eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o rachunkowości

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o rachunkowości

Projekt dotyczy transpozycji do polskich przepisów postanowień dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie rocznych sprawozdań finansowych niektórych rodzajów spółek, w sprawie skonsolidowanych sprawozdań finansowych, w sprawie rocznych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych banków i innych instytucji finansowych oraz zakładów ubezpieczeń.

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 70
  • Data wpłynięcia: 2007-11-07
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o zmianie ustawy o rachunkowości
  • data uchwalenia: 2008-03-18
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 63, poz. 393

70



1) podanie o dokonanie zmiany danych w wykazie osób, które uzyskały certyfikat księgowy,
zawierające następujące dane: numer PESEL (a w przypadku osób nieposiadających
obywatelstwa polskiego - numer i rodzaj dokumentu potwierdzającego tożsamość), imiona i
nazwisko, numer certyfikatu księgowego;
2) dokument urzędowy, potwierdzający zaistnienie przesłanki powodującej konieczność
dokonania zmiany.
2. Kopia dokumentu, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 musi być uwierzytelniona przez
notariusza.
§ 12. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2008r.

MINISTER FINANSÓW

4


Załączniki do
rozporządzenia
Ministra Finansów z
dnia ......(poz. .....)
ZAŁ CZNIK Nr 1
WZÓR CERTYFIKATU KSIĘGOWEGO STWIERDZAJ CEGO KWALIFIKACJE
NIEZBĘDNE DO USŁUGOWEGO PROWADZENIA KSI G RACHUNKOWYCH

R Z E C Z P O S P O L I T A P O L S K A
.....................................

CERTYFIKAT KSIĘGOWY
Nr .../...
Na podstawie art. 76b ust. 1 ustawy z dnia .....o rachunkowości (Dz. U. Nr ... poz. ....)
zaświadcza się , że

Pan(i) .........................

ur. ............................................... w ......................................................

jest uprawniony(a) do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych.
................................1
Pieczęć okrągła
Warszawa, data

1 oznaczenie ministra właściwego do spraw finansów publicznych

5


ZAŁ CZNIK Nr 2

WZÓR CERTYFIKATU KSIĘGOWEGO STWIERDZAJ CEGO KWALIFIKACJE
NIEZBĘDNE DO USŁUGOWEGO PROWADZENIA KSI G RACHUNKOWYCH,
UZNANE ZGODNIE Z PRZEPISAMI O ZASADACH UZNAWANIA NABYTYCH W
PA STWACH CZŁONKOWSKICH UNII EUROPEJSKIEJ KWALIFIKACJI DO
WYKONYWANIA ZAWODÓW REGULOWANYCH


R Z E C Z P O S P O L I T A P O L S K A
.....................................

CERTYFIKAT KSIĘGOWY
Nr .../...
Na podstawie art. 76b ust. 3 ustawy z dnia ..... o rachunkowości (Dz. U. Nr ... poz. ....)
zaświadcza się , że

Pan(i) .........................

ur. ............................................... w ......................................................

jest uprawniony(a) do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych.
................................1
Pieczęć okrągła

Warszawa, data


1 oznaczenie ministra właściwego do spraw finansów publicznych

6


ZAŁ CZNIK Nr 3
SZCZEGÓŁOWE ZADANIA KOMISJI, PRZEWODNICZ CEGO KOMISJI,
SEKRETARZY KOMISJI ORAZ REGULAMIN DZIAŁANIA KOMISJI.


§ 1. Do zadań Komisji należy w szczególności:
1) przygotowanie pytań testowych oraz zadań sytuacyjnych z zakresu tematycznego,
określonego w załączniku nr 5 do rozporządzenia;
2) opracowanie wzorca prawidłowych odpowiedzi;
3) wybór i przekazanie do opublikowania na stronie internetowej Ministerstwa Finansów
przykładowych pytań testowych i zadań sytuacyjnych, które były przedmiotem.

§ 2.
1. Do zadań przewodniczącego Komisji należy w szczególności:
1) organizowanie, kierowanie i koordynowanie prac Komisji;
2) sprawowanie nadzoru nad poszczególnymi składami egzaminacyjnymi;
3) wyznaczanie składów egzaminacyjnych do przeprowadzenia egzaminu i wskazywanie
przewodniczących tych składów;
4) reprezentowanie Komisji, w tym składanie wniosków w sprawach związanych z
funkcjonowaniem Komisji;
5) wyznaczanie zadań członkom i sekretarzom Komisji;
6) zwoływanie i prowadzenie posiedzeń Komisji;
7) ogłaszanie, w formie komunikatu, w Dzienniku Urzędowym Ministra Finansów oraz na
stronie internetowej Ministerstwa Finansów, przynajmniej z dwumiesięcznym
wyprzedzeniem, terminów egzaminów;
8) rozpatrywanie odwołań od odpowiedzi składów egzaminacyjnych w przedmiocie
odwołań od wyników egzaminu i udzielanie odpowiedzi w tym zakresie.
9) podpisywanie zaświadczeń potwierdzających zdanie egzaminu z wynikiem pozytywnym;
2. W razie nieobecności przewodniczącego Komisji jego zadania może wykonywać
wyznaczony przez przewodniczącego członek Komisji.
3. Przewodniczący Komisji nie może zostać wyznaczony do składu egzaminacyjnego. Ust. 2
stosuje się odpowiednio.

§ 3.
Do zadań sekretarzy Komisji należy w szczególności:
1) aktualizacja listy osób dopuszczonych do egzaminu, na podstawie dokumentów osób
zakwalifikowanych do egzaminu oraz wnoszonych opłat egzaminacyjnych,
2) publikacja na stronie internetowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw
finansów publicznych listy osób dopuszczonych do egzaminu,
3) przygotowywanie projektów dokumentów oraz pism Komisji i składów
egzaminacyjnych, w tym uchwał, protokołów, odpowiedzi w przedmiocie odwołań od
wyników egzaminu i zaświadczeń potwierdzających zdanie egzaminu z wynikiem
pozytywnym;
4) udostępnianie do wglądu prac egzaminacyjnych.

§ 4.
1. Komisja podejmuje decyzje w formie uchwał, na posiedzeniach, w obecności co
najmniej połowy członków Komisji, w tym przewodniczącego Komisji.

7


2. Komisja podejmuje uchwały zwykłą większością głosów. W przypadku równej liczby
głosów decyduje głos przewodniczącego Komisji.
3. Uchwały Komisji podpisują wszyscy członkowie obecni na posiedzeniu.
4. Członek Komisji ma prawo zgłosić zdanie odrębne, które podlega zaprotokołowaniu.
5. Podjęcia uchwały Komisji wymaga w szczególności:
1) zatwierdzenie pytań testowych oraz zadań sytuacyjnych, o których mowa w § 1 pkt 1,
2) zatwierdzenie wzorca prawidłowych odpowiedzi, o którym mowa w § 1 pkt 2,
3) wybór przykładowych pytań testowych i zadań sytuacyjnych, o których mowa w § 1
pkt 3.
6. Z posiedzeń Komisji, wyznaczony przez przewodniczącego sekretarz sporządza protokół,
który podpisują wszyscy członkowie Komisji obecni na posiedzeniu.


§ 5.
1. Do zadań składów egzaminacyjnych należy w szczególności:
1) opracowanie zestawu egzaminacyjnego, w oparciu o pytania testowe i zadania sytuacyjne
przygotowane przez Komisję, z podziałem na przynajmniej dwa warianty;
2) przeprowadzenie egzaminu, w tym kontrola samodzielności wykonywanej pracy przez
uczestników egzaminu;
3) sprawdzanie i ocena testów egzaminacyjnych oraz zadań sytuacyjnych;
4) rozpatrywanie odwołań od wyników egzaminu, składanych przez uczestników egzaminu i
udzielanie odpowiedzi w tym zakresie.
2. Członkowie składów egzaminacyjnych zatwierdzają ocenę testów egzaminacyjnych i
zadań sytuacyjnych, poprzez podpisanie poszczególnych kart odpowiedzi, zadań
sytuacyjnych oraz list wyników.
3. Przewodniczący składu egzaminacyjnego zwołuje posiedzenia składu oraz kieruje jego
pracami. Przewodniczący składu egzaminacyjnego podpisuje odpowiedzi, o których mowa w
ust. 1 pkt 4.
4. Przepisy § 4 ust. 1 – 4 i 6 stosuje się odpowiednio do składów egzaminacyjnych.
5. Podjęcia uchwały składu egzaminacyjnego wymaga w szczególności zatwierdzenie:
1) zestawu egzaminacyjnego, o którym mowa w ust. 1 pkt 1;
2) wyników egzaminu;
3) wyników rozpatrzenia odwołań, o których mowa w ust. 1 pkt 4.

§ 7.
Skład egzaminacyjny przeprowadza egzamin dla nie więcej niż 90 osób.

§ 8. Odpowiedzi w przedmiocie odwołań od wyników egzaminu składów egzaminacyjnych
oraz przewodniczącego Komisji nie są decyzjami administracyjnymi w rozumieniu Kodeksu
postępowania administracyjnego.

8
strony : 1 ... 20 ... 24 . [ 25 ] . 26 ... 40 ... 52

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: