Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw
projekt dotyczy usprawnienia procedury związanej z rozpoczęciem prowadzenia działalności gospodarczej tzw. zasady jednego okienka
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2094
- Data wpłynięcia: 2014-01-23
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2014-06-26
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1161
2094-cz-II
– 65 –
§ 96. Dla spółdzielni przekształcanej lub podlegającej podziałowi lub połączeniu dane
wpisywane w rubryce 4 w polach 1 i 2 wpisuje się na wniosek po zgłoszeniu do sądu
rejestrowego uchwały o łączeniu, podziale lub przekształceniu. Dane w podrubryce 1 lub 2
rubryki 4 wpisuje się na wniosek lub z urzędu, jeżeli spółdzielnia jest z urzędu wykreślana
z rejestru, po wpisaniu do rejestru skutków połączenia, podziału lub przekształcenia.
Oddział 8
Przedsiębiorstwa państwowe, instytuty badawcze i instytucje gospodarki budżetowej
§ 97. W dziale 1 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstw państwowych, instytutów
badawczych i instytucji gospodarki budżetowej wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej:
a)
w polu pierwszym – oznaczenie formy prawnej podmiotu: wyrazy
„przedsiębiorstwo państwowe”, „instytut badawczy” lub „instytucja gospodarki
budżetowej”,
b)
w polu drugim – numer identyfikacyjny REGON oraz identyfikator podatkowy NIP
lub informację o jego unieważnieniu lub uchyleniu; przy wniosku o rejestrację
nowego przedsiębiorcy pole należy wypełnić, jeżeli podmiot uzyskał identyfikator
podatkowy NIP lub numer identyfikacyjny REGON przed wpisem do Krajowego
Rejestru Sądowego,
c)
w polu trzecim – nazwę,
d)
w polu czwartym – dane o wcześniejszej rejestracji, co obejmuje: nazwę rejestru,
nazwę sądu prowadzącego rejestr, numer w rejestrze,
e)
w polu piątym – informację, czy przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą
z innymi podmiotami na podstawie umowy spółki cywilnej,
f)
w polu szóstym – informację, czy podmiot posiada status organizacji pożytku
publicznego;
2)
w rubryce drugiej:
a)
w polu pierwszym – siedzibę przedsiębiorcy zgodnie z krajowym rejestrem
urzędowym podziału terytorialnego kraju z wyjątkiem przypadku o którym mowa
w art. 35 pkt 3 ustawy,
b)
w polu drugim – adres przedsiębiorcy zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym
podziału terytorialnego kraju do poziomu ulicy,
c)
w polu trzecim – adres poczty elektronicznej,
– 66 –
d) w polu czwartym – adres strony internetowej;
3)
w rubryce trzeciej – dane posiadanych przez przedsiębiorcę oddziałów:
a)
w polu pierwszym – nazwę oddziału,
b)
w polu drugim – siedzibę oddziału zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym
podziału terytorialnego kraju z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 35
pkt 3 ustawy,
c)
w polu trzecim – adres oddziału zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym
podziału terytorialnego kraju do poziomu ulicy;
4)
w rubryce czwartej – informacje o statucie: w polu pierwszym – informacje o nadaniu
lub zatwierdzeniu statutu, co obejmuje datę nadania lub zatwierdzenia statutu,
w przypadku zaś zmiany statutu – także oznaczenie zmienionych paragrafów,
a w przypadku ustalenia nowego tekstu statutu – zaznaczenie tej okoliczności;
5)
w rubryce piątej: w polu pierwszym – okres, na jaki został utworzony podmiot; jeżeli
podmiot został utworzony na czas nieoznaczony, wpisuje się wyrazy „na czas
nieoznaczony”;
6)
w rubryce szóstej – dane o sposobie powstania podmiotu, jeżeli powstał przez
połączenie, podział lub przekształcenie innych podmiotów:
a)
w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f
ustawy, co obejmuje: połączenie, przekształcenie lub podział,
b)
w polu drugim – opis sposobu powstania podmiotu w wyniku połączenia,
przekształcenia lub podziału,
c)
w polu trzecim – numer i datę decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji
i Konsumentów o zgodzie na dokonanie koncentracji,
d)
w podrubryce pierwszej dane podmiotów, z których powstał przedsiębiorca
w wyniku podziału, przekształcenia lub połączenia:
–
w polu pierwszym – nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
–
w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
–
w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr; pole pozostaje puste,
jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym,
–
w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu szóstym – identyfikator podatkowy NIP;
– 67 –
7)
w rubryce siódmej – odpowiednio organ założycielski przedsiębiorstwa państwowego,
instytucji gospodarki budżetowej lub ministra nadzorującego instytut badawczy, co
obejmuje:
a)
w polu pierwszym – nazwę organu założycielskiego lub ministra nadzorującego
instytut badawczy,
b)
w polu drugim – numer identyfikacyjny REGON,
c)
w polu trzecim – numer KRS.
§ 98. W przypadku gdy w rubryce 3, 4 lub w podrubryce 1 rubryki 6 zachodzi
konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje
się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
§ 99. W dziale 2 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstw państwowych, instytutów
badawczych i instytucji gospodarki budżetowej wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej – uprawnionego do reprezentacji podmiotu:
a)
w polu pierwszym – nazwę uprawnionego,
b)
w polu drugim – nazwisko osoby uprawnionej do reprezentowania podmiotu,
c)
w polu trzecim – imiona osoby uprawnionej do reprezentowania podmiotu,
d)
w polu czwartym – numer PESEL osoby uprawnionej do reprezentowania
podmiotu;
2)
w rubryce drugiej – organ nadzoru:
a)
w polu pierwszym – nazwę organu nadzoru,
b)
w podrubryce pierwszej – dane osób wchodzących w skład organu nadzoru:
–
w polu pierwszym – nazwisko,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL;
3)
w rubryce trzeciej – dane prokurentów i rodzaj prokury:
a)
w polu pierwszym – nazwisko,
b)
w polu drugim – imiona,
c)
w polu trzecim – numer PESEL,
d) w polu czwartym – rodzaj prokury;
4)
w rubryce czwartej – dane pełnomocnika i zakres pełnomocnictwa:
a)
w polu pierwszym – nazwisko,
b) w polu drugim – imiona,
– 68 –
c)
w polu trzecim – numer PESEL,
d) w polu czwartym – zakres pełnomocnictwa.
§ 100. 1. W przypadku ustanowienia tymczasowego kierownika przedsiębiorstwa
państwowego, jego dane wpisuje się w rubryce 1.
2. W przypadku ustanowienia pełnomocnika do spraw prywatyzacji w przedsiębiorstwie
państwowym, jego dane wpisuje się w rubryce 1.
3. W przypadku gdy w podrubryce 1 rubryki 2 albo w rubrykach 2, 3 i 4 zachodzi
konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje
się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
§ 101. W dziale 3 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstw państwowych,
instytutów badawczych i instytucji gospodarki budżetowej wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej: w polu pierwszym – przedmiot działalności przedsiębiorcy według
Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), określony rodzajem działalności, nie więcej
niż dziesięć pozycji, w tym jako pierwszą przedmiot przeważającej działalności na
poziomie podklasy;
2)
w rubryce drugiej – wzmianki o złożonych dokumentach:
a)
w polu pierwszym – wzmiankę o złożeniu rocznego sprawozdania finansowego, co
obejmuje okres, za jaki złożono dokument, i datę jego złożenia,
b)
w polu drugim – wzmiankę o złożeniu opinii biegłego rewidenta, co obejmuje
okres, za jaki złożono opinię,
c)
w polu trzecim – wzmiankę o złożeniu uchwały lub postanowienia o zatwierdzeniu
sprawozdania finansowego, co obejmuje okres, za jaki złożono dokument,
d)
w polu czwartym – wzmiankę o złożeniu sprawozdania z działalności
przedsiębiorstwa państwowego lub instytutu badawczego, co obejmuje okres, za
jaki złożono sprawozdanie;
3)
w rubryce trzeciej – nie dokonuje się wpisów;
4)
w rubryce czwartej – nie dokonuje się wpisów.
§ 102. 1. W przypadku gdy w rubryce 1 zachodzi konieczność wpisania więcej niż
jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno odpowiednio w rubryce
1.
– 69 –
2. W przypadku gdy w rubryce 2 zachodzi konieczność wpisania informacji
o dokumentach za kolejne okresy, informacje o tych faktach wpisuje się kolejno
w odpowiednich polach rubryki 2.
§ 103. W dziale 4 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstw państwowych,
instytutów badawczych i instytucji gospodarki budżetowej wpisuje się informacje wskazane
w § 26 i § 27, przy czym przedsiębiorcę – spółkę jawną, spółkę komandytową i spółkę
partnerską zastępuje przedsiębiorstwo państwowe, instytucja gospodarki budżetowej i instytut
badawczy.
§ 104. W dziale 5 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstw państwowych,
instytutów badawczych i instytucji gospodarki budżetowej wpisuje się informacje wskazane
w § 57 i § 58, przy czym spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością oraz spółkę akcyjną
zastępuje przedsiębiorstwo państwowe, instytucja gospodarki budżetowej i instytut
badawczy.
§ 105. W dziale 6 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstw państwowych,
instytutów badawczych i instytucji gospodarki budżetowej wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej – informacje o likwidacji:
a)
w polu pierwszym – informacje o otwarciu likwidacji:
–
w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu – nazwę sądu
prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
–
w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą – organ podejmujący uchwałę, datę
podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie
aktu notarialnego – datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer
repertorium,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu likwidacji, co obejmuje: datę
zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia,
c)
w polu trzecim – sposób reprezentacji przedsiębiorcy przez likwidatorów,
d)
w podrubryce pierwszej – dane likwidatorów:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS;
§ 96. Dla spółdzielni przekształcanej lub podlegającej podziałowi lub połączeniu dane
wpisywane w rubryce 4 w polach 1 i 2 wpisuje się na wniosek po zgłoszeniu do sądu
rejestrowego uchwały o łączeniu, podziale lub przekształceniu. Dane w podrubryce 1 lub 2
rubryki 4 wpisuje się na wniosek lub z urzędu, jeżeli spółdzielnia jest z urzędu wykreślana
z rejestru, po wpisaniu do rejestru skutków połączenia, podziału lub przekształcenia.
Oddział 8
Przedsiębiorstwa państwowe, instytuty badawcze i instytucje gospodarki budżetowej
§ 97. W dziale 1 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstw państwowych, instytutów
badawczych i instytucji gospodarki budżetowej wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej:
a)
w polu pierwszym – oznaczenie formy prawnej podmiotu: wyrazy
„przedsiębiorstwo państwowe”, „instytut badawczy” lub „instytucja gospodarki
budżetowej”,
b)
w polu drugim – numer identyfikacyjny REGON oraz identyfikator podatkowy NIP
lub informację o jego unieważnieniu lub uchyleniu; przy wniosku o rejestrację
nowego przedsiębiorcy pole należy wypełnić, jeżeli podmiot uzyskał identyfikator
podatkowy NIP lub numer identyfikacyjny REGON przed wpisem do Krajowego
Rejestru Sądowego,
c)
w polu trzecim – nazwę,
d)
w polu czwartym – dane o wcześniejszej rejestracji, co obejmuje: nazwę rejestru,
nazwę sądu prowadzącego rejestr, numer w rejestrze,
e)
w polu piątym – informację, czy przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą
z innymi podmiotami na podstawie umowy spółki cywilnej,
f)
w polu szóstym – informację, czy podmiot posiada status organizacji pożytku
publicznego;
2)
w rubryce drugiej:
a)
w polu pierwszym – siedzibę przedsiębiorcy zgodnie z krajowym rejestrem
urzędowym podziału terytorialnego kraju z wyjątkiem przypadku o którym mowa
w art. 35 pkt 3 ustawy,
b)
w polu drugim – adres przedsiębiorcy zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym
podziału terytorialnego kraju do poziomu ulicy,
c)
w polu trzecim – adres poczty elektronicznej,
– 66 –
d) w polu czwartym – adres strony internetowej;
3)
w rubryce trzeciej – dane posiadanych przez przedsiębiorcę oddziałów:
a)
w polu pierwszym – nazwę oddziału,
b)
w polu drugim – siedzibę oddziału zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym
podziału terytorialnego kraju z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 35
pkt 3 ustawy,
c)
w polu trzecim – adres oddziału zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym
podziału terytorialnego kraju do poziomu ulicy;
4)
w rubryce czwartej – informacje o statucie: w polu pierwszym – informacje o nadaniu
lub zatwierdzeniu statutu, co obejmuje datę nadania lub zatwierdzenia statutu,
w przypadku zaś zmiany statutu – także oznaczenie zmienionych paragrafów,
a w przypadku ustalenia nowego tekstu statutu – zaznaczenie tej okoliczności;
5)
w rubryce piątej: w polu pierwszym – okres, na jaki został utworzony podmiot; jeżeli
podmiot został utworzony na czas nieoznaczony, wpisuje się wyrazy „na czas
nieoznaczony”;
6)
w rubryce szóstej – dane o sposobie powstania podmiotu, jeżeli powstał przez
połączenie, podział lub przekształcenie innych podmiotów:
a)
w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f
ustawy, co obejmuje: połączenie, przekształcenie lub podział,
b)
w polu drugim – opis sposobu powstania podmiotu w wyniku połączenia,
przekształcenia lub podziału,
c)
w polu trzecim – numer i datę decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji
i Konsumentów o zgodzie na dokonanie koncentracji,
d)
w podrubryce pierwszej dane podmiotów, z których powstał przedsiębiorca
w wyniku podziału, przekształcenia lub połączenia:
–
w polu pierwszym – nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
–
w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
–
w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr; pole pozostaje puste,
jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym,
–
w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu szóstym – identyfikator podatkowy NIP;
– 67 –
7)
w rubryce siódmej – odpowiednio organ założycielski przedsiębiorstwa państwowego,
instytucji gospodarki budżetowej lub ministra nadzorującego instytut badawczy, co
obejmuje:
a)
w polu pierwszym – nazwę organu założycielskiego lub ministra nadzorującego
instytut badawczy,
b)
w polu drugim – numer identyfikacyjny REGON,
c)
w polu trzecim – numer KRS.
§ 98. W przypadku gdy w rubryce 3, 4 lub w podrubryce 1 rubryki 6 zachodzi
konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje
się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
§ 99. W dziale 2 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstw państwowych, instytutów
badawczych i instytucji gospodarki budżetowej wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej – uprawnionego do reprezentacji podmiotu:
a)
w polu pierwszym – nazwę uprawnionego,
b)
w polu drugim – nazwisko osoby uprawnionej do reprezentowania podmiotu,
c)
w polu trzecim – imiona osoby uprawnionej do reprezentowania podmiotu,
d)
w polu czwartym – numer PESEL osoby uprawnionej do reprezentowania
podmiotu;
2)
w rubryce drugiej – organ nadzoru:
a)
w polu pierwszym – nazwę organu nadzoru,
b)
w podrubryce pierwszej – dane osób wchodzących w skład organu nadzoru:
–
w polu pierwszym – nazwisko,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL;
3)
w rubryce trzeciej – dane prokurentów i rodzaj prokury:
a)
w polu pierwszym – nazwisko,
b)
w polu drugim – imiona,
c)
w polu trzecim – numer PESEL,
d) w polu czwartym – rodzaj prokury;
4)
w rubryce czwartej – dane pełnomocnika i zakres pełnomocnictwa:
a)
w polu pierwszym – nazwisko,
b) w polu drugim – imiona,
– 68 –
c)
w polu trzecim – numer PESEL,
d) w polu czwartym – zakres pełnomocnictwa.
§ 100. 1. W przypadku ustanowienia tymczasowego kierownika przedsiębiorstwa
państwowego, jego dane wpisuje się w rubryce 1.
2. W przypadku ustanowienia pełnomocnika do spraw prywatyzacji w przedsiębiorstwie
państwowym, jego dane wpisuje się w rubryce 1.
3. W przypadku gdy w podrubryce 1 rubryki 2 albo w rubrykach 2, 3 i 4 zachodzi
konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje
się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
§ 101. W dziale 3 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstw państwowych,
instytutów badawczych i instytucji gospodarki budżetowej wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej: w polu pierwszym – przedmiot działalności przedsiębiorcy według
Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), określony rodzajem działalności, nie więcej
niż dziesięć pozycji, w tym jako pierwszą przedmiot przeważającej działalności na
poziomie podklasy;
2)
w rubryce drugiej – wzmianki o złożonych dokumentach:
a)
w polu pierwszym – wzmiankę o złożeniu rocznego sprawozdania finansowego, co
obejmuje okres, za jaki złożono dokument, i datę jego złożenia,
b)
w polu drugim – wzmiankę o złożeniu opinii biegłego rewidenta, co obejmuje
okres, za jaki złożono opinię,
c)
w polu trzecim – wzmiankę o złożeniu uchwały lub postanowienia o zatwierdzeniu
sprawozdania finansowego, co obejmuje okres, za jaki złożono dokument,
d)
w polu czwartym – wzmiankę o złożeniu sprawozdania z działalności
przedsiębiorstwa państwowego lub instytutu badawczego, co obejmuje okres, za
jaki złożono sprawozdanie;
3)
w rubryce trzeciej – nie dokonuje się wpisów;
4)
w rubryce czwartej – nie dokonuje się wpisów.
§ 102. 1. W przypadku gdy w rubryce 1 zachodzi konieczność wpisania więcej niż
jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno odpowiednio w rubryce
1.
– 69 –
2. W przypadku gdy w rubryce 2 zachodzi konieczność wpisania informacji
o dokumentach za kolejne okresy, informacje o tych faktach wpisuje się kolejno
w odpowiednich polach rubryki 2.
§ 103. W dziale 4 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstw państwowych,
instytutów badawczych i instytucji gospodarki budżetowej wpisuje się informacje wskazane
w § 26 i § 27, przy czym przedsiębiorcę – spółkę jawną, spółkę komandytową i spółkę
partnerską zastępuje przedsiębiorstwo państwowe, instytucja gospodarki budżetowej i instytut
badawczy.
§ 104. W dziale 5 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstw państwowych,
instytutów badawczych i instytucji gospodarki budżetowej wpisuje się informacje wskazane
w § 57 i § 58, przy czym spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością oraz spółkę akcyjną
zastępuje przedsiębiorstwo państwowe, instytucja gospodarki budżetowej i instytut
badawczy.
§ 105. W dziale 6 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstw państwowych,
instytutów badawczych i instytucji gospodarki budżetowej wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej – informacje o likwidacji:
a)
w polu pierwszym – informacje o otwarciu likwidacji:
–
w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu – nazwę sądu
prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
–
w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą – organ podejmujący uchwałę, datę
podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie
aktu notarialnego – datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer
repertorium,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu likwidacji, co obejmuje: datę
zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia,
c)
w polu trzecim – sposób reprezentacji przedsiębiorcy przez likwidatorów,
d)
w podrubryce pierwszej – dane likwidatorów:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS;
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2094-cz-II
› Pobierz plik

-
2094-cz-I
› Pobierz plik



Projekty ustaw
Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei