Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz niektórych innych ustaw
Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz niektórych innych ustaw
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2243
- Data wpłynięcia: 2014-03-20
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2014-06-26
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1004
2243
opieki zdrowotnej przeznaczono ok. 63 mld 874 mln zł. Wdrożenie proponowanych
rozwiązań, w odniesieniu do powyższej ustawy, nie będzie angażowało dodatkowych
środków budżetu państwa i budżetów jednostek samorządu terytorialnego ponad te,
które są angażowane na podstawie obowiązujących przepisów prawa, w jakiejkolwiek
fazie realizacji omawianego przedsięwzięcia, a w konsekwencji nie będzie generowało
zwiększenia kosztów wymagających sfinansowania.
Wejście w życie proponowanych w projekcie ustawy rozwiązań, w odniesieniu do
powyższej ustawy, nie spowoduje zmiany poziomu wydatków w stosunku do wielkości
wynikających z obowiązujących przepisów, do której odnosi się art. 50 ustawy z dnia
27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
4) ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Źz. U. z 2012 r.
poz. 572, z późn. zm.), zwana dalej „ustawą – Prawo o szkolnictwie wyższym”
Propozycje zmiany przepisów ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym oraz wydania
nowego aktu wykonawczego (na podstawie zmienionego przepisu upoważniającego
zawartego w tej ustawie) mogą spowodować nieznaczne skutki finansowe, w związku
z projektowanym zwolnieniem obywateli państw trzecich lub bezpaństwowców
posiadających status uchodźcy lub ochronę międzynarodową, którzy nie posiadają
dyplomu ukończenia studiów wyższych lub innych dokumentów potwierdzających
poziom wykształcenia, z opłat za przeprowadzenie postępowania w sprawie
potwierdzenia ukończenia studiów wyższych na określonym poziomie kształcenia.
Przewiduje się jednak, że postępowania w sprawie potwierdzenia ukończenia studiów
wyższych na określonym poziomie kształcenia, wszczynane na wniosek ww. osób, będą
stanowiły przypadki jednostkowe. Należy mieć na uwadze fakt, że również
w obowiązującym stanie prawnym na mocy § 8 ust. 5 rozporządzenia Ministra Nauki
i Szkolnictwa Wyższego z dnia 1 września 2011 r. w sprawie nostryfikacji dyplomów
ukończenia studiów wyższych uzyskanych za granicą kierownik jednostki
organizacyjnej, której rada przeprowadza postępowanie nostryfikacyjne, może zwolnić
wnioskodawcę z obowiązku uiszczenia opłaty za przeprowadzenie postępowania
nostryfikacyjnego lub obniżyć wysokość tej opłaty.
Mając powyższe na uwadze, wejście w życie projektowanych zmian w ustawie – Prawo
o szkolnictwie wyższym nie spowoduje zwiększenia wydatków, nie wpłynie na poziom
19
tych wydatków oraz na zmniejszenie dochodów budżetu państwa i budżetów jednostek
samorządu terytorialnego.
Wdrożenie proponowanych rozwiązań w tym zakresie nie będzie angażowało
dodatkowych środków budżetu państwa i budżetów jednostek samorządu terytorialnego
ponad te, które są angażowane na podstawie obowiązujących przepisów prawa,
w jakiejkolwiek fazie realizacji omawianego przedsięwzięcia, a w konsekwencji nie
będzie generowało zwiększenia kosztów wymagających sfinansowania.
Wejście w życie proponowanych, w tym zakresie, w projekcie ustawy rozwiązań nie
spowoduje zmiany poziomu wydatków w stosunku do wielkości wynikających
z obowiązujących przepisów, do której odnosi się art. 50 ustawy z dnia 27 sierpnia
2009 r. o finansach publicznych.
5) ustawa z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych
nabytych w państwach członkowskich Unii źuropejskiej (Źz. U. Nr 63, poz. 394),
zwana dalej „ustawą o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych”
Wejście w życie projektowanych zmian w ustawie o zasadach uznawania kwalifikacji
zawodowych nie spowoduje zwiększenia wydatków, nie wpłynie na poziom tych
wydatków oraz na zmniejszenie dochodów budżetu państwa i budżetów jednostek
samorządu terytorialnego.
Wdrożenie proponowanych rozwiązań, w odniesieniu do powyższej ustawy, nie będzie
angażowało dodatkowych środków budżetu państwa i budżetów jednostek samorządu
terytorialnego ponad te, które są angażowane na podstawie obowiązujących przepisów
prawa, w jakiejkolwiek fazie realizacji omawianego przedsięwzięcia, a w konsekwencji
nie będzie generowało zwiększenia kosztów wymagających sfinansowania.
Wejście w życie proponowanych w projekcie ustawy rozwiązań, w odniesieniu do
powyższej ustawy, nie spowoduje zmiany poziomu wydatków w stosunku do wielkości
wynikających z obowiązujących przepisów, do której odnosi się art. 50 ustawy z dnia
27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
6) ustawa z dnia 21 grudnia 1990 r. o zawodzie lekarza weterynarii i izbach lekarsko-
-weterynaryjnych (Źz. U. z 2009 r. Nr 93, poz. 767, z późn. zm.), zwana dalej
„ustawą o zawodzie lekarza weterynarii i izbach lekarsko-weterynaryjnych”
20
Wejście w życie projektowanych zmian w ustawie o zawodzie lekarza weterynarii
i izbach lekarsko-weterynaryjnych nie spowoduje zwiększenia wydatków, nie wpłynie
na poziom tych wydatków oraz na zmniejszenie dochodów budżetu państwa i budżetów
jednostek samorządu terytorialnego.
Wdrożenie proponowanych rozwiązań, w odniesieniu do powyższej ustawy, nie będzie
angażowało dodatkowych środków budżetu państwa i budżetów jednostek samorządu
terytorialnego ponad te, które są angażowane na podstawie obowiązujących przepisów
prawa, w jakiejkolwiek fazie realizacji omawianego przedsięwzięcia, zarówno w części
42 – Sprawy wewnętrzne, jak i poza nią, a w konsekwencji nie będzie generowało
zwiększenia kosztów wymagających sfinansowania.
Wejście w życie proponowanych w projekcie ustawy rozwiązań, w odniesieniu do
powyższej ustawy, nie spowoduje zmiany poziomu wydatków w stosunku do wielkości
wynikających z obowiązujących przepisów, do której odnosi się art. 50 ustawy z dnia
27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
7) ustawa z dnia 19 kwietnia 1991 r. o izbach aptekarskich (Dz. U. z 2008 r. Nr 136,
poz. 856, z późn. zm.), zwana dalej „ustawą o izbach aptekarskich”
Wejście w życie projektowanych zmian w ustawie o izbach aptekarskich nie spowoduje
zwiększenia wydatków, nie wpłynie na poziom tych wydatków oraz na zmniejszenie
dochodów budżetu państwa i budżetów jednostek samorządu terytorialnego.
Wdrożenie proponowanych rozwiązań, w odniesieniu do powyższej ustawy, nie będzie
angażowało dodatkowych środków budżetu państwa i budżetów jednostek samorządu
terytorialnego ponad te, które są angażowane na podstawie obowiązujących przepisów
prawa, w jakiejkolwiek fazie realizacji omawianego przedsięwzięcia, zarówno w części
42 – Sprawy wewnętrzne, jak i poza nią, a w konsekwencji nie będzie generowało
zwiększenia kosztów wymagających sfinansowania.
Wejście w życie proponowanych w projekcie ustawy rozwiązań, w odniesieniu do
powyższej ustawy, nie spowoduje zmiany poziomu wydatków w stosunku do wielkości
wynikających z obowiązujących przepisów, do której odnosi się art. 50 ustawy z dnia
27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
21
8) ustawa z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (Dz. U.
z 2011 r. Nr 277, poz. 1634, z późn. zm.), zwana dalej „ustawą o zawodach lekarza
i lekarza dentysty”
W okresie ostatnich 10 lat nie było przypadków, aby cudzoziemcom, którym
w Rzeczypospolitej Polskiej nadano status uchodźcy, udzielono ochrony uzupełniającej
lub aby uzyskali oni zezwolenie na pobyt czasowy udzielone w związku
z okolicznością, o której mowa w art. 159 ust. 1 pkt 1 lit. c lub d ustawy z dnia
12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach, ubiegali się o odbycie stażu podyplomowego
w zakresie lekarza lub lekarza dentysty. Gdyby jednak w przyszłości zdarzyły się takie
przypadki, zapewne będą to przypadki jednostkowe, a koszt finansowania stażu
podyplomowego lekarza lub lekarza dentysty zostanie sfinansowany ze środków
będących w dyspozycji ministra właściwego do spraw zdrowia.
Wejście w życie projektowanych zmian w ustawie o zawodach lekarza i lekarza
dentysty nie spowoduje zwiększenia wydatków, nie wpłynie na poziom tych wydatków
oraz na zmniejszenie dochodów budżetu państwa i budżetów jednostek samorządu
terytorialnego. Źoświadczenia lat ubiegłych wskazują, że dotychczas nie było
przypadków, aby cudzoziemcy posiadający status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą
odbywali staże w zawodzie lekarza lub lekarza dentysty. Gdyby w przyszłości pojawiły
się jednostkowe przypadki, to koszty sfinansowania stażu dla lekarza lub lekarza
dentysty zostaną pokryte ze środków będących w dyspozycji danego dysponenta.
Wdrożenie proponowanych rozwiązań, w odniesieniu do powyższej ustawy, nie będzie
angażowało dodatkowych środków budżetu państwa i budżetów jednostek samorządu
terytorialnego ponad te, które są angażowane na podstawie obowiązujących przepisów
prawa, w jakiejkolwiek fazie realizacji omawianego przedsięwzięcia, zarówno w części
42 – Sprawy wewnętrzne, jak i poza nią, a w konsekwencji nie będzie generowało
zwiększenia kosztów wymagających sfinansowania.
Wejście w życie proponowanych w projekcie ustawy rozwiązań, w odniesieniu do
powyższej ustawy, nie spowoduje zmiany poziomu wydatków w stosunku do wielkości
wynikających z obowiązujących przepisów, do której odnosi się art. 50 ustawy z dnia
27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
9) ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów,
inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Źz. U. z 2013 r. poz. 932), zwana dalej
22
„ustawą o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz
urbanistów”
Wejście w życie projektowanych zmian w ustawie o samorządach zawodowych
architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów nie spowoduje zwiększenia
wydatków, nie wpłynie na poziom tych wydatków oraz na zmniejszenie dochodów
budżetu państwa i budżetów jednostek samorządu terytorialnego.
Wdrożenie proponowanych rozwiązań, w odniesieniu do powyższej ustawy, nie będzie
angażowało dodatkowych środków budżetu państwa i budżetów jednostek samorządu
terytorialnego ponad te, które są angażowane na podstawie obowiązujących przepisów
prawa, w jakiejkolwiek fazie realizacji omawianego przedsięwzięcia, zarówno w części
42 – Sprawy wewnętrzne, jak i poza nią, a w konsekwencji nie będzie generowało
zwiększenia kosztów wymagających sfinansowania.
Wejście w życie proponowanych w projekcie ustawy rozwiązań, w odniesieniu do
powyższej ustawy, nie spowoduje zmiany poziomu wydatków w stosunku do wielkości
wynikających z obowiązujących przepisów, do której odnosi się art. 50 ustawy z dnia
27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
10) ustawa z dnia 11 kwietnia 2001 r. o rzecznikach patentowych (Dz. U. z 2011 r.
Nr 155, poz. 925), zwana dalej „ustawą o rzecznikach patentowych”
Wejście w życie projektowanych zmian w ustawie o rzecznikach patentowych nie
spowoduje zwiększenia wydatków, nie wpłynie na poziom tych wydatków oraz na
zmniejszenie dochodów budżetu państwa i budżetów jednostek samorządu
terytorialnego.
Wdrożenie proponowanych rozwiązań, w odniesieniu do powyższej ustawy, nie będzie
angażowało dodatkowych środków budżetu państwa i budżetów jednostek samorządu
terytorialnego ponad te, które są angażowane na podstawie obowiązujących przepisów
prawa, w jakiejkolwiek fazie realizacji omawianego przedsięwzięcia, zarówno w części
42 – Sprawy wewnętrzne, jak i poza nią, a w konsekwencji nie będzie generowało
zwiększenia kosztów wymagających sfinansowania.
Wejście w życie proponowanych w projekcie ustawy rozwiązań, w odniesieniu do
powyższej ustawy, nie spowoduje zmiany poziomu wydatków w stosunku do wielkości
23
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2243
› Pobierz plik