eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz niektórych innych ustaw

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 2243
  • Data wpłynięcia: 2014-03-20
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2014-06-26
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1004

2243

spraw zdrowia). Jednocześnie można wskazać, iż w 2013 r. na ogólne koszty świadczeń 
opieki  zdrowotnej  przeznaczono  ok.  63  mld  874  mln  zł.  Wdrożenie  proponowanych 
rozwiązań, w odniesieniu do powyższej ustawy, nie będzie angażowało  dodatkowych 
środków  budżetu  państwa  i  budżetów  jednostek  samorządu  terytorialnego  ponad  te, 
które są angażowane na podstawie obowiązujących przepisów prawa, w jakiejkolwiek 
fazie realizacji omawianego przedsięwzięcia, a w konsekwencji nie będzie generowało 
zwiększenia kosztów wymagających sfinansowania. 
Wejście  w  życie  proponowanych  w  projekcie  ustawy  rozwiązań,  w  odniesieniu  do 
powyższej ustawy, nie spowoduje zmiany poziomu wydatków w stosunku do wielkości 
wynikających z obowiązujących przepisów, do której odnosi się art. 50 ustawy z dnia 
27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. 
4)  ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Źz. U. z 2012 r. 
poz. 572, z późn. zm.), zwana dalej „ustawą – Prawo o szkolnictwie wyższym” 
Propozycje  zmiany  przepisów  ustawy  –  Prawo  o  szkolnictwie  wyższym  oraz  wydania 
nowego  aktu  wykonawczego  (na  podstawie  zmienionego  przepisu  upoważniającego 
zawartego w tej ustawie) mogą spowodować nieznaczne skutki finansowe, w związku 
z projektowanym  zwolnieniem  obywateli  państw  trzecich  lub  bezpaństwowców 
posiadających  status  uchodźcy  lub  ochronę  międzynarodową,  którzy  nie  posiadają 
dyplomu  ukończenia  studiów  wyższych  lub  innych  dokumentów  potwierdzających 
poziom  wykształcenia,  z  opłat  za  przeprowadzenie  postępowania  w  sprawie 
potwierdzenia ukończenia studiów wyższych na określonym poziomie kształcenia. 
Przewiduje się jednak, że postępowania w sprawie potwierdzenia ukończenia studiów 
wyższych na określonym poziomie kształcenia, wszczynane na wniosek ww. osób, będą 
stanowiły  przypadki  jednostkowe.  Należy  mieć  na  uwadze  fakt,  że  również 
w obowiązującym  stanie  prawnym  na  mocy  §  8  ust.  5  rozporządzenia  Ministra  Nauki 
i Szkolnictwa  Wyższego  z  dnia 1  września 2011  r. w sprawie  nostryfikacji  dyplomów 
ukończenia  studiów  wyższych  uzyskanych  za  granicą  kierownik  jednostki 
organizacyjnej, której rada przeprowadza postępowanie nostryfikacyjne, może zwolnić 
wnioskodawcę  z  obowiązku  uiszczenia  opłaty  za  przeprowadzenie  postępowania 
nostryfikacyjnego lub obniżyć wysokość tej opłaty. 
Mając powyższe na uwadze, wejście w życie projektowanych zmian w ustawie – Prawo 
o szkolnictwie wyższym nie spowoduje zwiększenia wydatków, nie wpłynie na poziom 
19 
 
tych wydatków oraz na zmniejszenie dochodów budżetu państwa i budżetów jednostek 
samorządu terytorialnego. 
Wdrożenie  proponowanych  rozwiązań  w  tym  zakresie  nie  będzie  angażowało 
dodatkowych środków budżetu państwa i budżetów jednostek samorządu terytorialnego 
ponad  te,  które  są  angażowane  na  podstawie  obowiązujących  przepisów  prawa, 
w jakiejkolwiek  fazie  realizacji  omawianego  przedsięwzięcia,  a  w  konsekwencji  nie 
będzie generowało zwiększenia kosztów wymagających sfinansowania. 
Wejście  w  życie  proponowanych,  w  tym  zakresie,  w  projekcie  ustawy  rozwiązań  nie 
spowoduje  zmiany  poziomu  wydatków  w  stosunku  do  wielkości  wynikających 
z obowiązujących  przepisów,  do  której  odnosi  się  art.  50  ustawy  z  dnia  27  sierpnia 
2009 r. o finansach publicznych. 
5) ustawa  z  dnia  18  marca  2008  r.  o  zasadach  uznawania  kwalifikacji  zawodowych 
nabytych w państwach członkowskich Unii źuropejskiej (Źz. U. Nr 63, poz. 394), 
zwana dalej „ustawą o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych” 
Wejście w życie projektowanych zmian w ustawie o zasadach uznawania kwalifikacji 
zawodowych  nie  spowoduje  zwiększenia  wydatków,  nie  wpłynie  na  poziom  tych 
wydatków  oraz  na  zmniejszenie  dochodów  budżetu  państwa  i  budżetów  jednostek 
samorządu terytorialnego. 
Wdrożenie proponowanych rozwiązań, w odniesieniu do powyższej ustawy, nie będzie 
angażowało dodatkowych środków budżetu państwa  i budżetów jednostek samorządu 
terytorialnego ponad te, które są angażowane na podstawie obowiązujących przepisów 
prawa, w jakiejkolwiek fazie realizacji omawianego przedsięwzięcia, a w konsekwencji 
nie będzie generowało zwiększenia kosztów wymagających sfinansowania. 
Wejście  w  życie  proponowanych  w  projekcie  ustawy  rozwiązań,  w  odniesieniu  do 
powyższej ustawy, nie spowoduje zmiany poziomu wydatków w stosunku do wielkości 
wynikających z obowiązujących przepisów, do której odnosi się art. 50 ustawy z dnia 
27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. 
6) ustawa z dnia 21 grudnia 1990 r. o zawodzie lekarza weterynarii i izbach lekarsko- 
-weterynaryjnych  (Źz.  U.  z  2009  r.  Nr  93,  poz.  767,  z  późn.  zm.),  zwana  dalej 
„ustawą o zawodzie lekarza weterynarii i izbach lekarsko-weterynaryjnych” 
20 
 
Wejście  w  życie  projektowanych  zmian  w  ustawie  o  zawodzie  lekarza  weterynarii 
i izbach  lekarsko-weterynaryjnych  nie  spowoduje  zwiększenia  wydatków,  nie  wpłynie 
na poziom tych wydatków oraz na zmniejszenie dochodów budżetu państwa i budżetów 
jednostek samorządu terytorialnego. 
Wdrożenie proponowanych rozwiązań, w odniesieniu do powyższej ustawy, nie będzie 
angażowało dodatkowych środków budżetu państwa  i budżetów jednostek samorządu 
terytorialnego ponad te, które są angażowane na podstawie obowiązujących przepisów 
prawa, w jakiejkolwiek fazie realizacji omawianego przedsięwzięcia, zarówno w części 
42  –  Sprawy  wewnętrzne,  jak  i  poza  nią,  a  w  konsekwencji  nie  będzie  generowało 
zwiększenia kosztów wymagających sfinansowania. 
Wejście  w  życie  proponowanych  w  projekcie  ustawy  rozwiązań,  w  odniesieniu  do 
powyższej ustawy, nie spowoduje zmiany poziomu wydatków w stosunku do wielkości 
wynikających z obowiązujących przepisów, do której odnosi się art. 50 ustawy z dnia 
27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. 
7) ustawa z dnia 19 kwietnia 1991 r. o izbach aptekarskich (Dz. U. z 2008 r. Nr 136, 
poz. 856, z późn. zm.), zwana dalej „ustawą o izbach aptekarskich” 
Wejście w życie projektowanych zmian w ustawie o izbach aptekarskich nie spowoduje 
zwiększenia  wydatków,  nie  wpłynie  na  poziom  tych  wydatków  oraz  na  zmniejszenie 
dochodów budżetu państwa i budżetów jednostek samorządu terytorialnego. 
Wdrożenie proponowanych rozwiązań, w odniesieniu do powyższej ustawy, nie będzie 
angażowało dodatkowych środków budżetu państwa  i budżetów jednostek samorządu 
terytorialnego ponad te, które są angażowane na podstawie obowiązujących przepisów 
prawa, w jakiejkolwiek fazie realizacji omawianego przedsięwzięcia, zarówno w części 
42  –  Sprawy  wewnętrzne,  jak  i  poza  nią,  a  w  konsekwencji  nie  będzie  generowało 
zwiększenia kosztów wymagających sfinansowania. 
Wejście  w  życie  proponowanych  w  projekcie  ustawy  rozwiązań,  w  odniesieniu  do 
powyższej ustawy, nie spowoduje zmiany poziomu wydatków w stosunku do wielkości 
wynikających z obowiązujących przepisów, do której odnosi się art. 50 ustawy z dnia 
27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. 
21 
 
8) ustawa  z  dnia  5  grudnia  1996  r.  o  zawodach  lekarza  i  lekarza  dentysty  (Dz.  U. 
z 2011 r. Nr 277, poz. 1634, z późn. zm.), zwana dalej „ustawą o zawodach lekarza 
i lekarza dentysty” 
W  okresie  ostatnich  10  lat  nie  było  przypadków,  aby  cudzoziemcom,  którym 
w Rzeczypospolitej Polskiej nadano status uchodźcy, udzielono ochrony uzupełniającej 
lub  aby  uzyskali  oni  zezwolenie  na  pobyt  czasowy  udzielone  w  związku 
z okolicznością,  o  której  mowa  w  art.  159  ust.  1  pkt  1  lit.  c  lub  d  ustawy  z  dnia 
12 grudnia  2013  r.  o  cudzoziemcach,  ubiegali  się  o  odbycie  stażu  podyplomowego 
w zakresie lekarza lub lekarza dentysty. Gdyby jednak w przyszłości zdarzyły się takie 
przypadki,  zapewne  będą  to  przypadki  jednostkowe,  a  koszt  finansowania  stażu 
podyplomowego  lekarza  lub  lekarza  dentysty  zostanie  sfinansowany  ze  środków 
będących w dyspozycji ministra właściwego do spraw zdrowia.  
Wejście  w  życie  projektowanych  zmian  w  ustawie  o  zawodach  lekarza  i  lekarza 
dentysty nie spowoduje zwiększenia wydatków, nie wpłynie na poziom tych wydatków 
oraz  na  zmniejszenie  dochodów  budżetu  państwa  i  budżetów  jednostek  samorządu 
terytorialnego.  Źoświadczenia  lat  ubiegłych  wskazują,  że  dotychczas  nie  było 
przypadków, aby cudzoziemcy posiadający status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą 
odbywali staże w zawodzie lekarza lub lekarza dentysty. Gdyby w przyszłości pojawiły 
się  jednostkowe  przypadki,  to  koszty  sfinansowania  stażu  dla  lekarza  lub  lekarza 
dentysty zostaną pokryte ze środków będących w dyspozycji danego dysponenta.  
Wdrożenie proponowanych rozwiązań, w odniesieniu do powyższej ustawy, nie będzie 
angażowało dodatkowych środków budżetu państwa  i budżetów jednostek samorządu 
terytorialnego ponad te, które są angażowane na podstawie obowiązujących przepisów 
prawa, w jakiejkolwiek fazie realizacji omawianego przedsięwzięcia, zarówno w części 
42  –  Sprawy  wewnętrzne,  jak  i  poza  nią,  a  w  konsekwencji  nie  będzie  generowało 
zwiększenia kosztów wymagających sfinansowania. 
Wejście  w  życie  proponowanych  w  projekcie  ustawy  rozwiązań,  w  odniesieniu  do 
powyższej ustawy, nie spowoduje zmiany poziomu wydatków w stosunku do wielkości 
wynikających z obowiązujących przepisów, do której odnosi się art. 50 ustawy z dnia 
27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. 
9) ustawa  z  dnia  15  grudnia  2000  r.  o  samorządach  zawodowych  architektów, 
inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Źz. U. z 2013 r. poz. 932), zwana dalej 
22 
 
„ustawą  o  samorządach  zawodowych  architektów,  inżynierów  budownictwa  oraz 
urbanistów” 
Wejście  w  życie  projektowanych  zmian  w  ustawie  o  samorządach  zawodowych 
architektów,  inżynierów  budownictwa  oraz  urbanistów  nie  spowoduje  zwiększenia 
wydatków,  nie  wpłynie  na  poziom  tych  wydatków  oraz  na  zmniejszenie  dochodów 
budżetu państwa i budżetów jednostek samorządu terytorialnego. 
Wdrożenie proponowanych rozwiązań, w odniesieniu do powyższej ustawy, nie będzie 
angażowało dodatkowych środków budżetu państwa  i budżetów jednostek samorządu 
terytorialnego ponad te, które są angażowane na podstawie obowiązujących przepisów 
prawa, w jakiejkolwiek fazie realizacji omawianego przedsięwzięcia, zarówno w części 
42  –  Sprawy  wewnętrzne,  jak  i  poza  nią,  a  w  konsekwencji  nie  będzie  generowało 
zwiększenia kosztów wymagających sfinansowania. 
Wejście  w  życie  proponowanych  w  projekcie  ustawy  rozwiązań,  w  odniesieniu  do 
powyższej ustawy, nie spowoduje zmiany poziomu wydatków w stosunku do wielkości 
wynikających z obowiązujących przepisów, do której odnosi się art. 50 ustawy z dnia 
27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. 
10) ustawa  z  dnia  11  kwietnia  2001  r.  o  rzecznikach  patentowych  (Dz.  U.  z  2011  r. 
Nr 155, poz. 925), zwana dalej „ustawą o rzecznikach patentowych” 
Wejście  w  życie  projektowanych  zmian  w  ustawie  o  rzecznikach  patentowych  nie 
spowoduje  zwiększenia  wydatków,  nie  wpłynie  na  poziom  tych  wydatków  oraz  na 
zmniejszenie  dochodów  budżetu  państwa  i  budżetów  jednostek  samorządu 
terytorialnego. 
Wdrożenie proponowanych rozwiązań, w odniesieniu do powyższej ustawy, nie będzie 
angażowało dodatkowych środków budżetu państwa  i budżetów jednostek samorządu 
terytorialnego ponad te, które są angażowane na podstawie obowiązujących przepisów 
prawa, w jakiejkolwiek fazie realizacji omawianego przedsięwzięcia, zarówno w części 
42  –  Sprawy  wewnętrzne,  jak  i  poza  nią,  a  w  konsekwencji  nie  będzie  generowało 
zwiększenia kosztów wymagających sfinansowania. 
Wejście  w  życie  proponowanych  w  projekcie  ustawy  rozwiązań,  w  odniesieniu  do 
powyższej ustawy, nie spowoduje zmiany poziomu wydatków w stosunku do wielkości 
23 
 
strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9 ... 20 ... 30 ... 31

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: