Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw
projekt dotyczy usprawnienia procedury związanej z rozpoczęciem prowadzenia działalności gospodarczej tzw. zasady jednego okienka
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2094
- Data wpłynięcia: 2014-01-23
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2014-06-26
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1161
2094-cz-II
– 50 –
f)
w polu szóstym – informację, czy podmiot posiada status organizacji pożytku
publicznego;
2)
w rubryce drugiej:
a)
w polu pierwszym – siedzibę spółdzielni zgodnie z krajowym rejestrem
urzędowym podziału terytorialnego kraju z wyjątkiem przypadku o którym mowa
w art. 35 pkt 3 ustawy,
b)
w polu drugim – adres spółdzielni zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym
podziału terytorialnego kraju do poziomu ulicy,
c)
w polu trzecim – adres poczty elektronicznej,
d)
w polu czwartym – adres strony internetowej;
3)
w rubryce trzeciej – dane posiadanych przez spółdzielnię oddziałów:
a)
w polu pierwszym – nazwę oddziału,
b)
w polu drugim – siedzibę oddziału zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym
podziału terytorialnego kraju z wyjątkiem przypadku o którym mowa w art. 35
pkt 3 ustawy,
c)
w polu trzecim – adres oddziału zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym
podziału terytorialnego kraju do poziomu ulicy;
4)
w rubryce czwartej – informacje o statucie: w polu pierwszym – informacje
o sporządzeniu lub zmianie statutu, co obejmuje: datę sporządzenia lub zmiany statutu,
w przypadku zaś zmiany statutu – także oznaczenie zmienionych paragrafów,
a w wypadku ustalenia nowego tekstu umowy lub statutu – zaznaczenie tej okoliczności;
5)
w rubryce piątej: w polu pierwszym – okres, na jaki została utworzona spółdzielnia;
jeżeli spółdzielnia została utworzona na czas nieoznaczony, wpisuje się wyrazy „na czas
nieoznaczony”;
6)
w rubryce szóstej – dane o sposobie powstania spółdzielni, jeżeli powstała przez
połączenie lub podział innych podmiotów:
a)
w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f
ustawy, co obejmuje: połączenie lub podział,
b)
w polu drugim – opis sposobu powstania podmiotu w wyniku połączenia lub
podziału,
c)
w polu trzecim – numer i datę decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji
i Konsumentów o zgodzie na dokonanie koncentracji,
– 51 –
d)
w podrubryce pierwszej dane podmiotów, z których powstała spółdzielnia
w wyniku podziału lub połączenia:
–
w polu pierwszym – nazwę,
–
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
–
w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
–
w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,
–
w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON.
§ 75. W przypadku gdy w rubryce 3, 4 lub w podrubryce 1 rubryki 6 zachodzi
konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje
się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
§ 76. W dziale 2 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej – organ uprawniony do reprezentacji podmiotu:
a)
w polu pierwszym – nazwę organu uprawnionego do reprezentowania spółdzielni
– „zarząd”,
b)
w polu drugim – sposób reprezentacji spółdzielni,
c)
w podrubryce pierwszej – dane osób wchodzących w skład organu uprawnionego
do reprezentowania spółdzielni:
–
w polu pierwszym – nazwisko,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL,
–
w polu czwartym – funkcję w organie reprezentującym,
–
w polu piątym – informację, czy osoba wchodząca w skład zarządu została
zawieszona w czynnościach,
–
w polu szóstym – datę, do jakiej została zawieszona;
2)
w rubryce drugiej – organy nadzoru:
a)
w polu pierwszym – nazwę organu nadzoru spółdzielni,
b)
w podrubryce pierwszej – dane osób wchodzących w skład organu nadzoru:
–
w polu pierwszym – nazwisko,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL;
– 52 –
3)
w rubryce trzeciej – dane prokurentów i rodzaj prokury:
a)
w polu pierwszym – nazwisko,
b) w polu drugim – imiona,
c)
w polu trzecim – numer PESEL,
d) w polu czwartym – rodzaj prokury;
4)
w rubryce czwartej – dane pełnomocnika i zakres pełnomocnictwa:
a)
w polu pierwszym – nazwisko,
b)
w polu drugim – imiona,
c)
w polu trzecim – numer PESEL,
d)
w polu czwartym – zakres pełnomocnictwa.
§ 77. W przypadku gdy w rubryce 2 lub 3 albo podrubryce 1 rubryki 1 lub 2 zachodzi
konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje
się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
§ 78. W dziale 3 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej: w polu pierwszym – przedmiot działalności przedsiębiorcy według
Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), określony rodzajem działalności nie więcej
niż dziesięć pozycji, w tym jako pierwszą przedmiot przeważającej działalności na
poziomie podklasy;
2)
w rubryce drugiej – wzmianki o złożonych dokumentach:
a)
w polu pierwszym – wzmiankę o złożeniu rocznego sprawozdania finansowego, co
obejmuje okres, za jaki złożono dokument, i datę jego złożenia,
b)
w polu drugim – wzmiankę o złożeniu opinii biegłego rewidenta, co obejmuje
okres, za jaki złożono opinię,
c)
w polu trzecim – wzmiankę o złożeniu uchwały lub postanowienia o zatwierdzeniu
sprawozdania finansowego, co obejmuje okres, za jaki złożono dokument,
d)
w polu czwartym – wzmiankę o złożeniu sprawozdania z działalności spółdzielni,
co obejmuje okres, za jaki złożono sprawozdanie;
3)
w rubryce trzeciej – nie dokonuje się wpisów;
4)
w rubryce czwartej – przedmiot działalności statutowej organizacji pożytku
publicznego:
a)
w polu pierwszym – odpłatna działalność statutowa według Polskiej Klasyfikacji
Działalności (PKD), określona rodzajem działalności,
– 53 –
b)
w polu drugim – nieodpłatna działalność statutowa według Polskiej Klasyfikacji
Działalności (PKD), określona rodzajem działalności.
§ 79. 1. W przypadku gdy w rubryce 1 zachodzi konieczność wpisania więcej niż
jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w rubryce 1.
2. W przypadku gdy w rubryce 2 zachodzi konieczność wpisania informacji
o dokumentach za kolejne okresy, informacje o tych faktach wpisuje się kolejno
w odpowiednich polach rubryki 2.
3. W przypadku gdy w rubryce 4 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednej
działalności, to informacje o nich wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 4.
§ 80. W dziale 4 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni wpisuje się informacje
wskazane w § 26 i § 27, przy czym przedsiębiorcę – spółkę jawną, spółkę komandytową
i spółkę partnerską zastępuje spółdzielnia.
§ 81. W dziale 5 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni wpisuje się informacje
wskazane w § 57 i § 58, przy czym spółkę z o.o. oraz spółkę akcyjną zastępuje spółdzielnia.
§ 82. W dziale 6 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej – informacje o likwidacji:
a)
w polu pierwszym – informacje o otwarciu likwidacji:
–
w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu – nazwę sądu
prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
–
w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą – organ podejmujący uchwałę, datę
podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie
aktu notarialnego, to datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer
repertorium,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu likwidacji, co obejmuje: datę
zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia,
c)
w polu trzecim – sposób reprezentacji spółdzielni przez likwidatorów,
d)
w podrubryce pierwszej – dane likwidatorów:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS;
– 54 –
2)
w rubryce drugiej – informacje o połączeniu, podziale lub przekształceniu spółdzielni:
a)
w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 4
ustawy, co obejmuje jedną z następujących okoliczności:
–
podział spółdzielni,
–
połączenie spółdzielni,
–
przekształcenie spółdzielni,
b)
w polu drugim – opis sposobu połączenia, podziału lub przekształcenia spółdzielni,
c)
w podrubryce pierwszej – dane podmiotów powstałych w wyniku połączenia,
podziału lub przekształcenia:
–
w polu pierwszym – nazwę,
–
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
–
w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
–
w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,
–
w polu piątym – identyfikacyjny REGON,
d)
w podrubryce drugiej – dane podmiotów, których majątek jest przejmowany
w wyniku połączenia lub podziału; wpisu dokonuje się dla spółdzielni
przejmującej; wpis nie dotyczy spółdzielni zawiązanych w wyniku przekształcenia,
podziału lub połączenia:
–
w polu pierwszym – nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
–
w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
–
w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,
–
w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON;
3)
w rubryce trzeciej – ustanowienie zarządu komisarycznego:
a)
w polu pierwszym – okres, na jaki zarząd komisaryczny został ustanowiony,
b)
w polu drugim – sposób reprezentacji spółki przez zarząd komisaryczny,
c)
w podrubryce pierwszej – dane zarządcy komisarycznego:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS;
f)
w polu szóstym – informację, czy podmiot posiada status organizacji pożytku
publicznego;
2)
w rubryce drugiej:
a)
w polu pierwszym – siedzibę spółdzielni zgodnie z krajowym rejestrem
urzędowym podziału terytorialnego kraju z wyjątkiem przypadku o którym mowa
w art. 35 pkt 3 ustawy,
b)
w polu drugim – adres spółdzielni zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym
podziału terytorialnego kraju do poziomu ulicy,
c)
w polu trzecim – adres poczty elektronicznej,
d)
w polu czwartym – adres strony internetowej;
3)
w rubryce trzeciej – dane posiadanych przez spółdzielnię oddziałów:
a)
w polu pierwszym – nazwę oddziału,
b)
w polu drugim – siedzibę oddziału zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym
podziału terytorialnego kraju z wyjątkiem przypadku o którym mowa w art. 35
pkt 3 ustawy,
c)
w polu trzecim – adres oddziału zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym
podziału terytorialnego kraju do poziomu ulicy;
4)
w rubryce czwartej – informacje o statucie: w polu pierwszym – informacje
o sporządzeniu lub zmianie statutu, co obejmuje: datę sporządzenia lub zmiany statutu,
w przypadku zaś zmiany statutu – także oznaczenie zmienionych paragrafów,
a w wypadku ustalenia nowego tekstu umowy lub statutu – zaznaczenie tej okoliczności;
5)
w rubryce piątej: w polu pierwszym – okres, na jaki została utworzona spółdzielnia;
jeżeli spółdzielnia została utworzona na czas nieoznaczony, wpisuje się wyrazy „na czas
nieoznaczony”;
6)
w rubryce szóstej – dane o sposobie powstania spółdzielni, jeżeli powstała przez
połączenie lub podział innych podmiotów:
a)
w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f
ustawy, co obejmuje: połączenie lub podział,
b)
w polu drugim – opis sposobu powstania podmiotu w wyniku połączenia lub
podziału,
c)
w polu trzecim – numer i datę decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji
i Konsumentów o zgodzie na dokonanie koncentracji,
– 51 –
d)
w podrubryce pierwszej dane podmiotów, z których powstała spółdzielnia
w wyniku podziału lub połączenia:
–
w polu pierwszym – nazwę,
–
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
–
w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
–
w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,
–
w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON.
§ 75. W przypadku gdy w rubryce 3, 4 lub w podrubryce 1 rubryki 6 zachodzi
konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje
się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
§ 76. W dziale 2 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej – organ uprawniony do reprezentacji podmiotu:
a)
w polu pierwszym – nazwę organu uprawnionego do reprezentowania spółdzielni
– „zarząd”,
b)
w polu drugim – sposób reprezentacji spółdzielni,
c)
w podrubryce pierwszej – dane osób wchodzących w skład organu uprawnionego
do reprezentowania spółdzielni:
–
w polu pierwszym – nazwisko,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL,
–
w polu czwartym – funkcję w organie reprezentującym,
–
w polu piątym – informację, czy osoba wchodząca w skład zarządu została
zawieszona w czynnościach,
–
w polu szóstym – datę, do jakiej została zawieszona;
2)
w rubryce drugiej – organy nadzoru:
a)
w polu pierwszym – nazwę organu nadzoru spółdzielni,
b)
w podrubryce pierwszej – dane osób wchodzących w skład organu nadzoru:
–
w polu pierwszym – nazwisko,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL;
– 52 –
3)
w rubryce trzeciej – dane prokurentów i rodzaj prokury:
a)
w polu pierwszym – nazwisko,
b) w polu drugim – imiona,
c)
w polu trzecim – numer PESEL,
d) w polu czwartym – rodzaj prokury;
4)
w rubryce czwartej – dane pełnomocnika i zakres pełnomocnictwa:
a)
w polu pierwszym – nazwisko,
b)
w polu drugim – imiona,
c)
w polu trzecim – numer PESEL,
d)
w polu czwartym – zakres pełnomocnictwa.
§ 77. W przypadku gdy w rubryce 2 lub 3 albo podrubryce 1 rubryki 1 lub 2 zachodzi
konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje
się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
§ 78. W dziale 3 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej: w polu pierwszym – przedmiot działalności przedsiębiorcy według
Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), określony rodzajem działalności nie więcej
niż dziesięć pozycji, w tym jako pierwszą przedmiot przeważającej działalności na
poziomie podklasy;
2)
w rubryce drugiej – wzmianki o złożonych dokumentach:
a)
w polu pierwszym – wzmiankę o złożeniu rocznego sprawozdania finansowego, co
obejmuje okres, za jaki złożono dokument, i datę jego złożenia,
b)
w polu drugim – wzmiankę o złożeniu opinii biegłego rewidenta, co obejmuje
okres, za jaki złożono opinię,
c)
w polu trzecim – wzmiankę o złożeniu uchwały lub postanowienia o zatwierdzeniu
sprawozdania finansowego, co obejmuje okres, za jaki złożono dokument,
d)
w polu czwartym – wzmiankę o złożeniu sprawozdania z działalności spółdzielni,
co obejmuje okres, za jaki złożono sprawozdanie;
3)
w rubryce trzeciej – nie dokonuje się wpisów;
4)
w rubryce czwartej – przedmiot działalności statutowej organizacji pożytku
publicznego:
a)
w polu pierwszym – odpłatna działalność statutowa według Polskiej Klasyfikacji
Działalności (PKD), określona rodzajem działalności,
– 53 –
b)
w polu drugim – nieodpłatna działalność statutowa według Polskiej Klasyfikacji
Działalności (PKD), określona rodzajem działalności.
§ 79. 1. W przypadku gdy w rubryce 1 zachodzi konieczność wpisania więcej niż
jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w rubryce 1.
2. W przypadku gdy w rubryce 2 zachodzi konieczność wpisania informacji
o dokumentach za kolejne okresy, informacje o tych faktach wpisuje się kolejno
w odpowiednich polach rubryki 2.
3. W przypadku gdy w rubryce 4 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednej
działalności, to informacje o nich wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 4.
§ 80. W dziale 4 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni wpisuje się informacje
wskazane w § 26 i § 27, przy czym przedsiębiorcę – spółkę jawną, spółkę komandytową
i spółkę partnerską zastępuje spółdzielnia.
§ 81. W dziale 5 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni wpisuje się informacje
wskazane w § 57 i § 58, przy czym spółkę z o.o. oraz spółkę akcyjną zastępuje spółdzielnia.
§ 82. W dziale 6 rejestru przedsiębiorców dla spółdzielni wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej – informacje o likwidacji:
a)
w polu pierwszym – informacje o otwarciu likwidacji:
–
w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu – nazwę sądu
prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,
–
w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą – organ podejmujący uchwałę, datę
podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie
aktu notarialnego, to datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer
repertorium,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu likwidacji, co obejmuje: datę
zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia,
c)
w polu trzecim – sposób reprezentacji spółdzielni przez likwidatorów,
d)
w podrubryce pierwszej – dane likwidatorów:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS;
– 54 –
2)
w rubryce drugiej – informacje o połączeniu, podziale lub przekształceniu spółdzielni:
a)
w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 4
ustawy, co obejmuje jedną z następujących okoliczności:
–
podział spółdzielni,
–
połączenie spółdzielni,
–
przekształcenie spółdzielni,
b)
w polu drugim – opis sposobu połączenia, podziału lub przekształcenia spółdzielni,
c)
w podrubryce pierwszej – dane podmiotów powstałych w wyniku połączenia,
podziału lub przekształcenia:
–
w polu pierwszym – nazwę,
–
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
–
w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
–
w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,
–
w polu piątym – identyfikacyjny REGON,
d)
w podrubryce drugiej – dane podmiotów, których majątek jest przejmowany
w wyniku połączenia lub podziału; wpisu dokonuje się dla spółdzielni
przejmującej; wpis nie dotyczy spółdzielni zawiązanych w wyniku przekształcenia,
podziału lub połączenia:
–
w polu pierwszym – nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
–
w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
–
w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,
–
w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON;
3)
w rubryce trzeciej – ustanowienie zarządu komisarycznego:
a)
w polu pierwszym – okres, na jaki zarząd komisaryczny został ustanowiony,
b)
w polu drugim – sposób reprezentacji spółki przez zarząd komisaryczny,
c)
w podrubryce pierwszej – dane zarządcy komisarycznego:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS;
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2094-cz-II
› Pobierz plik

-
2094-cz-I
› Pobierz plik



Projekty ustaw
Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei