eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Karnym

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Karnym

projekt dotyczy implementacji decyzji ramowych Rady w sprawie organizacji wymiany informacji pochodzących z rejestru karnego pomiędzy państwami członkowskimi oraz w spawie ustanowienia europejskiego systemu przekazywania informacji z rejestrów karnych; umożliwienia składania wniosków i zapytań o udzielanie informacji z rejestru drogą elektroniczną

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 4527
  • Data wpłynięcia: 2011-07-28
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Karnym
  • data uchwalenia: 2011-09-16
  • adres publikacyjny:

4527

Tabelaryczne zestawienie przepisów prawa Unii Europejskiej, których wdrożenie jest celem projektu ustawy
dostosowawczej i projektowanych przepisów prawa polskiego


TYTUŁ
Projekt ustawy o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Karnym w zakresie implementacji przepisów decyzji
PROJEKTU
Rady 2009/316/WSiSW z dnia 6 kwietnia 2009 r. w sprawie ustanowienia europejskiego systemu
przekazywania informacji z rejestrów karnych (ECRIS), zgodnie z art. 11 decyzji ramowej 2009/315/WSiSW

TYTUŁ
Decyzja Rady 2009/316/WSiSW z dnia 6 kwietnia 2009 r. w sprawie ustanowienia europejskiego systemu
WDRAŻANYCH przekazywania informacji z rejestrów karnych (ECRIS), zgodnie z art. 11 decyzji ramowej 2009/315/WSiSW
AKTÓW
(Dz.U.UE.L.09.93.33)
PRAWNYCH



Nr
Przepis
Treść przepisu decyzji
Przepis
Koni
Projektowany przepis ustawy o KRK
decyzji
ustawy
z
eczn
ramowej
dnia 24 maja
ość
2000
r.
o wdro
Krajowym
żenia
Rejestrze
Karnym
(Dz.U.08.50.
292 j.t. ze
zm.)



1.
Art. 1
Niniejsza decyzja ustanawia europejski system


przekazywania informacji z rejestrów karnych

(ECRIS).

Niniejsza decyzja ustanawia również elementy

znormalizowanego formatu elektronicznej wymiany

informacji pochodzących z rejestrów karnych

pomiędzy
państwami
członkowskimi,
w

szczególności
w
odniesieniu
do
informacji
N
dotyczących przestępstwa będącego podstawą
wyroku skazującego, oraz informacji dotyczących
treści takiego wyroku, jak również innych ogólnych
i technicznych środków wdrażania związanych z
organizacją i usprawnieniem wymiany informacji.


2.
Art. 2
Do celów niniejszej decyzji stosuje się definicje



ustanowione w decyzji ramowej 2009/315/WSiSW.


N

3.
Art. 3 ust. 1
1. ECRIS jest zdecentralizowanym systemem


Art. 1a pkt 3)
informatycznym, opartym na bazach danych
T

rejestrów
karnych
w
każdym
państwie
3) systemie ECRIS – należy przez to rozumieć
członkowskim. ECRIS składa się z następujących
zdecentralizowany
system
teleinformatyczny
elementów:
oparty na bazach danych rejestrów karnych,
a)
oprogramowania
wzajemnego
połączenia
służący
do
wymiany
informacji
pomiędzy
stworzonego zgodnie ze wspólnym zestawem
organami centralnymi państw członkowskich Unii
protokołów,
umożliwiającego
wymianę
Europejskiej
poprzez
zabezpieczoną
sieć
informacji między bazami danych rejestrów
teleinformatyczną;
karnych państw członkowskich;
b)
wspólnej infrastruktury komunikacyjnej opartej

na szyfrowanej sieci.


4.
Art. 3

2. Celem
niniejszej
decyzji
nie
jest



stworzenie scentralizowanej bazy danych rejestrów
N
karnych. Wszelkie dane z rejestrów karnych
przechowywane są wyłącznie w bazach danych
obsługiwanych przez państwa członkowskie.

5.
Art. 3 ust. 3-8
3. Organy centralne państw członkowskich, o
których
mowa
w
art.
3
decyzji
ramowej

2009/315/WSiSW,
nie
mają
bezpośredniego


2
dostępu sieciowego do baz danych rejestrów

karnych innych państw członkowskich. W celu
N
zapewnienia poufności i integralności informacji z
rejestrów karnych przesyłanych do innych państw
członkowskich stosowane są najlepsze dostępne
techniki
ustalone
wspólnie
przez
państwa
członkowskie przy wsparciu Komisji.
4. Odpowiedzialność
za
obsługę
oprogramowania wzajemnego połączenia oraz baz
danych
przechowujących,
wysyłających
i
odbierających informacje pochodzące z rejestrów
karnych
spoczywa
na
danym
państwie
członkowskim.
5. Sieć
S-TESTA
stanowi
wspólną
infrastrukturę komunikacyjną. Wszelkie kolejne
wersje tej sieci lub wszelkie inne alternatywne
zabezpieczone sieci zapewniają dalsze spełnianie
przez
wspólną
infrastrukturę
komunikacyjną
warunków określonych w ust. 6.
6. Odpowiedzialność za obsługę wspólnej
infrastruktury komunikacyjnej spoczywa na Komisji;
infrastruktura ta spełnia wymogi w zakresie
bezpieczeństwa
oraz
w
pełni
odpowiada
potrzebom ECRIS.
7. W
celu
zapewnienia
skutecznego
funkcjonowania ECRIS Komisja zapewnia ogólne
wsparcie i pomoc techniczną, w tym gromadzenie i
sporządzanie statystyk, o których mowa w art. 6
ust. 2 lit. b) ppkt (i), oraz oprogramowanie
wzorcowe.
8. Niezależnie od możliwości korzystania z
programów finansowych Unii Europejskiej zgodnie
z mającymi zastosowanie przepisami, każde
państwo członkowskie ponosi własne koszty
wynikające z wdrożenia swojej krajowej bazy

3
danych rejestrów karnych oraz oprogramowania
wzajemnego połączenia, o którym mowa w ust. 1,
z zarządzania nimi, ich użytkowania oraz
utrzymania.
Komisja ponosi koszty wynikające z wdrożenia
wspólnej infrastruktury komunikacyjnej ECRIS,
zarządzania nią, jej użytkowania i utrzymania oraz
dalszego rozwoju, jak również z wdrażania i z
dalszego rozwoju oprogramowania wzorcowego.


6.
Art. 4
1. Przy przekazywaniu informacji zgodnie z


Art. 12 a
art. 4 ust. 2 i 3 oraz art. 7 decyzji ramowej


2009/315/WSiSW
dotyczących
nazwy
lub

Art. 12a. 1. Przy przekazywaniu za
klasyfikacji prawnej przestępstwa oraz mających

pośrednictwem systemu ECRIS informacji
zastosowanie przepisów państwa członkowskie
T
dotyczących kwalifikacji prawnej czynu
stosują
kod
odpowiadający
każdemu
z
zabronionego przyjętej w orzeczeniu oraz
przestępstw, o których mowa w przekazywanej
orzeczonych kar i środków karnych, jak również
informacji, zgodnie z tabelą przestępstw w
środków zabezpieczających, wychowawczych,
załączniku A. W drodze wyjątku, w przypadku gdy
poprawczych i wychowawczo-leczniczych stosuje
dane
przestępstwo
nie
odpowiada
żadnej
się kod odpowiadający tym kwalifikacjom i karom
konkretnej podkategorii, w odniesieniu do tego
oraz środkom karnym, jak również środkom
konkretnego
przestępstwa
stosuje
się
kod
zabezpieczającym, wychowawczym,
"kategoria otwarta" odnoszący się do właściwej lub
poprawczym i wychowawczo-leczniczym.
najbardziej zbliżonej kategorii przestępstw lub - w
przypadku braku takiej kategorii - kod "pozostałe
2. Minister Sprawiedliwości określi, w drodze
przestępstwa".
rozporządzenia, wykaz kodów, o których mowa w
Państwa
członkowskie
mogą
także
ust. 1, oraz sposób ich zastosowania, mając na
przekazywać
dostępne
informacje
dotyczące
uwadze konieczność zapewnienia sprawnego
stadium popełnienia przestępstwa oraz stopnia
przekazywania danych.
udziału w przestępstwie oraz, w stosownych

przypadkach, informacje dotyczące recydywy lub
wystąpienia okoliczności wyłączających całkowicie
lub częściowo odpowiedzialność karną.
2. Przy przekazywaniu informacji zgodnie z

4
art. 4 ust. 2 i 3 oraz art. 7 decyzji ramowej
2008/315/WSiSW
dotyczących
treści
wyroku
skazującego, w szczególności orzeczonej kary, jak
również wszelkich kar dodatkowych, środków
bezpieczeństwa
i
późniejszych
orzeczeń
zmieniających sposób wykonania kary, państwa
członkowskie stosują odpowiedni kod do każdych
kar i środków, o których mowa w przekazywanej
informacji, zgodnie z tabelą kar i środków w
załączniku B. W drodze wyjątku, w przypadku gdy
kara lub środek nie odpowiadają żadnej konkretnej
podkategorii, do tej konkretnej kary lub środka
stosuje się kod "kategoria otwarta" odnoszący się
do właściwej lub najbardziej zbliżonej kategorii kar i
środków lub - w przypadku braku takiej kategorii -
kod "pozostałe kary i środki".
Państwa członkowskie dostarczają również, w
stosownych przypadkach, dostępne informacje
związane z naturą nałożonych kary lub środka lub
warunkami ich wykonania, zgodnie z parametrami
zawartymi w załączniku B. Parametr "orzeczenie
inne niż zapadłe w sprawie karnej" zostaje
wskazany jedynie w przypadkach, gdy informacje o
takim orzeczeniu są przekazywane dobrowolnie w
odpowiedzi na wniosek o udzielenie informacje o
wyrokach
skazujących
przez
państwo
członkowskie, którego obywatelem jest dana
osoba.


7.
Art. 5
1. Państwa
członkowskie
przesyłają
do



Sekretariatu Generalnego Rady podane niżej

informacje, w szczególności w celu sporządzenia

niewiążącego podręcznika dla użytkowników, o

którym mowa w art. 6 ust. 2 lit. a):


5
strony : 1 ... 10 . [ 11 ] . 12 ... 20 ... 30

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: