eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz niektórych innych ustaw

projekt dotyczy wprowadzenia szerszego dostępu do instrumentów rynku pracy, profilowania bezrobotnych, wprowadzenia rozwiązań zwiększających wpływ samorządów na kształtowanie i koordynację polityki w zakresie promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej oraz rozwiązań wpływających na poprawę efektywności działania urzędów pracy a także funkcjonowania Rady Rynku Pracy

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 1949
  • Data wpłynięcia: 2013-11-18
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2014-03-14
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 598

1949

– 60 –
4. Wojewódzki urząd pracy przygotowuje i przeprowadza procedurę wyboru
realizatora.
Art. 66f. 1. Umowa o świadczenie działań aktywizacyjnych określa
w szczególności:
1)
warunki realizowania działań aktywizacyjnych przez realizatora;
2)
liczbę bezrobotnych, którzy będą kierowani do realizatora;
3)
warunki rekrutacji i rekrutacji uzupełniającej bezrobotnych, którzy zostaną
skierowani przez powiatowy urząd pracy do realizatora;
4)
tryb kierowania bezrobotnych przez powiatowe urzędy pracy do realizatora;
5)
zakres danych bezrobotnych przekazywanych realizatorowi przez powiatowy urząd
pracy, zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych, obejmujący:
a)
imię i nazwisko,
b)
numer PESEL,
c)
miejsce zamieszkania,
d)
kwalifikacje, uprawnienia i doświadczenie zawodowe;
6)
okres realizacji działań aktywizacyjnych wobec bezrobotnych;
7)
wysokość wskaźnika skuteczności zatrudnieniowej oraz wysokość wskaźnika
utrzymania w zatrudnieniu, do których osiągnięcia jest obowiązany realizator, oraz
obowiązek zwrotu środków, o którym mowa w art. 66j, w przypadku
nieosiągnięcia tych wskaźników;
8)
maksymalną wysokość wynagrodzenia brutto należnego realizatorowi;
9)
warunki i tryb przekazywania środków Funduszu Pracy realizatorowi;
10) sposób dokumentowania spełniania warunków uprawniających realizatora do
otrzymania wynagrodzenia;
11) zakres i sposób dokumentowania działań realizowanych przez realizatora wobec
bezrobotnych;
12) sposób przekazywania pomiędzy stronami informacji o przebiegu realizacji
zleconych działań aktywizacyjnych;
13) działania planowane do podjęcia, w przypadku wystąpienia zagrożenia realizacji
zlecenia działań aktywizacyjnych;
14) zakres odpowiedzialności stron, w przypadku niewykonania lub nienależytego
wykonania umowy o świadczenie działań aktywizacyjnych.
– 61 –
2. Marszałek województwa może kontrolować powiatowe urzędy pracy oraz
realizatora w zakresie przestrzegania postanowień umowy o świadczenie działań
aktywizacyjnych.
3. Realizator jest obowiązany udostępniać marszałkowi województwa dane
i dokumenty oraz udzielać wyjaśnień w sprawach objętych zakresem kontroli,
w szczególności dotyczących dokumentowania działań aktywizacyjnych, spełniania
warunków uprawniających do wypłaty wynagrodzenia, osiągniętych wskaźników
skuteczności zatrudnieniowej oraz utrzymania w zatrudnieniu.
4. Powiatowy urząd pracy jest obowiązany udostępniać marszałkowi województwa
dane i dokumenty oraz udzielać wyjaśnień w sprawach objętych zakresem kontroli,
w szczególności dotyczących rekrutacji i kierowania bezrobotnych do realizatora.
5. Do kontroli przeprowadzanej przez marszałka województwa przepisy art. 111
stosuje się odpowiednio.
6. Marszałek województwa przesyła ministrowi właściwemu do spraw pracy
informację o:
1)
przeprowadzonej w województwie procedurze zlecania działań aktywizacyjnych
niezwłocznie po jej zakończeniu;
2)
zakresie i efektywności zleconych działań aktywizacyjnych i ich wpływie na
regionalny i powiatowe rynki pracy, niezwłocznie po zakończeniu realizacji
umowy o świadczenie działań aktywizacyjnych;
3)
wynikach kontroli, o której mowa w ust. 2, niezwłocznie po jej zakończeniu.
Art. 66g. 1. Powiatowy urząd pracy dokonuje rekrutacji i kieruje bezrobotnych do
realizatora w trybie i na warunkach określonych w umowie o świadczenie działań
aktywizacyjnych.
2. Skierowanie bezrobotnego do realizatora nie powoduje utraty statusu
bezrobotnego.
3. W okresie udziału bezrobotnego w działaniach świadczonych przez realizatora
w ramach zlecania działań aktywizacyjnych powiatowy urząd pracy nie kieruje do
bezrobotnego innych form pomocy, o których mowa w ustawie.
Art. 66h. 1. Realizator jest obowiązany do:
1)
realizacji działań wobec bezrobotnych zgodnie z umową o świadczenie działań
aktywizacyjnych;
– 62 –
2)
zapewnienia obsługi bezrobotnych w miejscowości będącej siedzibą powiatowego
urzędu pracy, w którym są zarejestrowani;
3)
uzyskania wskaźnika skuteczności zatrudnieniowej co najmniej na poziomie
wynikającym z umowy o świadczenie działań aktywizacyjnych, ustalonego jako
stosunek liczby bezrobotnych, którzy podjęli i utrzymali odpowiednią pracę lub
działalność gospodarczą przez okres co najmniej 14 dni w wyniku działań
realizatora, do liczby bezrobotnych, którzy na podstawie skierowania powiatowego
urzędu pracy zgłosili się do realizatora; wskaźnik skuteczności zatrudnieniowej jest
ustalany według stanu na pierwszy dzień po upływie 14 dni od dnia zakończenia
realizacji działań aktywizacyjnych, określony w umowie o świadczenie działań
aktywizacyjnych;
4)
uzyskania wskaźnika utrzymania w zatrudnieniu co najmniej na poziomie
wynikającym z umowy o świadczenie działań aktywizacyjnych, ustalonego jako
stosunek liczby osób, które po upływie 90 dni od dnia podjęcia odpowiedniej pracy
lub działalności gospodarczej w wyniku działań realizatora nadal pozostają
w zatrudnieniu do liczby bezrobotnych, skierowanych do zatrudnienia przez
realizatora; wskaźnik utrzymania w zatrudnieniu jest ustalany według stanu na
pierwszy dzień po upływie 90 dni od dnia zakończenia realizacji działań
aktywizacyjnych, określony w umowie o świadczenie działań aktywizacyjnych;
5)
niezwłocznego pisemnego przekazywania wojewódzkiemu i powiatowemu
urzędowi pracy informacji mających wpływ na status bezrobotnego.
2. Realizator informuje powiatowy urząd pracy w okresie realizacji działań
aktywizacyjnych o:
1)
stawieniu się lub niestawieniu się bezrobotnego skierowanego przez powiatowy
urząd pracy;
2)
podjęciu przez bezrobotnego odpowiedniej pracy lub działalności gospodarczej;
3)
przerwaniu lub rezygnacji z uczestnictwa w działaniach aktywizacyjnych oraz
o zaistniałych w tych przypadkach przyczynach.
3. Realizator jest obowiązany do dokumentowania działań aktywizacyjnych
podejmowanych wobec bezrobotnych.
Art. 66i. 1. Za wykonanie działań aktywizacyjnych realizatorowi przysługuje
wynagrodzenie określone w umowie o świadczenie działań aktywizacyjnych.
– 63 –
2. Wynagrodzenie brutto za jednego bezrobotnego jest wypłacane maksymalnie
w 4 częściach:
1)
20% wynagrodzenia brutto – za dokonanie diagnozy sytuacji zawodowej
bezrobotnego i zaprojektowanie działań aktywizacyjnych mających na celu
podjęcie przez bezrobotnego odpowiedniej pracy lub działalności gospodarczej,
zwane dalej „I częścią wynagrodzenia”;
2)
20% wynagrodzenia brutto – za doprowadzenie bezrobotnego do podjęcia
odpowiedniej pracy lub działalności gospodarczej trwającej przez okres co
najmniej 14 dni, zwane dalej „II częścią wynagrodzenia”;
3)
30% wynagrodzenia brutto – za utrzymanie przez bezrobotnego odpowiedniej
pracy lub działalności gospodarczej podjętej w wyniku działań realizatora, przez
okres minimum 90 dni, zwane dalej „III częścią wynagrodzenia”;
4)
30% wynagrodzenia brutto – za utrzymanie przez bezrobotnego odpowiedniej
pracy lub działalności gospodarczej podjętej w wyniku działań realizatora, przez
okres minimum 180 dni, zwane dalej „IV częścią wynagrodzenia”.
3. Wynagrodzenie jest wypłacane na wniosek realizatora, składany do
wojewódzkiego urzędu pracy wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie
warunku uprawniającego do wypłaty wynagrodzenia.
4. Spełnienie warunku uprawniającego do wypłaty wynagrodzenia następuje
w przypadku:
1)
I części wynagrodzenia – nie później niż do dnia zakończenia realizacji działań
aktywizacyjnych, określonego w umowie o świadczenie działań aktywizacyjnych;
2)
II części wynagrodzenia – nie później niż do 14 dnia od dnia zakończenia realizacji
działań aktywizacyjnych, określonego w umowie o świadczenie działań
aktywizacyjnych;
3)
III części wynagrodzenia – nie później niż do 90 dnia od dnia zakończenia
realizacji działań aktywizacyjnych, określonego w umowie o świadczenie działań
aktywizacyjnych;
4)
IV części wynagrodzenia – nie później niż do 180 dnia od dnia zakończenia
realizacji działań aktywizacyjnych, określonego w umowie o świadczenie działań
aktywizacyjnych.
5. Wniosek, o którym mowa w ust. 3, jest składany nie częściej niż raz w miesiącu.
– 64 –
Art. 66j. 1. W przypadku nieosiągnięcia:
1)
wskaźnika skuteczności zatrudnieniowej co najmniej na poziomie określonym
w umowie o świadczenie działań aktywizacyjnych, realizator zwraca środki
w wysokości ustalonej według następującego wzoru:
Z1 = K1 x (Wsz – Wszo)
gdzie znaczenie poszczególnych symboli jest następujące:
Z1 – kwota zwrotu,
K1 – suma I i II części wynagrodzeń otrzymanych przez realizatora,
Wsz – deklarowany wskaźnik skuteczności zatrudnieniowej,
Wszo – osiągnięty wskaźnik skuteczności zatrudnieniowej;
2)
wskaźnika utrzymania w zatrudnieniu co najmniej na poziomie określonym
w umowie o świadczenie działań aktywizacyjnych, realizator zwraca środki
w wysokości ustalonej według następującego wzoru:
Z2 = K2 x (Wuz – Wuzo)
gdzie znaczenie poszczególnych symboli jest następujące:
Z2 – kwota zwrotu,
K2 – suma III części wynagrodzeń otrzymanych przez realizatora,
Wuz – deklarowany wskaźnik utrzymania w zatrudnieniu,
Wuzo – osiągnięty wskaźnik utrzymania w zatrudnieniu.
2. Zwrot środków, o których mowa w ust. 1, następuje w terminie 14 dni od dnia
doręczenia wezwania do ich zwrotu.
Rozdział 13d
Dodatkowe instrumenty adresowane do bezrobotnych do 30 roku życia
Art. 66k. 1. Na wniosek bezrobotnego do 30 roku życia starosta może przyznać
bon szkoleniowy, stanowiący gwarancję skierowania bezrobotnego na wskazane przez
niego szkolenie oraz opłacenia kosztów, które zostaną poniesione w związku
z podjęciem szkolenia.
2. Przyznanie i realizacja bonu szkoleniowego następuje na podstawie
indywidualnego planu działania oraz uprawdopodobnienia przez bezrobotnego podjęcia
zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub działalności gospodarczej.
3. Termin ważności bonu szkoleniowego określa starosta.
strony : 1 ... 12 . [ 13 ] . 14 ... 20 ... 30 ... 46

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: