Rządowy projekt ustawy o infrastrukturze informacji przestrzennej
- wprowadzenie ustawy określającej zasady tworzenia oraz użytkowania infrastruktury informacji przestrzennej oraz organy administracji właściwe w tych sprawach;
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 2562
- Data wpłynięcia: 2009-11-27
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: o infrastrukturze informacji przestrzennej
- data uchwalenia: 2010-03-04
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 76, poz. 489
2562-cz-2
Znakiem X0000002P przedstawia się końcowy („ślepy”) odcinek toru.
BBTS1300P obrotnica kolejowa (010)
Znakiem BBTS1300P przedstawia się ruchomy fragment toru kolejowego służący do obraca-
nia lokomotyw. Lokomotywownie, podobnie jak wagonownie, przedstawia się znakiem
BBBD1400A .
Sposób pozyskania danych z bazy TOPO:
klasa BBTS_P, atrybut RODZAJ = „Okl” (obrotnica kolejowa).
BBUD1200L, A peron lub rampa kolejowa (013)
Znakiem BBUD1200 przedstawia się perony stacji i przystanków kolejowych oraz rampy:
a. o
szerokości mniejszej niż 5m;
b. w
skali.
Budynki stacji i przystanków kolejowych oznacza się znakiem BBBD1200A . Budynki kole-
jowe znajdujące się przy torach (np. posterunki blokowe, rozrządowe, budynki dróżników)
oznacza się znakiem BBBD1400A i uzupełnia odpowiednim skrótem objaśniającym np.
„dr.”.
Nazwy przystanku lub stacji nie należy umieszczać, jeżeli usytuowanie obiektu wskazuje, jaka
jest jego nazwa.
12
W wypadku, gdy przy budynku stacji lub przystanku kolejowego nie umieszcza się nazwy
własnej, wówczas opisuje się go odpowiednim skrótem objaśniającym „st.” lub „p. kol.”.
Jeżeli umieszcza się nazwę własną, wtedy nazwa stacji poprzedzona jest skrótem „St.”,
a przed nazwą przystanku umieszcza się skrót „P.”.
Skrót objaśniający lub nazwę przystanku bez budynku umieszcza się przy znaku peronu.
Znak przedstawiający rampę kolejową uzupełnia się skrótem objaśniającym „rmp.”.
Sposób pozyskania danych z bazy TOPO:
klasa BBUD_A i BBUD_L, atrybut RODZAJ = „Prm” (peron lub rampa).
SKKL1500L linia tramwajowa 019
Na mapie przedstawia się wszystkie linie tramwajowe i ich rozjazdy:
1.
jednotorowe;
2. dwutorowe.
Sposób pozyskania danych z bazy TOPO:
- Linie tramwajowe jednotorowe: klasa SKKL_L, atrybut RODZAJ_P_SZYN = „Trm”
(tramwaj) i atrybut LICZBA_TOROW = 1.
- Linie tramwajowe dwutorowe: klasa SKKL_L, atrybut RODZAJ_P_SZYN = „Trm”
(tramwaj) i atrybut LICZBA_TOROW = 2
BBTS1400L kolej linowa (020)
13
Znakiem BBTS1400L pokazuje się koleje linowe naziemne i wiszące. Dźwigary kolei przed-
stawia się zgodnie z zasadami stosowanymi dla znaku BBWT1800P .
Sposób pozyskania danych z bazy TOPO:
klasa BBTS_L, atrybut RODZAJ = „Kln” (kolej linowa)
BBTS1500L (021) wyciąg narciarski
Znakiem BBTS1500L przedstawia się wszystkie stałe wyciągi narciarskie, pokazując tylko
początkowe i końcowe filary wyciągu. Połówki strzałek przy linii znaku wskazują kierunek
wzniesienia. Kierunek linii symbolizującej wyciąg, powinien być zgodny z kierunkiem wznie-
sienia (połówki strzałek powinny pokazywać się po prawej stronie znaku).
Sposób pozyskania danych z bazy TOPO:
klasa BBTS_L, atrybut RODZAJ = „Wnr” (wyciąg narciarski).
OIKM1030P (022) zejście do metra
Znakiem OIKM1030P oznacza się wszystkie miejsca wejść i wyjść ze stacji metra. Jeżeli wej-
ście lub wyjście zlokalizowane jest w budynku, wtedy znak ten rysuje się w połączeniu ze
znakiem tego budynku.
Daszków i osłon przy wyjściu lub wejściu do metra nie pokazuje się.
Sposób pozyskania danych z bazy TOPO:
klasa OIKM_P, atrybut RODZAJ = „Wmt” (wejście do stacji metra).
§ 25.
1. Drogi i obiekty z nimi związane przedstawia się znakami OIKM1090A - SKPP1100L.
14
2. Na mapie w skali 1:10 000 w standardzie TBD przedstawia się:
-
jezdnie dróg i ulic o nawierzchni twardej, utwardzonej i gruntowej,
- alejki
i
ścieżki,
-
jezdnie dróg w budowie,
- numerację dróg,
-
dworce i przystanki autobusowe,
-
tunele, mosty, wiadukty, przepusty, kładki i schody,
-
przejazdy pod budynkami i wejścia do przejść podziemnych,
-
przeprawy, promy, brody.
3. Podstawowe kryteria różnicujące jezdnie to ich szerokość i rodzaj nawierzchni. Szerokość
znaku odpowiada (w skali) rzeczywistej szerokości jezdni drogi, jeśli jest ona większa niż
5 m (dla przyjętych przedziałów zgodnie z Tabelą 1). Jezdnie dróg równe 5 m i węższe
przedstawia się znakiem umownym o szerokości 0,5 mm. Podobnie postępuje się w przy-
padku gdy w bazie danych nie ma informacji o szerokości jezdni (np. dla dróg projekto-
wanych lub ulic gruntowych).
W uzasadnionych przypadkach, ze względów redakcyjnych szerokość znaku może być
odmienna niż wynikająca z Tabeli 1.
4. Jeśli nawierzchnia drogi jest zniszczona, opis „zniszczona nawierzchnia” należy umieścić
równolegle do znaku drogi;
5. Na drogach o znaczeniu międzynarodowym, krajowym i wojewódzkim umieszcza się ich
oznaczenia (np. E7, 2, 630);
6. Zadrzewienie wzdłuż dróg zaznacza się poza obszarami gęstej i zwartej zabudowy, roz-
mieszczając znaki drzew zgodnie z objaśnieniem znaku OIPR1041L.
Na obszarach o luźnej zabudowie, znaki drzew wzdłuż dróg umieszcza się tak, aby nie ko-
lidowały z innymi elementami sytuacji;
7. Obiektów o atrybucie RODZAJ_REPR_GEOM=„LU” nie przedstawia się na mapie.
OIKM1090A (023) stanowisko do pobierania opłat na autostradzie
Za pomocą znaku OIKM1090A przedstawia się stanowiska do pobierania opłat na autostra-
dzie.
Sposób pozyskania danych z bazy TOPO:
15
klasa OIKM_A lub OIKM_P, atrybut RODZAJ = „Opl” (stanowisko do pobierania opłat).
SKJZ1100L jezdnia drogi o twardej nawierzchni (025)
Znakiem SKJZ1100L przedstawia się jezdnie dróg i jezdnie ulic przelotowych o nawierzchni
twardej:
a) szerokości poniżej 5 m,
b) szerokości większej niż 5 metrów.
Za ulice przelotowe przyjmuje się ulice ekspresowe, ruchu przyspieszonego oraz główne. W
miejscowościach, przez które nie przechodzą wyżej wymienione ulice, za ulice przelotowe
uznaje się wybrane drogi zbiorcze o nawierzchni twardej.
Jeśli droga lub ulica składa się z dwóch jezdni rozdzielonych pasem zieleni, torowiskiem
tramwajowym ograniczonym krawężnikiem, trwałą barierką itp., przedstawia się ją dwiema
równoległymi do siebie liniami o szerokościach odpowiadających rzeczywistym szerokościom
jezdni, i odstępie odpowiadającym szerokości rozdzielającego pasa, jeśli wynosi ona co naj-
mniej 2 m. Jeżeli szerokość rozdzielającego pasa jest mniejsza niż 2 m, dla poprawienia czy-
telności mapy należy rozsunąć znaki jezdni, a w szczególnych przypadkach, dopuszcza się
zmniejszenie szerokości znaku jezdni.
W ten sposób pokazuje się także autostrady i drogi szybkiego ruchu.
Jezdnie ulic przedstawia się zgodnie z objaśnieniami do znaków SKJZ1500L -SKJZ1600L .
Sposób pozyskania danych z bazy TOPO:
-
jezdnie dróg: klasa SKJZ_L, atrybut ULICA=0, atrybut NAWIERZCHNIA = „Br” lub
„Bt” lub „Kk” lub „Kl” lub „Kp” lub „Mb”,
-
jezdnie ulic przelotowych: atrybut PRZELOTOWOSC = 1.
SKJZ1200L jezdnia drogi o utwardzonej nawierzchni (027)
16
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2562-cz-1
› Pobierz plik
-
2562-cz-2
› Pobierz plik