Rządowy projekt ustawy o infrastrukturze informacji przestrzennej
- wprowadzenie ustawy określającej zasady tworzenia oraz użytkowania infrastruktury informacji przestrzennej oraz organy administracji właściwe w tych sprawach;
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 2562
- Data wpłynięcia: 2009-11-27
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: o infrastrukturze informacji przestrzennej
- data uchwalenia: 2010-03-04
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 76, poz. 489
2562-cz-2
Bocznic kolejowych krótszych niż 200 m (4 mm na mapie) nie wprowadza się.
W uzasadnionych wypadkach, dla zachowania charakterystycznych połączeń, dopuszczalne
jest nieznaczne przesunięcie torów, na przykład wtedy, gdy dwa tory biegną bardzo blisko sie-
bie, a z żadnego nie można zrezygnować.
Sposób pozyskania danych z bazy TOPO:
Tory stacyjne:
Manualny wybór spośród obiektów klasy SKKL_L [RODZAJ_P_SZYN] = 'Poc' and
[LICZBA_TOROW] = 1 and [POLOZENIE] = 0 (na powierzchni).
009
Za pomocą znaku 009 przedstawia się tunel kolejowy o długości większej od 100 m. Tunele
przedstawia się zgodnie z ich długością rzeczywistą.
Tunele krótsze od 100 m przedstawia się znakiem 010.W uzasadnionych wypadkach, dla za-
chowania charakterystycznych połączeń, dopuszczalne jest nieznaczne przesunięcie torów, na
przykład wtedy, gdy dwa tory biegna bardzo blisko siebie, a z żadnego nie można zrezygno-
wać.
W przypadku, kiedy znak tunelu koliduję ze znakami obiektów położonych ponad tunelem
znak tunelu można częściowo lub całkowicie pominąć.
Sposób pozyskania danych z bazy TOPO:
Tunel kolejowy o długości większej niż 100 m:
klasa BBMO_L [RODZAJ] = 't' AND atrybut długości linii >=100
010
Za pomocą znaku 010 przedstawia się tunel kolejowy o długości mniejszej od 100 m.
W procesie symbolizacji dla tych obiektów następuje zmiana reprezentacji geometrycznej z
powierzchni do punktu.
Sposób pozyskania danych z bazy TOPO:
Tunel kolejowy o długości mniejszej niż 100 m:
klasa BBMO_L [RODZAJ] = 't' AND atrybut długości linii <100
10
011
Za pomocą znaku 011 przedstawia się most lub wiadukt kolejowy o długości większej od 50
m. Mosty powyżej 50 m przedstawia się zgodnie z ich długością rzeczywistą.
Sposób pozyskania danych z bazy TOPO:
Most lub wiadukt o długości większej niż 50 m:
klasa BBMO_L [RODZAJ] = 'm' AND atrybut długości linii >=50
012
Za pomocą znaku 012 przedstawia się most lub wiadukt kolejowy o długości mniejszej od 50
m. W procesie symbolizacji dla tych obiektów następuje zmiana reprezentacji geometrycznej z
powierzchni do punktu.
Sposób pozyskania danych z bazy TOPO:
Most lub wiadukt o długości mniejszej niż 50 m:
klasa BBMO_L [RODZAJ] = 'm' lub ‘w’ AND atrybut długości linii <50
013
Znakiem 013 pokazuje się linie tramwajowe. Linie tramwajowe rysuje się zależnie od jej usy-
tuowania w stosunku do ulicy oraz szerokości ulicy, wzdłuż której biegnie.
Sposób pozyskania danych z bazy TOPO:
Linia tramwajowa:
klasa SKKL_L [RODZAJ_P_SZYN] = 'Trm'
11
014
Znakiem 014 pokazuje się kolej linową. Przedstawia się wszystkie koleje linowe służące za-
równo do ruchu osobowego, jak i towarowego. Początkowy i końcowy filar (dźwigar) kolei li-
nowej rysuje się zgodnie z ich usytuowaniem w terenie.
Sposób pozyskania danych z bazy TOPO:
Kolej linowa:
klasa BBTS_L [RODZAJ] = '4' – kolej linowa
015
Znakiem 015 przedstawia się wszystkie stałe wyciągi narciarskie, których długość wynosi, co
najmniej 300 m (6 mm na mapie). Połówki strzałek przy linii znaku wskazują kierunek wznie-
sienia.
Sposób pozyskania danych z bazy TOPO:
Wyciąg narciarski:
klasa BBTS_L, atrybut [RODZAJ] = '5' AND atrybut długości >=250 (wyciąg narciarski).
016
Znakiem 016 pokazuje się główne wejście do stacji metra. W przypadku istnienia kilku rów-
norzędnych, blisko siebie położonych wejść, znak stacji metra umieszcza się pośrodku, po-
między wejściami.
Sposób pozyskania danych z bazy TOPO:
Wejście do stacji metra.
12
klasa OIKM_P, atrybut RODZAJ = „3” (wejście do stacji metra).
§ 23.
1. Drogi i obiekty z nimi związane przedstawia się znakami 017 – 045 zgodnie z podanymi
przy nich objaśnieniami.
2. Drogi i obiekty z nimi związane.
-
jezdnie dróg i ulic o nawierzchni twardej, utwardzonej i gruntowej,
-
alejki i ścieżki,
-
jezdnie dróg w budowie,
-
numerację dróg,
-
dworce autobusowe,
-
tunele, mosty, wiadukty, przepusty, kładki,
-
przeprawy, promy, brody.
3. Obiekty z tej kategorii podzielone są na dwie grupy: drogi przejezdne, którym przyporząd-
kowano krawędzie brązowe oraz nieprzejezdne (dla pieszych, rowerów, koni) – przyporząd-
kowano znakom tych dróg barwę szarą.
4. Wśród dróg przejezdnych wyróżniono drogi ze względu na rodzaj nawierzchni, wydzielając
trzy kategorie:
• drogi o nawierzchni twardej (obiekty spełniające kryterium: [NAWIERZCHNIA] in ( 'Br'
, 'Bt', 'Kk', 'Kl' , 'Kp' , 'Mb' );
• drogi o nawierzchni utwardzonej (kryterium: [NAWIERZCHNIA] in ( 'Pb', 'Tl', 'Zw');
• drogi o nawierzchni gruntowej (kryterium: [NAWIERZCHNIA] in ( 'Gr' , 'Gz', 'In').
5. Drogi o nawierzchni twardej, zgodnie z branżową klasyfikacją dzieli się ze względu na
atrybut KLASA_DROGI, na 5 kategorii:
• Autostrada
• Droga ekspresowa lub ruchu przyspieszonego
• Droga główna
• Droga zbiorcza
• Droga lokalna lub inna
6. Na obszarach zabudowy klasyfikacja powyższa zostaje utrzymana, bez względu na treść
atrybutu ULICA tak, więc znaki kartograficzne dróg nie zmieniają się na granicach zabudowy.
Dotyczy to także dróg gruntowych – pokazywanych na mapie za pomocą jednej linii w barwie
brązowej (drogi przejezdne).
7. Niektóre drogi dwujezdniowe wymagają redakcji manualnej. Dla odcinków autostrady oraz
drogi ekspresowej lub ruchu przyspieszonego, na których odległości pomiędzy jezdniami są
mniejsze od 100 m należy wybrać do prezentacji jedną oś jezdni i znak zlokalizować w osi
drogi.
8. Na drogach o znaczeniu międzynarodowym, krajowym i wojewódzkim umieszcza się ich
oznaczenia (np. E7, 2, 630);
9. Obiektów o atrybucie RODZAJ_REPR_GEOM=„LU” nie przedstawia się na mapie.
10. Obiekty osie dróg i osie jezdni prezentowane są znakami o nr [017] – [028] oraz [029]-
[031], [032] – [034], przy czym przy prezentacji osi jezdni drogi dwujezdniowej wybiera się
13
zawsze jeden z obiektów (jednię nr 1) i prezentuje się ją jako drogę odpowiedniej kategorii.
Znak ten podlega następnie dyslokacji do właściwego położenia. Jedynie w przypadku odda-
lenia obydwu osi jezdni autostrady lub drogi ekspresowej lub drogi ruchu przyspieszonego
(dwujezdniowej) na odległość większą niż 100 m (na długości większej niż 500 m) przedsta-
wia się obie jezdnie odpowiednim znakiem.
017
Za pomocą znaku 017 przedstawia się autostradę.
Sposób pozyskania danych z bazy TOPO:
Autostrada:
klasa SKJZ_L atrybut [KLASA_DR] = 'A' and [X_KAT_ISTNIENIA]=1
018
Za pomocą znaku 018 przedstawia się pojedynczą jezdnię autostrady.
Sposób pozyskania danych z bazy TOPO:
Autostrada:
klasa SKJZ_L atrybut [KLASA_DR] = 'A' and [X_KAT_ISTNIENIA]=1
019
Znakiem 019 przedstawia się drogi ekspresowe lub ruchu przyspieszonego dwujezdniowe.
Sposób pozyskania danych z bazy TOPO:
Drogi ekspresowe dwujezdniowe.
klasa SKJZ_L, atrybut atrybut [KLASA_DR] in ( 'S' , 'GP' ) and [X_KAT_ISTNIENIA]=1
14
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2562-cz-1
› Pobierz plik
-
2562-cz-2
› Pobierz plik