eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego oraz niektórych innych ustaw

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 156
  • Data wpłynięcia: 2012-01-25
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2012-01-27
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 243

156

2) dla tytoniu jasnego odmian typu Burley, tytoniu ciemnego suszonego powietrzem oraz
tytoniu ciemnego suszonego powietrzem z mo liwością dosuszenia i wędzenia -
………… euro.
Łącznie na płatność niezwiązaną z produkcją tytoniu w 2012 r. maksymalnie mo na
przeznaczyć kwotę ……….. euro.
Stosowanie krajowej płatności uzupełniającej w maksymalnej wysokości, określonej
w decyzji Komisji Europejskiej na rynku tytoniu jest podyktowane koniecznością
wyrównania szans polskich producentów surowca tytoniowego na rynku Unii Europejskiej,
poniewa producenci tytoniu w regionach produkcji w „starych" państwach członkowskich
Unii Europejskiej są wspierani wy szymi kwotami ni producenci tytoniu w Polsce.
Zgodnie z art. 3 rozporządzenia Komisji (WE) nr 1913/2006 z dnia 20 grudnia 2006
r. ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania agromonetarnego systemu dla euro
w rolnictwie i zmieniającego niektóre rozporządzenia (Dz. Urz. UE L 365 z 21.12.2006,
str. 52, z pó n. zm.), do przeliczenia krajowych płatności uzupełniających zastosowany
będzie kurs wymiany ustalony przez Europejski Bank Centralny przed dniem
1 pa dziernika 2012 r.
Stawkę płatności niezwiązanej do tytoniu na 2012 r. ustalono uwzględniając
w przypadku:
1) tytoniu jasnego z grupy odmian Virginia - maksymalną wysokość środków
finansowych przeznaczonych na ten tytoń (…………. zł) oraz zgłoszoną przez
Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa ilość referencyjną, wynikającą
ze zło onych przez rolników wniosków o przyznanie płatności do niezwiązanej
do tytoniu, tj. ……….. ton.
2) tytoniu jasnego odmian typu Burley, tytoniu ciemnego suszonego powietrzem
oraz tytoniu ciemnego suszonego powietrzem z mo liwością dosuszenia
i wędzenia - maksymalną wysokość środków finansowych przeznaczonych na
ten tytoń (…………. zł) oraz zgłoszoną przez Agencję Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa ilość referencyjną, wynikającą ze zło onych przez
rolników wniosków o przyznanie płatności do niezwiązanej do tytoniu, tj. ………..
ton.
Projekt rozporządzenia jest zgodny z prawem Unii Europejskiej
Projekt rozporządzenia nie zawiera przepisów technicznych w rozumieniu
rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu
funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239, poz.
2039 oraz z 2004 r. Nr 65, poz. 597) i w związku z tym nie podlega procedurze notyfikacji
w rozumieniu tego rozporządzenia.

3
Zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie
stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z pó ń. zm.) projekt rozporządzenia
zostanie zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa Rolnictwa
i Rozwoju Wsi oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Rządowego Centrum Legislacji.
Projekt rozporządzenia znajduje się w programie prac legislacyjnych Ministra
Rolnictwa i Rozwoju Wsi na II półrocze 2012 r.


OCENA SKUTKÓW REGULACJI


1. Podmioty, na które oddziałuje projekt rozporz dzenia
Przepisy projektowanego rozporządzenia będą miały zastosowanie do rolników
uprawnionych do uzyskania płatności niezwiązanej w sektorze tytoniu. Według szacunków
Agencji Rynku Rolnego, liczba producentów rolnych uprawnionych do otrzymania
przedmiotowej płatności wynosi ok. 13,5 tysiąca.


2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji
Projekt rozporządzenia zostanie uzgodniony z następującymi organizacjami
społecznymi i instytucjami:
1) Ogólnopolskim
Porozumieniem
Związków Zawodowych Rolników i Organizacji
Rolniczych;
2) Sekretariatem Rolnictwa Komisji Krajowej NSZZ „Solidarność”;
3) Niezale nym Samorządnym Związkiem Zawodowym Rolników Indywidualnych
,,Solidarność";
4) Związkiem Zawodowym Rolników Rzeczpospolitej ,,SOLIDARNI”;
5) Związkiem Zawodowym Pracowników Rolnictwa w Rzeczypospolitej Polskiej;
6) Związkiem Zawodowym Rolników „Ojczyzna”;
7) Niezale nym Samorządnym Związkiem Zawodowym „Solidarność” Komisja
Krajowa;
8) Związkiem Zawodowym Rolnictwa i Obszarów Wiejskich „REGIONY”;
9) Krajowym
Związkiem Rolników, Kółek i Organizacji Rolniczych;
10) Federacją Związków Pracodawców - Dzier awców i Właścicieli Rolnych;
11) Związkiem Zawodowym Centrum Narodowe Młodych Rolników;
12) Federacją Bran owych Związków Producentów Rolnych;

4
13) Krajową Radą Izb Rolniczych;
14) Krajową Izbą Gospodarczą, Komitetem Rolnictwa i Obrotu Rolnego;
15) Związkiem Zawodowym Rolnictwa ,,Samoobrona”;
16) Ogólnopolskim Porozumieniem Związków Zawodowych;
17) Forum Związków Zawodowych;
18) Polską Konfederacją Pracodawców Prywatnych;
19) Konfederacją Pracodawców Polskich;
20) Związkiem Rzemiosła Polskiego;
21) Business Centre Club;
22) Związkiem Zawodowym Wsi i Rolnictwa „Solidarność Wiejska”;
23) Krajową Radą Spółdzielczą;
24) Krajowym Związkiem Rewizyjnym Rolniczych Spółdzielni Produkcyjnych;
25) Radą Gospodarki ywnościowej;
26) Polskim Związkiem Ogrodniczym;
27) Polską Izbą Ogrodniczą;
28) Związkiem Sadowników RP;
29) Związkiem Sadowników Polskich;
30) Towarzystwem Rozwoju Sadów Karłowych;
31) Krajowym Związkiem Zrzeszeń Plantatorów Owoców i Warzyw do Przetwórstwa;
32) Polskim Związkiem Plantatorów Tytoniu w Krakowie;
33) Krajowym Związkiem Plantatorów Tytoniu w Lublinie;
34) Związkiem Plantatorów Tytoniu;
35) Okręgowym Związkiem Plantatorów Tytoniu w Lublinie;
36) Krajowym Stowarzyszeniem Przemysłu Tytoniowego;
37) Polskim Stowarzyszeniem Przemysłu Tytoniowego;
38) Krajowym Związkiem Stowarzyszeń Producentów Ziemniaków Skrobiowych
w Polsce;
39) Stowarzyszeniem Producentów Skrobi Ziemniaczanej;
40) Polską Grupą Producentów Skrobi Ziemniaczanej i Modyfikatów;
41) Stowarzyszeniem Producentów Ziemniaków Skrobiowych przy PPZ S.A.
w Niechlowie;
42) Zrzeszeniem Plantatorów i Producentów Ziemniaków w Luboniu;
43) Zrzeszeniem Producentów Ziemniaka w Pile;
44) Stowarzyszeniem Producentów Ziemniaka Skrobiowego przy PPZ Trzemeszno
Sp. z o. o.;

5
45) Wielkopolskim Przedsiębiorstwem Przemysłu Ziemniaczanego S. A.


3. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety
jednostek samorz du terytorialnego
Wejście w ycie projektowanego rozporządzenia spowoduje skutki dla bud etu
państwa w wysokości ……………. zł. Zadanie to zostanie zrealizowane przez Agencję
Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa ze środków uruchamianych w ramach dotacji
celowej z bud etu państwa. Płatności zostaną zrealizowane w ramach środków
przewidzianych na finansowanie WPR w ustawie bud etowej na rok 2012 oraz w projekcie
ustawy bud etowej na rok 2013.

3. Wpływ regulacji na rynek pracy
Wejście w ycie projektowanego rozporządzenia mo e mieć pozytywny wpływ na
rynek pracy na obszarach, gdzie uprawiany jest tytoń. Z uwagi na charakter przedmiotowej
płatności (niezwiązaną z produkcją) mo e ona zostać przeznaczona na zmianę profilu
produkcji lub te rozwój działalności pozarolniczej. Produkcja surowca tytoniowego
skoncentrowana jest na obszarach charakteryzujących się szczególnie wysokim
bezrobociem Uprawa tytoniu odbywa się w tradycyjnych, wysoce wyspecjalizowanych
gospodarstwach charakteryzujących się niewielkim areałem, co zdecydowanie ogranicza
mo liwości zmiany profilu produkcji.

4. Wpływ projektu aktu normatywnego na konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw
Wejście w ycie projektowanego rozporządzenia przyczyni się do poprawy
warunków konkurencji na wspólnym rynku Unii Europejskiej polskich producentów
surowca tytoniowego, uprawnionych do uzyskania płatności uzupełniającej niezwiązanej
z produkcją.


6. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionalny
Wejście w ycie projektowanego rozporządzenia mo e mieć pozytywny wpływ na
sytuację i rozwój regionalny, gdzie uprawiany jest tytoń. Z uwagi na charakter
przedmiotowej płatności (niezwiązana z produkcją) mo e ona zostać przeznaczona na
zmianę profilu produkcji lub te rozwój działalności pozarolniczej. Produkcja surowca
tytoniowego skoncentrowana jest na obszarach charakteryzujących się szczególnie

6
wysokim bezrobociem Uprawa tytoniu odbywa się w tradycyjnych, wysoce
wyspecjalizowanych gospodarstwach charakteryzujących się niewielkim areałem, co
zdecydowanie ogranicza mo liwości zmiany profilu produkcji.



06/01-kt

7
strony : 1 ... 20 ... 30 ... 38 . [ 39 ] . 40 ... 48

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: