Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw
projekt dotyczy usprawnienia procedury związanej z rozpoczęciem prowadzenia działalności gospodarczej tzw. zasady jednego okienka
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2094
- Data wpłynięcia: 2014-01-23
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2014-06-26
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1161
2094-cz-II
– 70 –
2)
w rubryce drugiej – ustanowienie zarządu komisarycznego lub powierzenie zarządzania
przedsiębiorstwem państwowym:
a)
w polu pierwszym – okres, na jaki zarząd komisaryczny został ustanowiony lub na
jaki zostało powierzone zarządzanie przedsiębiorstwem państwowym,
b)
w polu drugim – informację, czy jest to zarząd komisaryczny, czy powierzenie
zarządzania przedsiębiorstwem państwowym,
c)
w polu trzecim – sposób reprezentacji przedsiębiorstwa przez zarządcę,
d)
w podrubryce pierwszej – dane zarządcy:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę.
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS;
3)
w rubryce trzeciej – informacje o połączeniu, podziale lub przekształceniu podmiotu
w inny sposób:
a)
w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 4
ustawy, co obejmuje:
–
połączenie,
–
podział,
–
przekształcenie,
b)
w polu drugim – opis sposobu połączenia, podziału lub przekształcenia,
c)
w podrubryce pierwszej – dane podmiotów powstałych w wyniku połączenia,
podziału lub przekształcenia:
–
w polu pierwszym – nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
–
w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
–
w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,
–
w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON,
d)
w podrubryce drugiej – dane podmiotów, których majątek jest przejmowany
w wyniku połączenia lub podziału; wpisu dokonuje się dla podmiotu
przejmującego; wpis nie dotyczy podmiotu zawiązanego w wyniku przekształcenia,
podziału lub połączenia:
–
w polu pierwszym – nazwę lub firmę,
– 71 –
–
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
–
w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
–
w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,
–
w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON,
4)
w rubryce czwartej – informacje o postępowaniu upadłościowym:
a)
w polu pierwszym – informacje o ogłoszeniu upadłości, co obejmuje: nazwę sądu
prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania upadłościowego, co
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim – określenie sposobu prowadzenia postępowania upadłościowego,
co obejmuje: informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu
lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika,
d)
w polu czwartym – informacje o uchyleniu układu zawartego w postępowaniu
upadłościowym z możliwością zawarcia układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy,
e)
w podrubryce pierwszej – dane syndyka:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS,
f)
w podrubryce drugiej – dane osoby powołanej w toku postępowania
upadłościowego:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS,
–
w polu piątym – określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji:
„zarządca przymusowy”, „nadzorca sądowy”, „zarządca”, „zarządca
zagraniczny”, „osoba powołana w toku postępowania upadłościowego do
reprezentowania upadłego”;
– 72 –
5)
w rubryce piątej – informacje o postępowaniu układowym prowadzonym na podstawie
rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 października 1934 r. – Prawo
o postępowaniu układowym:
a)
w polu pierwszym – informacje o otwarciu postępowania układowego, co
obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę
sprawy,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania układowego, co
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy;
6)
w rubryce szóstej – informacje o postępowaniu naprawczym:
a)
w polu pierwszym – informacje o wszczęciu postępowania naprawczego, co
obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie naprawcze, datę wszczęcia
postępowania naprawczego, sygnaturę sprawy,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania naprawczego, co
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy,
d)
w podrubryce pierwszej – dane nadzorcy sądowego:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS;
7)
w rubryce siódmej – informację o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania
działalności gospodarczej:
a)
w polu pierwszym – datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności,
b)
w polu drugim – datę wznowienia wykonywania działalności.
§ 106. 1. Dla instytutów badawczych nie dokonuje się wpisów w rubryce 2.
2. W przypadku gdy w rubrykach 1, 2, 3, 4, 5, 6, w podrubryce 1 rubryki 1,
w podrubryce 1 lub w podrubryce 2 rubryki 2, w podrubryce 1 rubryki 3 lub w podrubrykach
1 i 2 rubryki 4 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące
każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
– 73 –
3. W przypadku gdy w rubryce 7 zachodzi konieczność wpisania kolejnych informacji
o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej, informacje te
wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 7.
Oddział 9
Przedsiębiorstwa zagraniczne w rozumieniu art. 36 pkt 11 ustawy
§ 107. W dziale 1 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstwa zagranicznego wpisuje
się:
1)
w rubryce pierwszej:
a)
w polu pierwszym – wyrazy „przedsiębiorstwo zagraniczne”,
b)
w polu drugim – numer identyfikacyjny REGON oraz identyfikator podatkowy NIP
lub informację o jego unieważnieniu lub uchyleniu; przy wniosku o rejestrację
nowego przedsiębiorcy pole pozostaje niewypełnione,
c)
w polu trzecim – oznaczenie, pod którym jest prowadzone przedsiębiorstwo
zagraniczne,
d)
w polu czwartym – nazwisko, nazwę lub firmę przedsiębiorcy prowadzącego
przedsiębiorstwo zagraniczne wraz z jego formą prawną,
e)
w polu piątym – imiona tego przedsiębiorcy,
f)
w polu szóstym – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON tego
przedsiębiorcy,
g)
w polu siódmym – dane o wcześniejszej rejestracji, co obejmuje: nazwę rejestru
– „Rejestr przedsiębiorstw zagranicznych”, nazwę sądu prowadzącego rejestr,
numer w rejestrze,
h)
w polu ósmym – informację, czy przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą
z innymi podmiotami na podstawie umowy spółki cywilnej,
i)
w polu dziewiątym – informację, czy podmiot posiada status organizacji pożytku
publicznego;
2)
w rubryce drugiej:
a)
w polu pierwszym – siedzibę przedsiębiorstwa w Polsce zgodnie z krajowym
rejestrem urzędowym podziału terytorialnego kraju z wyjątkiem przypadku,
o którym mowa w art. 35 pkt 3 ustawy,
b)
w polu drugim – adres przedsiębiorstwa w Polsce zgodnie z krajowym rejestrem
urzędowym podziału terytorialnego kraju do poziomu ulicy,
– 74 –
c)
w polu trzecim – adres poczty elektronicznej,
d) w polu czwartym – adres strony internetowej;
3)
w rubryce trzeciej – dane posiadanych przez przedsiębiorstwo oddziałów:
a)
w polu pierwszym – nazwę oddziału,
b)
w polu drugim – siedzibę oddziału zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym
podziału terytorialnego kraju z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 35
pkt 3 ustawy,
c)
w polu trzecim – adres oddziału zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym
podziału terytorialnego kraju do poziomu ulicy;
4)
w rubryce czwartej – informacje na temat zezwolenia na działanie przedsiębiorstwa
w Polsce:
a)
w polu pierwszym – oznaczenie organu, który wydał zezwolenie na działanie
przedsiębiorstwa w Polsce, numer i datę tego zezwolenia;
5)
w rubryce piątej – dane osoby fizycznej lub prawnej, której wydano pozwolenie na
działalność przedsiębiorstwa w Polsce:
a)
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
b)
w polu drugim – imiona,
c)
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
d)
w polu czwartym – adres.
§ 108. W przypadku gdy w rubryce 3 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego
elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w rubryce 3.
§ 109. W dziale 2 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstwa zagranicznego wpisuje
się:
1)
w rubryce pierwszej – dane pełnomocnika uprawnionego do działania w zakresie
działalności przedsiębiorstwa zagranicznego:
a)
w polu pierwszym – zakres umocowania pełnomocnika,
b)
w polu drugim – nazwisko, nazwę lub firmę,
c)
w polu trzecim – imiona,
d)
w polu czwartym – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
e)
w polu piątym – numer KRS;
2)
w rubryce drugiej – dane prokurentów i rodzaj prokury:
a)
w polu pierwszym – nazwisko,
2)
w rubryce drugiej – ustanowienie zarządu komisarycznego lub powierzenie zarządzania
przedsiębiorstwem państwowym:
a)
w polu pierwszym – okres, na jaki zarząd komisaryczny został ustanowiony lub na
jaki zostało powierzone zarządzanie przedsiębiorstwem państwowym,
b)
w polu drugim – informację, czy jest to zarząd komisaryczny, czy powierzenie
zarządzania przedsiębiorstwem państwowym,
c)
w polu trzecim – sposób reprezentacji przedsiębiorstwa przez zarządcę,
d)
w podrubryce pierwszej – dane zarządcy:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę.
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS;
3)
w rubryce trzeciej – informacje o połączeniu, podziale lub przekształceniu podmiotu
w inny sposób:
a)
w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 4
ustawy, co obejmuje:
–
połączenie,
–
podział,
–
przekształcenie,
b)
w polu drugim – opis sposobu połączenia, podziału lub przekształcenia,
c)
w podrubryce pierwszej – dane podmiotów powstałych w wyniku połączenia,
podziału lub przekształcenia:
–
w polu pierwszym – nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
–
w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
–
w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,
–
w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON,
d)
w podrubryce drugiej – dane podmiotów, których majątek jest przejmowany
w wyniku połączenia lub podziału; wpisu dokonuje się dla podmiotu
przejmującego; wpis nie dotyczy podmiotu zawiązanego w wyniku przekształcenia,
podziału lub połączenia:
–
w polu pierwszym – nazwę lub firmę,
– 71 –
–
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
–
w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
–
w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,
–
w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON,
4)
w rubryce czwartej – informacje o postępowaniu upadłościowym:
a)
w polu pierwszym – informacje o ogłoszeniu upadłości, co obejmuje: nazwę sądu
prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania upadłościowego, co
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim – określenie sposobu prowadzenia postępowania upadłościowego,
co obejmuje: informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu
lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika,
d)
w polu czwartym – informacje o uchyleniu układu zawartego w postępowaniu
upadłościowym z możliwością zawarcia układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy,
e)
w podrubryce pierwszej – dane syndyka:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS,
f)
w podrubryce drugiej – dane osoby powołanej w toku postępowania
upadłościowego:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS,
–
w polu piątym – określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji:
„zarządca przymusowy”, „nadzorca sądowy”, „zarządca”, „zarządca
zagraniczny”, „osoba powołana w toku postępowania upadłościowego do
reprezentowania upadłego”;
– 72 –
5)
w rubryce piątej – informacje o postępowaniu układowym prowadzonym na podstawie
rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 października 1934 r. – Prawo
o postępowaniu układowym:
a)
w polu pierwszym – informacje o otwarciu postępowania układowego, co
obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę
sprawy,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania układowego, co
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy;
6)
w rubryce szóstej – informacje o postępowaniu naprawczym:
a)
w polu pierwszym – informacje o wszczęciu postępowania naprawczego, co
obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie naprawcze, datę wszczęcia
postępowania naprawczego, sygnaturę sprawy,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania naprawczego, co
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy,
d)
w podrubryce pierwszej – dane nadzorcy sądowego:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS;
7)
w rubryce siódmej – informację o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania
działalności gospodarczej:
a)
w polu pierwszym – datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności,
b)
w polu drugim – datę wznowienia wykonywania działalności.
§ 106. 1. Dla instytutów badawczych nie dokonuje się wpisów w rubryce 2.
2. W przypadku gdy w rubrykach 1, 2, 3, 4, 5, 6, w podrubryce 1 rubryki 1,
w podrubryce 1 lub w podrubryce 2 rubryki 2, w podrubryce 1 rubryki 3 lub w podrubrykach
1 i 2 rubryki 4 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące
każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
– 73 –
3. W przypadku gdy w rubryce 7 zachodzi konieczność wpisania kolejnych informacji
o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej, informacje te
wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 7.
Oddział 9
Przedsiębiorstwa zagraniczne w rozumieniu art. 36 pkt 11 ustawy
§ 107. W dziale 1 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstwa zagranicznego wpisuje
się:
1)
w rubryce pierwszej:
a)
w polu pierwszym – wyrazy „przedsiębiorstwo zagraniczne”,
b)
w polu drugim – numer identyfikacyjny REGON oraz identyfikator podatkowy NIP
lub informację o jego unieważnieniu lub uchyleniu; przy wniosku o rejestrację
nowego przedsiębiorcy pole pozostaje niewypełnione,
c)
w polu trzecim – oznaczenie, pod którym jest prowadzone przedsiębiorstwo
zagraniczne,
d)
w polu czwartym – nazwisko, nazwę lub firmę przedsiębiorcy prowadzącego
przedsiębiorstwo zagraniczne wraz z jego formą prawną,
e)
w polu piątym – imiona tego przedsiębiorcy,
f)
w polu szóstym – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON tego
przedsiębiorcy,
g)
w polu siódmym – dane o wcześniejszej rejestracji, co obejmuje: nazwę rejestru
– „Rejestr przedsiębiorstw zagranicznych”, nazwę sądu prowadzącego rejestr,
numer w rejestrze,
h)
w polu ósmym – informację, czy przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą
z innymi podmiotami na podstawie umowy spółki cywilnej,
i)
w polu dziewiątym – informację, czy podmiot posiada status organizacji pożytku
publicznego;
2)
w rubryce drugiej:
a)
w polu pierwszym – siedzibę przedsiębiorstwa w Polsce zgodnie z krajowym
rejestrem urzędowym podziału terytorialnego kraju z wyjątkiem przypadku,
o którym mowa w art. 35 pkt 3 ustawy,
b)
w polu drugim – adres przedsiębiorstwa w Polsce zgodnie z krajowym rejestrem
urzędowym podziału terytorialnego kraju do poziomu ulicy,
– 74 –
c)
w polu trzecim – adres poczty elektronicznej,
d) w polu czwartym – adres strony internetowej;
3)
w rubryce trzeciej – dane posiadanych przez przedsiębiorstwo oddziałów:
a)
w polu pierwszym – nazwę oddziału,
b)
w polu drugim – siedzibę oddziału zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym
podziału terytorialnego kraju z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 35
pkt 3 ustawy,
c)
w polu trzecim – adres oddziału zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym
podziału terytorialnego kraju do poziomu ulicy;
4)
w rubryce czwartej – informacje na temat zezwolenia na działanie przedsiębiorstwa
w Polsce:
a)
w polu pierwszym – oznaczenie organu, który wydał zezwolenie na działanie
przedsiębiorstwa w Polsce, numer i datę tego zezwolenia;
5)
w rubryce piątej – dane osoby fizycznej lub prawnej, której wydano pozwolenie na
działalność przedsiębiorstwa w Polsce:
a)
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
b)
w polu drugim – imiona,
c)
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
d)
w polu czwartym – adres.
§ 108. W przypadku gdy w rubryce 3 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego
elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w rubryce 3.
§ 109. W dziale 2 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstwa zagranicznego wpisuje
się:
1)
w rubryce pierwszej – dane pełnomocnika uprawnionego do działania w zakresie
działalności przedsiębiorstwa zagranicznego:
a)
w polu pierwszym – zakres umocowania pełnomocnika,
b)
w polu drugim – nazwisko, nazwę lub firmę,
c)
w polu trzecim – imiona,
d)
w polu czwartym – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
e)
w polu piątym – numer KRS;
2)
w rubryce drugiej – dane prokurentów i rodzaj prokury:
a)
w polu pierwszym – nazwisko,
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2094-cz-II
› Pobierz plik

-
2094-cz-I
› Pobierz plik



Projekty ustaw
Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei