Rządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2014
Rządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2014
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 1779
- Data wpłynięcia: 2013-09-30
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa budżetowa na rok 2014
- data uchwalenia: 2014-01-24
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 162
1779-uzasadnienie
Fundusz Skarbu Państwa
Państwowy fundusz celowy Fundusz Skarbu Państwa utworzony został na podstawie
art. 56 ust. 1 pkt. 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 1996 r. o komercjalizacji i prywatyzacji
(Dz. U. z 2013 r., poz. 216). Dysponentem Funduszu jest minister właściwy do spraw Skarbu
Państwa.
Na rachunku Funduszu gromadzi się:
− 2% przychodów uzyskanych z prywatyzacji w danym roku budżetowym oraz odsetki
od tych środków,
− opłaty z tytułu egzaminów na członków rad nadzorczych spółek z udziałem Skarbu
Państwa oraz odsetki od tych środków,
− środki uzyskane przez wojewodę z tytułu wykonywania zadań, o których mowa
w art. 7b ust. 1 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o zasadach wykonywania uprawnień
przysługujących Skarbowi Państwa (Dz. U. z 2012 r., poz. 1224).
z przeznaczeniem na pokrycie kosztów prywatyzacji, gospodarowania mieniem Skarbu
Państwa, uzupełnienie środków brakujących na pokrycie kosztów procesów likwidacyjnych
i postępowania upadłościowego, podwyższenie kapitału zakładowego spółek z udziałem
Skarbu Państwa, kosztów przeprowadzania egzaminów na członków rad nadzorczych
spółek z udziałem Skarbu Państwa, kosztów realizacji wykonywanych przez wojewodów
zadań, o których mowa w art. 7b ust. 1 ustawy o zasadach wykonywania uprawnień
przysługujących Skarbowi Państwa, oraz na wykonywanie przez ministra właściwego
do spraw Skarbu Państwa innych ustawowo określonych zadań, w szczególności
wynikających z ustawy o zasadach wykonywania uprawnień przysługujących Skarbowi
Państwa,
Ponadto zgodnie z art. 49 ust. 1 i ust. 3 ustawy z dnia 25 września 1981 r.
o przedsiębiorstwach państwowych (Dz. U. z 2002 r., Nr 112, poz. 981, z późn. zm.)
przychodami Funduszu są środki finansowe pozostałe po wykreślonych z rejestru
przedsiębiorców przedsiębiorstwach państwowych, przejętych przez wojewodów, a także
środki finansowe uzyskane ze zbycia mienia pozostałego po tych przedsiębiorstwach. Środki
te przeznaczone są na uzupełnienie środków finansowych brakujących na pokrycie kosztów
procesów likwidacyjnych, postępowań upadłościowych oraz kosztów zarządu mieniem
pozostałym po zlikwidowanych przedsiębiorstwach państwowych.
Na rok 2014 przychody Funduszu zostały zaplanowane na kwotę 118.526 tys. zł,
z czego 74.000 tys. zł stanowią 2%-we odpisy od przychodów z prywatyzacji, 26.037 tys. zł –
środki finansowe pozostałe po wykreślonych z rejestru przedsiębiorców przedsiębiorstwach
państwowych, przejętych przez wojewodów, a także środki finansowe uzyskane ze zbycia
mienia pozostałego po tych przedsiębiorstwach oraz środki uzyskane z windykacji
141
należności przypadających Skarbowi Państwa, przejętych po tych przedsiębiorstwach.
Pozostałe przychody w wysokości 18.489 tys. zł stanowić mają odsetki oraz wpływy
z różnych opłat.
Koszty realizacji zadań Funduszu zaplanowane zostały w wysokości 136.960 tys. zł,
z przeznaczeniem na:
− wydatki na pokrycie kosztów prywatyzacji w wysokości 116.634 tys. zł,
− wydatki związane z gospodarowaniem mieniem Skarbu Państwa w wysokości
4.376 tys. zł,
− dofinansowanie
procesów
likwidacyjnych
i
postępowań
upadłościowych
przedsiębiorstw państwowych oraz spółek, w których Skarb Państwa jest udziałowcem
lub akcjonariuszem w wysokości 3.289 tys. zł,
− wydatki na zakup i objęcie akcji oraz wniesienie wkładów do spółek prawa handlowego
w wysokości 500 tys. zł,
− wydatki na zakupy inwestycyjne w wysokości 4.325 tys. zł,
− wydatki na realizację innych ustawowo określonych zadań w wysokości 7.836 tys. zł.
Stan środków pieniężnych Funduszu na koniec 2014 r. zaplanowany został w wysokości
308.848 tys. zł.
Fundusz Rekompensacyjny
Utworzony z mocy art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 8 lipca 2005 r. o realizacji prawa
do rekompensaty z tytułu pozostawienia nieruchomości poza obecnymi granicami
Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. Nr 169, poz. 1418 z późn. zm.) państwowy fundusz celowy
– Fundusz Rekompensacyjny przeznaczony jest na finansowanie wypłat świadczeń
pieniężnych z tytułu rekompensat za mienie pozostawione poza obecnymi granicami RP
oraz na obsługę wypłat z tytułu tych świadczeń, realizowanych przez Bank Gospodarstwa
Krajowego.
Przychodami Funduszu Rekompensacyjnego są:
− wpływy ze sprzedaży nieruchomości Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa
z ich częściami składowymi, realizowanej w trybach przetargowych,
− odsetki od wolnych środków przekazanych w zarządzanie zgodnie z przepisami
ustawy o finansach publicznych,
− pożyczki z budżetu państwa udzielane w przypadku niedoboru środków
z powyższych tytułów w kwocie określonej w ustawie budżetowej.
142
W 2014 r. planowane są przychody Funduszu w wysokości 398.500 tys. zł.
Na powyższą kwotę składają się:
− środki z Agencji Nieruchomości Rolnych w kwocie 392.500 tys. zł przekazywane
do Ministerstwa Skarbu Państwa w formie zaliczek kwartalnych,
− odsetki od wolnych środków przekazanych w zarządzanie w wysokości 6.000 tys. zł.
Kwota odsetek oszacowana została w oparciu o oprocentowanie wolnych środków
przekazywanych w zarządzanie Ministrowi Finansów.
Wydatkami Funduszu Rekompensacyjnego są:
− wypłaty rekompensat dla osób uprawnionych,
− wypłata prowizji dla Banku Gospodarstwa Krajowego oraz zapłata wynagrodzenia
za usługę wsparcia technicznego aplikacji Systemu Informatycznego Rejestrów (SIR).
W roku 2014 planowane są koszty Funduszu w wysokości 624.325 tys. zł. Na powyższą
kwotę składają się:
− wypłaty rekompensat dla osób uprawnionych w kwocie 621.325 tys. zł. Kwota
ta oszacowana została przy założeniu realizacji ok. 8210 wypłat rekompensat w ciągu
roku oraz przeciętnej wysokości wypłacanej rekompensaty wynoszącej 75.679 zł.
− wypłata prowizji zmiennej i stałej dla Banku Gospodarstwa Krajowego oraz zapłata
wynagrodzenia za usługę wsparcia technicznego aplikacji Systemu Informatycznego
Rejestrów (SIR) w łącznej kwocie 3.000 tys. zł.
4. Fundusze związane z bezpieczeństwem i obronnością kraju
Do zadań realizowanych przez te fundusze należą: przebudowa i modernizacja
techniczna Sił Zbrojnych, bezpieczeństwo ruchu drogowego oraz bezpieczeństwo pojazdów
i ich właścicieli, modernizacja jednostek organizacyjnych Policji, udzielanie pomocy osobom
pozbawionym wolności, zwalnianym z zakładów karnych i aresztów śledczych, rodzinom
tych osób oraz osobom pokrzywdzonym, resocjalizację osób pozbawionych wolności
jak również modernizację przywięziennych zakładów pracy.
W roku 2014 przychody dla tych funduszy zaplanowano na poziomie 268.791 tys. zł,
a koszty realizacji zadań tych funduszy ustalono w wysokości 302.120 tys. zł.
Fundusz Wsparcia Policji
Fundusz Wsparcia Policji został utworzony na podstawie art. 13 ust. 4c ustawy
z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2011 r. Nr 287, poz. 1687 ze zm.).
Stan Funduszu na początek roku 2014 wyniesie 39 tys. zł.
143
Przychody Funduszu w 2014 r. zaplanowano w wysokości 61.851 tys. zł.
Źródłem przychodów Funduszu będą środki finansowe uzyskiwane przez Policję
na podstawie umów i porozumień zawieranych przez dysponentów Funduszu, które
określają przeznaczenie środków przekazywanych jednostkom Policji.
Koszty zaplanowano w wysokości 61.851 tys. zł, z tego:
− koszty własne – 38.152 tys. zł, które będą przeznaczone na rekompensaty
za ponadnormatywny czas służby oraz nagrody za osiągnięcia w służbie dla
funkcjonariuszy służby prewencyjnej, zakup materiałów (w tym paliwa do samochodów
służbowych, materiałów do celów prewencyjnych, akcesoriów komputerowych,
artykułów papierniczych do sprzętu drukarskiego), zakup usług remontowych oraz
pozostałych, telekomunikacyjnych, dostępu do sieci Internet, usług obejmujących
wykonanie ekspertyz, analiz i opinii, a także zakup sprzętu i uzbrojenia;
− koszty inwestycyjne – 23.699 tys. zł, z przeznaczeniem głównie na kontynuację
budowy i rozbudowy budynków komend wojewódzkich, powiatowych i komisariatów
Policji oraz na zakup samochodów służbowych, motocykli, sprzętu: informatycznego
i łączności, specjalistycznego sprzętu techniki policyjnej.
Planowany stan funduszu na koniec 2014 r. wyniesie 39 tys. zł (środki pieniężne).
Fundusz Modernizacji Bezpieczeństwa Publicznego
Fundusz Modernizacji Bezpieczeństwa Publicznego został utworzony na podstawie
art. 31 c ustawy z dnia 30 maja 1996 r. o gospodarowaniu niektórymi składnikami mienia
Skarbu Państwa oraz o Agencji Mienia Wojskowego (Dz. U. z 2013 r., poz. 712).
Stan Funduszu na początek 2014 r. wyniesie 7.518 tys. zł (środki pieniężne).
Przychody Funduszu w 2014 r. zaplanowano w wysokości 4.914 tys. zł.
Źródłem przychodów będą wpłaty dokonywane przez Agencję Mienia Wojskowego,
w wysokości 93% wpływów uzyskanych z gospodarowania mieniem Skarbu Państwa,
przekazanym Agencji przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, pochodzących głównie
ze sprzedaży nieruchomości zbędnych oraz mienia ruchomego (uzbrojenia i sprzętu)
przekazanych do AMW przez jednostki resortu spraw wewnętrznych.
Koszty zaplanowane w wysokości 11.901 tys. zł przeznaczone będą na realizację zadań
inwestycyjnych oraz modernizację uzbrojenia i wyposażenia jednostek organizacyjnych
resortu spraw wewnętrznych, z tego:
− koszty własne – 1.901 tys. zł, które będą przeznaczone przede wszystkim na zakup
materiałów i wyposażenia dla jednostek,
144
− koszty inwestycyjne – 10.000 tys. zł z przeznaczeniem m.in. na dofinansowanie
następujących zadań: „Rozbudowa i przebudowa budynku nr 107 w m. Chełm”
w Nadbużańskim Oddziale Straży Granicznej (kontynuacja zadania – rozpoczęcie II
etapu prac budowlanych), „Zmiana sposobu zasilania w energię elektryczną budynku
nr 5 w m. Kołobrzeg”, „Termomodernizacja budynku nr 41 w m. Gdańsk” w Morskim
OSG, „Budowa wieży obserwacyjnej w m. Starzawa” oraz „Adaptacja masztu
obserwacyjnego Złota Góra w m. Rożubowice” w Bieszczadzkim OSG.
Planowany stan funduszu na koniec 2014 roku wyniesie 531 tys. zł (środki pieniężne).
Fundusz - Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców
Fundusz – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców został utworzony na podstawie
art. 80d ust. 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r.
poz. 1137 ze zm.).
Stan funduszu na początek 2014 roku wyniesie 154.027 tys. zł.
Przychody Funduszu w 2014 r. zaplanowano w wysokości 109.203 tys. zł.
Źródłem przychodów Funduszu będą: wpływy z opłat pobieranych za udostępnienie
danych lub informacji z centralnej ewidencji pojazdów i centralnej ewidencji kierowców
w kwocie 2.560 tys. zł oraz wpływy z opłat ewidencyjnych w kwocie 103.643 tys. zł
(m.in. od umów OC – 84.000 tys. zł, za wpis terminu kolejnego badania technicznego –
11.500 tys. zł, za wydanie dowodu rejestracyjnego – 2.100 tys. zł, pozwolenia czasowego –
2.150 tys. zł, tablic rejestracyjnych – 1.650 tys. zł, nalepki kontrolnej – 1.237 tys. zł, karty
pojazdu – 424 tys. zł i prawa jazdy – 485 tys. zł oraz za wymianę prawa jazdy – 75 tys. zł,
a także za wpis przedsiębiorcy do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek
doskonalenia techniki jazdy i ośrodek szkolenia – 2 tys. zł oraz za wydanie zaświadczenia
ADR – 20 tys. zł), jak również odsetki z lokat wolnych środków – 3.000 tys. zł.
Koszty zaplanowano w wysokości 131.108 tys. zł z tego:
− koszty własne – 113.108 tys. zł, z przeznaczeniem w szczególności na zakup usług
związanych z utworzeniem, serwisowaniem, eksploatacją i rozwojem Systemu
Informatycznego CEPiK oraz usług związanych z uruchomieniem, eksploatacją
i rozwojem sieci WAN CEPiK oraz usługi związane z udostępnianiem danych w trybie
urzędowym.
− koszty inwestycyjne – 18.000 tys. zł, które zostaną przeznaczone na zakupy
inwestycyjne realizowane na rzecz istniejącego systemu i jego modernizacji.
Planowany stan funduszu na koniec 2014 roku wyniesie 132.122 tys. zł. (środki
pieniężne).
145
Państwowy fundusz celowy Fundusz Skarbu Państwa utworzony został na podstawie
art. 56 ust. 1 pkt. 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 1996 r. o komercjalizacji i prywatyzacji
(Dz. U. z 2013 r., poz. 216). Dysponentem Funduszu jest minister właściwy do spraw Skarbu
Państwa.
Na rachunku Funduszu gromadzi się:
− 2% przychodów uzyskanych z prywatyzacji w danym roku budżetowym oraz odsetki
od tych środków,
− opłaty z tytułu egzaminów na członków rad nadzorczych spółek z udziałem Skarbu
Państwa oraz odsetki od tych środków,
− środki uzyskane przez wojewodę z tytułu wykonywania zadań, o których mowa
w art. 7b ust. 1 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o zasadach wykonywania uprawnień
przysługujących Skarbowi Państwa (Dz. U. z 2012 r., poz. 1224).
z przeznaczeniem na pokrycie kosztów prywatyzacji, gospodarowania mieniem Skarbu
Państwa, uzupełnienie środków brakujących na pokrycie kosztów procesów likwidacyjnych
i postępowania upadłościowego, podwyższenie kapitału zakładowego spółek z udziałem
Skarbu Państwa, kosztów przeprowadzania egzaminów na członków rad nadzorczych
spółek z udziałem Skarbu Państwa, kosztów realizacji wykonywanych przez wojewodów
zadań, o których mowa w art. 7b ust. 1 ustawy o zasadach wykonywania uprawnień
przysługujących Skarbowi Państwa, oraz na wykonywanie przez ministra właściwego
do spraw Skarbu Państwa innych ustawowo określonych zadań, w szczególności
wynikających z ustawy o zasadach wykonywania uprawnień przysługujących Skarbowi
Państwa,
Ponadto zgodnie z art. 49 ust. 1 i ust. 3 ustawy z dnia 25 września 1981 r.
o przedsiębiorstwach państwowych (Dz. U. z 2002 r., Nr 112, poz. 981, z późn. zm.)
przychodami Funduszu są środki finansowe pozostałe po wykreślonych z rejestru
przedsiębiorców przedsiębiorstwach państwowych, przejętych przez wojewodów, a także
środki finansowe uzyskane ze zbycia mienia pozostałego po tych przedsiębiorstwach. Środki
te przeznaczone są na uzupełnienie środków finansowych brakujących na pokrycie kosztów
procesów likwidacyjnych, postępowań upadłościowych oraz kosztów zarządu mieniem
pozostałym po zlikwidowanych przedsiębiorstwach państwowych.
Na rok 2014 przychody Funduszu zostały zaplanowane na kwotę 118.526 tys. zł,
z czego 74.000 tys. zł stanowią 2%-we odpisy od przychodów z prywatyzacji, 26.037 tys. zł –
środki finansowe pozostałe po wykreślonych z rejestru przedsiębiorców przedsiębiorstwach
państwowych, przejętych przez wojewodów, a także środki finansowe uzyskane ze zbycia
mienia pozostałego po tych przedsiębiorstwach oraz środki uzyskane z windykacji
141
należności przypadających Skarbowi Państwa, przejętych po tych przedsiębiorstwach.
Pozostałe przychody w wysokości 18.489 tys. zł stanowić mają odsetki oraz wpływy
z różnych opłat.
Koszty realizacji zadań Funduszu zaplanowane zostały w wysokości 136.960 tys. zł,
z przeznaczeniem na:
− wydatki na pokrycie kosztów prywatyzacji w wysokości 116.634 tys. zł,
− wydatki związane z gospodarowaniem mieniem Skarbu Państwa w wysokości
4.376 tys. zł,
− dofinansowanie
procesów
likwidacyjnych
i
postępowań
upadłościowych
przedsiębiorstw państwowych oraz spółek, w których Skarb Państwa jest udziałowcem
lub akcjonariuszem w wysokości 3.289 tys. zł,
− wydatki na zakup i objęcie akcji oraz wniesienie wkładów do spółek prawa handlowego
w wysokości 500 tys. zł,
− wydatki na zakupy inwestycyjne w wysokości 4.325 tys. zł,
− wydatki na realizację innych ustawowo określonych zadań w wysokości 7.836 tys. zł.
Stan środków pieniężnych Funduszu na koniec 2014 r. zaplanowany został w wysokości
308.848 tys. zł.
Fundusz Rekompensacyjny
Utworzony z mocy art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 8 lipca 2005 r. o realizacji prawa
do rekompensaty z tytułu pozostawienia nieruchomości poza obecnymi granicami
Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. Nr 169, poz. 1418 z późn. zm.) państwowy fundusz celowy
– Fundusz Rekompensacyjny przeznaczony jest na finansowanie wypłat świadczeń
pieniężnych z tytułu rekompensat za mienie pozostawione poza obecnymi granicami RP
oraz na obsługę wypłat z tytułu tych świadczeń, realizowanych przez Bank Gospodarstwa
Krajowego.
Przychodami Funduszu Rekompensacyjnego są:
− wpływy ze sprzedaży nieruchomości Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa
z ich częściami składowymi, realizowanej w trybach przetargowych,
− odsetki od wolnych środków przekazanych w zarządzanie zgodnie z przepisami
ustawy o finansach publicznych,
− pożyczki z budżetu państwa udzielane w przypadku niedoboru środków
z powyższych tytułów w kwocie określonej w ustawie budżetowej.
142
W 2014 r. planowane są przychody Funduszu w wysokości 398.500 tys. zł.
Na powyższą kwotę składają się:
− środki z Agencji Nieruchomości Rolnych w kwocie 392.500 tys. zł przekazywane
do Ministerstwa Skarbu Państwa w formie zaliczek kwartalnych,
− odsetki od wolnych środków przekazanych w zarządzanie w wysokości 6.000 tys. zł.
Kwota odsetek oszacowana została w oparciu o oprocentowanie wolnych środków
przekazywanych w zarządzanie Ministrowi Finansów.
Wydatkami Funduszu Rekompensacyjnego są:
− wypłaty rekompensat dla osób uprawnionych,
− wypłata prowizji dla Banku Gospodarstwa Krajowego oraz zapłata wynagrodzenia
za usługę wsparcia technicznego aplikacji Systemu Informatycznego Rejestrów (SIR).
W roku 2014 planowane są koszty Funduszu w wysokości 624.325 tys. zł. Na powyższą
kwotę składają się:
− wypłaty rekompensat dla osób uprawnionych w kwocie 621.325 tys. zł. Kwota
ta oszacowana została przy założeniu realizacji ok. 8210 wypłat rekompensat w ciągu
roku oraz przeciętnej wysokości wypłacanej rekompensaty wynoszącej 75.679 zł.
− wypłata prowizji zmiennej i stałej dla Banku Gospodarstwa Krajowego oraz zapłata
wynagrodzenia za usługę wsparcia technicznego aplikacji Systemu Informatycznego
Rejestrów (SIR) w łącznej kwocie 3.000 tys. zł.
4. Fundusze związane z bezpieczeństwem i obronnością kraju
Do zadań realizowanych przez te fundusze należą: przebudowa i modernizacja
techniczna Sił Zbrojnych, bezpieczeństwo ruchu drogowego oraz bezpieczeństwo pojazdów
i ich właścicieli, modernizacja jednostek organizacyjnych Policji, udzielanie pomocy osobom
pozbawionym wolności, zwalnianym z zakładów karnych i aresztów śledczych, rodzinom
tych osób oraz osobom pokrzywdzonym, resocjalizację osób pozbawionych wolności
jak również modernizację przywięziennych zakładów pracy.
W roku 2014 przychody dla tych funduszy zaplanowano na poziomie 268.791 tys. zł,
a koszty realizacji zadań tych funduszy ustalono w wysokości 302.120 tys. zł.
Fundusz Wsparcia Policji
Fundusz Wsparcia Policji został utworzony na podstawie art. 13 ust. 4c ustawy
z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2011 r. Nr 287, poz. 1687 ze zm.).
Stan Funduszu na początek roku 2014 wyniesie 39 tys. zł.
143
Przychody Funduszu w 2014 r. zaplanowano w wysokości 61.851 tys. zł.
Źródłem przychodów Funduszu będą środki finansowe uzyskiwane przez Policję
na podstawie umów i porozumień zawieranych przez dysponentów Funduszu, które
określają przeznaczenie środków przekazywanych jednostkom Policji.
Koszty zaplanowano w wysokości 61.851 tys. zł, z tego:
− koszty własne – 38.152 tys. zł, które będą przeznaczone na rekompensaty
za ponadnormatywny czas służby oraz nagrody za osiągnięcia w służbie dla
funkcjonariuszy służby prewencyjnej, zakup materiałów (w tym paliwa do samochodów
służbowych, materiałów do celów prewencyjnych, akcesoriów komputerowych,
artykułów papierniczych do sprzętu drukarskiego), zakup usług remontowych oraz
pozostałych, telekomunikacyjnych, dostępu do sieci Internet, usług obejmujących
wykonanie ekspertyz, analiz i opinii, a także zakup sprzętu i uzbrojenia;
− koszty inwestycyjne – 23.699 tys. zł, z przeznaczeniem głównie na kontynuację
budowy i rozbudowy budynków komend wojewódzkich, powiatowych i komisariatów
Policji oraz na zakup samochodów służbowych, motocykli, sprzętu: informatycznego
i łączności, specjalistycznego sprzętu techniki policyjnej.
Planowany stan funduszu na koniec 2014 r. wyniesie 39 tys. zł (środki pieniężne).
Fundusz Modernizacji Bezpieczeństwa Publicznego
Fundusz Modernizacji Bezpieczeństwa Publicznego został utworzony na podstawie
art. 31 c ustawy z dnia 30 maja 1996 r. o gospodarowaniu niektórymi składnikami mienia
Skarbu Państwa oraz o Agencji Mienia Wojskowego (Dz. U. z 2013 r., poz. 712).
Stan Funduszu na początek 2014 r. wyniesie 7.518 tys. zł (środki pieniężne).
Przychody Funduszu w 2014 r. zaplanowano w wysokości 4.914 tys. zł.
Źródłem przychodów będą wpłaty dokonywane przez Agencję Mienia Wojskowego,
w wysokości 93% wpływów uzyskanych z gospodarowania mieniem Skarbu Państwa,
przekazanym Agencji przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, pochodzących głównie
ze sprzedaży nieruchomości zbędnych oraz mienia ruchomego (uzbrojenia i sprzętu)
przekazanych do AMW przez jednostki resortu spraw wewnętrznych.
Koszty zaplanowane w wysokości 11.901 tys. zł przeznaczone będą na realizację zadań
inwestycyjnych oraz modernizację uzbrojenia i wyposażenia jednostek organizacyjnych
resortu spraw wewnętrznych, z tego:
− koszty własne – 1.901 tys. zł, które będą przeznaczone przede wszystkim na zakup
materiałów i wyposażenia dla jednostek,
144
− koszty inwestycyjne – 10.000 tys. zł z przeznaczeniem m.in. na dofinansowanie
następujących zadań: „Rozbudowa i przebudowa budynku nr 107 w m. Chełm”
w Nadbużańskim Oddziale Straży Granicznej (kontynuacja zadania – rozpoczęcie II
etapu prac budowlanych), „Zmiana sposobu zasilania w energię elektryczną budynku
nr 5 w m. Kołobrzeg”, „Termomodernizacja budynku nr 41 w m. Gdańsk” w Morskim
OSG, „Budowa wieży obserwacyjnej w m. Starzawa” oraz „Adaptacja masztu
obserwacyjnego Złota Góra w m. Rożubowice” w Bieszczadzkim OSG.
Planowany stan funduszu na koniec 2014 roku wyniesie 531 tys. zł (środki pieniężne).
Fundusz - Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców
Fundusz – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców został utworzony na podstawie
art. 80d ust. 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r.
poz. 1137 ze zm.).
Stan funduszu na początek 2014 roku wyniesie 154.027 tys. zł.
Przychody Funduszu w 2014 r. zaplanowano w wysokości 109.203 tys. zł.
Źródłem przychodów Funduszu będą: wpływy z opłat pobieranych za udostępnienie
danych lub informacji z centralnej ewidencji pojazdów i centralnej ewidencji kierowców
w kwocie 2.560 tys. zł oraz wpływy z opłat ewidencyjnych w kwocie 103.643 tys. zł
(m.in. od umów OC – 84.000 tys. zł, za wpis terminu kolejnego badania technicznego –
11.500 tys. zł, za wydanie dowodu rejestracyjnego – 2.100 tys. zł, pozwolenia czasowego –
2.150 tys. zł, tablic rejestracyjnych – 1.650 tys. zł, nalepki kontrolnej – 1.237 tys. zł, karty
pojazdu – 424 tys. zł i prawa jazdy – 485 tys. zł oraz za wymianę prawa jazdy – 75 tys. zł,
a także za wpis przedsiębiorcy do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek
doskonalenia techniki jazdy i ośrodek szkolenia – 2 tys. zł oraz za wydanie zaświadczenia
ADR – 20 tys. zł), jak również odsetki z lokat wolnych środków – 3.000 tys. zł.
Koszty zaplanowano w wysokości 131.108 tys. zł z tego:
− koszty własne – 113.108 tys. zł, z przeznaczeniem w szczególności na zakup usług
związanych z utworzeniem, serwisowaniem, eksploatacją i rozwojem Systemu
Informatycznego CEPiK oraz usług związanych z uruchomieniem, eksploatacją
i rozwojem sieci WAN CEPiK oraz usługi związane z udostępnianiem danych w trybie
urzędowym.
− koszty inwestycyjne – 18.000 tys. zł, które zostaną przeznaczone na zakupy
inwestycyjne realizowane na rzecz istniejącego systemu i jego modernizacji.
Planowany stan funduszu na koniec 2014 roku wyniesie 132.122 tys. zł. (środki
pieniężne).
145
Dokumenty związane z tym projektem:
-
1779-limit-mianowan
› Pobierz plik
-
1779-uzasadnienie
› Pobierz plik
-
1779-cz-I-ustawa-z-zal
› Pobierz plik
-
1779-strategia
› Pobierz plik
-
1779-budzet-zadaniowy
› Pobierz plik