Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw
projekt dotyczy usprawnienia procedury związanej z rozpoczęciem prowadzenia działalności gospodarczej tzw. zasady jednego okienka
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2094
- Data wpłynięcia: 2014-01-23
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2014-06-26
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1161
2094-cz-II
– 80 –
d)
w podrubryce pierwszej – dane podmiotów, z których powstało towarzystwo
w wyniku połączenia:
–
w polu pierwszym – nazwę,
–
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot był zarejestrowany,
–
w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
–
w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,
–
w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON;
7)
w rubryce siódmej:
a)
w polu pierwszym – oznaczenie terytorialnego zasięgu działalności towarzystwa,
b)
w polu drugim – oznaczenie działu ubezpieczeń objętego działalnością
towarzystwa,
c)
w polu trzecim – datę uznania towarzystwa za małe towarzystwo ubezpieczeń
wzajemnych,
d)
w polu czwartym – wzmiankę o częściowym ograniczeniu zezwolenia na
prowadzenie towarzystwa,
e)
w polu piątym – datę cofnięcia zezwolenia na prowadzenie towarzystwa;
8)
w rubryce ósmej:
a)
w polu pierwszym – wysokość kapitału zakładowego towarzystwa,
b)
w polu drugim – wysokość kapitału zapasowego towarzystwa.
§ 118. W przypadku gdy w rubrykach 3 i 4 lub w podrubryce 1 rubryki 6 zachodzi
konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje
się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
§ 119. W dziale 2 rejestru przedsiębiorców dla towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych
i towarzystwa reasekuracji wzajemnej wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej – organ uprawniony do reprezentacji towarzystwa:
a)
w polu pierwszym – nazwę organu uprawnionego do reprezentowania towarzystwa,
b)
w polu drugim – sposób reprezentacji,
c)
w podrubryce pierwszej – dane osób wchodzących w skład organu uprawnionego
do reprezentowania towarzystwa:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
– 81 –
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS,
–
w polu piątym – funkcję w organie reprezentującym,
–
w polu szóstym – informację, czy osoba wchodząca w skład zarządu została
zawieszona w czynnościach,
–
w polu siódmym – datę, do jakiej została zawieszona;
2)
w rubryce drugiej – organ nadzoru:
a)
w polu pierwszym – nazwę organu nadzoru towarzystwa,
b)
w podrubryce pierwszej – dane osób wchodzących w skład organu nadzoru:
–
w polu pierwszym – nazwisko,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL;
3)
w rubryce trzeciej – dane prokurentów i rodzaj prokury:
a)
w polu pierwszym – nazwisko,
b)
w polu drugim – imiona,
c)
w polu trzecim – numer PESEL,
d)
w polu czwartym – rodzaj prokury.
§ 120. W przypadku gdy w podrubryce 1 rubryki 1 lub 2 oraz w rubryce 3 zachodzi
konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje
się kolejno w odpowiedniej podrubryce lub rubryce.
§ 121. W dziale 3 rejestru przedsiębiorców dla towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych
i towarzystwa reasekuracji wzajemnej wpisuje się informacje wskazane w § 79 i § 80, przy
czym spółdzielnię zastępuje towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych i towarzystwo
reasekuracji wzajemnej.
§ 122. W dziale 4 rejestru przedsiębiorców dla towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych
i towarzystwa reasekuracji wzajemnej wpisuje się informacje wskazane w § 26 i § 27, przy
czym przedsiębiorcę – spółkę jawną, spółkę komandytową i spółkę partnerską zastępuje
towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych i towarzystwo reasekuracji wzajemnej.
§ 123. W dziale 5 rejestru przedsiębiorców dla towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych
i towarzystwa reasekuracji wzajemnej wpisuje się informacje wskazane w § 57 i § 58, przy
czym spółkę z o.o. oraz spółkę akcyjną zastępują towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych
i towarzystwo reasekuracji wzajemnej.
– 82 –
§ 124. W dziale 6 rejestru przedsiębiorców dla towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych
i towarzystwa reasekuracji wzajemnej wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej – informacje o likwidacji:
a)
w polu pierwszym – informacje o otwarciu likwidacji:
–
w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu – nazwę sądu
prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
–
w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą – organ podejmujący uchwałę, datę
podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie
aktu notarialnego, datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer
repertorium,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu likwidacji, co obejmuje: datę
zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia,
c)
w polu trzecim – sposób reprezentacji towarzystwa przez likwidatorów,
d)
w podrubryce pierwszej – dane likwidatorów:
–
w polu pierwszym – nazwisko,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL;
2)
w rubryce drugiej – ustanowienie zarządu komisarycznego:
a)
w polu pierwszym – okres, na jaki zarząd komisaryczny został ustanowiony,
b)
w polu drugim – sposób reprezentacji towarzystwa przez zarządcę komisarycznego,
c)
w podrubryce pierwszej – dane zarządcy komisarycznego:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS;
3)
w rubryce trzeciej – informacje o połączeniu towarzystwa z innymi podmiotami:
a)
w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 4
ustawy – połączenie z innymi podmiotami,
b)
w polu drugim – opis sposobu połączenia,
c)
w podrubryce pierwszej – dane podmiotów powstałych w wyniku połączenia lub
przejmujących towarzystwo:
–
w polu pierwszym – nazwę,
–
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
– 83 –
–
w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
–
w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,
–
w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON,
d)
w podrubryce drugiej – dane podmiotów przejmowanych w wyniku połączenia;
wpisu dokonuje się dla towarzystwa przejmującego; wpisu nie dokonuje się dla
towarzystw powstałych w wyniku połączenia:
–
w polu pierwszym – nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
–
w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
–
w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,
–
w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON;
4)
w rubryce czwartej – informacje o postępowaniu upadłościowym:
a)
w polu pierwszym – informacje o ogłoszeniu upadłości, co obejmuje: nazwę sądu
prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania upadłościowego, co
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim – określenie sposobu prowadzenia postępowania upadłościowego,
co obejmuje: informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu
lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika,
d)
w polu czwartym – informacje o uchyleniu układu zawartego w postępowaniu
upadłościowym z możliwością zawarcia układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy,
e)
w podrubryce pierwszej – dane syndyka:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS,
f)
w podrubryce drugiej – dane osoby powołanej w toku postępowania
upadłościowego:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
– 84 –
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS,
–
w polu piątym – określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji:
„zarządca przymusowy”, „nadzorca sądowy”, „zarządca”, „zarządca
zagraniczny”, „osoba powołana w toku postępowania upadłościowego do
reprezentowania upadłego”;
5)
w rubryce piątej – informacje o postępowaniu układowym prowadzonym na podstawie
rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 października 1934 r. – Prawo
o postępowaniu układowym:
a)
w polu pierwszym – informacje o otwarciu postępowania układowego, co
obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę
sprawy,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania układowego, co
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy;
6)
w rubryce szóstej – informacje o postępowaniu naprawczym:
a)
w polu pierwszym – informacje o wszczęciu postępowania naprawczego, co
obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie naprawcze, datę wszczęcia
postępowania naprawczego, sygnaturę sprawy,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania naprawczego, co
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy,
d)
w podrubryce pierwszej – dane nadzorcy sądowego:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS;
7)
w rubryce siódmej – informację o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania
działalności gospodarczej:
a)
w polu pierwszym – datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności,
b) w polu drugim – datę wznowienia wykonywania działalności.
d)
w podrubryce pierwszej – dane podmiotów, z których powstało towarzystwo
w wyniku połączenia:
–
w polu pierwszym – nazwę,
–
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot był zarejestrowany,
–
w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
–
w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,
–
w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON;
7)
w rubryce siódmej:
a)
w polu pierwszym – oznaczenie terytorialnego zasięgu działalności towarzystwa,
b)
w polu drugim – oznaczenie działu ubezpieczeń objętego działalnością
towarzystwa,
c)
w polu trzecim – datę uznania towarzystwa za małe towarzystwo ubezpieczeń
wzajemnych,
d)
w polu czwartym – wzmiankę o częściowym ograniczeniu zezwolenia na
prowadzenie towarzystwa,
e)
w polu piątym – datę cofnięcia zezwolenia na prowadzenie towarzystwa;
8)
w rubryce ósmej:
a)
w polu pierwszym – wysokość kapitału zakładowego towarzystwa,
b)
w polu drugim – wysokość kapitału zapasowego towarzystwa.
§ 118. W przypadku gdy w rubrykach 3 i 4 lub w podrubryce 1 rubryki 6 zachodzi
konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje
się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
§ 119. W dziale 2 rejestru przedsiębiorców dla towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych
i towarzystwa reasekuracji wzajemnej wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej – organ uprawniony do reprezentacji towarzystwa:
a)
w polu pierwszym – nazwę organu uprawnionego do reprezentowania towarzystwa,
b)
w polu drugim – sposób reprezentacji,
c)
w podrubryce pierwszej – dane osób wchodzących w skład organu uprawnionego
do reprezentowania towarzystwa:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
– 81 –
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS,
–
w polu piątym – funkcję w organie reprezentującym,
–
w polu szóstym – informację, czy osoba wchodząca w skład zarządu została
zawieszona w czynnościach,
–
w polu siódmym – datę, do jakiej została zawieszona;
2)
w rubryce drugiej – organ nadzoru:
a)
w polu pierwszym – nazwę organu nadzoru towarzystwa,
b)
w podrubryce pierwszej – dane osób wchodzących w skład organu nadzoru:
–
w polu pierwszym – nazwisko,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL;
3)
w rubryce trzeciej – dane prokurentów i rodzaj prokury:
a)
w polu pierwszym – nazwisko,
b)
w polu drugim – imiona,
c)
w polu trzecim – numer PESEL,
d)
w polu czwartym – rodzaj prokury.
§ 120. W przypadku gdy w podrubryce 1 rubryki 1 lub 2 oraz w rubryce 3 zachodzi
konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje
się kolejno w odpowiedniej podrubryce lub rubryce.
§ 121. W dziale 3 rejestru przedsiębiorców dla towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych
i towarzystwa reasekuracji wzajemnej wpisuje się informacje wskazane w § 79 i § 80, przy
czym spółdzielnię zastępuje towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych i towarzystwo
reasekuracji wzajemnej.
§ 122. W dziale 4 rejestru przedsiębiorców dla towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych
i towarzystwa reasekuracji wzajemnej wpisuje się informacje wskazane w § 26 i § 27, przy
czym przedsiębiorcę – spółkę jawną, spółkę komandytową i spółkę partnerską zastępuje
towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych i towarzystwo reasekuracji wzajemnej.
§ 123. W dziale 5 rejestru przedsiębiorców dla towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych
i towarzystwa reasekuracji wzajemnej wpisuje się informacje wskazane w § 57 i § 58, przy
czym spółkę z o.o. oraz spółkę akcyjną zastępują towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych
i towarzystwo reasekuracji wzajemnej.
– 82 –
§ 124. W dziale 6 rejestru przedsiębiorców dla towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych
i towarzystwa reasekuracji wzajemnej wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej – informacje o likwidacji:
a)
w polu pierwszym – informacje o otwarciu likwidacji:
–
w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu – nazwę sądu
prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
–
w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą – organ podejmujący uchwałę, datę
podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie
aktu notarialnego, datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer
repertorium,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu likwidacji, co obejmuje: datę
zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia,
c)
w polu trzecim – sposób reprezentacji towarzystwa przez likwidatorów,
d)
w podrubryce pierwszej – dane likwidatorów:
–
w polu pierwszym – nazwisko,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL;
2)
w rubryce drugiej – ustanowienie zarządu komisarycznego:
a)
w polu pierwszym – okres, na jaki zarząd komisaryczny został ustanowiony,
b)
w polu drugim – sposób reprezentacji towarzystwa przez zarządcę komisarycznego,
c)
w podrubryce pierwszej – dane zarządcy komisarycznego:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS;
3)
w rubryce trzeciej – informacje o połączeniu towarzystwa z innymi podmiotami:
a)
w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 4
ustawy – połączenie z innymi podmiotami,
b)
w polu drugim – opis sposobu połączenia,
c)
w podrubryce pierwszej – dane podmiotów powstałych w wyniku połączenia lub
przejmujących towarzystwo:
–
w polu pierwszym – nazwę,
–
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
– 83 –
–
w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
–
w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,
–
w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON,
d)
w podrubryce drugiej – dane podmiotów przejmowanych w wyniku połączenia;
wpisu dokonuje się dla towarzystwa przejmującego; wpisu nie dokonuje się dla
towarzystw powstałych w wyniku połączenia:
–
w polu pierwszym – nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
–
w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
–
w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,
–
w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON;
4)
w rubryce czwartej – informacje o postępowaniu upadłościowym:
a)
w polu pierwszym – informacje o ogłoszeniu upadłości, co obejmuje: nazwę sądu
prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania upadłościowego, co
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim – określenie sposobu prowadzenia postępowania upadłościowego,
co obejmuje: informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu
lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika,
d)
w polu czwartym – informacje o uchyleniu układu zawartego w postępowaniu
upadłościowym z możliwością zawarcia układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy,
e)
w podrubryce pierwszej – dane syndyka:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS,
f)
w podrubryce drugiej – dane osoby powołanej w toku postępowania
upadłościowego:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
– 84 –
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS,
–
w polu piątym – określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji:
„zarządca przymusowy”, „nadzorca sądowy”, „zarządca”, „zarządca
zagraniczny”, „osoba powołana w toku postępowania upadłościowego do
reprezentowania upadłego”;
5)
w rubryce piątej – informacje o postępowaniu układowym prowadzonym na podstawie
rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 października 1934 r. – Prawo
o postępowaniu układowym:
a)
w polu pierwszym – informacje o otwarciu postępowania układowego, co
obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę
sprawy,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania układowego, co
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy;
6)
w rubryce szóstej – informacje o postępowaniu naprawczym:
a)
w polu pierwszym – informacje o wszczęciu postępowania naprawczego, co
obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie naprawcze, datę wszczęcia
postępowania naprawczego, sygnaturę sprawy,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania naprawczego, co
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy,
d)
w podrubryce pierwszej – dane nadzorcy sądowego:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS;
7)
w rubryce siódmej – informację o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania
działalności gospodarczej:
a)
w polu pierwszym – datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności,
b) w polu drugim – datę wznowienia wykonywania działalności.
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2094-cz-II
› Pobierz plik
-
2094-cz-I
› Pobierz plik