eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw

projekt dotyczy usprawnienia procedury związanej z rozpoczęciem prowadzenia działalności gospodarczej tzw. zasady jednego okienka

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 2094
  • Data wpłynięcia: 2014-01-23
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2014-06-26
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1161

2094-cz-II

– 75 – 
b)  w polu drugim – imiona, 
c) 
w polu trzecim – numer PESEL, 
d)  w polu czwartym – rodzaj prokury. 
§ 110. W  przypadku  gdy  w  rubryce  1  lub  2  zachodzi  konieczność  wpisania  więcej  niż 
jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w rubryce 1 lub 2. 
§ 111. W dziale 3 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstwa zagranicznego wpisuje 
się: 
1) 
w rubryce pierwszej: w polu pierwszym – przedmiot działalności przedsiębiorcy według 
Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), określony rodzajem działalności, nie więcej 
niż  dziesięć  pozycji,  w tym  jako  pierwszą  przedmiot  przeważającej  działalności  na 
poziomie podklasy; 
2) 
w rubryce drugiej – wzmianki o złożonych dokumentach: 
a) 
w polu pierwszym – wzmiankę o złożeniu rocznego sprawozdania finansowego, co 
obejmuje okres, za jaki złożono dokument, i datę jego złożenia, 
b) 
w polu drugim –  wzmiankę  o  złożeniu  opinii  biegłego  rewidenta,  co  obejmuje 
okres, za jaki złożono opinię, 
c) 
w polu trzecim – wzmiankę o złożeniu uchwały lub postanowienia o zatwierdzeniu 
sprawozdania finansowego, co obejmuje okres, za jaki złożono dokument; 
3) 
w rubryce trzeciej – nie dokonuje się wpisów; 
4) 
w rubryce czwartej – nie dokonuje się wpisów. 
§ 112. 1. W  przypadku  gdy  w  rubryce  1  zachodzi  konieczność  wpisania  więcej  niż 
jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno odpowiednio w rubryce 
1. 
2. W  przypadku  gdy  w  rubryce  2  zachodzi  konieczność  wpisania  informacji 
o dokumentach  za  kolejne  okresy,  informacje  o  tych  faktach  wpisuje  się  kolejno 
w odpowiednich polach rubryki 2. 
§ 113. W dziale 4 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstwa zagranicznego wpisuje 
się  informacje  wskazane  w  §  26  i  §  27,  przy  czym  przedsiębiorcę  –  spółkę  jawną,  spółkę 
komandytową i spółkę partnerską zastępuje przedsiębiorstwo zagraniczne. 
§ 114. W dziale  5  rejestru  przedsiębiorców  dla  przedsiębiorstwa  zagranicznego  nie 
dokonuje się wpisów. 
– 76 – 
§ 115. W dziale 6 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstwa zagranicznego wpisuje 
się: 
1) 
w rubryce pierwszej – informacje o likwidacji: 
a) 
w polu pierwszym – informacje o otwarciu likwidacji: 
– 
w  przypadku  otwarcia  likwidacji  orzeczeniem  sądu  –  nazwę  sądu 
prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy, 
– 
w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą – organ podejmujący uchwałę, datę 
podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie 
aktu notarialnego –  datę  jego  sporządzenia,  oznaczenie  notariusza  i  numer 
repertorium, 
b) 
w polu drugim –  informacje  o  zakończeniu  likwidacji,  co  obejmuje:  datę 
zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia, 
c) 
w polu trzecim – sposób reprezentacji przedsiębiorcy przez likwidatorów, 
d) 
w podrubryce pierwszej – dane likwidatorów: 
– 
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę, 
– 
w polu drugim – imiona, 
– 
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON, 
– 
w polu czwartym – numer KRS; 
2) 
w rubryce drugiej – informacje o postępowaniu upadłościowym: 
a) 
w polu pierwszym – informacje o ogłoszeniu upadłości, co obejmuje: nazwę sądu 
prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy, 
b) 
w polu drugim –  informacje  o  zakończeniu  postępowania  upadłościowego,  co 
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania, 
c) 
w polu trzecim –  określenie  sposobu  prowadzenia  postępowania  upadłościowego, 
co obejmuje: informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu 
lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika, 
d) 
w polu czwartym –  informacje  o  uchyleniu  układu  zawartego  w  postępowaniu 
upadłościowym  z  możliwością  zawarcia  układu,  co  obejmuje:  nazwę  sądu,  datę 
orzeczenia, sygnaturę sprawy, 
e) 
w podrubryce pierwszej – dane syndyka: 
– 
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę, 
– 
w polu drugim – imiona, 
– 
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON, 
– 77 – 
– 
w polu czwartym – numer KRS, 
f) 
w podrubryce drugiej –  dane  osoby  powołanej  w  toku  postępowania 
upadłościowego: 
– 
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę, 
– 
w polu drugim – imiona, 
– 
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON, 
– 
w polu czwartym – numer KRS, 
– 
w polu piątym – określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji: 
„zarządca  przymusowy”,  „nadzorca  sądowy”,  „zarządca”,  „zarządca 
zagraniczny”,  „osoba  powołana  w  toku  postępowania  upadłościowego  do 
reprezentowania upadłego”; 
3) 
w rubryce trzeciej – informacje o postępowaniu układowym prowadzonym na podstawie 
rozporządzenia  Prezydenta  Rzeczypospolitej  z  dnia  24  października  1934  r.  –  Prawo 
o postępowaniu układowym: 
a) 
w polu pierwszym –  informacje  o  otwarciu  postępowania  układowego,  co 
obejmuje:  nazwę  sądu  prowadzącego  postępowanie,  datę  orzeczenia,  sygnaturę 
sprawy, 
b) 
w polu drugim –  informacje  o  zakończeniu  postępowania  układowego,  co 
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania, 
c) 
w polu trzecim –  informacje  o  uchyleniu  układu,  co  obejmuje:  nazwę  sądu,  datę 
orzeczenia, sygnaturę sprawy; 
4) 
w rubryce czwartej – informacje o postępowaniu naprawczym: 
a) 
w polu pierwszym –  informacje  o  wszczęciu  postępowania  naprawczego,  co 
obejmuje:  nazwę  sądu  prowadzącego  postępowanie  naprawcze,  datę  wszczęcia 
postępowania naprawczego, sygnaturę sprawy, 
b) 
w polu drugim –  informacje  o  zakończeniu  postępowania  naprawczego,  co 
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania, 
c) 
w polu trzecim –  informacje  o  uchyleniu  układu,  co  obejmuje:  nazwę  sądu,  datę 
orzeczenia, sygnaturę sprawy, 
d) 
w podrubryce pierwszej – dane nadzorcy sądowego: 
– 
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę, 
– 
w polu drugim – imiona, 
– 
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON, 
– 78 – 
– 
w polu czwartym – numer KRS; 
5) 
w  rubryce  piątej  –  informację  o  zawieszeniu  albo  wznowieniu  wykonywania 
działalności gospodarczej: 
a) 
w polu pierwszym – datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności, 
b)  w polu drugim – datę wznowienia wykonywania działalności. 
§ 116. 1. W przypadku gdy w rubryce 1, 2, 3, 4, w podrubryce 1 rubryki 1 lub 
w podrubryce  1  i  2  rubryki  2  zachodzi  konieczność  wpisania  więcej  niż  jednego  elementu, 
dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce. 
2. W  przypadku  gdy  w  rubryce  5  zachodzi  konieczność  wpisania  kolejnych  informacji 
o zawieszeniu  albo  wznowieniu  wykonywania  działalności  gospodarczej,  informacje  te 
wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 5. 
Oddział 10 
Towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych i towarzystwa reasekuracji wzajemnej 
§ 117. W  dziale  1  rejestru  przedsiębiorców  dla  towarzystw  ubezpieczeń  wzajemnych 
i towarzystw reasekuracji wzajemnej wpisuje się: 
1) 
w rubryce pierwszej: 
a) 
w polu pierwszym –  oznaczenie formy prawnej podmiotu: wyrazy „towarzystwo 
ubezpieczeń wzajemnych” lub „towarzystwo reasekuracji wzajemnej”, 
b) 
w polu drugim – numer identyfikacyjny REGON oraz identyfikator podatkowy NIP 
lub  informację  o  jego  unieważnieniu  lub  uchyleniu;  przy  wniosku  o  rejestrację 
nowego towarzystwa pole pozostaje niewypełnione, 
c) 
w polu trzecim – nazwę towarzystwa, 
d) 
w polu czwartym –  dane  o  wcześniejszej  rejestracji,  co  obejmuje:  nazwę  rejestru  
–  „Rejestr  Towarzystw  Ubezpieczeń  Wzajemnych”,  nazwę  sądu  prowadzącego 
rejestr, numer w rejestrze, 
e) 
w polu piątym – informację, czy przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą 
z innymi podmiotami na podstawie umowy spółki cywilnej, 
f) 
w polu szóstym –  informację,  czy  podmiot  posiada  status  organizacji  pożytku 
publicznego; 
– 79 – 
2) 
w rubryce drugiej: 
a) 
w polu pierwszym –  siedzibę  towarzystwa  zgodnie  z  krajowym  rejestrem 
urzędowym podziału terytorialnego kraju z wyjątkiem przypadku, o którym mowa 
w art. 35 pkt 3 ustawy, 
b) 
w polu drugim –  adres  towarzystwa  zgodnie  z  krajowym  rejestrem  urzędowym 
podziału terytorialnego kraju do poziomu ulicy, 
c) 
w polu trzecim – adres poczty elektronicznej, 
d) 
w polu czwartym – adres strony internetowej; 
3) 
w rubryce trzeciej – dane posiadanych przez towarzystwo oddziałów: 
a) 
w polu pierwszym – nazwę oddziału, 
b) 
w polu drugim –  siedzibę  oddziału  zgodnie  z  krajowym  rejestrem  urzędowym 
podziału  terytorialnego  kraju  z  wyjątkiem  przypadku,  o którym mowa w art. 35 
pkt 3 ustawy, 
c) 
w polu trzecim –  adres  oddziału  zgodnie  z  krajowym  rejestrem  urzędowym 
podziału terytorialnego kraju do poziomu ulicy; 
4) 
w rubryce czwartej –  informacje o statucie: w polu pierwszym –  informacje 
o sporządzeniu lub zmianie statutu, co obejmuje: datę sporządzenia lub zmiany statutu, 
a jeżeli  statut  został  sporządzony  w  formie  aktu  notarialnego  –  datę  sporządzenia  aktu 
notarialnego,  oznaczenie  notariusza  i  numer  repertorium,  w  przypadku  zaś  zmiany 
statutu  –  także  oznaczenie  zmienionych  paragrafów,  a  w  wypadku  ustalenia  nowego 
tekstu statutu – zaznaczenie tej okoliczności; 
5) 
w  rubryce  piątej:  w  polu  pierwszym  –  okres,  na  jaki  zostało  utworzone  towarzystwo; 
jeżeli  zostało  utworzone  na  czas  nieoznaczony,  wpisuje  się  wyrazy  „na czas 
nieoznaczony”; 
6) 
w rubryce szóstej –  dane o sposobie powstania  towarzystwa,  jeżeli  powstało  przez 
połączenie innych podmiotów: 
a) 
w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f 
ustawy – połączenie, 
b) 
w polu drugim – opis sposobu powstania podmiotu w wyniku połączenia, 
c) 
w polu trzecim  –  numer  i  datę  decyzji  Prezesa  Urzędu  Ochrony  Konkurencji 
i Konsumentów o zgodzie na dokonanie koncentracji, 
strony : 1 ... 10 ... 15 . [ 16 ] . 17 ... 30 ... 35

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: