Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw
projekt dotyczy usprawnienia procedury związanej z rozpoczęciem prowadzenia działalności gospodarczej tzw. zasady jednego okienka
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2094
- Data wpłynięcia: 2014-01-23
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2014-06-26
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1161
2094-cz-II
– 60 –
2)
w rubryce drugiej – organ nadzoru:
a)
w polu pierwszym – nazwę organu nadzoru spółdzielni,
b) w podrubryce pierwszej – dane osób wchodzących w skład organu nadzoru:
–
w polu pierwszym – nazwisko,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL;
3)
w rubryce trzeciej – dane prokurentów i rodzaj prokury:
a)
w polu pierwszym – nazwisko,
b)
w polu drugim – imiona,
c)
w polu trzecim – numer PESEL,
d)
w polu czwartym – rodzaj prokury.
§ 88. Jeżeli w spółdzielni europejskiej wybrano monistyczny system organów
spółdzielni i ten sam organ pełni funkcję organu reprezentacji i organu nadzoru, organ ten
podlega wpisaniu jako organ reprezentacji oraz jako organ nadzoru. W takiej sytuacji jako
członków organu reprezentacji wpisuje się osoby zajmujące się reprezentacją i zarządzaniem,
a jako członków organu nadzoru – osoby zajmujące się nadzorem.
§ 89. W przypadku gdy w rubryce 3 lub podrubryce 1 rubryki 1 lub w podrubryce 1
rubryki 2 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące
każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
§ 90. W dziale 3 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni europejskiej wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej: w polu pierwszym – przedmiot działalności przedsiębiorcy według
Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), określony rodzajem działalności, nie więcej
niż dziesięć pozycji, w tym jako pierwszą przedmiot przeważającej działalności na
poziomie podklasy;
2)
w rubryce drugiej – wzmianki o złożonych dokumentach:
a)
w polu pierwszym – wzmiankę o złożeniu rocznego sprawozdania finansowego, co
obejmuje: okres, za jaki złożono dokument, i datę jego złożenia,
b)
w polu drugim – wzmiankę o złożeniu opinii biegłego rewidenta, co obejmuje:
okres, za jaki złożono opinię,
c)
w polu trzecim – wzmiankę o złożeniu uchwały lub postanowienia o zatwierdzeniu
sprawozdania finansowego, co obejmuje: okres, za jaki złożono dokument,
– 61 –
d)
w polu czwartym – wzmiankę o złożeniu sprawozdania z działalności spółdzielni,
co obejmuje: okres, za jaki złożono sprawozdanie.
§ 91. 1. W przypadku gdy w rubryce 1 zachodzi konieczność wpisania więcej niż
jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w rubryce 1.
2. W przypadku gdy w rubryce 2 zachodzi konieczność wpisania informacji
o dokumentach za kolejne okresy, informacje o tych faktach wpisuje się kolejno
w odpowiednich polach rubryki 2.
§ 92. W dziale 4 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni europejskiej wpisuje się
informacje wskazane w § 26 i § 27, przy czym przedsiębiorcę – spółkę jawną, spółkę
komandytową i spółkę partnerską zastępuje spółdzielnia europejska.
§ 93. W dziale 5 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni europejskiej wpisuje się
informacje wskazane w § 57 i § 58, przy czym przedsiębiorcę – spółkę z ograniczoną
odpowiedzialnością i spółkę akcyjną zastępuje spółdzielnia europejska.
§ 94. W dziale 6 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni europejskiej wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej – informacje o likwidacji:
a)
w polu pierwszym – informacje o otwarciu likwidacji:
–
w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu – nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy,
–
w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą – organ podejmujący uchwałę, datę
podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie
aktu notarialnego, to datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer
repertorium,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu likwidacji, co obejmuje: datę
zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia,
c)
w polu trzecim – sposób reprezentacji spółdzielni przez likwidatorów,
d)
w podrubryce pierwszej – dane likwidatorów:
–
w polu pierwszym – nazwisko,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL;
2)
w rubryce drugiej – informacje o rozwiązaniu:
a)
w polu pierwszym – określenie okoliczności, co obejmuje rozwiązanie spółdzielni,
– 62 –
b)
w polu drugim – informacje o rozwiązaniu spółdzielni, co obejmuje: wskazanie
przyczyny rozwiązania, wskazanie, czy rozwiązanie nastąpiło orzeczeniem sądu
bądź właściwego organu lub uchwałą, oraz odpowiednio: nazwę sądu lub
właściwego organu prowadzącego postępowanie, datę wydania prawomocnego
orzeczenia, sygnaturę sprawy lub datę podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli
uchwała została podjęta w formie aktu notarialnego, to datę jego sporządzenia,
oznaczenie notariusza i numer repertorium;
3)
w rubryce trzeciej – ustanowienie zarządu komisarycznego dla spółdzielni europejskiej:
a)
w polu pierwszym – okres, na jaki zarząd komisaryczny został ustanowiony,
b)
w polu drugim – sposób reprezentacji spółdzielni przez zarząd komisaryczny,
c)
w podrubryce pierwszej – dane zarządcy komisarycznego:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS;
4)
w rubryce czwartej – informacje o połączeniu, podziale spółdzielni europejskiej lub
przekształceniu spółdzielni europejskiej w inny sposób:
a)
w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 4
ustawy, co obejmuje połączenie, podział lub przekształcenie,
b)
w polu drugim – opis sposobu połączenia, podziału lub przekształcenia spółdzielni
oraz informacje o uchwale,
c)
w podrubryce pierwszej – dane podmiotów powstałych w wyniku połączenia,
podziału lub przekształcenia albo dane podmiotów przejmujących całość majątku
spółdzielni:
–
w polu pierwszym – nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
–
w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
–
w polu czwartym – nazwę sądu lub organu prowadzącego rejestr,
–
w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON,
d)
w podrubryce drugiej – dane podmiotów, których majątek jest przejmowany przez
spółdzielnię w wyniku połączenia lub podziału; wpisu dokonuje się dla spółdzielni
– 63 –
przejmującej; wpis nie dotyczy spółdzielni zawiązanych w wyniku przekształcenia,
podziału lub połączenia:
–
w polu pierwszym – nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
–
w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
–
w polu czwartym – nazwę sądu lub organu prowadzącego rejestr,
–
w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON;
5)
w rubryce piątej – informacje o postępowaniu upadłościowym:
a)
w polu pierwszym – informacje o ogłoszeniu upadłości, co obejmuje: nazwę sądu
prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania upadłościowego, co
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim – określenie sposobu prowadzenia postępowania upadłościowego,
co obejmuje: informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu
lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika,
d)
w polu czwartym – informacje o uchyleniu układu zawartego w postępowaniu
upadłościowym z możliwością zawarcia układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy,
e)
w pod rubryce pierwszej – dane syndyka:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS,
f)
w podrubryce drugiej – dane osoby powołanej w toku postępowania
upadłościowego:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS,
–
w polu piątym – określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji:
„zarządca przymusowy”, „nadzorca sądowy”, „zarządca”, „zarządca
– 64 –
zagraniczny”, „osoba powołana w toku postępowania upadłościowego do
reprezentowania upadłego”;
6)
w rubryce szóstej – informacje o postępowaniu naprawczym:
a)
w polu pierwszym – informacje o wszczęciu postępowania naprawczego, co
obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie naprawcze, datę wszczęcia
postępowania naprawczego, sygnaturę sprawy,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania naprawczego, co
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy,
d)
w podrubryce pierwszej – dane nadzorcy sądowego:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS;
7)
w rubryce siódmej – informacje o zmianie siedziby spółdzielni europejskiej:
a)
w polu pierwszym – wzmiankę o złożeniu planu przeniesienia siedziby,
b)
w polu drugim – informacje o państwie, do którego przeniesiono siedzibę
spółdzielni, nazwę rejestru, do którego wpisano spółdzielnię, nazwę organu
prowadzącego rejestr oraz numer w rejestrze;
8)
w rubryce ósmej – informację o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania
działalności gospodarczej:
a)
w polu pierwszym – datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności,
b)
w polu drugim – datę wznowienia wykonywania działalności.
§ 95. 1. W przypadku gdy w rubryce 1, 3, 4, 5, 6, w podrubryce 1 rubryki 1,
w podrubryce 1 rubryki 3, w podrubryce 1 lub 2 rubryki 4 lub w podrubryce 1 lub 2 rubryki 5
zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich
wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
2. W przypadku gdy w rubryce 8 zachodzi konieczność wpisania kolejnych informacji
o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej, informacje te
wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 8.
2)
w rubryce drugiej – organ nadzoru:
a)
w polu pierwszym – nazwę organu nadzoru spółdzielni,
b) w podrubryce pierwszej – dane osób wchodzących w skład organu nadzoru:
–
w polu pierwszym – nazwisko,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL;
3)
w rubryce trzeciej – dane prokurentów i rodzaj prokury:
a)
w polu pierwszym – nazwisko,
b)
w polu drugim – imiona,
c)
w polu trzecim – numer PESEL,
d)
w polu czwartym – rodzaj prokury.
§ 88. Jeżeli w spółdzielni europejskiej wybrano monistyczny system organów
spółdzielni i ten sam organ pełni funkcję organu reprezentacji i organu nadzoru, organ ten
podlega wpisaniu jako organ reprezentacji oraz jako organ nadzoru. W takiej sytuacji jako
członków organu reprezentacji wpisuje się osoby zajmujące się reprezentacją i zarządzaniem,
a jako członków organu nadzoru – osoby zajmujące się nadzorem.
§ 89. W przypadku gdy w rubryce 3 lub podrubryce 1 rubryki 1 lub w podrubryce 1
rubryki 2 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące
każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
§ 90. W dziale 3 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni europejskiej wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej: w polu pierwszym – przedmiot działalności przedsiębiorcy według
Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), określony rodzajem działalności, nie więcej
niż dziesięć pozycji, w tym jako pierwszą przedmiot przeważającej działalności na
poziomie podklasy;
2)
w rubryce drugiej – wzmianki o złożonych dokumentach:
a)
w polu pierwszym – wzmiankę o złożeniu rocznego sprawozdania finansowego, co
obejmuje: okres, za jaki złożono dokument, i datę jego złożenia,
b)
w polu drugim – wzmiankę o złożeniu opinii biegłego rewidenta, co obejmuje:
okres, za jaki złożono opinię,
c)
w polu trzecim – wzmiankę o złożeniu uchwały lub postanowienia o zatwierdzeniu
sprawozdania finansowego, co obejmuje: okres, za jaki złożono dokument,
– 61 –
d)
w polu czwartym – wzmiankę o złożeniu sprawozdania z działalności spółdzielni,
co obejmuje: okres, za jaki złożono sprawozdanie.
§ 91. 1. W przypadku gdy w rubryce 1 zachodzi konieczność wpisania więcej niż
jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w rubryce 1.
2. W przypadku gdy w rubryce 2 zachodzi konieczność wpisania informacji
o dokumentach za kolejne okresy, informacje o tych faktach wpisuje się kolejno
w odpowiednich polach rubryki 2.
§ 92. W dziale 4 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni europejskiej wpisuje się
informacje wskazane w § 26 i § 27, przy czym przedsiębiorcę – spółkę jawną, spółkę
komandytową i spółkę partnerską zastępuje spółdzielnia europejska.
§ 93. W dziale 5 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni europejskiej wpisuje się
informacje wskazane w § 57 i § 58, przy czym przedsiębiorcę – spółkę z ograniczoną
odpowiedzialnością i spółkę akcyjną zastępuje spółdzielnia europejska.
§ 94. W dziale 6 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni europejskiej wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej – informacje o likwidacji:
a)
w polu pierwszym – informacje o otwarciu likwidacji:
–
w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu – nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy,
–
w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą – organ podejmujący uchwałę, datę
podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie
aktu notarialnego, to datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer
repertorium,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu likwidacji, co obejmuje: datę
zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia,
c)
w polu trzecim – sposób reprezentacji spółdzielni przez likwidatorów,
d)
w podrubryce pierwszej – dane likwidatorów:
–
w polu pierwszym – nazwisko,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL;
2)
w rubryce drugiej – informacje o rozwiązaniu:
a)
w polu pierwszym – określenie okoliczności, co obejmuje rozwiązanie spółdzielni,
– 62 –
b)
w polu drugim – informacje o rozwiązaniu spółdzielni, co obejmuje: wskazanie
przyczyny rozwiązania, wskazanie, czy rozwiązanie nastąpiło orzeczeniem sądu
bądź właściwego organu lub uchwałą, oraz odpowiednio: nazwę sądu lub
właściwego organu prowadzącego postępowanie, datę wydania prawomocnego
orzeczenia, sygnaturę sprawy lub datę podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli
uchwała została podjęta w formie aktu notarialnego, to datę jego sporządzenia,
oznaczenie notariusza i numer repertorium;
3)
w rubryce trzeciej – ustanowienie zarządu komisarycznego dla spółdzielni europejskiej:
a)
w polu pierwszym – okres, na jaki zarząd komisaryczny został ustanowiony,
b)
w polu drugim – sposób reprezentacji spółdzielni przez zarząd komisaryczny,
c)
w podrubryce pierwszej – dane zarządcy komisarycznego:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS;
4)
w rubryce czwartej – informacje o połączeniu, podziale spółdzielni europejskiej lub
przekształceniu spółdzielni europejskiej w inny sposób:
a)
w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 4
ustawy, co obejmuje połączenie, podział lub przekształcenie,
b)
w polu drugim – opis sposobu połączenia, podziału lub przekształcenia spółdzielni
oraz informacje o uchwale,
c)
w podrubryce pierwszej – dane podmiotów powstałych w wyniku połączenia,
podziału lub przekształcenia albo dane podmiotów przejmujących całość majątku
spółdzielni:
–
w polu pierwszym – nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
–
w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
–
w polu czwartym – nazwę sądu lub organu prowadzącego rejestr,
–
w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON,
d)
w podrubryce drugiej – dane podmiotów, których majątek jest przejmowany przez
spółdzielnię w wyniku połączenia lub podziału; wpisu dokonuje się dla spółdzielni
– 63 –
przejmującej; wpis nie dotyczy spółdzielni zawiązanych w wyniku przekształcenia,
podziału lub połączenia:
–
w polu pierwszym – nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
–
w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
–
w polu czwartym – nazwę sądu lub organu prowadzącego rejestr,
–
w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON;
5)
w rubryce piątej – informacje o postępowaniu upadłościowym:
a)
w polu pierwszym – informacje o ogłoszeniu upadłości, co obejmuje: nazwę sądu
prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania upadłościowego, co
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim – określenie sposobu prowadzenia postępowania upadłościowego,
co obejmuje: informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu
lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika,
d)
w polu czwartym – informacje o uchyleniu układu zawartego w postępowaniu
upadłościowym z możliwością zawarcia układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy,
e)
w pod rubryce pierwszej – dane syndyka:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS,
f)
w podrubryce drugiej – dane osoby powołanej w toku postępowania
upadłościowego:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS,
–
w polu piątym – określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji:
„zarządca przymusowy”, „nadzorca sądowy”, „zarządca”, „zarządca
– 64 –
zagraniczny”, „osoba powołana w toku postępowania upadłościowego do
reprezentowania upadłego”;
6)
w rubryce szóstej – informacje o postępowaniu naprawczym:
a)
w polu pierwszym – informacje o wszczęciu postępowania naprawczego, co
obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie naprawcze, datę wszczęcia
postępowania naprawczego, sygnaturę sprawy,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania naprawczego, co
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy,
d)
w podrubryce pierwszej – dane nadzorcy sądowego:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS;
7)
w rubryce siódmej – informacje o zmianie siedziby spółdzielni europejskiej:
a)
w polu pierwszym – wzmiankę o złożeniu planu przeniesienia siedziby,
b)
w polu drugim – informacje o państwie, do którego przeniesiono siedzibę
spółdzielni, nazwę rejestru, do którego wpisano spółdzielnię, nazwę organu
prowadzącego rejestr oraz numer w rejestrze;
8)
w rubryce ósmej – informację o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania
działalności gospodarczej:
a)
w polu pierwszym – datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności,
b)
w polu drugim – datę wznowienia wykonywania działalności.
§ 95. 1. W przypadku gdy w rubryce 1, 3, 4, 5, 6, w podrubryce 1 rubryki 1,
w podrubryce 1 rubryki 3, w podrubryce 1 lub 2 rubryki 4 lub w podrubryce 1 lub 2 rubryki 5
zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich
wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
2. W przypadku gdy w rubryce 8 zachodzi konieczność wpisania kolejnych informacji
o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej, informacje te
wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 8.
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2094-cz-II
› Pobierz plik

-
2094-cz-I
› Pobierz plik



Projekty ustaw
Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei