Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie kolejowym
Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie kolejowym
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 1407
- Data wpłynięcia: 2013-05-22
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o transporcie kolejowym
- data uchwalenia: 2013-08-30
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1152
1407
2) konieczność ujęcia w wykazie, o którym mowa w ust. 13 pkt
2, urządzeń mających wpływ na bezpieczeństwo
ruchu kolejowego, budowli stanowiących elementy
nawierzchni kolejowej, pojazdów kolejowych z
napędem, wagonów i kolejowych pojazdów
specjalnych;
3) konieczność przeprowadzenia wszystkich niezbędnych badań
umożliwiających stwierdzenie spełniania wymagań
określonych we właściwych specyfikacjach
technicznych i dokumentach nor-malizacyjnych;
4) wymagania i procedury w zakresie dopuszczania do
eksploatacji elementów systemu kolei zawarte w
przepisach Unii Europejskiej dotyczących
interoperacyjności systemu kolei;
5) moduły procedury oceny zgodności opisane w przepisach
Unii Europejskiej ustanawiających wspólne ramy
wprowadzania produktów do obrotu;
6) konieczność ujednolicenia wydawanych dokumentów.
Art. 22g. 1. Prowadzenie działalności polegającej na
wykonywaniu badań technicznych koniecznych do
uzyskania świadectw dopuszczenia do eksploatacji
typu, a także stwierdzenia zgodności z typem oraz
wydawaniu certyfikatów zgodności typu i
certyfikatów zgodności z typem, wymaga uzyskania
zgody Prezesa UTK.
2. Zgoda na prowadzenie działalności, o której mowa w ust. 1,
może być udzielona jednostce organizacyjnej, która
spełnia następujące wymagania:
1) dysponuje personelem posiadającym wiedzę techniczną w
zakresie odpowiednio typów budowli, urządzeń albo
pojazdów kolejowych podlegających badaniom
technicznym i certyfikacji;
2) jest niezależna i bezstronna w stosunku do podmiotów
bezpośrednio lub pośrednio związanych z procesem
produkcji odpowiednio typów budowli, urządzeń
albo pojazdów kolejowych podlegających badaniom
technicznym i certyfikacji;
3) dysponuje sprzętem niezbędnym do przeprowadzenia badań
technicznych i certyfikacji;
18
4) uzyskała certyfikat akredytacji na podstawie ustawy z dnia
30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności (Dz.
U. z 2010 r. Nr 138, poz. 935, z 2011 r. Nr 102, poz.
586 i Nr 227, poz. 1367 oraz z 2012 r. poz. 1529) w
zakresie odpowiadającym prowadzonej działalności.
3. Prezes UTK, w drodze decyzji, udziela zgody na
wykonywanie przez jednostkę organizacyjną
działalności, o której mowa w ust. 1, jeżeli jednostka
ta spełnia wymagania określone w ust. 2. Decyzja
wskazuje rodzaje urządzeń, budowli lub pojazdów
kolejowych, które jednostka organizacyjna może
badać i certyfikować.
4. Prezes UTK, w drodze decyzji, odmawia udzielenia zgody na
wykonywanie przez jednostkę organizacyjną
działalności, o której mowa w ust. 1, jeżeli jednostka
ta nie spełnia wymagań określo-nych w ust. 2.
5. W przypadku stwierdzenia naruszeń wymagań określonych w
ust. 2, Prezes UTK, w drodze decyzji, zawiesza
uprawnienie do wykonywania przez jednostkę
organizacyjną działalności, o której mowa w ust. 1,
wyznaczając termin usunięcia naruszeń stanowiących
podstawę zawieszenia.
6. Jednostka organizacyjna uprawniona do wykonywania
działalności, o której mowa w ust. 1, może wystąpić
do Prezesa UTK z wnioskiem o rozszerzenie zakresu
uprawnień określonych w decyzji, o której mowa w
ust. 3. Prezes UTK, w drodze decyzji, rozszerza
zakres uprawnień tej jednostki organizacyjnej po
stwierdzeniu spełniania wymagań, o których mowa w
ust. 2, w zakresie niezbędnym do przeprowadzania
badań i certyfikacji rodzajów urządzeń, budowli lub
pojazdów kolejowych objętych wnioskiem.
7. Prezes UTK, w drodze decyzji, ogranicza zakres uprawnień
przyznanych jednostce organizacyjnej w decyzji, o
której mowa w ust. 3 albo 6, w razie zaprzestania
spełniania wymagań określonych w ust. 2, w zakresie
niezbędnym do badania i certyfikacji określonych
rodzajów urządzeń, budowli lub pojazdów
kolejowych.
8. Prezes UTK, w drodze decyzji, cofa uprawnienie do
wykonywania przez jednostkę organizacyjną
19
działalności, o której mowa w ust. 1, w przypadku:
1) bezskutecznego upływu terminu na usunięcie naruszeń
stanowiących podstawę zawieszenia uprawnień tej
jednostki;
2) stwierdzenia wydawania certyfikatów zgodności typu lub
certyfikatów zgodności z typem bez uprzedniego
przeprowadzenia wszystkich badań technicznych
wskazanych w przepisach wydanych na podstawie
art. 22f ust. 13 pkt 3;
3) ukończenia wobec jednostki organizacyjnej postępowania
likwidacyjnego albo upadłościowego obejmującego
likwidację majątku upadłego;
4) złożenia przez jednostkę organizacyjną pisemnej informacji o
zaprzestaniu wykonywania tej działalności.
9. Prezes UTK zamieszcza w Biuletynie Informacji Publicznej
na stronie podmiotowej Urzędu Transportu Kolejowego wykaz
jednostek organizacyjnych uprawnionych do wykonywania
badań technicznych koniecznych do uzyskania świadectw
dopuszczenia do eksploatacji typu, stwierdzania zgodności z
typem oraz wydawania certyfikatów zgodności typu i
certyfikatów zgodności z typem wraz ze wskazaniem zakresu
ich uprawnień.”;
Decyzja Komisji nr 2011/633/UE
Art. 5 ust.
Dane dotyczące prywatnych bocznic oddanych do
T
Art. 1
1) art. 2 otrzymuje brzmienie:
5
eksploatacji przed wejściem w życie dyrektywy
pkt 1
2008/57/WE gromadzi się i umieszcza w krajowym
„Art. 2. Przepisy ustawy stosuje się także do:
rejestrze infrastruktury zgodnie z krajowym planem
(…)
wdrażania, o którym mowa w art. 6 ust. 1, nie później
jednak niż w terminie siedmiu lat od wejścia w życie
2) bocznic kolejowych, z wyjątkiem rozdziałów 2b, 4a, 5a-8 i
niniejszej decyzji.
10, art. 23 ust. 3-5 oraz art. 23a-23j;
(…)
2) w art. 4:
a) po pkt 6e dodaje się pkt 6f w brzmieniu:
„6f) krajowy rejestr infrastruktury (RINF) – rejestr
infrastruktury kolejowej, a także bocznic kolejowych
eksploatowanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;”,
Art. 5 ust.
Państwa członkowskie dopilnowują, aby niezbędne
T
Art. 1
1
dane były gromadzone i umieszczane w ich krajowych
pkt 3 lit 3) w art. 13:
rejestrach infrastruktury zgodnie z ust. 2-5. Państwa
b
b) w ust. 2:
20
członkowskie dopilnowują, aby dane te były
po pkt 7 dodaje się pkt 7a w brzmieniu:
wiarygodne i aktualizowane.
„7a) prowadzenie i aktualizacja krajowego rejestru
infrastruktury (RINF);”,
Załącznik
Odpowiedzialność
pkt. 1.3
Państwa członkowskie decydują o tym, które podmioty
są odpowiedzialne za utworzenie i utrzymywanie
rejestru infrastruktury.
Art. 5
1. Państwa członkowskie dopilnowują, aby niezbędne
T
Art. 1
22) art. 25g otrzymuje brzmienie:
dane były gromadzone i umieszczane w ich krajowych
pkt 14
rejestrach infrastruktury zgodnie z ust. 2-5. Państwa
oraz
„Art. 25g. 1. Prezes UTK prowadzi krajowy rejestr
członkowskie dopilnowują, aby dane te były
projekt
infrastruktury (RINF) w postaci elektronicznej,
wiarygodne i aktualizowane.
Rozpor
zgodnie z przepisami wydanymi przez Komisję
ządzeni
Europejską dotyczącymi wspólnej specyfikacji
2. Dane dotyczące infrastruktur w zakresie korytarzy
a
rejestru infrastruktury kolejowej.
towarowych, określonych w załączniku do
Ministr 2. W krajowym rejestrze infrastruktury (RINF) gromadzi się
rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
a
dane umożliwiające identyfikację bocznic
nr 913/2010, gromadzi się i umieszcza w krajowym
Transp
kolejowych oraz określonych części infrastruktury
rejestrze infrastruktury nie później niż w terminie trzech
ortu,
kolejowej wraz ze wskazaniem charakterystyki i
lat od wejścia w życie niniejszej decyzji.
Budow
parametrów technicznych podsystemów
nictwa i
strukturalnych, z których te części się składają.
3. Dane dotyczące infrastruktur dopuszczonych do
Gospod
eksploatacji po wejściu w życie dyrektywy 2008/57/WE
arki
3. Zarządcy i użytkownicy bocznic kolejowych są obowiązani
i przed wejściem w życie niniejszej decyzji, niebędące
morskie
do przekazywania Prezesowi UTK danych
danymi określonymi w ust. 2, gromadzi się i umieszcza
j
dotyczących zarządzanej przez nich infrastruktury
w krajowym rejestrze infrastruktury nie później niż w
z dnia
kolejowej oraz bocznic kolejowych, które podlegają
terminie trzech lat od wejścia w życie niniejszej decyzji.
..............
publikacji w krajowym rejestrze infrastruktury
2013 r.
(RINF).
4. Dane dotyczące infrastruktur dopuszczonych do
eksploatacji przed wejściem w życie dyrektywy
4. Minister właściwy do spraw transportu określi, w drodze
w
2008/57/WE, niebędące danymi określonymi w ust. 2,
rozporządzenia:
sprawie
gromadzi się i umieszcza w krajowym rejestrze
krajowe 1) warunki, formę i tryb przekazywania Prezesowi UTK przez
infrastruktury zgodnie z krajowym planem wdrażania, o
go
zarządców i użytkowników bocznic kolejowych
którym mowa w art. 6 ust. 1, nie później jednak niż w
rejestru
danych podlegających publikacji w krajowym
terminie pięciu lat od wejścia w życie niniejszej decyzji.
infrastr
rejestrze infrastruktury (RINF);
uktury
5. Dane dotyczące prywatnych bocznic oddanych do
kolejow 2) sposób prowadzenia krajowego rejestru infrastruktury
eksploatacji przed wejściem w życie dyrektywy
ej
(RINF), w tym:
2008/57/WE gromadzi się i umieszcza w krajowym
a) sposób wprowadzania danych rejestrowych, wprowadzania
rejestrze infrastruktury zgodnie z krajowym planem
zmian danych rejestrowych oraz ich wykreślania z
wdrażania, o którym mowa w art. 6 ust. 1, nie później
krajowego rejestru infrastruktury (RINF),
jednak niż w terminie siedmiu lat od wejścia w życie
niniejszej decyzji.
b) częstotliwość aktualizacji danych rejestrowych w krajowym
rejestrze infrastruktury (RINF);
6. Dane dotyczące infrastruktur dopuszczonych do
3) wzór krajowego rejestru infrastruktury (RINF), szczegółowy
eksploatacji po wejściu w życie niniejszej decyzji
21
umieszcza się w krajowym rejestrze infrastruktury
zakres danych rejestrowych w nim ujętych oraz jego
niezwłocznie po dopuszczeniu danych infrastruktur do
opis funkcjonalny i techniczny, w tym opis formatu
eksploatacji oraz niezwłocznie po utworzeniu rejestru, o
danych rejestrowych oraz wymagania w zakresie
którym mowa w art. 2 ust. 1.
jego funkcjonowania.
5. Wydając rozporządzenie, o którym mowa w ust. 4,
Załącznik
Odpowiedzialność
uwzględnia się:
pkt. 1.3
Państwa członkowskie decydują o tym, które podmioty
są odpowiedzialne za utworzenie i utrzymywanie
1) przepisy Unii Europejskiej dotyczące krajowych rejestrów
rejestru infrastruktury.
infrastruktury;
2) potrzebę zagwarantowania spójności pod względem
Załącznik
CECHY REJESTRU INFRASTRUKTURY
zawartości danych i ich formatu z re-jestrami
pkt 3
3.1. Struktura sieci kolejowej w odniesieniu do rejestru
prowadzonymi przez zarządców w innych państwach
1) Na potrzeby rejestru infrastruktury każde państwo
członkowskich Unii Europejskiej;
członkowskie dokonuje podziału swojej sieci kolejowej
na odcinki linii oraz punkty operacyjne. Ten poziom
3) parametry techniczno-eksploatacyjne infrastruktury
rejestru określa się jako poziom makro.
kolejowej i bocznic kolejowych ujęte w krajowym rejestrze
infrastruktury (RINF).”;
2) Pozycje podlegające publikacji w odniesieniu do
"odcinka linii", związane z podsystemami
"Infrastruktura", "Energia" i "Sterowanie", przypisuje
Oraz projektRozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa
się do elementu infrastruktury "tor", który określa się
i Gospodarki morskiej z dnia .............. 2013 r. w
jako poziom mikro.
sprawie krajowego rejestru infrastruktury kolejowej:
§ 1. Rozporządzenie określa:
3) Pozycje podlegające publikacji w odniesieniu do
"punktu operacyjnego", związane z podsystemem
1) warunki, formę i tryb przekazywania Prezesowi Urzędu
"Infrastruktura", przypisuje się do elementów
Transportu Kolejowego, zwanego dalej „Prezesem
infrastruktury "tor" i "bocznica", które określa się jako
UTK” przez zarządców infrastruktury i
poziom mikro.
użytkowników bocznic kolejowych danych
podlegających publikacji w krajowym rejestrze
3.2. Pozycje przeznaczone do rejestru infrastruktury
infrastruktury kolejowej, zwanym dalej „rejestrem
1) Pozycje i format pozycji publikuje się zgodnie z
RINF”;
tabelą 1.
2) sposób prowadzenia rejestru RINF, w tym:
2) Pozycje określone w tabeli 1 jako "obowiązkowe"
a) sposób wprowadzania danych rejestrowych, wprowadzania
publikuje się we wszystkich przypadkach. Pozycje
zmian danych rejestrowych oraz ich wykreślania z
określone w tabeli 1 jako "inne" są zależne od kontekstu
rejestru RINF,
i publikuje się je stosownie do wymagań państw
b) częstotliwość aktualizacji danych rejestrowych w rejestrze
członkowskich.
RINF;
3) Zastosowanie pozycji w odniesieniu do typu sieci
3) wzór rejestru RINF, szczegółowy zakres danych
w tabeli 1 jest wyszczególnione przy użyciu
rejestrowych w nim ujętych oraz jego opis
następujących skrótów:
funkcjonalny i techniczny, w tym opis formatu
– "TSI" - linie zweryfikowane w stosunku do TSI,
danych rejestrowych oraz wymagania w zakresie
– "istniejąca" - linie dopuszczone do eksploatacji
jego funkcjonowania.
22
2, urządzeń mających wpływ na bezpieczeństwo
ruchu kolejowego, budowli stanowiących elementy
nawierzchni kolejowej, pojazdów kolejowych z
napędem, wagonów i kolejowych pojazdów
specjalnych;
3) konieczność przeprowadzenia wszystkich niezbędnych badań
umożliwiających stwierdzenie spełniania wymagań
określonych we właściwych specyfikacjach
technicznych i dokumentach nor-malizacyjnych;
4) wymagania i procedury w zakresie dopuszczania do
eksploatacji elementów systemu kolei zawarte w
przepisach Unii Europejskiej dotyczących
interoperacyjności systemu kolei;
5) moduły procedury oceny zgodności opisane w przepisach
Unii Europejskiej ustanawiających wspólne ramy
wprowadzania produktów do obrotu;
6) konieczność ujednolicenia wydawanych dokumentów.
Art. 22g. 1. Prowadzenie działalności polegającej na
wykonywaniu badań technicznych koniecznych do
uzyskania świadectw dopuszczenia do eksploatacji
typu, a także stwierdzenia zgodności z typem oraz
wydawaniu certyfikatów zgodności typu i
certyfikatów zgodności z typem, wymaga uzyskania
zgody Prezesa UTK.
2. Zgoda na prowadzenie działalności, o której mowa w ust. 1,
może być udzielona jednostce organizacyjnej, która
spełnia następujące wymagania:
1) dysponuje personelem posiadającym wiedzę techniczną w
zakresie odpowiednio typów budowli, urządzeń albo
pojazdów kolejowych podlegających badaniom
technicznym i certyfikacji;
2) jest niezależna i bezstronna w stosunku do podmiotów
bezpośrednio lub pośrednio związanych z procesem
produkcji odpowiednio typów budowli, urządzeń
albo pojazdów kolejowych podlegających badaniom
technicznym i certyfikacji;
3) dysponuje sprzętem niezbędnym do przeprowadzenia badań
technicznych i certyfikacji;
18
4) uzyskała certyfikat akredytacji na podstawie ustawy z dnia
30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności (Dz.
U. z 2010 r. Nr 138, poz. 935, z 2011 r. Nr 102, poz.
586 i Nr 227, poz. 1367 oraz z 2012 r. poz. 1529) w
zakresie odpowiadającym prowadzonej działalności.
3. Prezes UTK, w drodze decyzji, udziela zgody na
wykonywanie przez jednostkę organizacyjną
działalności, o której mowa w ust. 1, jeżeli jednostka
ta spełnia wymagania określone w ust. 2. Decyzja
wskazuje rodzaje urządzeń, budowli lub pojazdów
kolejowych, które jednostka organizacyjna może
badać i certyfikować.
4. Prezes UTK, w drodze decyzji, odmawia udzielenia zgody na
wykonywanie przez jednostkę organizacyjną
działalności, o której mowa w ust. 1, jeżeli jednostka
ta nie spełnia wymagań określo-nych w ust. 2.
5. W przypadku stwierdzenia naruszeń wymagań określonych w
ust. 2, Prezes UTK, w drodze decyzji, zawiesza
uprawnienie do wykonywania przez jednostkę
organizacyjną działalności, o której mowa w ust. 1,
wyznaczając termin usunięcia naruszeń stanowiących
podstawę zawieszenia.
6. Jednostka organizacyjna uprawniona do wykonywania
działalności, o której mowa w ust. 1, może wystąpić
do Prezesa UTK z wnioskiem o rozszerzenie zakresu
uprawnień określonych w decyzji, o której mowa w
ust. 3. Prezes UTK, w drodze decyzji, rozszerza
zakres uprawnień tej jednostki organizacyjnej po
stwierdzeniu spełniania wymagań, o których mowa w
ust. 2, w zakresie niezbędnym do przeprowadzania
badań i certyfikacji rodzajów urządzeń, budowli lub
pojazdów kolejowych objętych wnioskiem.
7. Prezes UTK, w drodze decyzji, ogranicza zakres uprawnień
przyznanych jednostce organizacyjnej w decyzji, o
której mowa w ust. 3 albo 6, w razie zaprzestania
spełniania wymagań określonych w ust. 2, w zakresie
niezbędnym do badania i certyfikacji określonych
rodzajów urządzeń, budowli lub pojazdów
kolejowych.
8. Prezes UTK, w drodze decyzji, cofa uprawnienie do
wykonywania przez jednostkę organizacyjną
19
działalności, o której mowa w ust. 1, w przypadku:
1) bezskutecznego upływu terminu na usunięcie naruszeń
stanowiących podstawę zawieszenia uprawnień tej
jednostki;
2) stwierdzenia wydawania certyfikatów zgodności typu lub
certyfikatów zgodności z typem bez uprzedniego
przeprowadzenia wszystkich badań technicznych
wskazanych w przepisach wydanych na podstawie
art. 22f ust. 13 pkt 3;
3) ukończenia wobec jednostki organizacyjnej postępowania
likwidacyjnego albo upadłościowego obejmującego
likwidację majątku upadłego;
4) złożenia przez jednostkę organizacyjną pisemnej informacji o
zaprzestaniu wykonywania tej działalności.
9. Prezes UTK zamieszcza w Biuletynie Informacji Publicznej
na stronie podmiotowej Urzędu Transportu Kolejowego wykaz
jednostek organizacyjnych uprawnionych do wykonywania
badań technicznych koniecznych do uzyskania świadectw
dopuszczenia do eksploatacji typu, stwierdzania zgodności z
typem oraz wydawania certyfikatów zgodności typu i
certyfikatów zgodności z typem wraz ze wskazaniem zakresu
ich uprawnień.”;
Decyzja Komisji nr 2011/633/UE
Art. 5 ust.
Dane dotyczące prywatnych bocznic oddanych do
T
Art. 1
1) art. 2 otrzymuje brzmienie:
5
eksploatacji przed wejściem w życie dyrektywy
pkt 1
2008/57/WE gromadzi się i umieszcza w krajowym
„Art. 2. Przepisy ustawy stosuje się także do:
rejestrze infrastruktury zgodnie z krajowym planem
(…)
wdrażania, o którym mowa w art. 6 ust. 1, nie później
jednak niż w terminie siedmiu lat od wejścia w życie
2) bocznic kolejowych, z wyjątkiem rozdziałów 2b, 4a, 5a-8 i
niniejszej decyzji.
10, art. 23 ust. 3-5 oraz art. 23a-23j;
(…)
2) w art. 4:
a) po pkt 6e dodaje się pkt 6f w brzmieniu:
„6f) krajowy rejestr infrastruktury (RINF) – rejestr
infrastruktury kolejowej, a także bocznic kolejowych
eksploatowanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;”,
Art. 5 ust.
Państwa członkowskie dopilnowują, aby niezbędne
T
Art. 1
1
dane były gromadzone i umieszczane w ich krajowych
pkt 3 lit 3) w art. 13:
rejestrach infrastruktury zgodnie z ust. 2-5. Państwa
b
b) w ust. 2:
20
członkowskie dopilnowują, aby dane te były
po pkt 7 dodaje się pkt 7a w brzmieniu:
wiarygodne i aktualizowane.
„7a) prowadzenie i aktualizacja krajowego rejestru
infrastruktury (RINF);”,
Załącznik
Odpowiedzialność
pkt. 1.3
Państwa członkowskie decydują o tym, które podmioty
są odpowiedzialne za utworzenie i utrzymywanie
rejestru infrastruktury.
Art. 5
1. Państwa członkowskie dopilnowują, aby niezbędne
T
Art. 1
22) art. 25g otrzymuje brzmienie:
dane były gromadzone i umieszczane w ich krajowych
pkt 14
rejestrach infrastruktury zgodnie z ust. 2-5. Państwa
oraz
„Art. 25g. 1. Prezes UTK prowadzi krajowy rejestr
członkowskie dopilnowują, aby dane te były
projekt
infrastruktury (RINF) w postaci elektronicznej,
wiarygodne i aktualizowane.
Rozpor
zgodnie z przepisami wydanymi przez Komisję
ządzeni
Europejską dotyczącymi wspólnej specyfikacji
2. Dane dotyczące infrastruktur w zakresie korytarzy
a
rejestru infrastruktury kolejowej.
towarowych, określonych w załączniku do
Ministr 2. W krajowym rejestrze infrastruktury (RINF) gromadzi się
rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
a
dane umożliwiające identyfikację bocznic
nr 913/2010, gromadzi się i umieszcza w krajowym
Transp
kolejowych oraz określonych części infrastruktury
rejestrze infrastruktury nie później niż w terminie trzech
ortu,
kolejowej wraz ze wskazaniem charakterystyki i
lat od wejścia w życie niniejszej decyzji.
Budow
parametrów technicznych podsystemów
nictwa i
strukturalnych, z których te części się składają.
3. Dane dotyczące infrastruktur dopuszczonych do
Gospod
eksploatacji po wejściu w życie dyrektywy 2008/57/WE
arki
3. Zarządcy i użytkownicy bocznic kolejowych są obowiązani
i przed wejściem w życie niniejszej decyzji, niebędące
morskie
do przekazywania Prezesowi UTK danych
danymi określonymi w ust. 2, gromadzi się i umieszcza
j
dotyczących zarządzanej przez nich infrastruktury
w krajowym rejestrze infrastruktury nie później niż w
z dnia
kolejowej oraz bocznic kolejowych, które podlegają
terminie trzech lat od wejścia w życie niniejszej decyzji.
..............
publikacji w krajowym rejestrze infrastruktury
2013 r.
(RINF).
4. Dane dotyczące infrastruktur dopuszczonych do
eksploatacji przed wejściem w życie dyrektywy
4. Minister właściwy do spraw transportu określi, w drodze
w
2008/57/WE, niebędące danymi określonymi w ust. 2,
rozporządzenia:
sprawie
gromadzi się i umieszcza w krajowym rejestrze
krajowe 1) warunki, formę i tryb przekazywania Prezesowi UTK przez
infrastruktury zgodnie z krajowym planem wdrażania, o
go
zarządców i użytkowników bocznic kolejowych
którym mowa w art. 6 ust. 1, nie później jednak niż w
rejestru
danych podlegających publikacji w krajowym
terminie pięciu lat od wejścia w życie niniejszej decyzji.
infrastr
rejestrze infrastruktury (RINF);
uktury
5. Dane dotyczące prywatnych bocznic oddanych do
kolejow 2) sposób prowadzenia krajowego rejestru infrastruktury
eksploatacji przed wejściem w życie dyrektywy
ej
(RINF), w tym:
2008/57/WE gromadzi się i umieszcza w krajowym
a) sposób wprowadzania danych rejestrowych, wprowadzania
rejestrze infrastruktury zgodnie z krajowym planem
zmian danych rejestrowych oraz ich wykreślania z
wdrażania, o którym mowa w art. 6 ust. 1, nie później
krajowego rejestru infrastruktury (RINF),
jednak niż w terminie siedmiu lat od wejścia w życie
niniejszej decyzji.
b) częstotliwość aktualizacji danych rejestrowych w krajowym
rejestrze infrastruktury (RINF);
6. Dane dotyczące infrastruktur dopuszczonych do
3) wzór krajowego rejestru infrastruktury (RINF), szczegółowy
eksploatacji po wejściu w życie niniejszej decyzji
21
umieszcza się w krajowym rejestrze infrastruktury
zakres danych rejestrowych w nim ujętych oraz jego
niezwłocznie po dopuszczeniu danych infrastruktur do
opis funkcjonalny i techniczny, w tym opis formatu
eksploatacji oraz niezwłocznie po utworzeniu rejestru, o
danych rejestrowych oraz wymagania w zakresie
którym mowa w art. 2 ust. 1.
jego funkcjonowania.
5. Wydając rozporządzenie, o którym mowa w ust. 4,
Załącznik
Odpowiedzialność
uwzględnia się:
pkt. 1.3
Państwa członkowskie decydują o tym, które podmioty
są odpowiedzialne za utworzenie i utrzymywanie
1) przepisy Unii Europejskiej dotyczące krajowych rejestrów
rejestru infrastruktury.
infrastruktury;
2) potrzebę zagwarantowania spójności pod względem
Załącznik
CECHY REJESTRU INFRASTRUKTURY
zawartości danych i ich formatu z re-jestrami
pkt 3
3.1. Struktura sieci kolejowej w odniesieniu do rejestru
prowadzonymi przez zarządców w innych państwach
1) Na potrzeby rejestru infrastruktury każde państwo
członkowskich Unii Europejskiej;
członkowskie dokonuje podziału swojej sieci kolejowej
na odcinki linii oraz punkty operacyjne. Ten poziom
3) parametry techniczno-eksploatacyjne infrastruktury
rejestru określa się jako poziom makro.
kolejowej i bocznic kolejowych ujęte w krajowym rejestrze
infrastruktury (RINF).”;
2) Pozycje podlegające publikacji w odniesieniu do
"odcinka linii", związane z podsystemami
"Infrastruktura", "Energia" i "Sterowanie", przypisuje
Oraz projektRozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa
się do elementu infrastruktury "tor", który określa się
i Gospodarki morskiej z dnia .............. 2013 r. w
jako poziom mikro.
sprawie krajowego rejestru infrastruktury kolejowej:
§ 1. Rozporządzenie określa:
3) Pozycje podlegające publikacji w odniesieniu do
"punktu operacyjnego", związane z podsystemem
1) warunki, formę i tryb przekazywania Prezesowi Urzędu
"Infrastruktura", przypisuje się do elementów
Transportu Kolejowego, zwanego dalej „Prezesem
infrastruktury "tor" i "bocznica", które określa się jako
UTK” przez zarządców infrastruktury i
poziom mikro.
użytkowników bocznic kolejowych danych
podlegających publikacji w krajowym rejestrze
3.2. Pozycje przeznaczone do rejestru infrastruktury
infrastruktury kolejowej, zwanym dalej „rejestrem
1) Pozycje i format pozycji publikuje się zgodnie z
RINF”;
tabelą 1.
2) sposób prowadzenia rejestru RINF, w tym:
2) Pozycje określone w tabeli 1 jako "obowiązkowe"
a) sposób wprowadzania danych rejestrowych, wprowadzania
publikuje się we wszystkich przypadkach. Pozycje
zmian danych rejestrowych oraz ich wykreślania z
określone w tabeli 1 jako "inne" są zależne od kontekstu
rejestru RINF,
i publikuje się je stosownie do wymagań państw
b) częstotliwość aktualizacji danych rejestrowych w rejestrze
członkowskich.
RINF;
3) Zastosowanie pozycji w odniesieniu do typu sieci
3) wzór rejestru RINF, szczegółowy zakres danych
w tabeli 1 jest wyszczególnione przy użyciu
rejestrowych w nim ujętych oraz jego opis
następujących skrótów:
funkcjonalny i techniczny, w tym opis formatu
– "TSI" - linie zweryfikowane w stosunku do TSI,
danych rejestrowych oraz wymagania w zakresie
– "istniejąca" - linie dopuszczone do eksploatacji
jego funkcjonowania.
22
Dokumenty związane z tym projektem:
-
1407
› Pobierz plik