Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o dowodach osobistych i ustawy o ewidencji ludności
projekt dotyczy przesunięcia terminu wydawania nowych dowodów osobistych na 1 stycznia 2013 r. z uwagi na wydłużenie organizacyjnych i technicznych procedur wydawania nowych dokumentów m.in. certyfikacja poziomu bezpieczeństwa a także konieczności notyfikowania rozporządzeń wykonawczych do Komisji Europejskiej
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 4202
- Data wpłynięcia: 2011-05-19
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: o zmianie ustawy o dowodach osobistych i ustawy o ewidencji ludności
- data uchwalenia: 2011-06-09
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 133, poz. 768
4202
Koszty przygotowania wysyłki oraz koszty wysyłki zostaną pokryte z budżetu
państwa.
Nie przewiduje się wpływu projektowanego rozporządzenia na budżety samorządu
terytorialnego.
4.Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsi biorczość, w tym
na funkcjonowanie przedsi biorstw:
Nie przewiduje się wpływu projektowanego rozporządzenia na konkurencyjność
gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw.
5. Wpływ regulacji na rynek pracy:
Nie przewiduje się wpływu projektowanego rozporządzenia na rynek pracy.
6. Wpływ regulacji na sytuacj i rozwój regionalny:
Nie przewiduje się wpływu projektowanego rozporządzenia na sytuację i rozwój
regionalny.
7
Załączniki do rozporządzenia Ministra
Spraw
Wewnętrznych i Administracji z
dnia ………………2011 r. (Nr…, poz. …)
Załącznik nr 1
WNIOSEK
DO MINISTRA WŁAŚCIWEGO
DO SPRAW WEWNĘTRZNYCH
O AKTYWACJĘ CERTYFIKATU PODPISU OSOBISTEGO
Wnoszę o aktywację certyfikatu podpisu osobistego zgodnie z poniższymi punktami:
• Imię (imiona):
• Nazwisko:
• Numer PESEL:
• Adres, na który zostanie przesłane hasło aktywacyjne:
Miejscowość:
Ulica, nr domu, nr lokalu:
Kod pocztowy:
-
Poczta:
………………………dn.……………………….
……………………………………………………….
podpis
wnioskodawcy
Pouczenie:
Wniosek należy wypełnić drukowanymi literami, pozostawiając puste kratki pomiędzy poszczególnymi członami. Jeżeli nazwa nie
mieści się w jednym rzędzie kratek, należy kontynuować w kolejnych rzędach, w miarę możliwości nie dzieląc przy tym wyrazów i
innych członów nazwy.
Strona 1 z 1
Załącznik nr 2
WNIOSEK
DO MINISTRA WŁAŚCIWEGO DO SPRAW WEWNĘTRZNYCH
O UNIEWAŻNIENIE CERTYFIKATU PODPISU OSOBISTEGO
Wnoszę o unieważnienie certyfikatu podpisu osobistego zgodnie z poniższymi punktami:
• Imię (imiona):
• Nazwisko:
• Nazwisko rodowe:
• Data
urodzenia
(DD-MM-RRRR):
- -
• Miejsce urodzenia:
• Imiona rodziców:
• Nazwisko rodowe matki:
………………………dn.……………………….
……………………………………………………….
podpis
wnioskodawcy
Pouczenie:
Wniosek należy wypełnić drukowanymi literami, pozostawiając puste kratki pomiędzy poszczególnymi członami. Jeżeli nazwa nie
mieści się w jednym rzędzie kratek, należy kontynuować w kolejnych rzędach, w miarę możliwości nie dzieląc przy tym wyrazów i
innych członów nazwy.
Strona 1 z 1
Projekt
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1)
z dnia
w sprawie prowadzenia Rejestru Dowodów Osobistych
Na podstawie art. 59 ustawy z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U.
Nr 167, poz. 1131) zarządza się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa:
1) sposób prowadzenia Rejestru Dowodów Osobistych;
2) tryb przekazywania danych pomiędzy Rejestrem Dowodów Osobistych a innymi
rejestrami centralnymi.
§ 2. Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:
1) aplikacja – oprogramowanie umożliwiające realizację procesów związanych
z wydawaniem i unieważnianiem dowodów osobistych;
2) Minister – minister właściwy do spraw wewnętrznych;
3) PESEL – rejestr PESEL;
4) RDO – Rejestr Dowodów Osobistych;
5) SIS – System Informacyjny Schengen;
6) ustawa – ustawę z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych;
7) wniosek – wniosek o wydanie dowodu osobistego.
§ 3. RDO prowadzony jest w systemie teleinformatycznym, o którym mowa w art. 2 pkt 3
ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144,
poz. 1204, z późn. zm.2)).
§ 4. 1. Minister za pośrednictwem RDO zarządza danymi z wniosków, blankietów
dowodów osobistych, dowodów osobistych i funkcjami warstwy elektronicznej dowodów
osobistych, poprzez ich przetwarzanie w procesie wydawania i unieważniania dowodów
osobistych.
2. Minister wprowadza do RDO dane, określone w art. 56 ustawy, z wyłączeniem danych
wprowadzanych przez organ gminy.
3. Organ gminy wprowadza do RDO dane z wniosku, określone w art. 28 pkt 1-7 ustawy oraz
dane określone w art. 56 pkt 2, 3 lit b – d, pkt 4 lit. d tiret 3-7, pkt 4 lit e i pkt 5 lit d - f
ustawy.
4. W przypadku decyzji o pozostawieniu wniosku bez rozpoznania organ gminy wprowadza
do RDO dane, określone w art. 56 pkt 3 lit. e ustawy.
5. W przypadku odmowy wydania dowodu osobistego, o której mowa w art. 32 ust. 1 ustawy,
organ gminy wprowadza do RDO dane, określone w art. 56 pkt 4 lit. f ustawy.
1) Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje działem administracji rządowej — sprawy wewnętrzne,
na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie
szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. Nr 216, poz. 1604).
2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004r. Nr 96, poz. 959 i Nr 173, poz. 1808, z 2007
r. Nr 50, poz. 331, z 2008r. Nr 171, poz. 1056 i Nr 216, poz. 1371 oraz z 2009r. Nr 201, poz. 1540.
1
6. W przypadku stwierdzenia nieważności dowodu osobistego, o której mowa w art. 52 ust. 1
ustawy, organ gminy wprowadza do RDO dane, określone w art. 56 pkt 4 lit. g ustawy.
§ 5. 1. Organ gminy wprowadza dane do RDO, za pośrednictwem aplikacji. Potwierdzenie
otrzymania i zarejestrowania tych danych odbywa się za pomocą tej samej aplikacji.
2. W przypadku braku możliwości wprowadzenia danych, w sposób wskazany w ust. 1,
w celu sporządzenia dowodu osobistego organ gminy przekazuje dane do ministra, w sposób
określony w przepisach wydanych na podstawie art. 54 ustawy.
3. Dane zgromadzone w RDO nie podlegają usunięciu.
4. Dane w RDO zapisywane są wielkimi literami.
§ 6. 1. Po wprowadzeniu przez organ gminy danych, określonych w art. 56 pkt 4 lit d tiret
4 ustawy, dane określone w art. 56 pkt 4 lit a – c i d tiret 1 ustawy, przekazywane są z RDO
do PESEL.
2. W przypadku unieważnienia dowodu osobistego dane, określone w art. 56 pkt 4 lit a, d tiret
5 i 7 ustawy, przekazywane są z RDO do PESEL.
3. Z RDO przekazywane są do SIS dane, określone w art. 56 pkt 6 lit a, ustawy dotyczące
utraconych blankietów dowodów osobistych.
4. W przypadku unieważnienia dowodu osobistego z powodu utraty, z RDO przekazywane
są do SIS dane, określone w art. 12 pkt 1 lit. a ustawy, art. 56 pkt 4 lit a – b, d tiret 5 – 6
ustawy oraz data urodzenia posiadacza dowodu osobistego unieważnionego z powodu utraty
dowodu osobistego.
§ 7. 1. Przekazywanie danych pomiędzy RDO, a PESEL i SIS następuje przy
wykorzystaniu systemu teleinformatycznego. PESEL i SIS przekazują zwrotnie potwierdzenie
przekazania danych.
2. Przekazywanie danych pomiędzy RDO a PESEL i SIS odbywa się bezpośrednio, w czasie
rzeczywistym.
§ 8. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2013 r.
MINISTER
SPRAW WEWNETRZNYCH
I ADMINISTRACJI
2
Dokumenty związane z tym projektem:
-
4202
› Pobierz plik