Rządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2010
- określenie rocznego planu dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów państwa;
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 2375
- Data wpłynięcia: 2009-09-30
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: budżetowa na rok 2010
- data uchwalenia: 2010-01-22
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 19, poz. 102
2375-tom-III-uklad-zadaniowy
− budowę ogólnodostępowych terminali kontenerowych i centrów logistycznych na liniach
kolejowych oraz wprowadzanie nowoczesnych technik zarządzania w terminalach i centrach,
− adaptację, budowę, przebudowę, rozbudowę sieci szynowych (szybkiej kolei miejskiej, tramwaju,
metra) i trolejbusowych realizowanych na obszarach metropolitalnych.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używane są następujące mierniki:
• długość przebudowanych linii kolejowych [w km],
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [9],
• wybudowane i zmodernizowane odcinki infrastruktury transportu szynowego i trolejbusowego
[w km],
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [71,95].
Urząd Transportu Kolejowego
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego, dysponent części 71, na realizację zadania 19.2. Wspieranie
transportu kolejowego i intermodalnego w 2010 roku przeznaczy kwotę 3,3 mln zł.
Celem zadania jest zwiększanie dostępności i poprawa jakości transportu kolejowego.
Cel ma zostać osiągnięty w szczególności poprzez :
− realizację zadań Prezesa UTK jako organu wyspecjalizowanego w zakresie oceny zgodności
i nadzoru rynku wyrobów dla kolejnictwa i kolei liniowych oraz sprawdzeniem parametrów tych
wyrobów,
− prowadzenie spraw kończących się wydaniem przez Prezesa UTK decyzji w przedmiocie zgody lub
odmowy dopuszczenia do eksploatacji podsystemu interoperacyjnego,
− prowadzenie spraw związanych z autoryzacją jednostek certyfikujących i kontrolujących oraz
laboratoriów badawczych,
− prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań Prezesa UTK dotyczących taboru
interoperacyjnego i infrastruktury interoperacyjnej,
− przeprowadzanie okresowych kontroli licencjonowanych podmiotów na podstawie ustawy
o transporcie kolejowym,
− prowadzenie analiz obowiązującego prawa zmierzających do eliminacji zbędnych barier dostępu do
rynku oraz harmonizacji i zgodności prawa polskiego z prawem europejskim.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celów realizowanego zadania używane są następujące mierniki:
• liczba wydanych dopuszczeń jako interoperacyjnych linii kolejowych oraz pojazdów kolejowych
w stosunku do przyjętych i zaakceptowanych wniosków,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [80%],
• liczba wydanych decyzji w sprawie w stosunku do złożonych wniosków,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [80%].
Wojewodowie
Wojewodowie, dysponenci części 85, na realizację zadania 19.2. Wspieranie transportu kolejowego
i intermodalnego w 2010 roku przeznaczą 1,5 mln zł.
306
Celem zadania jest tworzenie warunków do rozwoju infrastruktury kolejowej.
Cel ma zostać osiągnięty poprzez:
− wydawanie pozwoleń na budowę na terenach kolejowych,
− przeprowadzanie postępowań w sprawie wydawania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu
publicznego na terenach zamkniętych,
− zapewnianie przestrzegania prawa na etapie przygotowania infrastruktury kolejowej do realizacji
inwestycji,
− realizowanie zadań związanych z wdrażaniem Programu Kolei Dużych Prędkości i modyfikacją
układu Transeuropejskiej Sieci Transportowej.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używany jest następujący miernik:
• średni czas załatwienia sprawy.
Zadanie 19.3. Wsparcie i bezpieczeństwo transportu lotniczego i infrastruktury lotniczej
Minister Infrastruktury
Minister Infrastruktury, dysponent części 39, na realizację zadania 19.3. Wsparcie i bezpieczeństwo
transportu lotniczego i infrastruktury lotniczej w 2010 roku przeznaczy 0,3 mln zł.
Celem zadania jest dostosowanie infrastruktury lotniskowej i nawigacyjnej oraz wzrost dostępności
transportu lotniczego.
Cel ma zostać osiągnięty poprzez:
− budowę, rozbudowę lub modernizację infrastruktury lotniskowej w portach lotniczych położonych
w sieci TEN – T,
− rozbudowę i modernizację infrastruktury nawigacyjnej,
− zwiększenie przepustowości lotnisk i przestrzeni powietrznej nad Polską,
− poprawę standardu obsługi pasażerów przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa
wykonywania operacji lotniczych zarówno w ruchu naziemnym, jak i w powietrzu,
− wykonanie opracowań: koncepcja lotniska centralnego dla Polski – prace analityczne – jako studium
wykonalności do projektu POLiŚ, znaczenie transportu lotniczego dla Polski, opracowanie
i wdrożenie technologii prognozowania i monitoringu mobilności społeczeństwa oraz popytu na
usługi transportu lotniczego, opracowanie i wdrożenie technologii zarządzania transportem
lotniczym w oparciu o wykorzystanie modeli socjo-ekonometrycznych i metod OR/MS.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używane są następujące mierniki:
• procentowy udział transportu lotniczego – pasażerskiego do transportu ogółem,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [19,22],
• liczba rozpoczętych projektów,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [8].
307
Wojewodowie
Wojewodowie, dysponenci części 85, na realizację zadania 19.3. Wsparcie i bezpieczeństwo transportu
lotniczego i infrastruktury lotniczej w 2010 roku przeznaczą 0,5 mln zł.
Celem zadania jest tworzenie warunków do rozwoju infrastruktury lotniczej.
Cel ma zostać osiągnięty poprzez:
− wydawanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji w zakresie lotniska użytku publicznego,
− zapewnianie przestrzegania prawa na etapie przygotowania infrastruktury lotniczej do realizacji
inwestycji.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używany jest następujący miernik:
• średni czas załatwienia sprawy.
Zadanie 19.4 Rozwój i administrowanie żeglugi śródlądowej
Minister Infrastruktury
Minister Infrastruktury, dysponent części 39, na realizację zadania 19.4. Rozwój i administrowanie żeglugi
śródlądowej w 2010 roku przeznaczy kwotę 4,3 mln zł.
Celem zadania jest poprawa bezpieczeństwa i rozwój żeglugi śródlądowej.
Cel ma zostać osiągnięty poprzez:
− dokonywanie wypłat dla armatorów za trwałe wyłączanie przestarzałych statków z eksploatacji
w przewozach rzeczy,
− realizację przedsięwzięć promujących śródlądowy transport wodny (dofinansowanie zakupu
statków),
− modernizację lub przebudowę statków,
− restrukturyzację sektora żeglugi śródlądowej,
− budowę zharmonizowanego systemu informacji rzecznej RIS na dolnym odcinku rzeki Odry,
− utworzenie trzech Komisji Inspekcyjnych w urzędach żeglugi śródlądowej, których zadaniem będzie
klasyfikowanie statków śródlądowych pod względem spełnionych wymagań technicznych zgodnych
z przepisami obowiązującymi w całej Unii Europejskiej.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używany jest następujący miernik:
• wielkość przewozów towarów po śródlądowych drogach wodnych [w tys. ton],
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [11 000].
Wojewodowie
Wojewodowie, dysponenci części 85, na realizację zadania 19.4. Rozwój i administrowanie żeglugi
śródlądowej w 2010 roku przeznaczą 0,03 mln zł.
Celem zadania jest tworzenie warunków do rozwoju infrastruktury żeglugi śródlądowej.
Cel ma zostać osiągnięty poprzez:
− zapewnianie przestrzegania prawa na etapie przygotowania infrastruktury żeglugi śródlądowej do
realizacji inwestycji.
308
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używany jest następujący miernik:
• średni czas załatwienia sprawy.
Zadanie 19.5. Regulacja rynku transportu drogowego, kolejowego, lotniczego oraz wodnego
Minister Infrastruktury
Ministerstwo Infrastruktury, dysponent części 39, na realizację zadania 19.5. Regulacja rynku transportu
drogowego, kolejowego, lotniczego oraz wodnego w 2010 roku przeznaczy kwotę 41,3 mln zł.
Celem zadania jest poprawa warunków rozwoju transportu drogowego, kolejowego, lotniczego i wodnego
oraz dostosowanie do obowiązujących przepisów prawnych.
Cel ma zostać osiągnięty poprzez:
− realizację przez beneficjentów projektów konkursowych,
− dostosowanie systemów bezpieczeństwa i ochrony we wszystkich portach lotniczych obsługujących
ruch międzynarodowy do standardów wynikających z obowiązujących aktów prawnych,
− nadzorowanie i kontrolowanie przestrzegania przepisów z zakresu bezpieczeństwa lotnictwa
cywilnego,
− podnoszenie kwalifikacji inspektorów nadzoru,
− podejmowanie działań legislacyjnych na forum krajowym w zakresie nowelizacji ustawy Prawo
lotnicze oraz na forum międzynarodowym,
− inicjowanie przedsięwzięć z zakresu ochrony lotnictwa cywilnego,
− wsparcie finansowe poprzez udzielanie podmiotom sektora lotniczego dotacji na zakupy sprzętu
i urządzeń niezbędnych dla bezpieczeństwa działalności lotniczej i nadzoru w tym zakresie,
− regulacje rynku usług lotniczych zapewniające zintegrowany, zrównoważony i dostosowany do
celów długookresowych rozwój systemu lotnictwa cywilnego,
− stworzenie zintegrowanego systemu informatycznego zwiększającego efektywność sprawowanego
nadzoru,
− bieżący nadzór nad podmiotami rynku transportu lotniczego pod względem prowadzenia
działalności zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
− działania na forum międzynarodowym, we współpracy z państwami UE,
− opracowanie i wdrożenie Krajowego Programu Bezpieczeństwa,
− opracowanie wytycznych dla podmiotów lotniczych w zakresie systemu zarządzania
bezpieczeństwem,
− przestrzeganie wszystkich umów międzynarodowych z zakresu lotnictwa cywilnego,
− prace analityczne nad systemem handlu emisjami, z uwzględnieniem: metodyki naliczania emisji
CO2, metodyki monitorowania dwutlenku węgla, metodyki naliczania emisji NOX, ze statków
powietrznych,
− opracowanie założeń polityki ULC w zakresie stosowania w Polsce zasady zrównoważonego
podejścia do zarządzania hałasem lotniczym,
309
− udział w pracach związanych z wykonywaniem lotów przez bezzałogowe statki powietrzne (UAS
International) w zakresie ATM,
− udzielenie dotacji dla publicznych wyższych uczelni kształcących personel dla lotnictwa cywilnego.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używany jest następujący miernik:
• liczba rozpoczętych projektów [w szt.],
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [9].
Urząd Transportu Kolejowego
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego, dysponent części 71, na realizację zadania 19.5. Regulacja rynku
transportu drogowego, kolejowego, lotniczego oraz wodnego w 2010 roku przeznaczy kwotę 1,9 mln zł.
Celem zadania jest poprawa warunków rozwoju transportu drogowego, kolejowego, lotniczego i wodnego
oraz dostosowanie do obowiązujących przepisów prawnych.
Cele maja zostać osiągnięte poprzez:
− prowadzenie systemowego nadzoru nad zapewnieniem równego i niedyskryminacyjnego dostępu
licencjonowanych podmiotów rynku (krajowych i zagranicznych) do infrastruktury transportu
kolejowego,
− przeciwdziałanie z urzędu ex-ante oraz ex-post naruszeniom w dostępie do infrastruktury liniowej
i urządzeń kluczowych, bez dostępu do których nie mogą być świadczone usługi transportu
kolejowego,
− prowadzenie analiz rynku stanowiących podstawę podejmowanych decyzji regulacyjnych,
− rozpatrywanie skarg na działania monopolistyczne w zakresie dostępu do infrastruktury
i ograniczenia w dostępie,
− systematyczne przeprowadzanie kontroli podmiotów na podstawie ustawy o transporcie kolejowym.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celów realizowanego zadania używane są następujące mierniki:
• liczba przeprowadzonych postępowań i kontroli w stosunku do planowanych,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [50%].
Zadanie 19.6. Nadzór nad bezpieczeństwem transportu drogowego, kolejowego, lotniczego oraz
wodnego
Minister Infrastruktury
Minister Infrastruktury, dysponent części 39, na realizację zadania 19.6. Nadzór nad bezpieczeństwem
transportu drogowego, kolejowego lotniczego oraz wodnego w 2010 roku przeznaczy kwotę 22,7 mln zł.
Celem zadania jest utrzymywanie wysokiego poziomu bezpieczeństwa transportu drogowego, kolejowego,
lotniczego oraz wodnego, w tym lotnisk.
Cel ma być osiągnięty poprzez:
− realizację przez beneficjentów projektów konkursowych,
310
kolejowych oraz wprowadzanie nowoczesnych technik zarządzania w terminalach i centrach,
− adaptację, budowę, przebudowę, rozbudowę sieci szynowych (szybkiej kolei miejskiej, tramwaju,
metra) i trolejbusowych realizowanych na obszarach metropolitalnych.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używane są następujące mierniki:
• długość przebudowanych linii kolejowych [w km],
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [9],
• wybudowane i zmodernizowane odcinki infrastruktury transportu szynowego i trolejbusowego
[w km],
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [71,95].
Urząd Transportu Kolejowego
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego, dysponent części 71, na realizację zadania 19.2. Wspieranie
transportu kolejowego i intermodalnego w 2010 roku przeznaczy kwotę 3,3 mln zł.
Celem zadania jest zwiększanie dostępności i poprawa jakości transportu kolejowego.
Cel ma zostać osiągnięty w szczególności poprzez :
− realizację zadań Prezesa UTK jako organu wyspecjalizowanego w zakresie oceny zgodności
i nadzoru rynku wyrobów dla kolejnictwa i kolei liniowych oraz sprawdzeniem parametrów tych
wyrobów,
− prowadzenie spraw kończących się wydaniem przez Prezesa UTK decyzji w przedmiocie zgody lub
odmowy dopuszczenia do eksploatacji podsystemu interoperacyjnego,
− prowadzenie spraw związanych z autoryzacją jednostek certyfikujących i kontrolujących oraz
laboratoriów badawczych,
− prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań Prezesa UTK dotyczących taboru
interoperacyjnego i infrastruktury interoperacyjnej,
− przeprowadzanie okresowych kontroli licencjonowanych podmiotów na podstawie ustawy
o transporcie kolejowym,
− prowadzenie analiz obowiązującego prawa zmierzających do eliminacji zbędnych barier dostępu do
rynku oraz harmonizacji i zgodności prawa polskiego z prawem europejskim.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celów realizowanego zadania używane są następujące mierniki:
• liczba wydanych dopuszczeń jako interoperacyjnych linii kolejowych oraz pojazdów kolejowych
w stosunku do przyjętych i zaakceptowanych wniosków,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [80%],
• liczba wydanych decyzji w sprawie w stosunku do złożonych wniosków,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [80%].
Wojewodowie
Wojewodowie, dysponenci części 85, na realizację zadania 19.2. Wspieranie transportu kolejowego
i intermodalnego w 2010 roku przeznaczą 1,5 mln zł.
306
Celem zadania jest tworzenie warunków do rozwoju infrastruktury kolejowej.
Cel ma zostać osiągnięty poprzez:
− wydawanie pozwoleń na budowę na terenach kolejowych,
− przeprowadzanie postępowań w sprawie wydawania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu
publicznego na terenach zamkniętych,
− zapewnianie przestrzegania prawa na etapie przygotowania infrastruktury kolejowej do realizacji
inwestycji,
− realizowanie zadań związanych z wdrażaniem Programu Kolei Dużych Prędkości i modyfikacją
układu Transeuropejskiej Sieci Transportowej.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używany jest następujący miernik:
• średni czas załatwienia sprawy.
Zadanie 19.3. Wsparcie i bezpieczeństwo transportu lotniczego i infrastruktury lotniczej
Minister Infrastruktury
Minister Infrastruktury, dysponent części 39, na realizację zadania 19.3. Wsparcie i bezpieczeństwo
transportu lotniczego i infrastruktury lotniczej w 2010 roku przeznaczy 0,3 mln zł.
Celem zadania jest dostosowanie infrastruktury lotniskowej i nawigacyjnej oraz wzrost dostępności
transportu lotniczego.
Cel ma zostać osiągnięty poprzez:
− budowę, rozbudowę lub modernizację infrastruktury lotniskowej w portach lotniczych położonych
w sieci TEN – T,
− rozbudowę i modernizację infrastruktury nawigacyjnej,
− zwiększenie przepustowości lotnisk i przestrzeni powietrznej nad Polską,
− poprawę standardu obsługi pasażerów przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa
wykonywania operacji lotniczych zarówno w ruchu naziemnym, jak i w powietrzu,
− wykonanie opracowań: koncepcja lotniska centralnego dla Polski – prace analityczne – jako studium
wykonalności do projektu POLiŚ, znaczenie transportu lotniczego dla Polski, opracowanie
i wdrożenie technologii prognozowania i monitoringu mobilności społeczeństwa oraz popytu na
usługi transportu lotniczego, opracowanie i wdrożenie technologii zarządzania transportem
lotniczym w oparciu o wykorzystanie modeli socjo-ekonometrycznych i metod OR/MS.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używane są następujące mierniki:
• procentowy udział transportu lotniczego – pasażerskiego do transportu ogółem,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [19,22],
• liczba rozpoczętych projektów,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [8].
307
Wojewodowie
Wojewodowie, dysponenci części 85, na realizację zadania 19.3. Wsparcie i bezpieczeństwo transportu
lotniczego i infrastruktury lotniczej w 2010 roku przeznaczą 0,5 mln zł.
Celem zadania jest tworzenie warunków do rozwoju infrastruktury lotniczej.
Cel ma zostać osiągnięty poprzez:
− wydawanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji w zakresie lotniska użytku publicznego,
− zapewnianie przestrzegania prawa na etapie przygotowania infrastruktury lotniczej do realizacji
inwestycji.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używany jest następujący miernik:
• średni czas załatwienia sprawy.
Zadanie 19.4 Rozwój i administrowanie żeglugi śródlądowej
Minister Infrastruktury
Minister Infrastruktury, dysponent części 39, na realizację zadania 19.4. Rozwój i administrowanie żeglugi
śródlądowej w 2010 roku przeznaczy kwotę 4,3 mln zł.
Celem zadania jest poprawa bezpieczeństwa i rozwój żeglugi śródlądowej.
Cel ma zostać osiągnięty poprzez:
− dokonywanie wypłat dla armatorów za trwałe wyłączanie przestarzałych statków z eksploatacji
w przewozach rzeczy,
− realizację przedsięwzięć promujących śródlądowy transport wodny (dofinansowanie zakupu
statków),
− modernizację lub przebudowę statków,
− restrukturyzację sektora żeglugi śródlądowej,
− budowę zharmonizowanego systemu informacji rzecznej RIS na dolnym odcinku rzeki Odry,
− utworzenie trzech Komisji Inspekcyjnych w urzędach żeglugi śródlądowej, których zadaniem będzie
klasyfikowanie statków śródlądowych pod względem spełnionych wymagań technicznych zgodnych
z przepisami obowiązującymi w całej Unii Europejskiej.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używany jest następujący miernik:
• wielkość przewozów towarów po śródlądowych drogach wodnych [w tys. ton],
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [11 000].
Wojewodowie
Wojewodowie, dysponenci części 85, na realizację zadania 19.4. Rozwój i administrowanie żeglugi
śródlądowej w 2010 roku przeznaczą 0,03 mln zł.
Celem zadania jest tworzenie warunków do rozwoju infrastruktury żeglugi śródlądowej.
Cel ma zostać osiągnięty poprzez:
− zapewnianie przestrzegania prawa na etapie przygotowania infrastruktury żeglugi śródlądowej do
realizacji inwestycji.
308
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używany jest następujący miernik:
• średni czas załatwienia sprawy.
Zadanie 19.5. Regulacja rynku transportu drogowego, kolejowego, lotniczego oraz wodnego
Minister Infrastruktury
Ministerstwo Infrastruktury, dysponent części 39, na realizację zadania 19.5. Regulacja rynku transportu
drogowego, kolejowego, lotniczego oraz wodnego w 2010 roku przeznaczy kwotę 41,3 mln zł.
Celem zadania jest poprawa warunków rozwoju transportu drogowego, kolejowego, lotniczego i wodnego
oraz dostosowanie do obowiązujących przepisów prawnych.
Cel ma zostać osiągnięty poprzez:
− realizację przez beneficjentów projektów konkursowych,
− dostosowanie systemów bezpieczeństwa i ochrony we wszystkich portach lotniczych obsługujących
ruch międzynarodowy do standardów wynikających z obowiązujących aktów prawnych,
− nadzorowanie i kontrolowanie przestrzegania przepisów z zakresu bezpieczeństwa lotnictwa
cywilnego,
− podnoszenie kwalifikacji inspektorów nadzoru,
− podejmowanie działań legislacyjnych na forum krajowym w zakresie nowelizacji ustawy Prawo
lotnicze oraz na forum międzynarodowym,
− inicjowanie przedsięwzięć z zakresu ochrony lotnictwa cywilnego,
− wsparcie finansowe poprzez udzielanie podmiotom sektora lotniczego dotacji na zakupy sprzętu
i urządzeń niezbędnych dla bezpieczeństwa działalności lotniczej i nadzoru w tym zakresie,
− regulacje rynku usług lotniczych zapewniające zintegrowany, zrównoważony i dostosowany do
celów długookresowych rozwój systemu lotnictwa cywilnego,
− stworzenie zintegrowanego systemu informatycznego zwiększającego efektywność sprawowanego
nadzoru,
− bieżący nadzór nad podmiotami rynku transportu lotniczego pod względem prowadzenia
działalności zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
− działania na forum międzynarodowym, we współpracy z państwami UE,
− opracowanie i wdrożenie Krajowego Programu Bezpieczeństwa,
− opracowanie wytycznych dla podmiotów lotniczych w zakresie systemu zarządzania
bezpieczeństwem,
− przestrzeganie wszystkich umów międzynarodowych z zakresu lotnictwa cywilnego,
− prace analityczne nad systemem handlu emisjami, z uwzględnieniem: metodyki naliczania emisji
CO2, metodyki monitorowania dwutlenku węgla, metodyki naliczania emisji NOX, ze statków
powietrznych,
− opracowanie założeń polityki ULC w zakresie stosowania w Polsce zasady zrównoważonego
podejścia do zarządzania hałasem lotniczym,
309
− udział w pracach związanych z wykonywaniem lotów przez bezzałogowe statki powietrzne (UAS
International) w zakresie ATM,
− udzielenie dotacji dla publicznych wyższych uczelni kształcących personel dla lotnictwa cywilnego.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używany jest następujący miernik:
• liczba rozpoczętych projektów [w szt.],
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [9].
Urząd Transportu Kolejowego
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego, dysponent części 71, na realizację zadania 19.5. Regulacja rynku
transportu drogowego, kolejowego, lotniczego oraz wodnego w 2010 roku przeznaczy kwotę 1,9 mln zł.
Celem zadania jest poprawa warunków rozwoju transportu drogowego, kolejowego, lotniczego i wodnego
oraz dostosowanie do obowiązujących przepisów prawnych.
Cele maja zostać osiągnięte poprzez:
− prowadzenie systemowego nadzoru nad zapewnieniem równego i niedyskryminacyjnego dostępu
licencjonowanych podmiotów rynku (krajowych i zagranicznych) do infrastruktury transportu
kolejowego,
− przeciwdziałanie z urzędu ex-ante oraz ex-post naruszeniom w dostępie do infrastruktury liniowej
i urządzeń kluczowych, bez dostępu do których nie mogą być świadczone usługi transportu
kolejowego,
− prowadzenie analiz rynku stanowiących podstawę podejmowanych decyzji regulacyjnych,
− rozpatrywanie skarg na działania monopolistyczne w zakresie dostępu do infrastruktury
i ograniczenia w dostępie,
− systematyczne przeprowadzanie kontroli podmiotów na podstawie ustawy o transporcie kolejowym.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celów realizowanego zadania używane są następujące mierniki:
• liczba przeprowadzonych postępowań i kontroli w stosunku do planowanych,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [50%].
Zadanie 19.6. Nadzór nad bezpieczeństwem transportu drogowego, kolejowego, lotniczego oraz
wodnego
Minister Infrastruktury
Minister Infrastruktury, dysponent części 39, na realizację zadania 19.6. Nadzór nad bezpieczeństwem
transportu drogowego, kolejowego lotniczego oraz wodnego w 2010 roku przeznaczy kwotę 22,7 mln zł.
Celem zadania jest utrzymywanie wysokiego poziomu bezpieczeństwa transportu drogowego, kolejowego,
lotniczego oraz wodnego, w tym lotnisk.
Cel ma być osiągnięty poprzez:
− realizację przez beneficjentów projektów konkursowych,
310
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2375-ustawa-z-zal
› Pobierz plik

-
2375-uzas-tom-I
› Pobierz plik

-
2375-uzas-tom-II
› Pobierz plik

-
2375-tom-III-uklad-zadaniowy
› Pobierz plik

-
2375-Trzyletni-plan-limitu-mianowan-urzednikow-2010-2012
› Pobierz plik

-
2375-Strategia-zarzadzania-dlugiem-2010-12
› Pobierz plik

-
2375-001
› Pobierz plik

-
2375-002
› Pobierz plik



Projekty ustaw
Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei