eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz niektórych innych ustaw

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 2243
  • Data wpłynięcia: 2014-03-20
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2014-06-26
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1004

2243

wynikających z obowiązujących przepisów, do której odnosi się art. 50 ustawy z dnia 
27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. 
11) ustawa  z  dnia  1  lipca  2011  r.  o  samorządzie  pielęgniarek  i  położnych  (Źz.  U. 
Nr 174,  poz.  1038  oraz  z  2013  r.  poz.  779  i  1247),  zwana  dalej  „ustawą 
o samorządzie pielęgniarek i położnych” 
Wejście  w  życie  projektowanych  zmian  w  ustawie  o  samorządzie  pielęgniarek 
i położnych  nie  spowoduje  zwiększenia  wydatków,  nie  wpłynie  na  poziom  tych 
wydatków  oraz  na  zmniejszenie  dochodów  budżetu  państwa  i  budżetów  jednostek 
samorządu terytorialnego. 
Wdrożenie proponowanych rozwiązań, w odniesieniu do powyższej ustawy, nie będzie 
angażowało dodatkowych środków budżetu państwa  i budżetów jednostek samorządu 
terytorialnego ponad te, które są angażowane na podstawie obowiązujących przepisów 
prawa, w jakiejkolwiek fazie realizacji omawianego przedsięwzięcia, zarówno w części 
42  –  Sprawy  wewnętrzne,  jak  i  poza  nią,  a  w  konsekwencji  nie  będzie  generowało 
zwiększenia kosztów wymagających sfinansowania. 
Wejście  w  życie  proponowanych  w  projekcie  ustawy  rozwiązań,  w  odniesieniu  do 
powyższej ustawy, nie spowoduje zmiany poziomu wydatków w stosunku do wielkości 
wynikających z obowiązujących przepisów, do której odnosi się art. 50 ustawy z dnia 
27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. 
12) ustawa z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej (Źz. U. Nr 174, 
poz. 1039, z późn. zm), zwana dalej „ustawą o zawodach pielęgniarki i położnej” 
Wejście w życie projektowanych zmian w ustawie o zawodach pielęgniarki i położnej 
nie spowoduje zwiększenia wydatków, nie wpłynie na poziom tych wydatków oraz na 
zmniejszenie  dochodów  budżetu  państwa  i  budżetów  jednostek  samorządu 
terytorialnego. 
Wdrożenie proponowanych rozwiązań, w odniesieniu do powyższej ustawy, nie będzie 
angażowało dodatkowych środków budżetu państwa  i budżetów jednostek samorządu 
terytorialnego ponad te, które są angażowane na podstawie obowiązujących przepisów 
prawa, w jakiejkolwiek fazie realizacji omawianego przedsięwzięcia, zarówno w części 
42  –  Sprawy  wewnętrzne,  jak  i  poza  nią,  a  w  konsekwencji  nie  będzie  generowało 
zwiększenia kosztów wymagających sfinansowania. 
24 
 
Wejście  w  życie  proponowanych  w  projekcie  ustawy  rozwiązań,  w  odniesieniu  do 
powyższej ustawy, nie spowoduje zmiany poziomu wydatków w stosunku do wielkości 
wynikających z obowiązujących przepisów, do której odnosi się art. 50 ustawy z dnia 
27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. 
13) ustawa z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (Dz. U. poz. 1650), zwana dalej 
„ustawą o cudzoziemcach” 
Wejście  w  życie  projektowanych  zmian  w  ustawie  o  cudzoziemcach  nie  spowoduje 
zwiększenia  wydatków,  nie  wpłynie  na  poziom  tych  wydatków  oraz  na  zmniejszenie 
dochodów budżetu państwa i budżetów jednostek samorządu terytorialnego. 
Wdrożenie proponowanych rozwiązań, w odniesieniu do powyższej ustawy, nie będzie 
angażowało dodatkowych środków budżetu państwa  i budżetów jednostek samorządu 
terytorialnego ponad te, które są angażowane na podstawie obowiązujących przepisów 
prawa, w jakiejkolwiek fazie realizacji omawianego przedsięwzięcia, zarówno w części 
42  –  Sprawy  wewnętrzne,  jak  i  poza  nią,  a  w  konsekwencji  nie  będzie  generowało 
zwiększenia kosztów wymagających sfinansowania. 
Wejście  w  życie  proponowanych  w  projekcie  ustawy  rozwiązań,  w  odniesieniu  do 
powyższej ustawy, nie spowoduje zmiany poziomu wydatków w stosunku do wielkości 
wynikających z obowiązujących przepisów, do której odnosi się art. 50 ustawy z dnia 
27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. 
5. Wpływ aktu na rynek pracy 
Wejście w życie aktu nie będzie miało wpływu na rynek pracy. 
6.  Wpływ  aktu  na  konkurencyjność  gospodarki  i  przedsiębiorczość,  w  tym  na 
funkcjonowanie przedsiębiorstw 
Wejście  w  życie  aktu  nie  będzie  miało  wpływu  na  konkurencyjność  gospodarki 
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw. 
7. Wpływ aktu na sytuację i rozwój regionalny 
Wejście w życie aktu nie będzie miało wpływu na sytuację i rozwój regionalny. 
 
 
 
03/06rch 
25 
 
 
TABźLA ZBIź NO CI 
 
TYTUŁ PROJźKTUŚ 
Projekt  ustawy  o  zmianie  ustawy  o  udzielaniu  cudzoziemcom  ochrony  na  terytorium 
Rzeczypospolitej Polskiej oraz niektórych innych ustaw 
TYTUŁ 
WŹRA ANźżO 
AKTU  Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/95/UE z dnia 13 grudnia 2011 r.  
PRAWNźżO/ WŹRA ANYCH AKTÓW 
w sprawie norm dotyczących kwalifikowania obywateli państw trzecich lub bezpaństwowców 
PRAWNYCH: 
jako beneficjentów ochrony międzynarodowej, jednolitego statusu uchodźców lub osób 
kwalifikujących się do otrzymania ochrony uzupełniającej oraz zakresu udzielanej ochrony 
(wersja przekształcona)    
 
Dziennik Urzędowy UE L 337/9 z 20.12.2011 r. 
 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 
PRZEPISY UNII EUROPEJSKIEJ 
 
 
L.p. 
Konieczn
Uzasadnienie 
o ć 
uwzględnienia  
Jedn. 
Tre ć przepisu Uź
wdro eni
Jedn. 
w  projekcie  przepisów 
 
Tre ć przepisu/ów projektu 
red. 

red. 
wykraczających 
poza 
 
minimalne 
wymogi 
T/N 
prawa UE 
Rozdział I  
Przepisy ogólne 
Art. 1 
Cel  
1. 
Art. 1  
Celem 
niniejszej 
dyrektywy 
jest   
 
 
  
 
 
określenie 
norm 
dotyczących  
kwalifikowania  obywateli  państw 
trzecich  lub  bezpaństwowców  jako 
beneficjentów 
ochrony 
międzynarodowej,  jednolitego  statusu 
 

uchodźców  lub  osób  kwalifikujących 
się 
do 
otrzymania 
ochrony 
uzupełniającej oraz zakresu udzielanej 
ochrony. 
Art. 2 
Definicje   
2. 
 Art. 2 
Na  użytek  niniejszej  dyrektywy  
Art. 23 ust. 2 ustawy  Art. 23 
 
lit. a 
stosuje się następujące definicje: 
z  dnia  13  czerwca  2.  Wniosek  o  nadanie  statusu  uchodźcy 
a) "ochrona międzynarodowa" oznacza 
2003  r.  o  udzielaniu  rozpatruje  się  równocześnie  jako  wniosek  o 
status  uchodźcy  lub  status  osoby 
cudzoziemcom 
udzielenie ochrony uzupełniającej. 
potrzebującej  ochrony  uzupełniającej 
ochrony 
na 
określony  
terytorium 
w lit. e) i g); 
Rzeczypospolitej 
Polskiej, zwanej dalej 
„ustawą” 
3. 
 Art. 2 
b) 
„beneficjent 
ochrony  
 Art. 
13 
ust. 
1  Art. 13 
 
lit. b 
międzynarodowej”  oznacza  osobę, 
ustawy 
1.Cudzoziemcowi  nadaje  się  status  uchodźcy, 
której  nadano  status  uchodźcy  lub 
 
jeżeli  na  skutek  uzasadnionej  obawy  przed 
status  osoby  potrzebującej  ochrony 
 
prześladowaniem  w  kraju  pochodzenia  z 
uzupełniającej określony w lit. e) i g); 
 
powodu  rasy,  religii,  narodowości,  przekonań 
 
politycznych  lub  przynależności  do  określonej 
 
grupy  społecznej  nie  może  lub  nie  chce 
 
korzystać z ochrony tego kraju. 
 
 
Art. 15 ustawy  
Art. 15 
Cudzoziemcowi, który nie spełnia warunków do 
nadania  statusu  uchodźcy,  udziela  się  ochrony 
uzupełniającej,  w  przypadku  gdy  powrót  do 
kraju pochodzenia może 
narazić  go  na  rzeczywiste  ryzyko  doznania 
poważnej krzywdy przez: 
1)  orzeczenie  kary  śmierci  lub  wykonanie 
egzekucji, 
2)  tortury,  nieludzkie  lub  poniżające 
traktowanie albo karanie, 
3)  poważne  i  zindywidualizowane  zagrożenie 
dla  życia  lub  zdrowia  wynikające  z 
powszechnego  stosowania  przemocy  wobec 
 

ludności 
cywilnej 

sytuacji 
międzynarodowego lub wewnętrznego konfliktu 
zbrojnego 
– i ze  względu na to ryzyko  nie  może lub nie 
chce korzystać z ochrony kraju pochodzenia. 
4. 
Art. 2 
c)  "konwencja  genewska"  oznacza  
Art. 2 pkt 8 ustawy 
Art. 2 
 
lit. c 
Konwencję 
dotyczącą 
statusu 
Użyte w ustawie określenia oznaczają: 
uchodźców  podpisaną  w  Genewie  w 
8) 
Konwencja 
Genewska 
–  Konwencję 
dniu  28  lipca  1951  r.,  ze  zmianami 
dotyczącą  statusu  uchodźców,  sporządzoną  w 
wprowadzonymi 
przez 
Protokół 
Genewie dnia 28 lipca 1951 r. (Dz. U. z 1991 r. 
nowojorski z dnia 31 stycznia 1967 r.; 
Nr 119, poz. 515 i 516); 
5.  
Art. 2 
d)  "uchodźca"  oznacza  obywatela   T 
Art. 13 ust. 1 ustawy  Art. 13 
 
 
lit. d 
państwa  trzeciego,  który  na  skutek 
1.Cudzoziemcowi  nadaje  się  status  uchodźcy, 
uzasadnionej 
obawy 
przed 
jeżeli  na  skutek  uzasadnionej  obawy  przed 
prześladowaniem  z  powodu  swojej 
prześladowaniem  w  kraju  pochodzenia  z 
rasy,  religii,  narodowości,  przekonań 
powodu  rasy,  religii,  narodowości,  przekonań 
politycznych  lub  przynależności  do 
politycznych  lub  przynależności  do  określonej 
szczególnej 
grupy 
społecznej 
grupy  społecznej  nie  może  lub  nie  chce 
przebywa  poza  państwem  swojego 
korzystać z ochrony tego kraju. 
obywatelstwa i nie może lub nie chce  
 
z  powodu  tej  obawy  korzystać  z 
ochrony 
tego 
państwa, 
lub 
bezpaństwowca,  który  przebywając  z 
takich  samych  powodów  jak  wyżej 
poza  państwem  swojego  dawnego 
miejsca  zwykłego  pobytu,  nie  może 
lub  nie  chce  z  powodu  tej  obawy 
powrócić do tego państwa i do którego 
nie ma zastosowania art. 12; 
6.  
Art. 2 
e)  "status  uchodźcy"  oznacza  uznanie   T 
Art. 13 ust. 1 ustawy  Art. 13 
 
lit. e 
przez 
państwo 
członkowskie 
1.Cudzoziemcowi  nadaje  się  status  uchodźcy, 
obywatela  państwa  trzeciego  albo 
jeżeli  na  skutek  uzasadnionej  obawy  przed 
bezpaństwowca za uchodźcę; 
prześladowaniem  w  kraju  pochodzenia  z 
powodu  rasy,  religii,  narodowości,  przekonań 
politycznych  lub  przynależności  do  określonej 
grupy  społecznej  nie  może  lub  nie  chce 
korzystać z ochrony tego kraju. 
 

strony : 1 ... 8 . [ 9 ] . 10 ... 20 ... 30 ... 31

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: