eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz niektórych innych ustaw

projekt dotyczy wprowadzenia szerszego dostępu do instrumentów rynku pracy, profilowania bezrobotnych, wprowadzenia rozwiązań zwiększających wpływ samorządów na kształtowanie i koordynację polityki w zakresie promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej oraz rozwiązań wpływających na poprawę efektywności działania urzędów pracy a także funkcjonowania Rady Rynku Pracy

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 1949
  • Data wpłynięcia: 2013-11-18
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2014-03-14
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 598

1949


UZASADNIENIE

Projekt rozporządzenia jest wykonaniem upoważnienia zawartego w art. 69b ust. 7
ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U.
z 2013 r. poz. 674, 675, 829 i…) wprowadzonego ustawą z dnia … o zmianie ustawy
o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz o zmianie niektórych innych ustaw
(Dz. U. poz. …).
Na podstawie wskazanego wyżej przepisu, minister właściwy do spraw pracy jest
obowiązany do wydania rozporządzenia określającego szczegółowy sposób i tryb
przyznawania środków na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców ze środków
Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS), a w tym:
1) zakres informacji niezbędnych do sporządzenia wniosku o dofinansowanie kosztów
kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców ze środków Krajowego
Funduszu Szkoleniowego;
2) elementy umowy o dofinansowanie kosztów szkolenia.
Regulacje powyższe sprzyjać będą prawidłowości wydatkowania środków KFS i jednolitości
stosowania procedur, a także zapewnią zgodność udzielanej pomocy z warunkami
dopuszczalności pomocy de minimis.

Projekt rozporządzenia nie podlega procedurze notyfikacji w rozumieniu przepisów
rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu
funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239,
poz. 2039, z późn. zm.).

Projekt rozporządzenia nie jest sprzeczny z prawem Unii Europejskiej.

Zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie
stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.) projekt zostanie zamieszczony
na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.

4


OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)

1. Podmioty, na które oddziałuje akt normatywny
Przewidziane w projekcie rozporządzenia regulacje będą dotyczyć:
1) pracownikówś
2) pracodawcówś
3) powiatowych urzędów pracy.

2. Zakres konsultacji społecznych
Projekt rozporządzenia zostanie poddany konsultacjom społecznym w trybie ustawy z dnia
23 maja 1991 r. o związkach zawodowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 79, poz. 854, z późn. zm.)
oraz ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o organizacjach pracodawców (Dz. U. Nr 55, poz. 235,
z późn. zm.).
Projekt rozporządzenia zostanie przedłożony do zaopiniowania następującym podmiotomŚ
1) Związkowi Pracodawców Business Centre Clubś
2) Forum Związków Zawodowych;
3) Komisji Krajowej NSZZ „Solidarność”ś
4) Pracodawcom Rzeczypospolitej Polskiej;
5) Krajowej Izbie Gospodarczej;
6) Ogólnopolskiej Federacji Organizacji Pozarządowychś
7) Ogólnopolskiemu Porozumieniu Związków Zawodowych (OPZZ)ś
8) Konfederacji Lewiatan;
9) Związkowi Rzemiosła Polskiego.
Ponadto, projekt rozporządzenia zostanie przedstawiony do zaopiniowania Komisji
Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego oraz Związkowi Powiatów Polskich.

3. Wpływ aktu normatywnego na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa
i budżety jednostek samorz du terytorialnego
Projekt rozporządzenia nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu państwa
oraz budżetów jednostek samorządu terytorialnego ani wzrostu wydatków Funduszu Pracy.



5



4. Wpływ aktu normatywnego na rynek pracy
Proponowane rozwiązania będą miały pozytywny wpływ na rynek pracy. Proponowane
rozwiązania ułatwiają pracodawcom skorzystanie ze środków publicznych na cele
doskonalenia zawodowego kadr.

5. Wpływ aktu normatywnego na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość,
w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw i rozwój regionalny
Projekt rozporządzenia nie będzie mieć bezpośredniego wpływu na konkurencyjność
podmiotów gospodarczych funkcjonujących na terenie poszczególnych województw
oraz na politykę gospodarczą i regionalną państwa.





















9-11-dg
6

Projekt
ROZPORZ DZENIE
MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ1)
z dnia

w sprawie dodatku do wynagrodzenia dla pracowników publicznych służb zatrudnienia
oraz Ochotniczych Hufców Pracy

Na podstawie art. 100 ust. 2 ustawy o zmianie ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r.
o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2013 r. poz. 674, 675, 829 i …)
zarządza się, co następujeŚ

§ 1. Rozporządzenie określa wysokość, tryb oraz warunki przyznawania i wypłacania
dodatku do wynagrodzenia, zwanego dalej „dodatkiem”, pracownikom zatrudnionym w:
1) wojewódzkich i powiatowych urzędach pracy wykonującym zadania w zakresieŚ
a) pośrednictwa pracy,
b) poradnictwa zawodowego,
c) planowania rozwoju zawodowego oraz organizacji szkoleń,
d) przygotowywania, realizacji i oceniania efektów programów i projektów
z zakresu promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia oraz aktywizacji
zawodowej,
e) obsługi Krajowego Funduszu Szkoleniowego;
2) Ochotniczych Hufcach Pracy wykonującym zadania o których mowa w pkt 1 lit. a–d.

§ 2. 1. Dodatek przyznaje się pracownikom zatrudnionymŚ
1) w wojewódzkich urzędach pracy, na stanowiskuŚ pośrednika pracy, doradcy
zawodowego, doradcy EURES, asystenta EURES, bezpośrednio obsługującym
klientów urzęduś
2) w powiatowych urzędach pracy, na stanowiskuŚ pośrednika pracy, doradcy
zawodowego, specjalisty do spraw rozwoju zawodowego, specjalisty do spraw

1) Minister Pracy i Polityki Społecznej kieruje działem administracji rządowej – praca, na podstawie § 1 ust. 2
pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu
działania Ministra Pracy i Polityki Społecznej (Dz. U. Nr 248, poz. 1485).
programów, którym powierzona została funkcja doradcy klienta, wykonującym
zadania o których mowa w §1ś
3) w Ochotniczych Hufcach Pracy, na stanowiskuŚ pośrednika pracy, doradcy
zawodowego, specjalisty do spraw rozwoju zawodowego, specjalisty do spraw
programów, doradcy EURES i asystenta EURES.
2. Pracownicy powiatowych urzędów pracy, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 2,
wykonują, w ramach powierzonej funkcji doradcy klienta, zadania adresowane do odbiorcy
indywidualnego lub instytucjonalnego.

§ 3. Wysokość dodatku wynosi miesięcznie nie więcej niż 600 złotych.

§ 4. 1. Dodatek może być przyznany pracownikowi wojewódzkiego lub powiatowego
urzędu pracy oraz Ochotniczych Hufców Pracy realizującemu zadania określone w §1, po
dokonaniu przez bezpośredniego przełożonego oceny jakości i efektywności jego pracy,
wykonywanej w okresie trzech miesięcy kalendarzowych bezpośrednio poprzedzających datę
dokonania oceny, oraz po potwierdzeniu, że pracownik przynajmniej raz w okresie
12 miesięcy bezpośrednio poprzedzających przyznanie dodatku doskonalił kwalifikacje
zawodowe wymagane przy wykonywaniu zadań o których mowa w § 1 pkt 1–5.
2. W przypadku nieobecności pracownika w okresie dokonywania oceny
– z wyłączeniem nieobecności spowodowanej wykonywaniem czynności służbowych na
polecenie przełożonego, przebywaniem na urlopie wypoczynkowym, na urlopie
szkoleniowym lub zwolnieniem z całości lub części dnia pracy w związku z doskonaleniem
kwalifikacji zawodowych – okres oceny przesuwa się o czas tej nieobecności. W okresie
oczekiwania na przesunięty termin oceny jakości i efektywności pracy pracownika dodatek
nie przysługuje.
3. Oceny jakości i efektywności wykonywanej pracy dokonuje na piśmie bezpośredni
przełożony pracownika, biorąc pod uwagę w szczególnościŚ
1) rodzaj i stopień złożoności wykonywanych zadań, o których mowa w § 1 pkt 1–5;
2) wyniki i osiągnięcia w wykonywaniu zadań, o których mowa w § 1pkt 1–5;
3) samodzielność i doświadczenie w wykonywaniu zadańś
4) terminowość wykonywania zadańś
5) stosunek do współpracowników i interesantów.
2
strony : 1 ... 20 ... 30 ... 38 . [ 39 ] . 40 ... 46

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: