eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw

projekt dotyczy usprawnienia procedury związanej z rozpoczęciem prowadzenia działalności gospodarczej tzw. zasady jednego okienka

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 2094
  • Data wpłynięcia: 2014-01-23
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2014-06-26
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1161

2094-cz-II

– 50 – 
f) 
w polu szóstym  –  informację,  czy  podmiot  posiada  status  organizacji  pożytku 
publicznego; 
2) 
w rubryce drugiej: 
a) 
w polu pierwszym –  siedzibę  spółdzielni  zgodnie  z  krajowym  rejestrem 
urzędowym podziału terytorialnego kraju z wyjątkiem przypadku o którym mowa 
w art. 35 pkt 3 ustawy, 
b) 
w polu drugim –  adres  spółdzielni  zgodnie  z  krajowym  rejestrem  urzędowym 
podziału terytorialnego kraju do poziomu ulicy, 
c) 
w polu trzecim – adres poczty elektronicznej, 
d) 
w polu czwartym – adres strony internetowej; 
3) 
w rubryce trzeciej – dane posiadanych przez spółdzielnię oddziałów: 
a) 
w polu pierwszym – nazwę oddziału, 
b) 
w polu drugim –  siedzibę  oddziału  zgodnie  z  krajowym  rejestrem  urzędowym 
podziału  terytorialnego  kraju  z  wyjątkiem  przypadku  o  którym  mowa  w  art.  35 
pkt 3 ustawy, 
c) 
w polu trzecim –  adres  oddziału  zgodnie  z  krajowym  rejestrem  urzędowym 
podziału terytorialnego kraju do poziomu ulicy; 
4) 
w rubryce czwartej –  informacje o statucie: w polu pierwszym –  informacje 
o sporządzeniu lub zmianie statutu, co obejmuje: datę sporządzenia lub zmiany statutu, 
w  przypadku  zaś  zmiany  statutu  –  także  oznaczenie  zmienionych  paragrafów, 
a w wypadku ustalenia nowego tekstu umowy lub statutu – zaznaczenie tej okoliczności; 
5) 
w  rubryce  piątej:  w  polu  pierwszym  –  okres,  na  jaki  została  utworzona  spółdzielnia; 
jeżeli spółdzielnia została utworzona na czas nieoznaczony, wpisuje się wyrazy „na czas 
nieoznaczony”; 
6) 
w rubryce szóstej –  dane  o  sposobie  powstania  spółdzielni,  jeżeli  powstała  przez 
połączenie lub podział innych podmiotów: 
a) 
w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f 
ustawy, co obejmuje: połączenie lub podział, 
b) 
w polu drugim –  opis  sposobu  powstania  podmiotu  w  wyniku  połączenia  lub 
podziału, 
c) 
w polu trzecim –  numer  i  datę  decyzji  Prezesa  Urzędu  Ochrony  Konkurencji 
i Konsumentów o zgodzie na dokonanie koncentracji, 
– 51 – 
d) 
w  podrubryce  pierwszej  dane  podmiotów,  z  których  powstała  spółdzielnia 
w wyniku podziału lub połączenia: 
– 
w polu pierwszym – nazwę, 
– 
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany, 
– 
w polu trzecim –  numer  w  rejestrze;  jeżeli  podmiot  jest  zarejestrowany 
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS, 
– 
w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr, 
– 
w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON. 
§ 75. W przypadku gdy w rubryce 3, 4 lub w podrubryce 1 rubryki 6 zachodzi 
konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje 
się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce. 
§ 76. W dziale 2 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni wpisuje się: 
1) 
w rubryce pierwszej – organ uprawniony do reprezentacji podmiotu: 
a) 
w polu pierwszym –  nazwę  organu  uprawnionego  do  reprezentowania  spółdzielni  
– „zarząd”, 
b) 
w polu drugim – sposób reprezentacji spółdzielni, 
c) 
w podrubryce pierwszej –  dane  osób  wchodzących  w  skład  organu  uprawnionego 
do reprezentowania spółdzielni: 
– 
w polu pierwszym – nazwisko, 
– 
w polu drugim – imiona, 
– 
w polu trzecim – numer PESEL, 
– 
w polu czwartym – funkcję w organie reprezentującym, 
– 
w polu  piątym  –  informację,  czy  osoba  wchodząca  w  skład  zarządu  została 
zawieszona w czynnościach, 
– 
w polu szóstym – datę, do jakiej została zawieszona; 
2) 
w rubryce drugiej – organy nadzoru: 
a) 
w polu pierwszym – nazwę organu nadzoru spółdzielni, 
b) 
w podrubryce pierwszej – dane osób wchodzących w skład organu nadzoru: 
– 
w polu pierwszym – nazwisko, 
– 
w polu drugim – imiona, 
– 
w polu trzecim – numer PESEL; 
– 52 – 
3) 
w rubryce trzeciej – dane prokurentów i rodzaj prokury: 
a) 
w polu pierwszym – nazwisko, 
b)  w polu drugim – imiona, 
c) 
w polu trzecim – numer PESEL, 
d)  w polu czwartym – rodzaj prokury; 
4) 
w rubryce czwartej – dane pełnomocnika i zakres pełnomocnictwa: 
a) 
w polu pierwszym – nazwisko, 
b) 
w polu drugim – imiona, 
c) 
w polu trzecim – numer PESEL, 
d) 
w polu czwartym – zakres pełnomocnictwa. 
§ 77. W przypadku gdy w rubryce 2 lub 3 albo podrubryce 1 rubryki 1 lub 2 zachodzi 
konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje 
się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce. 
§ 78. W dziale 3 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni wpisuje się: 
1) 
w rubryce pierwszej: w polu pierwszym – przedmiot działalności przedsiębiorcy według 
Polskiej  Klasyfikacji  Działalności  (PKD),  określony  rodzajem  działalności  nie  więcej 
niż  dziesięć  pozycji,  w tym  jako  pierwszą  przedmiot  przeważającej  działalności  na 
poziomie podklasy; 
2) 
w rubryce drugiej – wzmianki o złożonych dokumentach: 
a) 
w polu pierwszym – wzmiankę o złożeniu rocznego sprawozdania finansowego, co 
obejmuje okres, za jaki złożono dokument, i datę jego złożenia, 
b) 
w polu drugim –  wzmiankę  o  złożeniu  opinii  biegłego  rewidenta,  co  obejmuje 
okres, za jaki złożono opinię, 
c) 
w polu trzecim – wzmiankę o złożeniu uchwały lub postanowienia o zatwierdzeniu 
sprawozdania finansowego, co obejmuje okres, za jaki złożono dokument, 
d) 
w polu czwartym – wzmiankę o złożeniu sprawozdania z działalności spółdzielni, 
co obejmuje okres, za jaki złożono sprawozdanie; 
3) 
w rubryce trzeciej – nie dokonuje się wpisów; 
4) 
w rubryce czwartej –  przedmiot  działalności  statutowej  organizacji  pożytku 
publicznego: 
a) 
w polu pierwszym –  odpłatna  działalność  statutowa  według  Polskiej  Klasyfikacji 
Działalności (PKD), określona rodzajem działalności, 
– 53 – 
b) 
w polu drugim –  nieodpłatna  działalność  statutowa  według  Polskiej Klasyfikacji 
Działalności (PKD), określona rodzajem działalności. 
§ 79. 1. W  przypadku  gdy  w  rubryce  1  zachodzi  konieczność  wpisania  więcej  niż 
jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w rubryce 1. 
2. W przypadku gdy w rubryce  2  zachodzi  konieczność  wpisania  informacji 
o dokumentach  za  kolejne  okresy,  informacje  o  tych  faktach  wpisuje  się  kolejno 
w odpowiednich polach rubryki 2. 
3. W  przypadku  gdy  w  rubryce  4  zachodzi  konieczność  wpisania  więcej  niż  jednej 
działalności, to informacje o nich wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 4. 
§ 80. W  dziale  4  rejestru  przedsiębiorców  dla  spółdzielni  wpisuje  się  informacje 
wskazane  w  §  26  i  §  27,  przy  czym  przedsiębiorcę  –  spółkę  jawną,  spółkę  komandytową 
i spółkę partnerską zastępuje spółdzielnia. 
§ 81. W  dziale  5  rejestru  przedsiębiorców  dla  spółdzielni  wpisuje  się  informacje 
wskazane w § 57 i § 58, przy czym spółkę z o.o. oraz spółkę akcyjną zastępuje spółdzielnia. 
§ 82. W dziale 6 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni wpisuje się: 
1) 
w rubryce pierwszej – informacje o likwidacji: 
a) 
w polu pierwszym – informacje o otwarciu likwidacji: 
– 
w  przypadku  otwarcia  likwidacji  orzeczeniem  sądu  –  nazwę  sądu 
prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy, 
– 
w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą – organ podejmujący uchwałę, datę 
podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie 
aktu  notarialnego,  to  datę  jego  sporządzenia,  oznaczenie  notariusza  i  numer 
repertorium, 
b) 
w polu drugim –  informacje  o  zakończeniu  likwidacji,  co  obejmuje:  datę 
zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia, 
c) 
w polu trzecim – sposób reprezentacji spółdzielni przez likwidatorów, 
d) 
w podrubryce pierwszej – dane likwidatorów: 
– 
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę, 
– 
w polu drugim – imiona, 
– 
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON, 
– 
w polu czwartym – numer KRS; 
– 54 – 
2) 
w rubryce drugiej – informacje o połączeniu, podziale lub przekształceniu spółdzielni: 
a) 
w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 4 
ustawy, co obejmuje jedną z następujących okoliczności: 
– 
podział spółdzielni, 
– 
połączenie spółdzielni, 
– 
przekształcenie spółdzielni, 
b) 
w polu drugim – opis sposobu połączenia, podziału lub przekształcenia spółdzielni, 
c) 
w podrubryce pierwszej –  dane  podmiotów  powstałych  w  wyniku  połączenia, 
podziału lub przekształcenia: 
– 
w polu pierwszym – nazwę, 
– 
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany, 
– 
w polu trzecim –  numer  w  rejestrze;  jeżeli  podmiot  jest  zarejestrowany 
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS, 
– 
w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr, 
– 
w polu piątym – identyfikacyjny REGON, 
d) 
w podrubryce drugiej –  dane podmiotów,  których  majątek  jest  przejmowany 
w wyniku  połączenia  lub  podziału;  wpisu  dokonuje  się  dla  spółdzielni 
przejmującej; wpis nie dotyczy spółdzielni zawiązanych w wyniku przekształcenia, 
podziału lub połączenia: 
– 
w polu pierwszym – nazwę lub firmę, 
– 
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany, 
– 
w polu trzecim –  numer  w  rejestrze;  jeżeli  podmiot  jest  zarejestrowany 
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS, 
– 
w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr, 
– 
w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON; 
3) 
w rubryce trzeciej – ustanowienie zarządu komisarycznego: 
a) 
w polu pierwszym – okres, na jaki zarząd komisaryczny został ustanowiony, 
b) 
w polu drugim – sposób reprezentacji spółki przez zarząd komisaryczny, 
c) 
w podrubryce pierwszej – dane zarządcy komisarycznego: 
– 
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę, 
– 
w polu drugim – imiona, 
– 
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON, 
– 
w polu czwartym – numer KRS; 
strony : 1 ... 10 . [ 11 ] . 12 ... 20 ... 30 ... 35

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: