Słownie do wypłaty zł ........................................................................................................
Należność odnotowano w karcie podatkowej.
.............................
................................................
(data i podpis naliczającego)
(zatwierdził do wypłaty, data, podpis, pieczęć)
IV.
POKWITOWANIE ODBIORU
Kwotę zł ........................ (słownie zł ...............................................................................)
otrzymałem/am dnia ............................................
Wypłacił:
…….....................
......................................
(podpis kasjera)
(data i podpis odbierającego wypłatę)
_________________________
*) Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 78 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób
fizycznych (Dz. U. z 2012 r. poz. 361, ze zmianami ogłoszonymi w Dz. U. z 2012 r. poz. 362,
poz. 440, poz. 596, poz. 769, poz. 1278, poz. 1342, poz. 1448, poz. 1529 i poz. 1540).
– 6 –
UZASADNIENIE
Projekt przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego
zawartego w art. 87 ust. 4 ustawie z dnia … o Agencji Wywiadu.
Projekt rozporządzenia określa tryb postępowania w sprawie wypłacania dopłaty do
wypoczynku, terminy jej wypłacania, podmioty właściwe w tych sprawach oraz wzór wniosku
o wypłatę dopłaty do wypoczynku.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm
i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych.
Projekt rozporządzenia podlega udostępnieniu na stronie Biuletynu Informacji Publicznej,
zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej w procesie
stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.). Ponadto zgodnie z § 52 uchwały
nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P.
poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej Rządowego Centrum Legislacji
w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny. Przedmiot projektowanego rozporządzenia pozostaje
poza zakresem prawa Unii Europejskiej.
– 7 –
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny
Przedmiotowy projekt rozporządzenia był konsultowany z zainteresowanymi jednostkami
organizacyjnymi AW. Rozwiązania prawne przyjęte w projekcie rozporządzenia dotyczą
wyłącznie funkcjonariuszy AW.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji i społecznych
Wąski zakres podmiotowy rozporządzenia oraz brak szerszych skutków społecznych, jakie
może wywołać wejście w życie omawianej regulacji, spowodował odstąpienie od poddawania go
konsultacjom społecznym.
3. Wpływ aktu normatywnego w szczególności na sektor finansów publicznych, w tym
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Przedmiotowy projekt nie będzie miał wpływu na sektor finansów publicznych, w tym na
budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ aktu normatywnego na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw, sytuację i rozwój regionalny
Przedmiotowy projekt nie wywoła skutków społecznych, w szczególności mających wpływ
na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie
przedsiębiorstw, oraz sytuację i rozwój regionalny.
5. Wskazanie źródeł finansowania
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu państwa,
w tym budżetu AW.
15-03-dg
ZAŁĄCZNIK
DO ROZPORZĄDZENIA
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia ... (poz. ...)
WZÓR
.......................................................................
..................................
(stopień, nazwisko i imię funkcjonariusza)
(miejscowość, data)
.........................................................
(jednostka organizacyjna, telefon)
WNIOSEK
O WYPŁATĘ DOPŁATY DO WYPOCZYNKU
I.
1. Proszę o wypłacenie dopłaty do wypoczynku przysługującej w roku ......... na następujące
osoby:
Lp.
Nazwisko i imię
Stopień
Data
Nazwa i nr szkoły,
pokrewieństwa
urodzenia
uczelni
dziecka
(rok studiów)
1
wnioskodawca
2
3
4
5
6
2. Oświadczam, że w związku z pełnieniem służby nabyłem/am w bieżącym roku
kalendarzowym prawo do urlopu wypoczynkowego w wymiarze ........... dni roboczych, z czego
wykorzystałem/am .............. dni roboczych.
Wykorzystanie urlopu planuję w okresie od .......................... do ..............................
Na niżej wymienione osoby dokonano przedpłaty na .....................................................................
(określić formę wypoczynku)
(dowód przedpłaty w załączeniu).
– 4 –
3. Zobowiązuję się powiadomić o każdej zmianie mającej wpływ na ustalenie dopłaty do
wypoczynku.
.................................
……………........................
(pieczątka i podpis przełożonego)
(podpis funkcjonariusza)
POUCZENIE
Dopłata do wypoczynku przysługuje funkcjonariuszowi, jego małżonkowi oraz dzieciom
własnym, dzieciom małżonka, dzieciom przysposobionym i dzieciom przyjętym na wychowanie,
które:
1) nie przekroczyły 18 roku życia, a w razie uczęszczania do szkoły - 24 lat albo 25 lat, jeżeli
odbywają studia w szkole wyższej, a ukończenie 24 lat przypada na ostatni lub przedostatni
rok studiów, albo
2) stały się całkowicie niezdolne do pracy lub niezdolne do samodzielnej egzystencji przed
osiągnięciem wieku określonego w pkt 1 (art. 81 ustawy z dnia ……………. o Agencji
Wywiadu).
II.
OBLICZANIE NALEŻNOŚCI
Kwota dopłaty do wypoczynku Liczba osób, którym przysługuje
Łączna kwota
przysługująca na 1 uprawnioną
dopłata do wypoczynku, w tym:
dopłaty do
osobę
wypoczynku
objętych
podatkiem
zwolnionych z
podatku *)
OGÓŁEM
Słownie: .....................................................................................................................
.............................
................................
(data i podpis naliczającego)
(zatwierdził, data, podpis, pieczęć)
III.
NALICZENIE PODATKU
Kwota dopłaty do wypoczynku
Kwota podatku
Kwota należna do wypłaty
– 5 –
objęta podatkiem
zwolniona z podatku *)
RAZEM
Słownie do wypłaty zł ........................................................................................................
Należność odnotowano w karcie podatkowej.
.............................
................................................
(data i podpis naliczającego)
(zatwierdził do wypłaty, data, podpis, pieczęć)
IV.
POKWITOWANIE ODBIORU
Kwotę zł ........................ (słownie zł ...............................................................................)
otrzymałem/am dnia ............................................
Wypłacił:
…….....................
......................................
(podpis kasjera)
(data i podpis odbierającego wypłatę)
_________________________
*) Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 78 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób
fizycznych (Dz. U. z 2012 r. poz. 361, ze zmianami ogłoszonymi w Dz. U. z 2012 r. poz. 362,
poz. 440, poz. 596, poz. 769, poz. 1278, poz. 1342, poz. 1448, poz. 1529 i poz. 1540).
– 6 –
UZASADNIENIE
Projekt przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego
zawartego w art. 87 ust. 4 ustawie z dnia … o Agencji Wywiadu.
Projekt rozporządzenia określa tryb postępowania w sprawie wypłacania dopłaty do
wypoczynku, terminy jej wypłacania, podmioty właściwe w tych sprawach oraz wzór wniosku
o wypłatę dopłaty do wypoczynku.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm
i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych.
Projekt rozporządzenia podlega udostępnieniu na stronie Biuletynu Informacji Publicznej,
zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej w procesie
stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.). Ponadto zgodnie z § 52 uchwały
nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P.
poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej Rządowego Centrum Legislacji
w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny. Przedmiot projektowanego rozporządzenia pozostaje
poza zakresem prawa Unii Europejskiej.
– 7 –
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny
Przedmiotowy projekt rozporządzenia był konsultowany z zainteresowanymi jednostkami
organizacyjnymi AW. Rozwiązania prawne przyjęte w projekcie rozporządzenia dotyczą
wyłącznie funkcjonariuszy AW.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji i społecznych
Wąski zakres podmiotowy rozporządzenia oraz brak szerszych skutków społecznych, jakie
może wywołać wejście w życie omawianej regulacji, spowodował odstąpienie od poddawania go
konsultacjom społecznym.
3. Wpływ aktu normatywnego w szczególności na sektor finansów publicznych, w tym
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Przedmiotowy projekt nie będzie miał wpływu na sektor finansów publicznych, w tym na
budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ aktu normatywnego na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw, sytuację i rozwój regionalny
Przedmiotowy projekt nie wywoła skutków społecznych, w szczególności mających wpływ
na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie
przedsiębiorstw, oraz sytuację i rozwój regionalny.
5. Wskazanie źródeł finansowania
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu państwa,
w tym budżetu AW.
15-03-dg
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2294-cz-I
› Pobierz plik
-
2294-cz-II
› Pobierz plik