eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o funduszach inwestycyjnych

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o funduszach inwestycyjnych

Projekt dotyczy: usprawnienia regulacji prawnych dot. funduszy inwestycyjnych: przeniesienia części informacji o charakterze ofertowym, dotychczas wykazywanych w statutach funduszy inwestycyjnych do prospektów informacyjnych, emisyjnych lub warunków emisji, skrócenia do miesiąca czasu przeznaczonego na wydawanie zezwoleń na: utworzenie funduszu inwestycyjnego, wykonywanie działalności przez towarzystwo funduszy inwestycyjnych oraz zarządzanie portfelami instrumentów finansowych, wyłączenia wpłat do funduszy inwestycyjnych z postępowania egzekucyjnego oraz z masy upadłości towarzystwa wprowadzenia możliwości różnicowania jednostek uczestnictwa subfunduszy pod względem udziału w opłatach obciążających aktywa subfunduszy, możliwości przekształcania otwartych funduszy inwestycyjnych w subfundusze otwartych funduszy inwestycyjnych z wydzielonymi subfunduszami.

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 61
  • Data wpłynięcia: 2007-11-08
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o zmianie ustawy o funduszach inwestycyjnych, ustawy - Prawo bankowe oraz ustawy o nadzorze nad rynkiem finansowym
  • data uchwalenia: 2008-09-04
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 231, poz. 1546

61

2. Do momentu utworzenia drugiego subfun-
duszu aktywa i zobowiązania subfunduszu
stanowią aktywa i zobowiązania funduszu.
3. Niestandaryzowany fundusz sekurytyzacyj-
ny jest obowiązany lokować nie mniej niż
75% wartości aktywów funduszu,
a w przypadku niestandaryzowanego fun-
duszu sekurytyzacyjnego z

wydzielonymi
subfunduszami nie mniej niż 75% wartości
aktywów każdego subfunduszu, w:
1) określone wierzytelności;
2) papiery
wartościowe inkorporujące wie-
rzytelności pieniężne;
3) prawa do świadczeń z tytułu określo-
nych wierzytelności.
4. Lokaty, o których mowa w ust. 3 pkt 2, nie
mogą stanowić więcej niż 25% wartości ak-
tywów netto funduszu, a w przypadku nie-
standaryzowanego funduszu sekurytyza-
cyjnego z wydzielonymi subfunduszami nie
więcej niż 25% wartości aktywów netto
każdego subfunduszu.
5. Uczestnikami niestandaryzowanego fundu-
szu sekurytyzacyjnego mogą być wyłącz-
nie:
1) osoby
prawne;
2) jednostki organizacyjne nieposiadające
osobowości prawnej.

6. Statut funduszu może przewidywać, że
uczestnikami niestandaryzowanego fundu-
szu sekurytyzacyjnego mogą być osoby fi-
45
zyczne. W takim przypadku cena emisyjna
jednego certyfikatu nie może być niższa niż
równowartość w złotych 40 000 euro.”;
63) w art. 188 w ust. 1 zdanie wstępne otrzymuje brzmienie:
„Z zastrzeżeniem art. 185 ust. 4 i 5, art. 187 ust. 3 oraz
przepisów postępowania egzekucyjnego, fundusz sekury-
tyzacyjny może lokować aktywa wyłącznie w:”;
64) w art. 191 uchyla się pkt 3;
65) art. 192 otrzymuje brzmienie:
„Art. 192. 1. Zarządzanie sekurytyzowanymi wierzytelno-
ściami funduszu sekurytyzacyjnego przez
podmiot inny niż towarzystwo wymaga uzy-
skania przez ten podmiot zezwolenia Komi-
sji.
2. Zezwolenie na zarządzanie sekurytyzowa-
nymi wierzytelnościami oznacza także ze-
zwolenie na zarządzanie pulą wierzytelności.
3. Zezwolenie jest udzielane na wniosek pod-
miotu, o którym mowa w ust. 1.
4. Do wniosku, o którym mowa w ust. 3, załą-
cza się:
1) statut lub umowę spółki albo inny doku-
ment określający formę prawną wnio-
skodawcy oraz odpis z właściwego reje-
stru;
2) procedury zarządzania sekurytyzowa-
nymi wierzytelnościami, w tym w szcze-
gólności zasady windykacji tych wierzy-
telności;
46
3) schemat i opis powiązań kapitałowych
wnioskodawcy;
4) ostatnie sprawozdanie finansowe wraz
z opinią podmiotu uprawnionego do ba-
dania sprawozdań finansowych oraz ra-
portem z badania, a w przypadku braku
takiego sprawozdania – inne dokumenty
i informacje przedstawiające rzetelnie

aktualną sytuację finansową wniosko-
dawcy;
5) opis posiadanych przez wnioskodawcę
warunków technicznych i organizacyj-
nych do wykonywania zarządzania seku-
rytyzowanymi wierzytelnościami;
6) wskazanie osób odpowiedzialnych za za-
rządzanie sekurytyzowanymi wierzytel-
nościami;
7) procedury zapobiegające ujawnieniu lub
wykorzystaniu informacji stanowiących
tajemnicę zawodową;
8) zasady przechowywania i archiwizowa-
nia dokumentów związanych z zarzą-
dzaniem sekurytyzowanymi wierzytelno-
ściami;
9) dane osobowe członków zarządu i rady
nadzorczej wraz z opisem ich kwalifikacji
i doświadczeń zawodowych oraz infor-
macją z Krajowego Rejestru Karnego;
10) zaświadczenie o niezaleganiu w podat-
kach albo stwierdzające stan zaległości
47
wydane na podstawie ustawy, o której
mowa w art. 32 ust. 4 pkt 14.

5. Bank krajowy załącza do wniosku odpis
z właściwego rejestru oraz dokumenty, o któ-
rych mowa w ust. 4 pkt 2, 5 i 6.
6. Komisja odmawia zezwolenia, w przypadku
gdy:
1) dokumenty załączone do wniosku nie
spełniają wymogów, o których mowa
w ust. 4;
2) wniosek lub załączone do niego doku-
menty nie są zgodne z przepisami prawa
lub ze stanem faktycznym;
3) wnioskodawca nie daje rękojmi na wyko-
nywanie zarządzania sekurytyzowanymi
wierzytelnościami zgodnie z zasadami
uczciwego obrotu lub w sposób należy-
cie zabezpieczający interesy uczestni-
ków funduszu sekurytyzacyjnego.

7. Zezwolenie wygasa z chwilą ogłoszenia
upadłości lub otwarcia likwidacji podmiotu.
8. O ogłoszeniu upadłości lub otwarciu likwida-
cji podmiot lub jego likwidator niezwłocznie
informuje Komisję.
9. Podmiot jest obowiązany poinformować Ko-
misję o każdej zmianie danych, o których
mowa w ust. 4 pkt 9, oraz o zmianie
w dokumentach, o których mowa w ust. 4
pkt 1-3, 5 i 7, nie później niż w terminie
14 dni od powzięcia o nich wiadomości.
48
10. W przypadku połączenia lub podziału pod-
miotu innego niż bank krajowy zezwolenie,
o którym mowa w ust. 1, nie przechodzi na
spółkę przejmującą lub spółkę nowo zawią-
zaną powstałą w związku z połączeniem lub
podziałem tego podmiotu.”;
66) po art. 192 dodaje się art. 192a w brzmieniu:
„Art. 192a. Podmiot, o którym mowa w art. 192 ust. 1,
jest obowiązany prowadzić działalność w za-
kresie zarządzania sekurytyzowanymi wie-
rzytelnościami z zachowaniem zasad uczci-
wego obrotu oraz w sposób należycie
zabezpieczający interesy uczestników fun-
duszu sekurytyzacyjnego.”;
67) art. 193 otrzymuje brzmienie:
„Art. 193. Fundusz sekurytyzacyjny oraz podmiot, z któ-
rym towarzystwo zawarło umowę o zarządza-
nie sekurytyzowanymi wierzytelnościami, mo-
gą zbierać i przetwarzać dane osobowe
dłużników sekurytyzowanych wierzytelności
jedynie dla celów związanych z zarządzaniem
wierzytelnościami sekurytyzowanymi.”;
68) w art. 201:
a) ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Ogłoszenie o zamiarze połączenia:
1) wskazuje fundusz przejmujący i fundusz
przejmowany;
2) wskazuje termin, po upływie którego fundusz
przejmowany nie będzie zbywał i odkupywał
49
strony : 1 ... 9 . [ 10 ] . 11 ... 20 ... 30 ... 43

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: