eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o substancjach chemicznych i ich mieszaninach

Rządowy projekt ustawy o substancjach chemicznych i ich mieszaninach

projekt ustawy dotyczy wprowadzenia nowych zasad klasyfikacji i oznakowania substancji chemicznych i ich mieszanin

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 3737
  • Data wpłynięcia: 2010-12-20
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o substancjach chemicznych i ich mieszaninach
  • data uchwalenia: 2011-02-25
  • adres publikacyjny: Dz.U. 2011 Nr 63, poz. 322

3737-1

Art. 42. Kto wbrew przepisowi art. 19 ust. 2 ustawy albo art. 4 ust. 2 rozporządzenia
nr 1272/2008 nie klasyfikuje substancji, która nie została jeszcze wprowadzona do obrotu,
lub klasyfikuje ją w sposób niespełniający wymagań określonych, odpowiednio, w przepisach
tej ustawy albo tego rozporządzenia,
podlega karze grzywny.

Art. 43. 1. Kto wprowadza do obrotu substancję niebezpieczną lub mieszaninę niebezpieczną,
lub mieszaninę wymagającą szczególnego sposobu oznakowania, bez oznakowania
wymaganego przepisami art. 20 lub z oznakowaniem niespełniającym tych wymagań,
podlega karze grzywny.
2. Tej samej karze podlega, kto wbrew przepisowi art. 65 rozporządzenia nr 1907/2006
nie umieszcza na etykiecie substancji lub mieszaniny wymaganego numeru zezwolenia przed
ich wprowadzeniem do obrotu.

Art. 44. 1. Dostawca substancji lub mieszaniny, który wbrew przepisowi art. 4 ust. 4
rozporządzenia nr 1272/2008 wprowadza do obrotu substancję lub mieszaninę stwarzającą
zagrożenie bez oznakowania sporządzonego zgodnie z tytułem III tego rozporządzenia,
podlega karze grzywny.
2. Tej samej karze podlega dostawca substancji lub mieszaniny, który wbrew przepisowi
art. 30 rozporządzenia nr 1272/2008 nie aktualizuje informacji zawartych na etykiecie.

Art. 45. Kto wbrew przepisowi art. 21 nie zapewnia należytego oznakowania pojemników
i zbiorników służących do przechowywania substancji niebezpiecznych i mieszanin
niebezpiecznych oraz do pracy z nimi, rurociągów zawierających lub służących do
transportowania substancji niebezpiecznych i mieszanin niebezpiecznych oraz miejsc,
w których są składowane znaczące ilości substancji niebezpiecznych lub mieszanin
niebezpiecznych,
podlega karze grzywny.

Art. 46. 1. Kto wbrew przepisowi art. 22 nie zapewnia wymaganych opakowań substancji
niebezpiecznych i mieszanin niebezpiecznych,
 
 
 
30

 
podlega karze grzywny.
2. Tej samej karze podlega dostawca substancji lub mieszaniny, który wbrew przepisowi
art. 4 ust. 4 rozporządzenia nr 1272/2008 wprowadza do obrotu substancję lub mieszaninę
stwarzającą zagrożenie bez opakowania spełniającego wymagania tytułu IV tego
rozporządzenia.

Art. 47. 1. Kto
reklamuje
substancję niebezpieczną bez wymienienia kategorii,

o których mowa w art. 4 ust. 1, do której lub których jest ona zaklasyfikowana,
podlega karze grzywny.
2. Tej samej karze podlega ten, kto zamieszcza reklamę mieszaniny niebezpiecznej lub
mieszaniny, dla której w przepisach wydanych na podstawie art. 20 ust. 11 jest wymagane
oznakowanie, jeżeli reklama ta nie zawiera informacji o rodzaju lub rodzajach zagrożeń
wymienionych na oznakowaniu opakowania takiej mieszaniny, a umożliwia konsumentom
nabycie takiej mieszaniny bez uprzedniego obejrzenia oznakowania na jej opakowaniu.

Art. 48. 1. Kto reklamuje substancję stwarzającą zagrożenie bez wymienienia klas i kategorii
zagrożenia związanych z tą substancją,
podlega karze grzywny.
2. Tej samej karze podlega ten, kto bez wymienienia rodzaju lub rodzajów zagrożenia
określonych na etykiecie reklamuje mieszaninę stwarzającą zagrożenie lub mieszaninę,
o której mowa w art. 25 ust. 6 rozporządzenia nr 1272/2008, umożliwiając konsumentom
zawarcie umowy kupna bez uprzedniego obejrzenia etykiety.

Art. 49. Rejestrujący, który wbrew przepisom art. 22 ust. 1, 2 i 4 rozporządzenia nr 1907/2006
nie dopełnia obowiązku wprowadzenia do dokumentów rejestracyjnych wymaganych nowych
informacji i nie przedkłada ich Agencji lub nie dokonuje wymaganej aktualizacji
dokumentów rejestracyjnych,
podlega karze grzywny.


 
 
 
31

 
Art. 50. Właściciel wyników badania, który wbrew przepisom art. 30 ust. 1, 3 i 4
rozporządzenia nr 1907/2006 odmawia uczestnikom forum wymiany informacji

o substancjach (SIEF) przedstawienia w terminie dokumentów stanowiących dowód
poniesienia kosztów tego badania lub udostępnienia w terminie dokumentacji tego badania,
podlega karze grzywny do 50 000 zł.

Art. 51. 1. Kto wbrew przepisowi art. 7 ust. 1 rozporządzenia nr 1272/2008 przeprowadza
nowe badania na zwierzętach,
podlega karze grzywny, karze ograniczenia wolności albo karze pozbawienia wolności do
roku.
2. Tej samej karze podlega ten, kto wbrew przepisom art. 7 ust. 2 i 3 rozporządzenia
nr 1272/2008 przeprowadza badania na naczelnych innych niż ludzie albo badania na
ludziach.
3. Kto przeprowadza nowe badania na zwierzętach kręgowych w celu uzyskania
informacji dotyczących substancji i mieszanin wbrew art. 8 ust. 1 rozporządzenia
nr 1272/2008,
podlega karze grzywny, karze ograniczenia wolności albo karze pozbawienia wolności do
roku.

Art. 52. 1. Dostawca substancji lub mieszaniny, który wbrew przepisom art. 31 ust. 1
i 3 – 8 rozporządzenia nr 1907/2006 nie dostarcza wymaganej karty charakterystyki
sporządzonej zgodnie z załącznikiem II do tego rozporządzenia,
podlega karze grzywny.
2. Tej samej karze podlega dostawca substancji lub mieszaniny, który wbrew przepisowi
art. 31 ust. 9 rozporządzenia nr 1907/2006 dostarcza niezaktualizowaną kartę charakterystyki.

Art. 53. 1. Dostawca substancji lub mieszaniny, który wbrew przepisom art. 32
rozporządzenia nr 1907/2006 nie przekazuje wymaganej informacji,
podlega karze grzywny.
2. Tej samej karze podlega dostawca substancji lub mieszaniny, który nie dokonuje
wymaganej aktualizacji informacji, o której mowa w ust. 1.
 
 
 
32

 

Art. 54. 1. Dostawca wyrobu zawierającego w stężeniu powyżej 0,1 % wagowego substancji
spełniającej kryteria zawarte w art. 57 rozporządzenia nr 1907/2006 i zidentyfikowanej
zgodnie z art. 59 ust. 1 tego rozporządzenia, który wbrew przepisowi art. 33 ust. 1 tego
rozporządzenia nie przekazuje odbiorcy wyrobu wymaganej informacji,
podlega karze grzywny.
2. Tej samej karze podlega dostawca wyrobu, który wbrew przepisowi art. 33 ust. 2
rozporządzenia nr 1907/2006 nie przekazuje konsumentowi, na jego żądanie, wymaganej
informacji.

Art. 55. 1. Uczestnik łańcucha dostaw substancji lub mieszaniny, który wbrew przepisowi
art. 34 rozporządzenia nr 1907/2006 nie przekazuje uczestnikowi lub dystrybutorowi
stanowiącemu poprzednie ogniwo łańcucha dostaw wymaganych informacji,
podlega karze grzywny.
2. Tej samej karze podlega dystrybutor, który wbrew przepisowi art. 34 rozporządzenia
nr 1907/2006 nie przekazuje otrzymanych zgodnie z ust. 1 informacji osobie stanowiącej
poprzednie ogniwo łańcucha dostaw.

Art. 56. 1. Kto wbrew przepisowi art. 36 rozporządzenia nr 1907/2006 nie przechowuje lub
nie udostępnia informacji wymaganych od niego w celu wypełnienia obowiązków
wynikających z przepisów tego rozporządzenia,
podlega karze grzywny.
2. Tej samej karze podlega ten, kto wbrew przepisowi art. 49 rozporządzenia
nr 1272/2008 nie przechowuje lub nie udostępnia informacji, które wykorzystał do celów
klasyfikacji i oznakowania na mocy przepisów tego rozporządzenia.

Art. 57. 1. Dalszy użytkownik:
1) który wbrew przepisom art. 37 ust. 4 i 7 rozporządzenia nr 1907/2006, w terminach
określonych w art. 39 ust. 1 tego rozporządzenia, nie sporządza lub nie aktualizuje
wymaganego raportu bezpieczeństwa chemicznego,
 
 
 
33

 
2) który wbrew przepisowi art. 38 rozporządzenia nr 1907/2006, w terminach
określonych w art. 39 ust. 2 tego rozporządzenia, nie przekazuje do Agencji lub nie
aktualizuje wymaganych informacji,
podlega karze grzywny nie niższej niż 2 000 zł.
2. Tej samej karze podlega dystrybutor, który wbrew przepisowi art. 37 ust. 2
rozporządzenia nr 1907/2006 nie przekazuje wymaganych informacji uczestnikowi lub
dystrybutorowi stanowiącemu poprzednie ogniwo łańcucha dostaw.

Art. 58. Rejestrujący lub dalszy użytkownik, który wbrew decyzji Agencji podjętej na
podstawie art. 40 ust. 3 rozporządzenia nr 1907/2006 nie dostarcza Agencji

w ustalonym terminie wymaganych informacji,
podlega karze grzywny.

Art. 59. Rejestrujący:
1) który wbrew decyzji Agencji podjętej na podstawie art. 41 ust. 3 rozporządzenia
nr 1907/2006 nie przedstawia w ustalonym terminie informacji wymaganych do zapewnienia
zgodności dokumentów rejestracyjnych z przepisami tego rozporządzenia,
2) który wbrew decyzji Agencji podjętej na podstawie art. 46 ust. 1 rozporządzenia
nr 1907/2006 nie dostarcza Agencji w ustalonym terminie wymaganych dalszych informacji,
podlega karze grzywny.

Art. 60. Dalszy użytkownik, który wbrew przepisowi art. 66 ust. 1 rozporządzenia
nr 1907/2006 i w terminie określonym w tym przepisie nie zgłasza do Agencji stosowania
substancji, o której mowa w art. 56 ust. 2 tego rozporządzenia,
podlega karze grzywny.

Art. 61. 1. Kto wbrew przepisom art. 40 ust. 1 i 3 rozporządzenia nr 1272/2008 wprowadza
do obrotu substancję, o której mowa w art. 39 tego rozporządzenia, bez zgłoszenia Agencji
wymaganych informacji,
podlega karze grzywny.
 
 
 
34

 
strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8 ... 20 ... 30 ... 36

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: