eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw

projekt dotyczy usprawnienia procedury związanej z rozpoczęciem prowadzenia działalności gospodarczej tzw. zasady jednego okienka

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 2094
  • Data wpłynięcia: 2014-01-23
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2014-06-26
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1161

2094-cz-II

– 65 – 
§ 96. Dla  spółdzielni  przekształcanej  lub  podlegającej  podziałowi  lub  połączeniu  dane 
wpisywane  w  rubryce  4  w  polach  1  i  2  wpisuje  się  na  wniosek  po  zgłoszeniu  do  sądu 
rejestrowego uchwały o łączeniu, podziale lub przekształceniu. Dane w podrubryce 1 lub 2 
rubryki 4 wpisuje się na wniosek lub z urzędu, jeżeli spółdzielnia jest z urzędu wykreślana 
z rejestru, po wpisaniu do rejestru skutków połączenia, podziału lub przekształcenia. 
Oddział 8 
Przedsiębiorstwa państwowe, instytuty badawcze i instytucje gospodarki budżetowej 
§ 97. W dziale 1 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstw państwowych, instytutów 
badawczych i instytucji gospodarki budżetowej wpisuje się: 
1) 
w rubryce pierwszej: 
a) 
w polu pierwszym –  oznaczenie formy prawnej podmiotu: wyrazy 
„przedsiębiorstwo  państwowe”,  „instytut badawczy”  lub  „instytucja gospodarki 
budżetowej”, 
b) 
w polu drugim – numer identyfikacyjny REGON oraz identyfikator podatkowy NIP 
lub  informację  o  jego  unieważnieniu  lub  uchyleniu;  przy  wniosku  o  rejestrację 
nowego przedsiębiorcy pole należy wypełnić, jeżeli podmiot uzyskał identyfikator 
podatkowy NIP lub numer identyfikacyjny REGON przed wpisem do Krajowego 
Rejestru Sądowego, 
c) 
w polu trzecim – nazwę, 
d) 
w polu czwartym –  dane  o  wcześniejszej  rejestracji,  co  obejmuje:  nazwę  rejestru, 
nazwę sądu prowadzącego rejestr, numer w rejestrze, 
e) 
w polu piątym – informację, czy przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą 
z innymi podmiotami na podstawie umowy spółki cywilnej, 
f) 
w polu szóstym –  informację,  czy  podmiot  posiada  status  organizacji  pożytku 
publicznego; 
2) 
w rubryce drugiej: 
a) 
w polu pierwszym –  siedzibę  przedsiębiorcy  zgodnie  z  krajowym  rejestrem 
urzędowym podziału terytorialnego kraju z wyjątkiem przypadku o którym mowa 
w art. 35 pkt 3 ustawy, 
b) 
w polu drugim –  adres  przedsiębiorcy  zgodnie  z  krajowym  rejestrem  urzędowym 
podziału terytorialnego kraju do poziomu ulicy, 
c) 
w polu trzecim – adres poczty elektronicznej, 
– 66 – 
d)  w polu czwartym – adres strony internetowej; 
3) 
w rubryce trzeciej – dane posiadanych przez przedsiębiorcę oddziałów: 
a) 
w polu pierwszym – nazwę oddziału, 
b) 
w polu drugim –  siedzibę  oddziału  zgodnie  z  krajowym  rejestrem  urzędowym 
podziału  terytorialnego  kraju  z  wyjątkiem  przypadku,  o którym mowa w art. 35 
pkt 3 ustawy, 
c) 
w polu trzecim  –  adres  oddziału  zgodnie  z  krajowym  rejestrem  urzędowym 
podziału terytorialnego kraju do poziomu ulicy; 
4) 
w rubryce czwartej –  informacje o statucie: w polu pierwszym – informacje o nadaniu 
lub  zatwierdzeniu  statutu,  co  obejmuje  datę  nadania  lub  zatwierdzenia statutu, 
w przypadku  zaś  zmiany  statutu  –  także  oznaczenie  zmienionych  paragrafów, 
a w przypadku ustalenia nowego tekstu statutu – zaznaczenie tej okoliczności; 
5) 
w rubryce piątej: w polu pierwszym – okres, na jaki został utworzony podmiot; jeżeli 
podmiot  został  utworzony  na  czas  nieoznaczony,  wpisuje  się  wyrazy  „na czas 
nieoznaczony”; 
6) 
w rubryce szóstej –  dane  o  sposobie  powstania  podmiotu,  jeżeli  powstał  przez 
połączenie, podział lub przekształcenie innych podmiotów: 
a) 
w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f 
ustawy, co obejmuje: połączenie, przekształcenie lub podział, 
b) 
w polu drugim –  opis  sposobu  powstania  podmiotu  w  wyniku  połączenia, 
przekształcenia lub podziału, 
c) 
w polu trzecim –  numer  i  datę  decyzji  Prezesa  Urzędu  Ochrony  Konkurencji 
i Konsumentów o zgodzie na dokonanie koncentracji, 
d) 
w  podrubryce  pierwszej  dane  podmiotów,  z  których  powstał  przedsiębiorca 
w wyniku podziału, przekształcenia lub połączenia: 
– 
w polu pierwszym – nazwę lub firmę, 
– 
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany, 
– 
w polu trzecim –  numer  w  rejestrze;  jeżeli  podmiot  jest  zarejestrowany 
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS, 
– 
w polu czwartym –  nazwę  sądu  prowadzącego  rejestr;  pole  pozostaje  puste, 
jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, 
– 
w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON, 
– 
w polu szóstym – identyfikator podatkowy NIP; 
– 67 – 
7) 
w rubryce siódmej –  odpowiednio organ  założycielski  przedsiębiorstwa  państwowego, 
instytucji  gospodarki  budżetowej  lub  ministra  nadzorującego  instytut  badawczy,  co 
obejmuje: 
a) 
w polu pierwszym –  nazwę  organu  założycielskiego  lub  ministra  nadzorującego 
instytut badawczy, 
b) 
w polu drugim – numer identyfikacyjny REGON, 
c) 
w polu trzecim – numer KRS. 
§ 98. W przypadku gdy w rubryce 3, 4 lub w podrubryce 1 rubryki 6 zachodzi 
konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje 
się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce. 
§ 99. W dziale 2 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstw państwowych, instytutów 
badawczych i instytucji gospodarki budżetowej wpisuje się: 
1) 
w rubryce pierwszej – uprawnionego do reprezentacji podmiotu: 
a) 
w polu pierwszym – nazwę uprawnionego, 
b) 
w polu drugim – nazwisko osoby uprawnionej do reprezentowania podmiotu, 
c) 
w polu trzecim – imiona osoby uprawnionej do reprezentowania podmiotu, 
d) 
w polu czwartym –  numer PESEL osoby uprawnionej do reprezentowania 
podmiotu; 
2) 
w rubryce drugiej – organ nadzoru: 
a) 
w polu pierwszym – nazwę organu nadzoru, 
b) 
w podrubryce pierwszej – dane osób wchodzących w skład organu nadzoru: 
– 
w polu pierwszym – nazwisko, 
– 
w polu drugim – imiona, 
– 
w polu trzecim – numer PESEL; 
3) 
w rubryce trzeciej – dane prokurentów i rodzaj prokury: 
a) 
w polu pierwszym – nazwisko, 
b) 
w polu drugim – imiona, 
c) 
w polu trzecim – numer PESEL, 
d)  w polu czwartym – rodzaj prokury; 
4) 
w rubryce czwartej – dane pełnomocnika i zakres pełnomocnictwa: 
a) 
w polu pierwszym – nazwisko, 
b)  w polu drugim – imiona, 
– 68 – 
c) 
w polu trzecim – numer PESEL, 
d)  w polu czwartym – zakres pełnomocnictwa. 
§ 100. 1. W  przypadku  ustanowienia  tymczasowego  kierownika  przedsiębiorstwa 
państwowego, jego dane wpisuje się w rubryce 1. 
2. W przypadku ustanowienia pełnomocnika do spraw prywatyzacji w przedsiębiorstwie 
państwowym, jego dane wpisuje się w rubryce 1. 
3. W przypadku gdy w podrubryce 1 rubryki 2 albo w rubrykach 2, 3 i 4 zachodzi 
konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje 
się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce. 
§ 101. W  dziale  3  rejestru  przedsiębiorców  dla  przedsiębiorstw  państwowych, 
instytutów badawczych i instytucji gospodarki budżetowej wpisuje się: 
1) 
w rubryce pierwszej: w polu pierwszym – przedmiot działalności przedsiębiorcy według 
Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), określony rodzajem działalności, nie więcej 
niż  dziesięć  pozycji,  w tym  jako  pierwszą  przedmiot  przeważającej  działalności  na 
poziomie podklasy; 
2) 
w rubryce drugiej – wzmianki o złożonych dokumentach: 
a) 
w polu pierwszym – wzmiankę o złożeniu rocznego sprawozdania finansowego, co 
obejmuje okres, za jaki złożono dokument, i datę jego złożenia, 
b) 
w polu drugim –  wzmiankę  o  złożeniu  opinii  biegłego  rewidenta,  co  obejmuje 
okres, za jaki złożono opinię, 
c) 
w polu trzecim – wzmiankę o złożeniu uchwały lub postanowienia o zatwierdzeniu 
sprawozdania finansowego, co obejmuje okres, za jaki złożono dokument, 
d) 
w polu czwartym –  wzmiankę  o  złożeniu  sprawozdania  z  działalności 
przedsiębiorstwa  państwowego  lub  instytutu  badawczego,  co  obejmuje  okres,  za 
jaki złożono sprawozdanie; 
3) 
w rubryce trzeciej – nie dokonuje się wpisów; 
4) 
w rubryce czwartej – nie dokonuje się wpisów. 
§ 102. 1. W przypadku gdy w rubryce 1 zachodzi konieczność  wpisania  więcej  niż 
jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno odpowiednio w rubryce 
1. 
– 69 – 
2. W  przypadku  gdy  w  rubryce  2  zachodzi  konieczność  wpisania  informacji 
o dokumentach za kolejne okresy, informacje o tych faktach wpisuje  się  kolejno 
w odpowiednich polach rubryki 2. 
§ 103. W  dziale  4  rejestru  przedsiębiorców  dla  przedsiębiorstw  państwowych, 
instytutów badawczych i instytucji gospodarki budżetowej wpisuje się informacje wskazane 
w  §  26  i  §  27,  przy  czym  przedsiębiorcę  –  spółkę  jawną,  spółkę  komandytową  i  spółkę 
partnerską zastępuje przedsiębiorstwo państwowe, instytucja gospodarki budżetowej i instytut 
badawczy. 
§ 104. W  dziale  5  rejestru  przedsiębiorców  dla  przedsiębiorstw  państwowych, 
instytutów badawczych i instytucji gospodarki budżetowej wpisuje się informacje wskazane 
w  §  57  i  §  58,  przy  czym  spółkę  z  ograniczoną  odpowiedzialnością  oraz  spółkę  akcyjną 
zastępuje  przedsiębiorstwo  państwowe,  instytucja  gospodarki  budżetowej  i  instytut 
badawczy. 
§ 105. W dziale 6 rejestru  przedsiębiorców  dla  przedsiębiorstw  państwowych, 
instytutów badawczych i instytucji gospodarki budżetowej wpisuje się: 
1) 
w rubryce pierwszej – informacje o likwidacji: 
a) 
w polu pierwszym – informacje o otwarciu likwidacji: 
– 
w  przypadku  otwarcia  likwidacji  orzeczeniem  sądu  –  nazwę  sądu 
prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy, 
– 
w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą – organ podejmujący uchwałę, datę 
podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie 
aktu notarialnego –  datę  jego  sporządzenia,  oznaczenie  notariusza  i  numer 
repertorium, 
b) 
w polu drugim –  informacje  o  zakończeniu  likwidacji,  co  obejmuje:  datę 
zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia, 
c) 
w polu trzecim – sposób reprezentacji przedsiębiorcy przez likwidatorów, 
d) 
w podrubryce pierwszej – dane likwidatorów: 
– 
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę, 
– 
w polu drugim – imiona, 
– 
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON, 
– 
w polu czwartym – numer KRS; 
strony : 1 ... 13 . [ 14 ] . 15 ... 20 ... 30 ... 35

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: