eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw

projekt dotyczy usprawnienia procedury związanej z rozpoczęciem prowadzenia działalności gospodarczej tzw. zasady jednego okienka

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 2094
  • Data wpłynięcia: 2014-01-23
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2014-06-26
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1161

2094-cz-II

– 55 – 
4) 
w rubryce czwartej – informacje o postępowaniu upadłościowym: 
a) 
w polu pierwszym – informacje o ogłoszeniu upadłości, co obejmuje: nazwę sądu 
prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy, 
b) 
w polu drugim –  informacje  o  zakończeniu  postępowania  upadłościowego,  co 
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania, 
c) 
w polu trzecim –  określenie  sposobu  prowadzenia  postępowania  upadłościowego, 
co obejmuje: informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu 
lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika, 
d) 
w polu czwartym –  informacje  o  uchyleniu  układu  zawartego  w  postępowaniu 
upadłościowym  z  możliwością  zawarcia  układu,  co  obejmuje:  nazwę  sądu,  datę 
orzeczenia, sygnaturę sprawy, 
e) 
w podrubryce pierwszej – dane syndyka: 
– 
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę, 
– 
w polu drugim – imiona, 
– 
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON, 
– 
w polu czwartym – numer KRS, 
f) 
w podrubryce drugiej –  dane  osoby  powołanej  w  toku  postępowania 
upadłościowego: 
– 
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę, 
– 
w polu drugim – imiona, 
– 
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON, 
– 
w polu czwartym – numer KRS, 
– 
w polu piątym – określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji: 
„zarządca  przymusowy”,  „nadzorca  sądowy”,  „zarządca”,  „zarządca 
zagraniczny”,  „osoba  powołana  w  toku  postępowania  upadłościowego  do 
reprezentowania upadłego”; 
5) 
w rubryce piątej – informacje o postępowaniu układowym prowadzonym na podstawie 
rozporządzenia  Prezydenta  Rzeczypospolitej  z  dnia  24  października  1934  r.  –  Prawo 
o postępowaniu układowym: 
a) 
w polu pierwszym –  informacje  o  otwarciu  postępowania  układowego,  co 
obejmuje:  nazwę  sądu  prowadzącego  postępowanie,  datę  orzeczenia,  sygnaturę 
sprawy, 
– 56 – 
b) 
w polu drugim –  informacje o zakończeniu  postępowania  układowego,  co 
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania, 
c) 
w polu trzecim –  informacje  o  uchyleniu  układu,  co  obejmuje:  nazwę  sądu,  datę 
orzeczenia, sygnaturę sprawy; 
6) 
w rubryce szóstej – informacje o postępowaniu naprawczym: 
a) 
w polu pierwszym –  informacje  o  wszczęciu  postępowania  naprawczego,  co 
obejmuje:  nazwę  sądu  prowadzącego  postępowanie  naprawcze,  datę  wszczęcia 
postępowania naprawczego, sygnaturę sprawy, 
b) 
w polu drugim –  informacje  o  zakończeniu  postępowania naprawczego, co 
obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania, 
c) 
w polu trzecim –  informacje  o  uchyleniu  układu,  co  obejmuje:  nazwę  sądu,  datę 
orzeczenia, sygnaturę sprawy, 
d) 
w podrubryce pierwszej – dane nadzorcy sądowego: 
– 
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę, 
– 
w polu drugim – imiona, 
– 
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON, 
– 
w polu czwartym – numer KRS; 
7) 
w rubryce siódmej –  informację  o  zawieszeniu  albo  wznowieniu  wykonywania 
działalności gospodarczej: 
a) 
w polu pierwszym – datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności, 
b) 
w polu drugim – datę wznowienia wykonywania działalności. 
§ 83. 1. W przypadku gdy w rubryce 1,  2, 3, 4, 5, 6, w podrubryce 1 rubryki 1, 
w podrubryce 1 lub w podrubryce 2 rubryki 2, w podrubryce 1 rubryki 3 lub w podrubryce 1 i 
2  rubryki  4  zachodzi  konieczność  wpisania  więcej  niż  jednego  elementu,  dane  dotyczące 
każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce. 
2. W  przypadku  gdy  w  rubryce  7  zachodzi  konieczność  wpisania  kolejnych  informacji 
o zawieszeniu  albo  wznowieniu  wykonywania  działalności  gospodarczej,  informacje  te 
wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 7. 
§ 84. Dla spółdzielni podlegającej podziałowi lub połączeniu dane wpisywane w rubryce 
2  w  polach  1  i  2  wpisuje  się  na  wniosek  po  zgłoszeniu  do  sądu  rejestrowego  uchwały 
o łączeniu  lub  podziale.  Dane  w  podrubryce  1  i  2  rubryki  2  wpisuje  się  na  wniosek  lub 
– 57 – 
z urzędu,  jeżeli  spółdzielnia  jest  z  urzędu  wykreślana  z  rejestru,  po  wpisaniu  do  rejestru 
skutków połączenia lub podziału. 
Oddział 7 
Spółdzielnia europejska 
§ 85. W dziale 1 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni europejskiej wpisuje się: 
1) 
w rubryce pierwszej: 
a) 
w polu pierwszym –  oznaczenie formy prawnej podmiotu: wyrazy „spółdzielnia 
europejska”, 
b) 
w polu drugim – numer identyfikacyjny REGON oraz identyfikator podatkowy NIP 
lub  o  jego  unieważnieniu  lub  uchyleniu;  przy  wniosku  o  rejestrację  nowego 
przedsiębiorcy pole pozostaje niewypełnione, 
c) 
w polu trzecim – firmę, pod którą spółdzielnia działa, 
d) 
w polu czwartym –  dane o poprzedniej rejestracji, co obejmuje: oznaczenie 
państwa, nazwę rejestru, nazwę organu prowadzącego rejestr, numer w rejestrze, 
e) 
w polu piątym – informację, czy przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą 
z innymi podmiotami na podstawie umowy spółki cywilnej; 
2) 
w rubryce drugiej: 
a) 
w polu pierwszym –  siedzibę  spółdzielni  zgodnie  z  krajowym  rejestrem 
urzędowym podziału terytorialnego kraju z wyjątkiem przypadku, o którym mowa 
w art. 35 pkt 3 ustawy, 
b) 
w polu drugim –  adres  spółdzielni  zgodnie  z  krajowym  rejestrem  urzędowym 
podziału terytorialnego kraju do poziomu ulicy, 
c) 
w polu trzecim – adres poczty elektronicznej, 
d) 
w polu czwartym – adres strony internetowej; 
3) 
w rubryce trzeciej – dane posiadanych przez spółdzielnię europejską oddziałów: 
a) 
w polu pierwszym – firmę oddziału, 
b) 
w polu drugim –  siedzibę  oddziału  zgodnie  z  krajowym  rejestrem  urzędowym 
podziału  terytorialnego  kraju  z  wyjątkiem  przypadku,  o którym mowa w art. 35 
pkt 3 ustawy, 
c) 
w polu trzecim –  adres  oddziału  zgodnie  z  krajowym  rejestrem  urzędowym 
podziału terytorialnego kraju do poziomu ulicy; 
– 58 – 
4) 
w rubryce czwartej –  informacje o statucie: w polu pierwszym –  informacje 
o uchwaleniu  statutu  spółdzielni  europejskiej  lub  zmianach  statutu,  co  obejmuje:  datę 
podjęcia  uchwały,  w  przypadku  zmiany  statutu  –  także  oznaczenie  zmienionych 
paragrafów,  zaś  w  przypadku  ustalenia  nowego  tekstu  statutu  spółdzielni  europejskiej  
– zaznaczenie tej okoliczności; 
5) 
w rubryce piątej: 
a) 
w polu pierwszym – okres, na jaki została utworzona spółdzielnia europejska; jeżeli 
spółdzielnia została utworzona na czas nieoznaczony, wpisuje się wyrazy „na czas 
nieoznaczony”, 
b) 
w polu drugim –  oznaczenie  pisma  innego  niż  Monitor  Sądowy  i  Gospodarczy, 
przeznaczonego  do  ogłoszeń  spółdzielni  europejskiej,  jeżeli  statut  spółdzielni  je 
wskazuje; 
6) 
w rubryce szóstej – dane o sposobie powstania spółdzielni europejskiej, jeżeli powstała 
przez połączenie, przekształcenie lub podział innych spółdzielni lub spółek: 
a) 
w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f 
ustawy, co obejmuje powstanie  spółdzielni  w  wyniku  połączenia,  podziału  lub 
przekształcenia innych podmiotów, 
b) 
w polu drugim –  opis  sposobu  powstania  spółdzielni  w  wyniku  połączenia, 
przekształcenia lub podziału oraz informację o uchwale, 
c) 
w polu trzecim –  numer  i  datę  decyzji  Prezesa  Urzędu  Ochrony  Konkurencji 
i Konsumentów o zgodzie na dokonanie koncentracji, 
d) 
w podrubryce pierwszej –  dane  podmiotów,  z  których  powstała  spółdzielnia 
w wyniku przekształcenia, podziału lub połączenia: 
– 
w polu pierwszym – nazwę lub firmę, 
– 
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany, 
– 
w polu trzecim –  numer  w  rejestrze;  jeżeli  podmiot  jest  zarejestrowany 
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS, 
– 
w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr, 
– 
w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON, 
– 
w polu szóstym – identyfikator podatkowy NIP; 
7) 
w rubryce siódmej – dane o kapitale spółdzielni europejskiej: 
a) 
w polu pierwszym – wysokość kapitału zakładowego (subskrybowanego), 
– 59 – 
b)  w podrubryce pierwszej – informację o wniesieniu aportu: 
– 
w polu pierwszym –  określenie  wartości  udziałów  objętych  za  aport  (nie 
dotyczy  to  spółdzielni  przenoszącej  siedzibę  na  terytorium  Rzeczypospolitej 
Polskiej), 
c) 
w polu drugim – liczbę udziałów wszystkich kategorii, 
d) 
w podrubryce drugiej – informacje o udziałach: 
– 
w polu pierwszym – nazwa kategorii, 
– 
w polu drugim – wartość nominalna udziałów w tej samej kategorii, 
e) 
w polu trzecim –  kwotowe  określenie  części  kapitału  pokrytego  w  dniu 
subskrypcji; 
8) 
w rubryce ósmej dla spółdzielni europejskiej: 
a) 
w polu pierwszym – wzmiankę o podjęciu uchwały o emisji obligacji, co obejmuje: 
datę podjęcia uchwały. 
§ 86. W przypadku gdy w rubryce 3, 4, 8 lub w podrubryce 1 rubryki 6 lub 
w podrubryce  1  i  2  rubryki  7  zachodzi  konieczność  wpisania  więcej  niż  jednego  elementu, 
dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce. 
§ 87. W dziale 2 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni europejskiej wpisuje się: 
1) 
w rubryce pierwszej – organ uprawniony do reprezentacji podmiotu: 
a) 
w polu pierwszym – nazwę organu uprawnionego do reprezentowania spółdzielni, 
b) 
w polu drugim –  sposób  reprezentacji  spółdzielni,  co  obejmuje  sposób 
reprezentowania  spółdzielni  przez  zarząd,  radę  administrującą  lub  przez 
dyrektorów  wykonawczych  będących  członkami  rady  administrującej  oraz  przez 
prokurentów, 
c) 
w podrubryce pierwszej –  dane  osób  wchodzących  w  skład  zarządu  albo  rady 
administrującej: 
– 
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę, 
– 
w polu drugim – imiona, 
– 
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON, 
– 
w polu czwartym – numer KRS, 
– 
w polu piątym – funkcję, 
– 
w polu szóstym – informację, czy osoba została zawieszona w czynnościach, 
– 
w polu siódmym – datę, do której została zawieszona; 
strony : 1 ... 11 . [ 12 ] . 13 ... 20 ... 30 ... 35

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: