eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo atomowe oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo atomowe oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo atomowe oraz niektórych innych ustaw

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 1993
  • Data wpłynięcia: 2013-12-02
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy - Prawo atomowe oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2014-04-04
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 587

1993



Przepisy
Art. 29. Każdy ma prawo składania uwag i wniosków w postępowaniu
ustawy z
wymagającym udziału społeczeństwa.
dnia 3
październik

Art. 30. Organy administracji właściwe do wydania decyzji lub opracowania
a 2008 r. o
udostępnia
projektów dokumentów, w przypadku których przepisy niniejszej ustawy lub
niu
innych ustaw wymagają zapewnienia możliwości udziału społeczeństwa,
informacji
zapewniają możliwość udziału społeczeństwa odpowiednio przed wydaniem
o
tych decyzji lub ich zmianą oraz przed przyjęciem tych dokumentów lub ich
środowisku
zmianą.
i jego

ochronie,
Art.33.1. Przed wydaniem i zmianą decyzji wymagających udziału
udziale
społeczeństwa organ właściwy do wydania decyzji, bez zbędnej zwłoki,
społeczeńst
podaje do publicznej wiadomości informacje o:
wa w
1) przystąpieniu do przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia
ochronie
środowiska
na środowisko;
oraz o
2) wszczęciu postępowania;
ocenach
3) przedmiocie decyzji, która ma być wydana w sprawie;
oddziaływa
4) organie właściwym do wydania decyzji oraz organach właściwych do
nia na
wydania opinii i dokonania uzgodnień;
środowisko
5) możliwościach zapoznania się z niezbędną dokumentacją sprawy oraz o

miejscu, w którym jest ona wyłożona do wglądu;
6) możliwości składania uwag i wniosków;
7) sposobie i miejscu składania uwag i wniosków, wskazując jednocześnie
21-dniowy termin ich składania;
8) organie właściwym do rozpatrzenia uwag i wniosków;
9) terminie i miejscu rozprawy administracyjnej otwartej dla społeczeństwa,
o której mowa w art. 36, jeżeli ma być ona przeprowadzona;
10) postępowaniu w sprawie transgranicznego oddziaływania na
środowisko, jeżeli jest prowadzone.
2. Do niezbędnej dokumentacji sprawy, o której mowa w ust. 1 pkt 5,
należą:
1) wniosek o wydanie decyzji wraz z wymaganymi załącznikami;
2) wymagane przez przepisy:
a) postanowienia organu właściwego do wydania decyzji,
b) stanowiska innych organów, jeżeli stanowiska są dostępne w terminie
składania uwag i wniosków.

Art.44. 1. Organizacje ekologiczne, które powołując się na swoje cele
statutowe, zgłoszą chęć uczestniczenia w określonym postępowaniu
wymagającym udziału społeczeństwa, uczestniczą w nim na prawach strony.
Przepisu art. 31 § 4 Kodeksu postępowania administracyjnego nie stosuje
się.

120

Art. 54. 2. Organ opracowujący projekt dokumentu zapewnia możliwość
udziału społeczeństwa, zgodnie z przepisami działu III rozdział 1 i 3, w
strategicznej ocenie oddziaływania na środowisko.
47. Art.
Programy krajowe
T
Art. 1 pkt
17) po art. 57 dodaje się art. 57a – 57g w brzmieniu:

11
17
Art. 57c. 1. Minister właściwy do spraw gospodarki opracowuje krajowy
ust. 1
1. Każde państwo członkowskie zapewnia
projektu
plan postępowania z odpadami promieniotwórczymi i wypalonym paliwem
wdrażanie
swojego
programu
krajowego

jądrowym, zwany dalej „krajowym planem postępowania z odpadami”.
gospodarowania wypalonym paliwem jądrowym i
2. Krajowy plan postępowania z odpadami określa w szczególności:
odpadami promieniotwórczymi („program
1)
cele i zadania w zakresie postępowania z odpadami
krajowy”),
obejmującego
wszystkie
typy
promieniotwórczymi i wypalonym paliwem jądrowym w Rzeczypospolitej
wypalonego paliwa jądrowego i odpadów
Polskiej;
promieniotwórczych
podlegających
jego
2)
etapy realizacji celów, o których mowa w pkt 1, wraz z podaniem ram
jurysdykcji, jak również wszystkie etapy
czasowych do osiągnięcia tych etapów;
gospodarowania wypalonym paliwem jądrowym i
3)
ilość wypalonego paliwa jądrowego i odpadów promieniotwórczych
odpadami promieniotwórczymi

od ich
ze wskazaniem lokalizacji, zgodnie z klasyfikacją odpadów
wygenerowania aż do trwałego składowania.
promieniotwórczych, o której mowa w art. 47, z uwzględnieniem
prognozowanych, przyszłych ilości odpadów promieniotwórczych i
wypalonego paliwa jądrowego, w tym ilości pochodzących z likwidacji
obiektów energetyki jądrowej;
4)
koncepcje i rozwiązania techniczne w odniesieniu do gospodarowania
wypalonym paliwem jądrowym i odpadami promieniotwórczymi od ich
powstania aż do składowania;
5)
koncepcje działań podejmowanych po zamknięciu składowiska wraz
ze wskazaniem okresu, w jakim prowadzona będzie kontrola oraz środków
podejmowanych w celu zachowania wiedzy o składowisku;
6)
działania badawcze, rozwojowe i demonstracyjne, które są niezbędne
do wdrożenia rozwiązań w zakresie gospodarowania wypalonym paliwem
jądrowym i odpadami promieniotwórczymi;
7)
wskazanie wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów
obowiązków podmiotów zaangażowanych w realizację krajowego planu
postępowania z odpadami oraz najważniejsze wskaźniki służące
monitorowaniu jego realizacji;
8)
wysokość kosztów realizacji krajowego planu postępowania z
odpadami wraz z założeniami ich oceny i rozkładem kosztów w czasie;
9)
wskazanie obowiązujących rozwiązań finansowych w zakresie
gospodarowania wypalonym paliwem jądrowym i odpadami
promieniotwórczymi;
10) wskazanie zawartych przez
Rzeczpospolitą Polską umów
międzynarodowych w zakresie gospodarowania wypalonym paliwem
jądrowym lub odpadami promieniotwórczymi;
11) wskazanie
sposobu informowania pracowników i ogółu
społeczeństwa w zakresie gospodarowania wypalonym paliwem jądrowym

121
lub odpadami promieniotwórczymi;
12) wskazanie sposobu udziału społeczeństwa w procesie podejmowania
decyzji w sprawach związanych z gospodarowaniem wypalonym paliwem
jądrowym lub odpadami promieniotwórczymi.
3. Krajowy plan postępowania z odpadami zawiera:
1)
część prognostyczną obejmującą okres nie krótszy niż 20 lat od dnia
przyjęcia albo ostatniej aktualizacji;
2)
program działań wykonawczych wraz z wskazanymi instrumentami
jego realizacji.
4. Krajowy plan postępowania z odpadami, aktualizuje się nie rzadziej niż
raz na cztery lata, uwzględniając postęp techniczny i naukowy, dobre
praktyki w zakresie gospodarowania wypalonym paliwem i odpadami
promieniotwórczymi, a także wnioski i zalecenia będące wynikiem
przeglądu, o którym mowa w art. 57g.

Art. 57d. 1. Rada Ministrów, na wniosek ministra właściwego do spraw
gospodarki, przyjmuje krajowy plan postępowania z odpadami w drodze
uchwały.
2. Minister właściwy do spraw gospodarki ogłasza, w drodze obwieszczenia
w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski”,
przyjęty przez Radę Ministrów krajowy plan postępowania z odpadami.
3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio do aktualizacji krajowego
planu postępowania z odpadami.
48. Art.
T
Art. 1 pkt
17) po art. 57 dodaje się art. 57a – 57g w brzmieniu:

11
2. Każde państwo członkowskie dokonuje
17
Art. 57c. 2. Krajowy plan postępowania z odpadami określa w
ust. 2
regularnego przeglądu i aktualizacji swojego
projektu
szczególności:
programu krajowego z uwzględnieniem – w
1) cele
i zadania w zakresie postępowania z odpadami
odpowiednich przypadkach –
postępu
promieniotwórczymi i wypalonym paliwem jądrowym w Rzeczypospolitej
technicznego i naukowego, a także zaleceń,
Polskiej;
wyciągniętych wniosków i dobrych praktyk
2) etapy realizacji celów, o których mowa w pkt 1, wraz z podaniem ram
przedstawionych w ocenach wzajemnych.
czasowych do osiągnięcia tych etapów;
3) ilość wypalonego paliwa jądrowego i odpadów promieniotwórczych ze
wskazaniem
lokalizacji,
zgodnie
z
klasyfikacją
odpadów
promieniotwórczych, o której mowa w art. 47, z uwzględnieniem
prognozowanych, przyszłych ilości odpadów promieniotwórczych i
wypalonego paliwa jądrowego, w tym ilości pochodzących z likwidacji
obiektów energetyki jądrowej;
4) koncepcje i rozwiązania techniczne w odniesieniu do gospodarowania
wypalonym paliwem jądrowym i odpadami promieniotwórczymi od ich
powstania aż do składowania;
5) koncepcje działań podejmowanych po zamknięciu składowiska wraz ze
wskazaniem okresu, w jakim prowadzona będzie kontrola oraz środków
podejmowanych w celu zachowania wiedzy o składowisku;

122
6) działania badawcze, rozwojowe i demonstracyjne, które są niezbędne
do wdrożenia rozwiązań w zakresie gospodarowania wypalonym paliwem
jądrowym i odpadami promieniotwórczymi;
7) wskazanie wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów
obowiązków podmiotów zaangażowanych w realizację krajowego planu
postępowania z odpadami oraz najważniejsze wskaźniki służące
monitorowaniu jego realizacji;
8) wysokość kosztów realizacji krajowego planu postępowania z
odpadami wraz z założeniami ich oceny i rozkładem kosztów w czasie;
9) wskazanie obowiązujących rozwiązań finansowych w zakresie
gospodarowania wypalonym paliwem jądrowym i odpadami
promieniotwórczymi;
10) wskazanie zawartych przez Rzeczpospolitą
Polską umów
międzynarodowych w zakresie gospodarowania wypalonym paliwem
jądrowym lub odpadami promieniotwórczymi;
11) wskazanie sposobu informowania pracowników i ogółu społeczeństwa
w zakresie gospodarowania wypalonym paliwem jądrowym lub odpadami
promieniotwórczymi;
12) wskazanie sposobu udziału społeczeństwa w procesie podejmowania
decyzji w sprawach związanych z gospodarowaniem wypalonym paliwem
jądrowym lub odpadami promieniotwórczymi.
3. Krajowy plan postępowania z odpadami zawiera:
1) część prognostyczną obejmującą okres nie krótszy niż 20 lat od dnia
przyjęcia albo ostatniej aktualizacji;
2) program działań wykonawczych wraz z wskazanymi instrumentami
jego realizacji.
4. Krajowy plan postępowania z odpadami, aktualizuje się nie rzadziej niż
raz na cztery lata, uwzględniając postęp techniczny i naukowy, dobre
praktyki w zakresie gospodarowania wypalonym paliwem i odpadami
promieniotwórczymi, a także wnioski i zalecenia będące wynikiem
przeglądu, o którym mowa w art. 57g.

Art. 57f. 1. Minister właściwy do spraw gospodarki opracowuje, co dwa
lata, w terminie do dnia 30 czerwca danego roku, sprawozdanie z realizacji
krajowego planu postępowania z odpadami i przedstawia je Radzie
Ministrów.
2. Minister właściwy do spraw gospodarki ogłasza w drodze
obwieszczenia,
w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski”,
przyjęte przez Radę Ministrów sprawozdanie z realizacji krajowego planu
postępowania z odpadami.

Art. 57g. 1. Minister właściwy do spraw gospodarki, nie rzadziej niż raz na

123
10 lat, poddaje krajowy plan postępowania z odpadami i jego realizację
międzynarodowemu przeglądowi zewnętrznemu.
2. Informację o wynikach przeglądu, o którym mowa w ust. 1, minister
właściwy do spraw gospodarki niezwłocznie przekazuje Komisji
Europejskiej oraz właściwym organom państw członkowskich Unii
Europejskiej.
49. Art.
Treść programów krajowych
T
Art. 1 pkt
17) po art. 57 dodaje się art. 57a – 57g w brzmieniu:

12
1. Programy krajowe określają, jak państwa
17

ust. 1
członkowskie zamierzają wdrażać swoje krajowe
projektu
2. Krajowy plan postępowania z odpadami określa w szczególności:
1) cele
i zadania w zakresie postępowania z odpadami
polityki, o których mowa w art. 4, w zakresie
promieniotwórczymi
i
wypalonym
paliwem
jądrowym
w
odpowiedzialnego i bezpiecznego gospodarowania
wypalonym paliwem jądrowym i odpadami
Rzeczypospolitej Polskiej;
promieniotwórczymi, tak aby zapewnić
2) etapy realizacji celów, o których mowa w pkt 1, wraz z podaniem ram
realizację
celów niniejszych dyrektywy, oraz obejmują
czasowych do osiągnięcia tych etapów;
wszystkie z następujących elementów:
3) ilość wypalonego paliwa jądrowego i odpadów promieniotwórczych

ze wskazaniem lokalizacji, zgodnie z klasyfikacją odpadów
a) ogólne cele krajowej polityki państwa
promieniotwórczych, o której mowa w art. 47, z uwzględnieniem
członkowskiego w odniesieniu do gospodarowania
prognozowanych, przyszłych ilości odpadów promieniotwórczych i
wypalonym paliwem jądrowym oraz odpadami
wypalonego paliwa jądrowego, w tym ilości pochodzących z likwidacji
promieniotwórczymi;
obiektów energetyki jądrowej;
b) znaczące etapy realizacji i jasno określone ramy
4) koncepcje i rozwiązania techniczne w odniesieniu do gospodarowania
czasowe do osiągnięcia tych etapów realizacji w
wypalonym paliwem jądrowym i odpadami promieniotwórczymi od ich
świetle
podstawowych
celów
programu
powstania aż do składowania;
krajowego;
5) koncepcje działań podejmowanych po zamknięciu składowiska wraz
ze wskazaniem okresu, w jakim prowadzona będzie kontrola oraz
c) rejestr wszelkiego wypalonego paliwa
środków podejmowanych w celu zachowania wiedzy o składowisku;
jądrowego i odpadów promieniotwórczych oraz
6) działania badawcze, rozwojowe i demonstracyjne, które są niezbędne
prognozy dotyczące przyszłych ilości, także ilości
do wdrożenia rozwiązań w zakresie gospodarowania wypalonym paliwem
pochodzących z likwidacji wyraźnie wskazując
jądrowym i odpadami promieniotwórczymi;
lokalizację i ilość odpadów promieniotwórczych i
7) wskazanie wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów
wypalonego paliwa jądrowego, zgodnie z
obowiązków podmiotów zaangażowanych w realizację krajowego planu
odpowiednią
klasyfikacją
odpadów
postępowania z odpadami oraz najważniejsze wskaźniki służące
promieniotwórczych;
monitorowaniu jego realizacji;
8) wysokość kosztów realizacji krajowego planu postępowania z
d) koncepcje lub plany i rozwiązania techniczne w
odpadami wraz z założeniami ich oceny i rozkładem kosztów w czasie;
odniesieniu do gospodarowania wypalonym
9) wskazanie obowiązujących rozwiązań finansowych w zakresie
paliwem
jądrowym
oraz
odpadami
gospodarowania wypalonym paliwem jądrowym i odpadami
promieniotwórczymi od ich wygenerowania aż do
promieniotwórczymi;
trwałego składowania;
10) wskazanie
zawartych przez Rzeczpospolitą Polską umów
e) koncepcje lub plany w odniesieniu do okresu po
międzynarodowych w zakresie gospodarowania wypalonym paliwem
zamknięciu obiektu trwałego składowania, w tym
jądrowym lub odpadami promieniotwórczymi;
wskazanie, przez jaki czas utrzymywane będą
11) wskazanie
sposobu informowania pracowników i ogółu
odpowiednie kontrole, jak również jakie środki
społeczeństwa w zakresie gospodarowania wypalonym paliwem

124
strony : 1 ... 20 ... 30 ... 39 . [ 40 ] . 41 ... 50

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: