eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw

projekt dotyczy usprawnienia procedury związanej z rozpoczęciem prowadzenia działalności gospodarczej tzw. zasady jednego okienka

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 2094
  • Data wpłynięcia: 2014-01-23
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2014-06-26
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1161

2094-cz-II

– 60 – 
2) 
w rubryce drugiej – organ nadzoru: 
a) 
w polu pierwszym – nazwę organu nadzoru spółdzielni, 
b)  w podrubryce pierwszej – dane osób wchodzących w skład organu nadzoru: 
– 
w polu pierwszym – nazwisko, 
– 
w polu drugim – imiona, 
– 
w polu trzecim – numer PESEL; 
3) 
w rubryce trzeciej – dane prokurentów i rodzaj prokury: 
a) 
w polu pierwszym – nazwisko, 
b) 
w polu drugim – imiona, 
c) 
w polu trzecim – numer PESEL, 
d) 
w polu czwartym – rodzaj prokury. 
§ 88. Jeżeli  w  spółdzielni  europejskiej  wybrano  monistyczny  system  organów 
spółdzielni i ten sam organ pełni funkcję organu reprezentacji i organu nadzoru, organ ten 
podlega wpisaniu jako organ reprezentacji oraz jako organ nadzoru. W takiej sytuacji jako 
członków organu reprezentacji wpisuje się osoby zajmujące się reprezentacją i zarządzaniem, 
a jako członków organu nadzoru – osoby zajmujące się nadzorem. 
§ 89. W przypadku gdy w rubryce 3 lub podrubryce 1 rubryki 1 lub w podrubryce 1 
rubryki  2  zachodzi  konieczność  wpisania  więcej  niż  jednego  elementu,  dane  dotyczące 
każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce. 
§ 90. W dziale 3 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni europejskiej wpisuje się: 
1) 
w rubryce pierwszej: w polu pierwszym – przedmiot działalności przedsiębiorcy według 
Polskiej Klasyfikacji  Działalności  (PKD),  określony  rodzajem  działalności,  nie  więcej 
niż  dziesięć  pozycji,  w tym  jako  pierwszą  przedmiot  przeważającej  działalności  na 
poziomie podklasy; 
2) 
w rubryce drugiej – wzmianki o złożonych dokumentach: 
a) 
w polu pierwszym – wzmiankę o złożeniu rocznego sprawozdania finansowego, co 
obejmuje: okres, za jaki złożono dokument, i datę jego złożenia, 
b) 
w polu drugim –  wzmiankę  o  złożeniu  opinii  biegłego  rewidenta,  co  obejmuje: 
okres, za jaki złożono opinię, 
c) 
w polu trzecim – wzmiankę o złożeniu uchwały lub postanowienia o zatwierdzeniu 
sprawozdania finansowego, co obejmuje: okres, za jaki złożono dokument, 
– 61 – 
d) 
w polu czwartym – wzmiankę o złożeniu sprawozdania z działalności spółdzielni, 
co obejmuje: okres, za jaki złożono sprawozdanie. 
§ 91. 1. W  przypadku  gdy  w  rubryce  1  zachodzi  konieczność  wpisania  więcej  niż 
jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w rubryce 1. 
2. W  przypadku  gdy  w  rubryce  2  zachodzi  konieczność  wpisania  informacji 
o dokumentach za kolejne okresy,  informacje  o  tych  faktach  wpisuje  się  kolejno 
w odpowiednich polach rubryki 2. 
§ 92. W  dziale  4  rejestru  przedsiębiorców  dla  spółdzielni  europejskiej  wpisuje  się 
informacje  wskazane  w  §  26  i  §  27,  przy  czym  przedsiębiorcę  –  spółkę  jawną,  spółkę 
komandytową i spółkę partnerską zastępuje spółdzielnia europejska. 
§ 93. W  dziale  5  rejestru  przedsiębiorców  dla  spółdzielni  europejskiej  wpisuje  się 
informacje  wskazane  w  §  57  i  §  58,  przy  czym  przedsiębiorcę  –  spółkę  z  ograniczoną 
odpowiedzialnością i spółkę akcyjną zastępuje spółdzielnia europejska. 
§ 94. W dziale 6 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni europejskiej wpisuje się: 
1) 
w rubryce pierwszej – informacje o likwidacji: 
a) 
w polu pierwszym – informacje o otwarciu likwidacji: 
– 
w przypadku otwarcia  likwidacji  orzeczeniem  sądu  –  nazwę  sądu,  datę 
orzeczenia, sygnaturę sprawy, 
– 
w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą – organ podejmujący uchwałę, datę 
podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie 
aktu  notarialnego,  to  datę  jego  sporządzenia,  oznaczenie  notariusza  i  numer 
repertorium, 
b) 
w polu drugim –  informacje  o  zakończeniu  likwidacji,  co  obejmuje:  datę 
zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia, 
c) 
w polu trzecim – sposób reprezentacji spółdzielni przez likwidatorów, 
d) 
w podrubryce pierwszej – dane likwidatorów: 
– 
w polu pierwszym – nazwisko, 
– 
w polu drugim – imiona, 
– 
w polu trzecim – numer PESEL; 
2) 
w rubryce drugiej – informacje o rozwiązaniu: 
a) 
w polu pierwszym – określenie okoliczności, co obejmuje rozwiązanie spółdzielni, 
– 62 – 
b) 
w polu drugim –  informacje  o  rozwiązaniu  spółdzielni,  co  obejmuje:  wskazanie 
przyczyny  rozwiązania,  wskazanie,  czy  rozwiązanie  nastąpiło  orzeczeniem  sądu 
bądź  właściwego  organu  lub  uchwałą,  oraz  odpowiednio:  nazwę  sądu  lub 
właściwego  organu  prowadzącego  postępowanie,  datę  wydania  prawomocnego 
orzeczenia, sygnaturę sprawy lub datę podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli 
uchwała  została  podjęta  w  formie  aktu  notarialnego,  to  datę  jego  sporządzenia, 
oznaczenie notariusza i numer repertorium; 
3) 
w rubryce trzeciej – ustanowienie zarządu komisarycznego dla spółdzielni europejskiej: 
a) 
w polu pierwszym – okres, na jaki zarząd komisaryczny został ustanowiony, 
b) 
w polu drugim – sposób reprezentacji spółdzielni przez zarząd komisaryczny, 
c) 
w podrubryce pierwszej – dane zarządcy komisarycznego: 
– 
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę, 
– 
w polu drugim – imiona, 
– 
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON, 
– 
w polu czwartym – numer KRS; 
4) 
w rubryce czwartej –  informacje  o  połączeniu,  podziale  spółdzielni  europejskiej  lub 
przekształceniu spółdzielni europejskiej w inny sposób: 
a) 
w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 4 
ustawy, co obejmuje połączenie, podział lub przekształcenie, 
b) 
w polu drugim – opis sposobu połączenia, podziału lub przekształcenia spółdzielni 
oraz informacje o uchwale, 
c) 
w podrubryce pierwszej –  dane  podmiotów  powstałych  w  wyniku  połączenia, 
podziału lub przekształcenia albo dane podmiotów przejmujących całość majątku 
spółdzielni: 
– 
w polu pierwszym – nazwę lub firmę, 
– 
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany, 
– 
w polu trzecim –  numer  w  rejestrze;  jeżeli  podmiot  jest  zarejestrowany 
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS, 
– 
w polu czwartym – nazwę sądu lub organu prowadzącego rejestr, 
– 
w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON, 
d) 
w podrubryce drugiej – dane podmiotów, których majątek jest przejmowany przez 
spółdzielnię w wyniku połączenia lub podziału; wpisu dokonuje się dla spółdzielni 
– 63 – 
przejmującej; wpis nie dotyczy spółdzielni zawiązanych w wyniku przekształcenia, 
podziału lub połączenia: 
– 
w polu pierwszym – nazwę lub firmę, 
– 
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany, 
– 
w polu trzecim –  numer  w  rejestrze;  jeżeli  podmiot  jest  zarejestrowany 
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS, 
– 
w polu czwartym – nazwę sądu lub organu prowadzącego rejestr, 
– 
w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON; 
5) 
w rubryce piątej – informacje o postępowaniu upadłościowym: 
a) 
w polu pierwszym – informacje o ogłoszeniu upadłości, co obejmuje: nazwę sądu 
prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy, 
b) 
w polu drugim –  informacje  o  zakończeniu  postępowania  upadłościowego,  co 
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania, 
c) 
w polu trzecim –  określenie  sposobu  prowadzenia  postępowania  upadłościowego, 
co obejmuje: informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu 
lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika, 
d) 
w polu czwartym –  informacje  o  uchyleniu  układu  zawartego  w  postępowaniu 
upadłościowym  z  możliwością  zawarcia  układu,  co  obejmuje:  nazwę  sądu,  datę 
orzeczenia, sygnaturę sprawy, 
e) 
w pod rubryce pierwszej – dane syndyka: 
– 
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę, 
– 
w polu drugim – imiona, 
– 
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON, 
– 
w polu czwartym – numer KRS, 
f) 
w podrubryce drugiej –  dane  osoby  powołanej  w  toku  postępowania 
upadłościowego: 
– 
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę, 
– 
w polu drugim – imiona, 
– 
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON, 
– 
w polu czwartym – numer KRS, 
– 
w polu piątym – określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji: 
„zarządca  przymusowy”,  „nadzorca  sądowy”,  „zarządca”,  „zarządca 
– 64 – 
zagraniczny”,  „osoba  powołana  w  toku  postępowania  upadłościowego  do 
reprezentowania upadłego”; 
6) 
w rubryce szóstej – informacje o postępowaniu naprawczym: 
a) 
w polu pierwszym –  informacje  o  wszczęciu  postępowania  naprawczego,  co 
obejmuje:  nazwę  sądu  prowadzącego  postępowanie  naprawcze,  datę  wszczęcia 
postępowania naprawczego, sygnaturę sprawy, 
b) 
w polu drugim –  informacje  o  zakończeniu  postępowania naprawczego, co 
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania, 
c) 
w polu trzecim –  informacje  o  uchyleniu  układu,  co  obejmuje:  nazwę  sądu,  datę 
orzeczenia, sygnaturę sprawy, 
d) 
w podrubryce pierwszej – dane nadzorcy sądowego: 
– 
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę, 
– 
w polu drugim – imiona, 
– 
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON, 
– 
w polu czwartym – numer KRS; 
7) 
w rubryce siódmej – informacje o zmianie siedziby spółdzielni europejskiej: 
a) 
w polu pierwszym – wzmiankę o złożeniu planu przeniesienia siedziby, 
b) 
w polu drugim –  informacje  o  państwie,  do  którego  przeniesiono  siedzibę 
spółdzielni,  nazwę  rejestru,  do  którego  wpisano  spółdzielnię,  nazwę  organu 
prowadzącego rejestr oraz numer w rejestrze; 
8) 
w rubryce ósmej –  informację  o  zawieszeniu  albo  wznowieniu  wykonywania 
działalności gospodarczej: 
a) 
w polu pierwszym – datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności, 
b) 
w polu drugim – datę wznowienia wykonywania działalności. 
§ 95. 1. W przypadku gdy w rubryce 1, 3, 4, 5, 6, w podrubryce 1 rubryki 1, 
w podrubryce 1 rubryki 3, w podrubryce 1 lub 2 rubryki 4 lub w podrubryce 1 lub 2 rubryki 5 
zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich 
wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce. 
2. W  przypadku  gdy  w  rubryce  8  zachodzi  konieczność  wpisania  kolejnych  informacji 
o zawieszeniu  albo  wznowieniu  wykonywania  działalności  gospodarczej,  informacje  te 
wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 8. 
strony : 1 ... 12 . [ 13 ] . 14 ... 20 ... 30 ... 35

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: