Rządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2010
- określenie rocznego planu dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów państwa;
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 2375
- Data wpłynięcia: 2009-09-30
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: budżetowa na rok 2010
- data uchwalenia: 2010-01-22
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 19, poz. 102
2375-uzas-tom-I
Ze środków zgromadzonych z FEP finansowane są:
− emerytury pomostowe,
− odsetki za nieterminowe wypłaty emerytur pomostowych,
− odpis stanowiący przychód Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Wydatki Funduszu zaplanowano w wysokości 37.735 tys. zł, z tego: emerytury
pomostowe – 37.275 tys. zł, odpis na działalność ZUS – 460 tys. zł.
Przewiduje się, że na koniec 2010 r. stan FEP wyniesie 29.379 tys. zł, w tym: środki
pieniężne 29.820 tys. zł, należności 1.815 tys. zł oraz zobowiązania (minus)
2.256 tys. zł.
II. Fundusze
związane z zadaniami socjalnymi państwa
Zadania realizowane przez te fundusze to m. in.: zasiłki dla bezrobotnych łącznie ze
składkami na ubezpieczenia społeczne, zasiłki i świadczenia przedemerytalne, aktywne
formy przeciwdziałania bezrobociu, dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników
niepełnosprawnych oraz finansowanie składek na ubezpieczenia społeczne zatrudnianych
osób niepełnosprawnych jak również osób niepełnosprawnych podejmujących po raz
pierwszy działalność gospodarczą, ochrona roszczeń pracowniczych w razie
niewypłacalności pracodawcy.
Łączne przychody dla tej grupy funduszy wyniosą 13.833.899 tys. zł, co stanowi 6,9%
przychodów ogółem. W stosunku do roku 2009 jest to kwota o 316.352 tys. zł wyższa.
Wydatki natomiast przewiduje się na poziomie 17.554.352 tys. zł.
Fundusz Pracy
Fundusz Pracy działa na podstawie ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji
zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
Stan funduszu na początek 2010 roku wyniesie 5.079.721 tys. zł, z tego: środki
pieniężne – 4.974.721 tys. zł, należności – 200.000 tys. zł oraz zobowiązania –
(minus) 95.000 tys. zł.
Przychody Funduszu Pracy zaplanowano w wysokości 9.179.485 tys. zł. Na przychody
Funduszu Pracy składają się:
− składki płacone przez pracodawców za zatrudnionych pracowników oraz składki płacone
przez osoby prowadzące pozarolniczą działalność – 8.447.950 tys. zł,
− dotacja rozwojowa – 581.535 tys. zł,
89
− pozostałe przychody Funduszu Pracy, przede wszystkim z tytułu odsetek od środków
Funduszu Pracy znajdujących się na rachunkach bankowych, odsetek od udzielonych
z Funduszu Pracy pożyczek oraz kar i grzywien z tytułu nieprzestrzegania przepisów
ustawy – 150.000 tys. zł.
Wydatki Funduszu Pracy zaplanowano w wysokości 12.338.744 tys. zł.
Z Funduszu Pracy finansowane będą:
1) zasiłki dla bezrobotnych i składki na ubezpieczenia społeczne od zasiłków –
3.442.813 tys. zł, z tego:
− zasiłki dla bezrobotnych – 2.742.813 tys. zł; przyjęto, że wypłaconych zostanie
średniorocznie ok. 380 tys. zasiłków, a przeciętna wysokość podstawowego zasiłku
wyniesie 601,50 zł,
− składki na ubezpieczenia społeczne od zasiłków dla bezrobotnych – 700.000 tys. zł,
2) zasiłki i świadczenia przedemerytalne – 1.593.000 tys. zł,
3) dodatki aktywizacyjne – 107.550 tys. zł, przyjęto, że wypłaconych zostanie
średniorocznie ok. 25 tys. dodatków aktywizacyjnych osobom, które w okresie posiadania
prawa do zasiłku dla bezrobotnych podjęły zatrudnienie lub inną pracę zarobkową;
przeciętna wysokość dodatku aktywizacyjnego wyniesie 358,50 zł;
4)
świadczenia integracyjne (przewidziane w ustawie o zatrudnieniu socjalnym) –
13.590 tys. zł;
5) aktywne formy przeciwdziałania bezrobociu - 6.536.745 tys. zł, z tego:
− wydatki na szkolenie bezrobotnych oraz innych uprawnionych osób – 367.509 tys. zł,
z tego: stypendia szkoleniowe – 217.509 tys. zł ( stypendia – 172.080 tys. zł, składki
na ubezpieczenia społeczne 45.429 tys. zł) oraz koszty szkolenia - 150.000 tys. zł,
− prace interwencyjne – 200.100 tys. zł (wynagrodzenia – 172.500 tys. zł, składki na
ubezpieczenia społeczne – 27.600 tys. zł),
− roboty publiczne – 332.577 tys. zł (wynagrodzenia – 286.677 tys. zł, składki na
ubezpieczenia społeczne – 45.900 tys. zł),
− prace społecznie użyteczne – 42.432 tys. zł,
− staże zawodowe bezrobotnych – 1.629.411 tys. zł: stypendia – 1.289.054 tys. zł,
składki na ubezpieczenia społeczne od stypendiów – 340.357 tys. zł,
− przygotowanie zawodowe dorosłych – 130.505 tys. zł, stypendia – 105.000 tys. zł,
składki na ubezpieczenia społeczne od stypendiów – 25.505 tys. zł,
− koszty przygotowania zawodowego dorosłych – 125.000 tys. zł,
90
− kontynuowanie nauki przez bezrobotnych w wieku do 25 lat oraz nie posiadających
kwalifikacji – stypendia – 17.208 tys. zł,
− wynagrodzenia i składki za młodocianych pracowników – 210.000 tys. zł
(wynagrodzenia – 179.500 tys. zł, składki na ubezpieczenia społeczne –
30.500 tys. zł),
− dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników
354.189 tys. zł,
− koszty związane ze specjalizacją oraz realizacją staży podyplomowych lekarzy,
lekarzy dentystów, pielęgniarek i położnych – 717.583 tys. zł,
− wyposażenie lub doposażenie stanowisk pracy – 656.000 tys. zł (w tym zakupy
inwestycyjne – 300.000 tys. zł),
− jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej przez bezrobotnych –
998.706 tys. zł,
− koszty szkoleń wynikające z ustawy z dnia 1 lipca 2009 r. o łagodzeniu skutków
kryzysu ekonomicznego dla pracowników i przedsiębiorców (Dz. U. Nr 125, poz.
1035) – 135.000 tys. zł,
− koszty umów zawartych z agencją zatrudnienia, restrukturyzacja zatrudnienia i inne
22.000 tys. zł,
− projekty pilotażowe oraz programy specjalne – 272.000 tys. zł,
− pomoc państwa w spłacie niektórych kredytów mieszkaniowych udzielonych osobom,
które utraciły pracę – 230.625 tys. zł,
− dofinansowanie kosztów: przejazdów i zakwaterowania, wychowywania dziecka do
lat siedmiu lub opieki nad osobą zależną, badań lekarskich bezrobotnych –
74.000 tys. zł,
− refundacja pracodawcom składek na ubezpieczenia społeczne za zatrudnionych
bezrobotnych oraz refundacja składek na ubezpieczenia społeczne dla spółdzielni
socjalnych – 11.900 tys. zł,
− umorzenia pożyczek udzielonych osobom bezrobotnym i pracodawcom –
10.000 tys. zł
Przewiduje się, że w 2010 r. różnymi formami aktywizacji zawodowej –
finansowanymi z Funduszu Pracy – objętych zostanie ok. 1.000 tys. bezrobotnych.
6) refundacja odpisów na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, wynagrodzeń
i składek na ubezpieczenia społeczne pracowników wojewódzkich urzędów pracy
realizujących zadania związane z PO KL, dodatków do wynagrodzeń pracowników
91
wojewódzkich i powiatowych urzędów pracy oraz ochotniczych hufców pracy –
posiadających określone przepisami kwalifikacje – 64.635 tys. zł,
7) środki stanowiące dochód powiatu, przeznaczone na wynagrodzenia pracowników
powiatowych urzędów pracy oraz składki na ubezpieczenia społeczne od tych
wynagrodzeń – 220.110 tys. zł,
8) pozostałe zadania – 310.301 tys. zł, w tym: szkolenie kadr publicznych służb
zatrudnienia oraz ochotniczych hufców pracy – 45.000 tys. zł, poradnictwo zawodowe,
badania i ekspertyzy dotyczące rynku pracy oraz kluby pracy – 30.000 tys. zł, rozwój
i eksploatacja systemu informatycznego – 50.000 tys. zł, wydatki kwalifikowalne środków
Europejskiego Funduszu Społecznego – 61.101 tys. zł,
9) wydatki inwestycyjne i zakupy inwestycyjne dla publicznych służb zatrudnienia oraz
ochotniczych hufców pracy – 50.000 tys. zł.
Plan Funduszu Pracy na 2010 r. został ustalony przy założeniu, że wysokość
obowiązkowych składek na Fundusz Pracy nie ulegnie zmianie i wynosić będzie 2,45%
podstawy ich wymiaru.
Na koniec 2010 r. stan funduszu wyniesie 1.920.462 tys. zł, z tego: środki pieniężne –
1.820.462 tys. zł, należności – 200.000 tys. zł oraz zobowiązania (minus) – 100.000 tys. zł.
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych działa na podstawie ustawy
z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób
niepełnosprawnych.
Przewiduje się, że stan Funduszu na początek 2010 r. roku wyniesie 389.069 tys. zł,
w tym: środki pieniężne (z lokatami) – 219.378 tys. zł, udziały i akcje – 2.802 tys. zł, papiery
wartościowe Skarbu Państwa – 1.491 tys. zł, należności – 759.377 tys. zł, zobowiązania –
(minus) 79.829 tys. zł.
Przychody Funduszu zaplanowano w wysokości 4.276.004 tys. zł, z tego:
− dotacje z budżetu państwa – 788.075 tys. zł z przeznaczeniem na:
−
dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych oraz
zrekompensowanie gminom 50% utraconych dochodów z tytułu zwolnień
przysługujących prowadzącemu zakład pracy chronionej lub zakład aktywności
zawodowej z podatków od nieruchomości, rolnego, leśnego i od czynności
cywilnoprawnych – 739.000 tys. zł,
− dotacja rozwojowa – 49.075 tys. zł,
92
− wpłaty zakładów pracy – 3.340.000 tys. zł,
− przelewy redystrybucyjne (zwrot środków przekazanych w 2009 r. samorządom
wojewódzkim i powiatowym na realizację zadań i finansowanie kosztów ich obsługi,
niewykorzystanych do dnia 31 grudnia 2009 r.) – 750 tys. zł,
− pozostałe przychody – 147.179 tys. zł, w tym głównie: wpływy ze zwrotów dotacji –
23.625 tys. zł, wpływy z różnych tytułów – 81.821 tys. zł, odsetki od nieterminowych wpłat
zakładów pracy – 30.000 tys. zł, pozostałe odsetki – 11.813 tys. zł.
Wydatki Funduszu zaplanowane w wysokości 4.517.142 tys. zł mają być przeznaczone
głównie na:
− realizację działań wyrównujących różnice między regionami, w szczególności
w jednostkach samorządu terytorialnego, na terenie których stopa bezrobocia jest
wyższa niż 110% średniej stopy bezrobocia w kraju lub nie utworzono warsztatu terapii
zajęciowej albo zakładu aktywności zawodowej – 50.000 tys. zł,
− realizację programów wspieranych ze środków pomocowych Unii Europejskiej na rzecz
osób niepełnosprawnych – 56.839 tys. zł,
− dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych – 2.777.500 tys. zł,
− zrekompensowanie gminom utraconych dochodów z tytułu zwolnień przysługujących
prowadzącemu zakład pracy chronionej lub zakład aktywności zawodowej z podatku od
nieruchomości, rolnego, leśnego oraz z podatku od czynności cywilnoprawnych
– 160.000 tys. zł,
− realizację programów zatwierdzonych przez Radę Nadzorczą PFRON – 205.500 tys. zł,
− refundację części składek na ubezpieczenia społeczne osobom niepełnosprawnym
prowadzącym działalność gospodarczą, a także niepełnosprawnym rolnikom lub rolnikom
zobowiązanym do opłacania składek za niepełnosprawnych domowników –
144.996 tys. zł,
− przelewy redystrybucyjne (środki na zadania realizowane przez samorządy wojewódzkie
i powiatowe oraz koszty obsługi tych zadań) – 711.301 tys. zł,
− wydatki bieżące własne – 221.139 tys. zł, z tego: odpis aktualizujący wartość należności
z tytułu wpłat na PFRON, pożyczek, odsetek od pożyczek oraz innych należności –
91.091 tys. zł, wydatki bieżące Biura i Oddziałów Funduszu – 130.048 tys. zł (w tym
wynagrodzenia – 52.282 tys. zł dla 933,25 etatów),
− wydatki inwestycyjne własne i zakupy inwestycyjne własne – 42.906 tys. zł, z tego:
wydatki inwestycyjne – 13.146 tys. zł głównie na informatyzację, zakupy inwestycyjne –
93
− emerytury pomostowe,
− odsetki za nieterminowe wypłaty emerytur pomostowych,
− odpis stanowiący przychód Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Wydatki Funduszu zaplanowano w wysokości 37.735 tys. zł, z tego: emerytury
pomostowe – 37.275 tys. zł, odpis na działalność ZUS – 460 tys. zł.
Przewiduje się, że na koniec 2010 r. stan FEP wyniesie 29.379 tys. zł, w tym: środki
pieniężne 29.820 tys. zł, należności 1.815 tys. zł oraz zobowiązania (minus)
2.256 tys. zł.
II. Fundusze
związane z zadaniami socjalnymi państwa
Zadania realizowane przez te fundusze to m. in.: zasiłki dla bezrobotnych łącznie ze
składkami na ubezpieczenia społeczne, zasiłki i świadczenia przedemerytalne, aktywne
formy przeciwdziałania bezrobociu, dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników
niepełnosprawnych oraz finansowanie składek na ubezpieczenia społeczne zatrudnianych
osób niepełnosprawnych jak również osób niepełnosprawnych podejmujących po raz
pierwszy działalność gospodarczą, ochrona roszczeń pracowniczych w razie
niewypłacalności pracodawcy.
Łączne przychody dla tej grupy funduszy wyniosą 13.833.899 tys. zł, co stanowi 6,9%
przychodów ogółem. W stosunku do roku 2009 jest to kwota o 316.352 tys. zł wyższa.
Wydatki natomiast przewiduje się na poziomie 17.554.352 tys. zł.
Fundusz Pracy
Fundusz Pracy działa na podstawie ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji
zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
Stan funduszu na początek 2010 roku wyniesie 5.079.721 tys. zł, z tego: środki
pieniężne – 4.974.721 tys. zł, należności – 200.000 tys. zł oraz zobowiązania –
(minus) 95.000 tys. zł.
Przychody Funduszu Pracy zaplanowano w wysokości 9.179.485 tys. zł. Na przychody
Funduszu Pracy składają się:
− składki płacone przez pracodawców za zatrudnionych pracowników oraz składki płacone
przez osoby prowadzące pozarolniczą działalność – 8.447.950 tys. zł,
− dotacja rozwojowa – 581.535 tys. zł,
89
− pozostałe przychody Funduszu Pracy, przede wszystkim z tytułu odsetek od środków
Funduszu Pracy znajdujących się na rachunkach bankowych, odsetek od udzielonych
z Funduszu Pracy pożyczek oraz kar i grzywien z tytułu nieprzestrzegania przepisów
ustawy – 150.000 tys. zł.
Wydatki Funduszu Pracy zaplanowano w wysokości 12.338.744 tys. zł.
Z Funduszu Pracy finansowane będą:
1) zasiłki dla bezrobotnych i składki na ubezpieczenia społeczne od zasiłków –
3.442.813 tys. zł, z tego:
− zasiłki dla bezrobotnych – 2.742.813 tys. zł; przyjęto, że wypłaconych zostanie
średniorocznie ok. 380 tys. zasiłków, a przeciętna wysokość podstawowego zasiłku
wyniesie 601,50 zł,
− składki na ubezpieczenia społeczne od zasiłków dla bezrobotnych – 700.000 tys. zł,
2) zasiłki i świadczenia przedemerytalne – 1.593.000 tys. zł,
3) dodatki aktywizacyjne – 107.550 tys. zł, przyjęto, że wypłaconych zostanie
średniorocznie ok. 25 tys. dodatków aktywizacyjnych osobom, które w okresie posiadania
prawa do zasiłku dla bezrobotnych podjęły zatrudnienie lub inną pracę zarobkową;
przeciętna wysokość dodatku aktywizacyjnego wyniesie 358,50 zł;
4)
świadczenia integracyjne (przewidziane w ustawie o zatrudnieniu socjalnym) –
13.590 tys. zł;
5) aktywne formy przeciwdziałania bezrobociu - 6.536.745 tys. zł, z tego:
− wydatki na szkolenie bezrobotnych oraz innych uprawnionych osób – 367.509 tys. zł,
z tego: stypendia szkoleniowe – 217.509 tys. zł ( stypendia – 172.080 tys. zł, składki
na ubezpieczenia społeczne 45.429 tys. zł) oraz koszty szkolenia - 150.000 tys. zł,
− prace interwencyjne – 200.100 tys. zł (wynagrodzenia – 172.500 tys. zł, składki na
ubezpieczenia społeczne – 27.600 tys. zł),
− roboty publiczne – 332.577 tys. zł (wynagrodzenia – 286.677 tys. zł, składki na
ubezpieczenia społeczne – 45.900 tys. zł),
− prace społecznie użyteczne – 42.432 tys. zł,
− staże zawodowe bezrobotnych – 1.629.411 tys. zł: stypendia – 1.289.054 tys. zł,
składki na ubezpieczenia społeczne od stypendiów – 340.357 tys. zł,
− przygotowanie zawodowe dorosłych – 130.505 tys. zł, stypendia – 105.000 tys. zł,
składki na ubezpieczenia społeczne od stypendiów – 25.505 tys. zł,
− koszty przygotowania zawodowego dorosłych – 125.000 tys. zł,
90
− kontynuowanie nauki przez bezrobotnych w wieku do 25 lat oraz nie posiadających
kwalifikacji – stypendia – 17.208 tys. zł,
− wynagrodzenia i składki za młodocianych pracowników – 210.000 tys. zł
(wynagrodzenia – 179.500 tys. zł, składki na ubezpieczenia społeczne –
30.500 tys. zł),
− dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników
354.189 tys. zł,
− koszty związane ze specjalizacją oraz realizacją staży podyplomowych lekarzy,
lekarzy dentystów, pielęgniarek i położnych – 717.583 tys. zł,
− wyposażenie lub doposażenie stanowisk pracy – 656.000 tys. zł (w tym zakupy
inwestycyjne – 300.000 tys. zł),
− jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej przez bezrobotnych –
998.706 tys. zł,
− koszty szkoleń wynikające z ustawy z dnia 1 lipca 2009 r. o łagodzeniu skutków
kryzysu ekonomicznego dla pracowników i przedsiębiorców (Dz. U. Nr 125, poz.
1035) – 135.000 tys. zł,
− koszty umów zawartych z agencją zatrudnienia, restrukturyzacja zatrudnienia i inne
22.000 tys. zł,
− projekty pilotażowe oraz programy specjalne – 272.000 tys. zł,
− pomoc państwa w spłacie niektórych kredytów mieszkaniowych udzielonych osobom,
które utraciły pracę – 230.625 tys. zł,
− dofinansowanie kosztów: przejazdów i zakwaterowania, wychowywania dziecka do
lat siedmiu lub opieki nad osobą zależną, badań lekarskich bezrobotnych –
74.000 tys. zł,
− refundacja pracodawcom składek na ubezpieczenia społeczne za zatrudnionych
bezrobotnych oraz refundacja składek na ubezpieczenia społeczne dla spółdzielni
socjalnych – 11.900 tys. zł,
− umorzenia pożyczek udzielonych osobom bezrobotnym i pracodawcom –
10.000 tys. zł
Przewiduje się, że w 2010 r. różnymi formami aktywizacji zawodowej –
finansowanymi z Funduszu Pracy – objętych zostanie ok. 1.000 tys. bezrobotnych.
6) refundacja odpisów na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, wynagrodzeń
i składek na ubezpieczenia społeczne pracowników wojewódzkich urzędów pracy
realizujących zadania związane z PO KL, dodatków do wynagrodzeń pracowników
91
wojewódzkich i powiatowych urzędów pracy oraz ochotniczych hufców pracy –
posiadających określone przepisami kwalifikacje – 64.635 tys. zł,
7) środki stanowiące dochód powiatu, przeznaczone na wynagrodzenia pracowników
powiatowych urzędów pracy oraz składki na ubezpieczenia społeczne od tych
wynagrodzeń – 220.110 tys. zł,
8) pozostałe zadania – 310.301 tys. zł, w tym: szkolenie kadr publicznych służb
zatrudnienia oraz ochotniczych hufców pracy – 45.000 tys. zł, poradnictwo zawodowe,
badania i ekspertyzy dotyczące rynku pracy oraz kluby pracy – 30.000 tys. zł, rozwój
i eksploatacja systemu informatycznego – 50.000 tys. zł, wydatki kwalifikowalne środków
Europejskiego Funduszu Społecznego – 61.101 tys. zł,
9) wydatki inwestycyjne i zakupy inwestycyjne dla publicznych służb zatrudnienia oraz
ochotniczych hufców pracy – 50.000 tys. zł.
Plan Funduszu Pracy na 2010 r. został ustalony przy założeniu, że wysokość
obowiązkowych składek na Fundusz Pracy nie ulegnie zmianie i wynosić będzie 2,45%
podstawy ich wymiaru.
Na koniec 2010 r. stan funduszu wyniesie 1.920.462 tys. zł, z tego: środki pieniężne –
1.820.462 tys. zł, należności – 200.000 tys. zł oraz zobowiązania (minus) – 100.000 tys. zł.
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych działa na podstawie ustawy
z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób
niepełnosprawnych.
Przewiduje się, że stan Funduszu na początek 2010 r. roku wyniesie 389.069 tys. zł,
w tym: środki pieniężne (z lokatami) – 219.378 tys. zł, udziały i akcje – 2.802 tys. zł, papiery
wartościowe Skarbu Państwa – 1.491 tys. zł, należności – 759.377 tys. zł, zobowiązania –
(minus) 79.829 tys. zł.
Przychody Funduszu zaplanowano w wysokości 4.276.004 tys. zł, z tego:
− dotacje z budżetu państwa – 788.075 tys. zł z przeznaczeniem na:
−
dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych oraz
zrekompensowanie gminom 50% utraconych dochodów z tytułu zwolnień
przysługujących prowadzącemu zakład pracy chronionej lub zakład aktywności
zawodowej z podatków od nieruchomości, rolnego, leśnego i od czynności
cywilnoprawnych – 739.000 tys. zł,
− dotacja rozwojowa – 49.075 tys. zł,
92
− wpłaty zakładów pracy – 3.340.000 tys. zł,
− przelewy redystrybucyjne (zwrot środków przekazanych w 2009 r. samorządom
wojewódzkim i powiatowym na realizację zadań i finansowanie kosztów ich obsługi,
niewykorzystanych do dnia 31 grudnia 2009 r.) – 750 tys. zł,
− pozostałe przychody – 147.179 tys. zł, w tym głównie: wpływy ze zwrotów dotacji –
23.625 tys. zł, wpływy z różnych tytułów – 81.821 tys. zł, odsetki od nieterminowych wpłat
zakładów pracy – 30.000 tys. zł, pozostałe odsetki – 11.813 tys. zł.
Wydatki Funduszu zaplanowane w wysokości 4.517.142 tys. zł mają być przeznaczone
głównie na:
− realizację działań wyrównujących różnice między regionami, w szczególności
w jednostkach samorządu terytorialnego, na terenie których stopa bezrobocia jest
wyższa niż 110% średniej stopy bezrobocia w kraju lub nie utworzono warsztatu terapii
zajęciowej albo zakładu aktywności zawodowej – 50.000 tys. zł,
− realizację programów wspieranych ze środków pomocowych Unii Europejskiej na rzecz
osób niepełnosprawnych – 56.839 tys. zł,
− dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych – 2.777.500 tys. zł,
− zrekompensowanie gminom utraconych dochodów z tytułu zwolnień przysługujących
prowadzącemu zakład pracy chronionej lub zakład aktywności zawodowej z podatku od
nieruchomości, rolnego, leśnego oraz z podatku od czynności cywilnoprawnych
– 160.000 tys. zł,
− realizację programów zatwierdzonych przez Radę Nadzorczą PFRON – 205.500 tys. zł,
− refundację części składek na ubezpieczenia społeczne osobom niepełnosprawnym
prowadzącym działalność gospodarczą, a także niepełnosprawnym rolnikom lub rolnikom
zobowiązanym do opłacania składek za niepełnosprawnych domowników –
144.996 tys. zł,
− przelewy redystrybucyjne (środki na zadania realizowane przez samorządy wojewódzkie
i powiatowe oraz koszty obsługi tych zadań) – 711.301 tys. zł,
− wydatki bieżące własne – 221.139 tys. zł, z tego: odpis aktualizujący wartość należności
z tytułu wpłat na PFRON, pożyczek, odsetek od pożyczek oraz innych należności –
91.091 tys. zł, wydatki bieżące Biura i Oddziałów Funduszu – 130.048 tys. zł (w tym
wynagrodzenia – 52.282 tys. zł dla 933,25 etatów),
− wydatki inwestycyjne własne i zakupy inwestycyjne własne – 42.906 tys. zł, z tego:
wydatki inwestycyjne – 13.146 tys. zł głównie na informatyzację, zakupy inwestycyjne –
93
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2375-ustawa-z-zal
› Pobierz plik

-
2375-uzas-tom-I
› Pobierz plik

-
2375-uzas-tom-II
› Pobierz plik

-
2375-tom-III-uklad-zadaniowy
› Pobierz plik

-
2375-Trzyletni-plan-limitu-mianowan-urzednikow-2010-2012
› Pobierz plik

-
2375-Strategia-zarzadzania-dlugiem-2010-12
› Pobierz plik

-
2375-001
› Pobierz plik

-
2375-002
› Pobierz plik



Projekty ustaw
Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei