Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw
projekt dotyczy usprawnienia procedury związanej z rozpoczęciem prowadzenia działalności gospodarczej tzw. zasady jednego okienka
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2094
- Data wpłynięcia: 2014-01-23
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2014-06-26
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1161
2094-cz-II
– 75 –
b) w polu drugim – imiona,
c)
w polu trzecim – numer PESEL,
d) w polu czwartym – rodzaj prokury.
§ 110. W przypadku gdy w rubryce 1 lub 2 zachodzi konieczność wpisania więcej niż
jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w rubryce 1 lub 2.
§ 111. W dziale 3 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstwa zagranicznego wpisuje
się:
1)
w rubryce pierwszej: w polu pierwszym – przedmiot działalności przedsiębiorcy według
Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), określony rodzajem działalności, nie więcej
niż dziesięć pozycji, w tym jako pierwszą przedmiot przeważającej działalności na
poziomie podklasy;
2)
w rubryce drugiej – wzmianki o złożonych dokumentach:
a)
w polu pierwszym – wzmiankę o złożeniu rocznego sprawozdania finansowego, co
obejmuje okres, za jaki złożono dokument, i datę jego złożenia,
b)
w polu drugim – wzmiankę o złożeniu opinii biegłego rewidenta, co obejmuje
okres, za jaki złożono opinię,
c)
w polu trzecim – wzmiankę o złożeniu uchwały lub postanowienia o zatwierdzeniu
sprawozdania finansowego, co obejmuje okres, za jaki złożono dokument;
3)
w rubryce trzeciej – nie dokonuje się wpisów;
4)
w rubryce czwartej – nie dokonuje się wpisów.
§ 112. 1. W przypadku gdy w rubryce 1 zachodzi konieczność wpisania więcej niż
jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno odpowiednio w rubryce
1.
2. W przypadku gdy w rubryce 2 zachodzi konieczność wpisania informacji
o dokumentach za kolejne okresy, informacje o tych faktach wpisuje się kolejno
w odpowiednich polach rubryki 2.
§ 113. W dziale 4 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstwa zagranicznego wpisuje
się informacje wskazane w § 26 i § 27, przy czym przedsiębiorcę – spółkę jawną, spółkę
komandytową i spółkę partnerską zastępuje przedsiębiorstwo zagraniczne.
§ 114. W dziale 5 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstwa zagranicznego nie
dokonuje się wpisów.
– 76 –
§ 115. W dziale 6 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstwa zagranicznego wpisuje
się:
1)
w rubryce pierwszej – informacje o likwidacji:
a)
w polu pierwszym – informacje o otwarciu likwidacji:
–
w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu – nazwę sądu
prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
–
w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą – organ podejmujący uchwałę, datę
podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie
aktu notarialnego – datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer
repertorium,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu likwidacji, co obejmuje: datę
zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia,
c)
w polu trzecim – sposób reprezentacji przedsiębiorcy przez likwidatorów,
d)
w podrubryce pierwszej – dane likwidatorów:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS;
2)
w rubryce drugiej – informacje o postępowaniu upadłościowym:
a)
w polu pierwszym – informacje o ogłoszeniu upadłości, co obejmuje: nazwę sądu
prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania upadłościowego, co
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim – określenie sposobu prowadzenia postępowania upadłościowego,
co obejmuje: informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu
lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika,
d)
w polu czwartym – informacje o uchyleniu układu zawartego w postępowaniu
upadłościowym z możliwością zawarcia układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy,
e)
w podrubryce pierwszej – dane syndyka:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
– 77 –
–
w polu czwartym – numer KRS,
f)
w podrubryce drugiej – dane osoby powołanej w toku postępowania
upadłościowego:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS,
–
w polu piątym – określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji:
„zarządca przymusowy”, „nadzorca sądowy”, „zarządca”, „zarządca
zagraniczny”, „osoba powołana w toku postępowania upadłościowego do
reprezentowania upadłego”;
3)
w rubryce trzeciej – informacje o postępowaniu układowym prowadzonym na podstawie
rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 października 1934 r. – Prawo
o postępowaniu układowym:
a)
w polu pierwszym – informacje o otwarciu postępowania układowego, co
obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę
sprawy,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania układowego, co
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy;
4)
w rubryce czwartej – informacje o postępowaniu naprawczym:
a)
w polu pierwszym – informacje o wszczęciu postępowania naprawczego, co
obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie naprawcze, datę wszczęcia
postępowania naprawczego, sygnaturę sprawy,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania naprawczego, co
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy,
d)
w podrubryce pierwszej – dane nadzorcy sądowego:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
– 78 –
–
w polu czwartym – numer KRS;
5)
w rubryce piątej – informację o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania
działalności gospodarczej:
a)
w polu pierwszym – datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności,
b) w polu drugim – datę wznowienia wykonywania działalności.
§ 116. 1. W przypadku gdy w rubryce 1, 2, 3, 4, w podrubryce 1 rubryki 1 lub
w podrubryce 1 i 2 rubryki 2 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu,
dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
2. W przypadku gdy w rubryce 5 zachodzi konieczność wpisania kolejnych informacji
o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej, informacje te
wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 5.
Oddział 10
Towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych i towarzystwa reasekuracji wzajemnej
§ 117. W dziale 1 rejestru przedsiębiorców dla towarzystw ubezpieczeń wzajemnych
i towarzystw reasekuracji wzajemnej wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej:
a)
w polu pierwszym – oznaczenie formy prawnej podmiotu: wyrazy „towarzystwo
ubezpieczeń wzajemnych” lub „towarzystwo reasekuracji wzajemnej”,
b)
w polu drugim – numer identyfikacyjny REGON oraz identyfikator podatkowy NIP
lub informację o jego unieważnieniu lub uchyleniu; przy wniosku o rejestrację
nowego towarzystwa pole pozostaje niewypełnione,
c)
w polu trzecim – nazwę towarzystwa,
d)
w polu czwartym – dane o wcześniejszej rejestracji, co obejmuje: nazwę rejestru
– „Rejestr Towarzystw Ubezpieczeń Wzajemnych”, nazwę sądu prowadzącego
rejestr, numer w rejestrze,
e)
w polu piątym – informację, czy przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą
z innymi podmiotami na podstawie umowy spółki cywilnej,
f)
w polu szóstym – informację, czy podmiot posiada status organizacji pożytku
publicznego;
– 79 –
2)
w rubryce drugiej:
a)
w polu pierwszym – siedzibę towarzystwa zgodnie z krajowym rejestrem
urzędowym podziału terytorialnego kraju z wyjątkiem przypadku, o którym mowa
w art. 35 pkt 3 ustawy,
b)
w polu drugim – adres towarzystwa zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym
podziału terytorialnego kraju do poziomu ulicy,
c)
w polu trzecim – adres poczty elektronicznej,
d)
w polu czwartym – adres strony internetowej;
3)
w rubryce trzeciej – dane posiadanych przez towarzystwo oddziałów:
a)
w polu pierwszym – nazwę oddziału,
b)
w polu drugim – siedzibę oddziału zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym
podziału terytorialnego kraju z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 35
pkt 3 ustawy,
c)
w polu trzecim – adres oddziału zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym
podziału terytorialnego kraju do poziomu ulicy;
4)
w rubryce czwartej – informacje o statucie: w polu pierwszym – informacje
o sporządzeniu lub zmianie statutu, co obejmuje: datę sporządzenia lub zmiany statutu,
a jeżeli statut został sporządzony w formie aktu notarialnego – datę sporządzenia aktu
notarialnego, oznaczenie notariusza i numer repertorium, w przypadku zaś zmiany
statutu – także oznaczenie zmienionych paragrafów, a w wypadku ustalenia nowego
tekstu statutu – zaznaczenie tej okoliczności;
5)
w rubryce piątej: w polu pierwszym – okres, na jaki zostało utworzone towarzystwo;
jeżeli zostało utworzone na czas nieoznaczony, wpisuje się wyrazy „na czas
nieoznaczony”;
6)
w rubryce szóstej – dane o sposobie powstania towarzystwa, jeżeli powstało przez
połączenie innych podmiotów:
a)
w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f
ustawy – połączenie,
b)
w polu drugim – opis sposobu powstania podmiotu w wyniku połączenia,
c)
w polu trzecim – numer i datę decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji
i Konsumentów o zgodzie na dokonanie koncentracji,
b) w polu drugim – imiona,
c)
w polu trzecim – numer PESEL,
d) w polu czwartym – rodzaj prokury.
§ 110. W przypadku gdy w rubryce 1 lub 2 zachodzi konieczność wpisania więcej niż
jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w rubryce 1 lub 2.
§ 111. W dziale 3 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstwa zagranicznego wpisuje
się:
1)
w rubryce pierwszej: w polu pierwszym – przedmiot działalności przedsiębiorcy według
Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), określony rodzajem działalności, nie więcej
niż dziesięć pozycji, w tym jako pierwszą przedmiot przeważającej działalności na
poziomie podklasy;
2)
w rubryce drugiej – wzmianki o złożonych dokumentach:
a)
w polu pierwszym – wzmiankę o złożeniu rocznego sprawozdania finansowego, co
obejmuje okres, za jaki złożono dokument, i datę jego złożenia,
b)
w polu drugim – wzmiankę o złożeniu opinii biegłego rewidenta, co obejmuje
okres, za jaki złożono opinię,
c)
w polu trzecim – wzmiankę o złożeniu uchwały lub postanowienia o zatwierdzeniu
sprawozdania finansowego, co obejmuje okres, za jaki złożono dokument;
3)
w rubryce trzeciej – nie dokonuje się wpisów;
4)
w rubryce czwartej – nie dokonuje się wpisów.
§ 112. 1. W przypadku gdy w rubryce 1 zachodzi konieczność wpisania więcej niż
jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno odpowiednio w rubryce
1.
2. W przypadku gdy w rubryce 2 zachodzi konieczność wpisania informacji
o dokumentach za kolejne okresy, informacje o tych faktach wpisuje się kolejno
w odpowiednich polach rubryki 2.
§ 113. W dziale 4 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstwa zagranicznego wpisuje
się informacje wskazane w § 26 i § 27, przy czym przedsiębiorcę – spółkę jawną, spółkę
komandytową i spółkę partnerską zastępuje przedsiębiorstwo zagraniczne.
§ 114. W dziale 5 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstwa zagranicznego nie
dokonuje się wpisów.
– 76 –
§ 115. W dziale 6 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstwa zagranicznego wpisuje
się:
1)
w rubryce pierwszej – informacje o likwidacji:
a)
w polu pierwszym – informacje o otwarciu likwidacji:
–
w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu – nazwę sądu
prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
–
w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą – organ podejmujący uchwałę, datę
podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie
aktu notarialnego – datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer
repertorium,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu likwidacji, co obejmuje: datę
zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia,
c)
w polu trzecim – sposób reprezentacji przedsiębiorcy przez likwidatorów,
d)
w podrubryce pierwszej – dane likwidatorów:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS;
2)
w rubryce drugiej – informacje o postępowaniu upadłościowym:
a)
w polu pierwszym – informacje o ogłoszeniu upadłości, co obejmuje: nazwę sądu
prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania upadłościowego, co
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim – określenie sposobu prowadzenia postępowania upadłościowego,
co obejmuje: informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu
lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika,
d)
w polu czwartym – informacje o uchyleniu układu zawartego w postępowaniu
upadłościowym z możliwością zawarcia układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy,
e)
w podrubryce pierwszej – dane syndyka:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
– 77 –
–
w polu czwartym – numer KRS,
f)
w podrubryce drugiej – dane osoby powołanej w toku postępowania
upadłościowego:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS,
–
w polu piątym – określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji:
„zarządca przymusowy”, „nadzorca sądowy”, „zarządca”, „zarządca
zagraniczny”, „osoba powołana w toku postępowania upadłościowego do
reprezentowania upadłego”;
3)
w rubryce trzeciej – informacje o postępowaniu układowym prowadzonym na podstawie
rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 października 1934 r. – Prawo
o postępowaniu układowym:
a)
w polu pierwszym – informacje o otwarciu postępowania układowego, co
obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę
sprawy,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania układowego, co
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy;
4)
w rubryce czwartej – informacje o postępowaniu naprawczym:
a)
w polu pierwszym – informacje o wszczęciu postępowania naprawczego, co
obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie naprawcze, datę wszczęcia
postępowania naprawczego, sygnaturę sprawy,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania naprawczego, co
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy,
d)
w podrubryce pierwszej – dane nadzorcy sądowego:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
– 78 –
–
w polu czwartym – numer KRS;
5)
w rubryce piątej – informację o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania
działalności gospodarczej:
a)
w polu pierwszym – datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności,
b) w polu drugim – datę wznowienia wykonywania działalności.
§ 116. 1. W przypadku gdy w rubryce 1, 2, 3, 4, w podrubryce 1 rubryki 1 lub
w podrubryce 1 i 2 rubryki 2 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu,
dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
2. W przypadku gdy w rubryce 5 zachodzi konieczność wpisania kolejnych informacji
o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej, informacje te
wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 5.
Oddział 10
Towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych i towarzystwa reasekuracji wzajemnej
§ 117. W dziale 1 rejestru przedsiębiorców dla towarzystw ubezpieczeń wzajemnych
i towarzystw reasekuracji wzajemnej wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej:
a)
w polu pierwszym – oznaczenie formy prawnej podmiotu: wyrazy „towarzystwo
ubezpieczeń wzajemnych” lub „towarzystwo reasekuracji wzajemnej”,
b)
w polu drugim – numer identyfikacyjny REGON oraz identyfikator podatkowy NIP
lub informację o jego unieważnieniu lub uchyleniu; przy wniosku o rejestrację
nowego towarzystwa pole pozostaje niewypełnione,
c)
w polu trzecim – nazwę towarzystwa,
d)
w polu czwartym – dane o wcześniejszej rejestracji, co obejmuje: nazwę rejestru
– „Rejestr Towarzystw Ubezpieczeń Wzajemnych”, nazwę sądu prowadzącego
rejestr, numer w rejestrze,
e)
w polu piątym – informację, czy przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą
z innymi podmiotami na podstawie umowy spółki cywilnej,
f)
w polu szóstym – informację, czy podmiot posiada status organizacji pożytku
publicznego;
– 79 –
2)
w rubryce drugiej:
a)
w polu pierwszym – siedzibę towarzystwa zgodnie z krajowym rejestrem
urzędowym podziału terytorialnego kraju z wyjątkiem przypadku, o którym mowa
w art. 35 pkt 3 ustawy,
b)
w polu drugim – adres towarzystwa zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym
podziału terytorialnego kraju do poziomu ulicy,
c)
w polu trzecim – adres poczty elektronicznej,
d)
w polu czwartym – adres strony internetowej;
3)
w rubryce trzeciej – dane posiadanych przez towarzystwo oddziałów:
a)
w polu pierwszym – nazwę oddziału,
b)
w polu drugim – siedzibę oddziału zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym
podziału terytorialnego kraju z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 35
pkt 3 ustawy,
c)
w polu trzecim – adres oddziału zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym
podziału terytorialnego kraju do poziomu ulicy;
4)
w rubryce czwartej – informacje o statucie: w polu pierwszym – informacje
o sporządzeniu lub zmianie statutu, co obejmuje: datę sporządzenia lub zmiany statutu,
a jeżeli statut został sporządzony w formie aktu notarialnego – datę sporządzenia aktu
notarialnego, oznaczenie notariusza i numer repertorium, w przypadku zaś zmiany
statutu – także oznaczenie zmienionych paragrafów, a w wypadku ustalenia nowego
tekstu statutu – zaznaczenie tej okoliczności;
5)
w rubryce piątej: w polu pierwszym – okres, na jaki zostało utworzone towarzystwo;
jeżeli zostało utworzone na czas nieoznaczony, wpisuje się wyrazy „na czas
nieoznaczony”;
6)
w rubryce szóstej – dane o sposobie powstania towarzystwa, jeżeli powstało przez
połączenie innych podmiotów:
a)
w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f
ustawy – połączenie,
b)
w polu drugim – opis sposobu powstania podmiotu w wyniku połączenia,
c)
w polu trzecim – numer i datę decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji
i Konsumentów o zgodzie na dokonanie koncentracji,
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2094-cz-II
› Pobierz plik

-
2094-cz-I
› Pobierz plik



Projekty ustaw
Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei