Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw
projekt dotyczy usprawnienia procedury związanej z rozpoczęciem prowadzenia działalności gospodarczej tzw. zasady jednego okienka
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2094
- Data wpłynięcia: 2014-01-23
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2014-06-26
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1161
2094-cz-II
– 55 –
4)
w rubryce czwartej – informacje o postępowaniu upadłościowym:
a)
w polu pierwszym – informacje o ogłoszeniu upadłości, co obejmuje: nazwę sądu
prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania upadłościowego, co
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim – określenie sposobu prowadzenia postępowania upadłościowego,
co obejmuje: informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu
lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika,
d)
w polu czwartym – informacje o uchyleniu układu zawartego w postępowaniu
upadłościowym z możliwością zawarcia układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy,
e)
w podrubryce pierwszej – dane syndyka:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS,
f)
w podrubryce drugiej – dane osoby powołanej w toku postępowania
upadłościowego:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS,
–
w polu piątym – określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji:
„zarządca przymusowy”, „nadzorca sądowy”, „zarządca”, „zarządca
zagraniczny”, „osoba powołana w toku postępowania upadłościowego do
reprezentowania upadłego”;
5)
w rubryce piątej – informacje o postępowaniu układowym prowadzonym na podstawie
rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 października 1934 r. – Prawo
o postępowaniu układowym:
a)
w polu pierwszym – informacje o otwarciu postępowania układowego, co
obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę
sprawy,
– 56 –
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania układowego, co
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy;
6)
w rubryce szóstej – informacje o postępowaniu naprawczym:
a)
w polu pierwszym – informacje o wszczęciu postępowania naprawczego, co
obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie naprawcze, datę wszczęcia
postępowania naprawczego, sygnaturę sprawy,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania naprawczego, co
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy,
d)
w podrubryce pierwszej – dane nadzorcy sądowego:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS;
7)
w rubryce siódmej – informację o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania
działalności gospodarczej:
a)
w polu pierwszym – datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności,
b)
w polu drugim – datę wznowienia wykonywania działalności.
§ 83. 1. W przypadku gdy w rubryce 1, 2, 3, 4, 5, 6, w podrubryce 1 rubryki 1,
w podrubryce 1 lub w podrubryce 2 rubryki 2, w podrubryce 1 rubryki 3 lub w podrubryce 1 i
2 rubryki 4 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące
każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
2. W przypadku gdy w rubryce 7 zachodzi konieczność wpisania kolejnych informacji
o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej, informacje te
wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 7.
§ 84. Dla spółdzielni podlegającej podziałowi lub połączeniu dane wpisywane w rubryce
2 w polach 1 i 2 wpisuje się na wniosek po zgłoszeniu do sądu rejestrowego uchwały
o łączeniu lub podziale. Dane w podrubryce 1 i 2 rubryki 2 wpisuje się na wniosek lub
– 57 –
z urzędu, jeżeli spółdzielnia jest z urzędu wykreślana z rejestru, po wpisaniu do rejestru
skutków połączenia lub podziału.
Oddział 7
Spółdzielnia europejska
§ 85. W dziale 1 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni europejskiej wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej:
a)
w polu pierwszym – oznaczenie formy prawnej podmiotu: wyrazy „spółdzielnia
europejska”,
b)
w polu drugim – numer identyfikacyjny REGON oraz identyfikator podatkowy NIP
lub o jego unieważnieniu lub uchyleniu; przy wniosku o rejestrację nowego
przedsiębiorcy pole pozostaje niewypełnione,
c)
w polu trzecim – firmę, pod którą spółdzielnia działa,
d)
w polu czwartym – dane o poprzedniej rejestracji, co obejmuje: oznaczenie
państwa, nazwę rejestru, nazwę organu prowadzącego rejestr, numer w rejestrze,
e)
w polu piątym – informację, czy przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą
z innymi podmiotami na podstawie umowy spółki cywilnej;
2)
w rubryce drugiej:
a)
w polu pierwszym – siedzibę spółdzielni zgodnie z krajowym rejestrem
urzędowym podziału terytorialnego kraju z wyjątkiem przypadku, o którym mowa
w art. 35 pkt 3 ustawy,
b)
w polu drugim – adres spółdzielni zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym
podziału terytorialnego kraju do poziomu ulicy,
c)
w polu trzecim – adres poczty elektronicznej,
d)
w polu czwartym – adres strony internetowej;
3)
w rubryce trzeciej – dane posiadanych przez spółdzielnię europejską oddziałów:
a)
w polu pierwszym – firmę oddziału,
b)
w polu drugim – siedzibę oddziału zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym
podziału terytorialnego kraju z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 35
pkt 3 ustawy,
c)
w polu trzecim – adres oddziału zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym
podziału terytorialnego kraju do poziomu ulicy;
– 58 –
4)
w rubryce czwartej – informacje o statucie: w polu pierwszym – informacje
o uchwaleniu statutu spółdzielni europejskiej lub zmianach statutu, co obejmuje: datę
podjęcia uchwały, w przypadku zmiany statutu – także oznaczenie zmienionych
paragrafów, zaś w przypadku ustalenia nowego tekstu statutu spółdzielni europejskiej
– zaznaczenie tej okoliczności;
5)
w rubryce piątej:
a)
w polu pierwszym – okres, na jaki została utworzona spółdzielnia europejska; jeżeli
spółdzielnia została utworzona na czas nieoznaczony, wpisuje się wyrazy „na czas
nieoznaczony”,
b)
w polu drugim – oznaczenie pisma innego niż Monitor Sądowy i Gospodarczy,
przeznaczonego do ogłoszeń spółdzielni europejskiej, jeżeli statut spółdzielni je
wskazuje;
6)
w rubryce szóstej – dane o sposobie powstania spółdzielni europejskiej, jeżeli powstała
przez połączenie, przekształcenie lub podział innych spółdzielni lub spółek:
a)
w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f
ustawy, co obejmuje powstanie spółdzielni w wyniku połączenia, podziału lub
przekształcenia innych podmiotów,
b)
w polu drugim – opis sposobu powstania spółdzielni w wyniku połączenia,
przekształcenia lub podziału oraz informację o uchwale,
c)
w polu trzecim – numer i datę decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji
i Konsumentów o zgodzie na dokonanie koncentracji,
d)
w podrubryce pierwszej – dane podmiotów, z których powstała spółdzielnia
w wyniku przekształcenia, podziału lub połączenia:
–
w polu pierwszym – nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
–
w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
–
w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,
–
w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu szóstym – identyfikator podatkowy NIP;
7)
w rubryce siódmej – dane o kapitale spółdzielni europejskiej:
a)
w polu pierwszym – wysokość kapitału zakładowego (subskrybowanego),
– 59 –
b) w podrubryce pierwszej – informację o wniesieniu aportu:
–
w polu pierwszym – określenie wartości udziałów objętych za aport (nie
dotyczy to spółdzielni przenoszącej siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej),
c)
w polu drugim – liczbę udziałów wszystkich kategorii,
d)
w podrubryce drugiej – informacje o udziałach:
–
w polu pierwszym – nazwa kategorii,
–
w polu drugim – wartość nominalna udziałów w tej samej kategorii,
e)
w polu trzecim – kwotowe określenie części kapitału pokrytego w dniu
subskrypcji;
8)
w rubryce ósmej dla spółdzielni europejskiej:
a)
w polu pierwszym – wzmiankę o podjęciu uchwały o emisji obligacji, co obejmuje:
datę podjęcia uchwały.
§ 86. W przypadku gdy w rubryce 3, 4, 8 lub w podrubryce 1 rubryki 6 lub
w podrubryce 1 i 2 rubryki 7 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu,
dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
§ 87. W dziale 2 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni europejskiej wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej – organ uprawniony do reprezentacji podmiotu:
a)
w polu pierwszym – nazwę organu uprawnionego do reprezentowania spółdzielni,
b)
w polu drugim – sposób reprezentacji spółdzielni, co obejmuje sposób
reprezentowania spółdzielni przez zarząd, radę administrującą lub przez
dyrektorów wykonawczych będących członkami rady administrującej oraz przez
prokurentów,
c)
w podrubryce pierwszej – dane osób wchodzących w skład zarządu albo rady
administrującej:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS,
–
w polu piątym – funkcję,
–
w polu szóstym – informację, czy osoba została zawieszona w czynnościach,
–
w polu siódmym – datę, do której została zawieszona;
4)
w rubryce czwartej – informacje o postępowaniu upadłościowym:
a)
w polu pierwszym – informacje o ogłoszeniu upadłości, co obejmuje: nazwę sądu
prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania upadłościowego, co
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim – określenie sposobu prowadzenia postępowania upadłościowego,
co obejmuje: informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu
lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika,
d)
w polu czwartym – informacje o uchyleniu układu zawartego w postępowaniu
upadłościowym z możliwością zawarcia układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy,
e)
w podrubryce pierwszej – dane syndyka:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS,
f)
w podrubryce drugiej – dane osoby powołanej w toku postępowania
upadłościowego:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS,
–
w polu piątym – określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji:
„zarządca przymusowy”, „nadzorca sądowy”, „zarządca”, „zarządca
zagraniczny”, „osoba powołana w toku postępowania upadłościowego do
reprezentowania upadłego”;
5)
w rubryce piątej – informacje o postępowaniu układowym prowadzonym na podstawie
rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 października 1934 r. – Prawo
o postępowaniu układowym:
a)
w polu pierwszym – informacje o otwarciu postępowania układowego, co
obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę
sprawy,
– 56 –
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania układowego, co
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy;
6)
w rubryce szóstej – informacje o postępowaniu naprawczym:
a)
w polu pierwszym – informacje o wszczęciu postępowania naprawczego, co
obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie naprawcze, datę wszczęcia
postępowania naprawczego, sygnaturę sprawy,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania naprawczego, co
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,
c)
w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę
orzeczenia, sygnaturę sprawy,
d)
w podrubryce pierwszej – dane nadzorcy sądowego:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS;
7)
w rubryce siódmej – informację o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania
działalności gospodarczej:
a)
w polu pierwszym – datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności,
b)
w polu drugim – datę wznowienia wykonywania działalności.
§ 83. 1. W przypadku gdy w rubryce 1, 2, 3, 4, 5, 6, w podrubryce 1 rubryki 1,
w podrubryce 1 lub w podrubryce 2 rubryki 2, w podrubryce 1 rubryki 3 lub w podrubryce 1 i
2 rubryki 4 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące
każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
2. W przypadku gdy w rubryce 7 zachodzi konieczność wpisania kolejnych informacji
o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej, informacje te
wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 7.
§ 84. Dla spółdzielni podlegającej podziałowi lub połączeniu dane wpisywane w rubryce
2 w polach 1 i 2 wpisuje się na wniosek po zgłoszeniu do sądu rejestrowego uchwały
o łączeniu lub podziale. Dane w podrubryce 1 i 2 rubryki 2 wpisuje się na wniosek lub
– 57 –
z urzędu, jeżeli spółdzielnia jest z urzędu wykreślana z rejestru, po wpisaniu do rejestru
skutków połączenia lub podziału.
Oddział 7
Spółdzielnia europejska
§ 85. W dziale 1 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni europejskiej wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej:
a)
w polu pierwszym – oznaczenie formy prawnej podmiotu: wyrazy „spółdzielnia
europejska”,
b)
w polu drugim – numer identyfikacyjny REGON oraz identyfikator podatkowy NIP
lub o jego unieważnieniu lub uchyleniu; przy wniosku o rejestrację nowego
przedsiębiorcy pole pozostaje niewypełnione,
c)
w polu trzecim – firmę, pod którą spółdzielnia działa,
d)
w polu czwartym – dane o poprzedniej rejestracji, co obejmuje: oznaczenie
państwa, nazwę rejestru, nazwę organu prowadzącego rejestr, numer w rejestrze,
e)
w polu piątym – informację, czy przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą
z innymi podmiotami na podstawie umowy spółki cywilnej;
2)
w rubryce drugiej:
a)
w polu pierwszym – siedzibę spółdzielni zgodnie z krajowym rejestrem
urzędowym podziału terytorialnego kraju z wyjątkiem przypadku, o którym mowa
w art. 35 pkt 3 ustawy,
b)
w polu drugim – adres spółdzielni zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym
podziału terytorialnego kraju do poziomu ulicy,
c)
w polu trzecim – adres poczty elektronicznej,
d)
w polu czwartym – adres strony internetowej;
3)
w rubryce trzeciej – dane posiadanych przez spółdzielnię europejską oddziałów:
a)
w polu pierwszym – firmę oddziału,
b)
w polu drugim – siedzibę oddziału zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym
podziału terytorialnego kraju z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 35
pkt 3 ustawy,
c)
w polu trzecim – adres oddziału zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym
podziału terytorialnego kraju do poziomu ulicy;
– 58 –
4)
w rubryce czwartej – informacje o statucie: w polu pierwszym – informacje
o uchwaleniu statutu spółdzielni europejskiej lub zmianach statutu, co obejmuje: datę
podjęcia uchwały, w przypadku zmiany statutu – także oznaczenie zmienionych
paragrafów, zaś w przypadku ustalenia nowego tekstu statutu spółdzielni europejskiej
– zaznaczenie tej okoliczności;
5)
w rubryce piątej:
a)
w polu pierwszym – okres, na jaki została utworzona spółdzielnia europejska; jeżeli
spółdzielnia została utworzona na czas nieoznaczony, wpisuje się wyrazy „na czas
nieoznaczony”,
b)
w polu drugim – oznaczenie pisma innego niż Monitor Sądowy i Gospodarczy,
przeznaczonego do ogłoszeń spółdzielni europejskiej, jeżeli statut spółdzielni je
wskazuje;
6)
w rubryce szóstej – dane o sposobie powstania spółdzielni europejskiej, jeżeli powstała
przez połączenie, przekształcenie lub podział innych spółdzielni lub spółek:
a)
w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f
ustawy, co obejmuje powstanie spółdzielni w wyniku połączenia, podziału lub
przekształcenia innych podmiotów,
b)
w polu drugim – opis sposobu powstania spółdzielni w wyniku połączenia,
przekształcenia lub podziału oraz informację o uchwale,
c)
w polu trzecim – numer i datę decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji
i Konsumentów o zgodzie na dokonanie koncentracji,
d)
w podrubryce pierwszej – dane podmiotów, z których powstała spółdzielnia
w wyniku przekształcenia, podziału lub połączenia:
–
w polu pierwszym – nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
–
w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
–
w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,
–
w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu szóstym – identyfikator podatkowy NIP;
7)
w rubryce siódmej – dane o kapitale spółdzielni europejskiej:
a)
w polu pierwszym – wysokość kapitału zakładowego (subskrybowanego),
– 59 –
b) w podrubryce pierwszej – informację o wniesieniu aportu:
–
w polu pierwszym – określenie wartości udziałów objętych za aport (nie
dotyczy to spółdzielni przenoszącej siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej),
c)
w polu drugim – liczbę udziałów wszystkich kategorii,
d)
w podrubryce drugiej – informacje o udziałach:
–
w polu pierwszym – nazwa kategorii,
–
w polu drugim – wartość nominalna udziałów w tej samej kategorii,
e)
w polu trzecim – kwotowe określenie części kapitału pokrytego w dniu
subskrypcji;
8)
w rubryce ósmej dla spółdzielni europejskiej:
a)
w polu pierwszym – wzmiankę o podjęciu uchwały o emisji obligacji, co obejmuje:
datę podjęcia uchwały.
§ 86. W przypadku gdy w rubryce 3, 4, 8 lub w podrubryce 1 rubryki 6 lub
w podrubryce 1 i 2 rubryki 7 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu,
dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
§ 87. W dziale 2 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni europejskiej wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej – organ uprawniony do reprezentacji podmiotu:
a)
w polu pierwszym – nazwę organu uprawnionego do reprezentowania spółdzielni,
b)
w polu drugim – sposób reprezentacji spółdzielni, co obejmuje sposób
reprezentowania spółdzielni przez zarząd, radę administrującą lub przez
dyrektorów wykonawczych będących członkami rady administrującej oraz przez
prokurentów,
c)
w podrubryce pierwszej – dane osób wchodzących w skład zarządu albo rady
administrującej:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS,
–
w polu piątym – funkcję,
–
w polu szóstym – informację, czy osoba została zawieszona w czynnościach,
–
w polu siódmym – datę, do której została zawieszona;
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2094-cz-II
› Pobierz plik

-
2094-cz-I
› Pobierz plik



Projekty ustaw
Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei