eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2010

Rządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2010

- określenie rocznego planu dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów państwa;

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 2375
  • Data wpłynięcia: 2009-09-30
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: budżetowa na rok 2010
  • data uchwalenia: 2010-01-22
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 19, poz. 102

2375-tom-III-uklad-zadaniowy

Komisja Nadzoru Finansowego
Komisja Nadzoru Finansowego, dysponent części 70, na realizację zadania 17.4. Zarządzanie realizacją
pozostałych programów finansowych z udziałem niepodlegających zwrotowi środków pomocowych w 2010
roku przeznaczy 1,3 mln zł w całości finansowane z rezerwy celowej.
Celem zadania jest wzmocnienie administracyjnych i instytucjonalnych zdolności Urzędu Komisji Nadzoru
Finansowego w celu wsparcia nadzoru i polepszenia bezpieczeństwa oraz stabilności na rynku finansowym.
Cel ma zostać osiągnięty poprzez:
− zarządzanie realizacją programów finansowych z udziałem niepodlegających zwrotowi środków
pomocowych, które w 2010 roku będą realizowały następujące zadania:

wzmocnienie zdolności administracyjnych i instytucjonalnych UKNF w zakresie
obowiązującego dorobku prawnego UE w obszarze rynku finansowego poprzez
przeprowadzenie szkoleń,

promocję rozwiązań legislacyjnych zapewniających prawidłowe wdrażanie acquis zgodnie
z projektem Dyrektywy Wypłacalność II. edukacja administracji oraz zakładów ubezpieczeń
poprzez szkolenia ma stanowić działania przygotowawcze zarówno dla organu nadzoru jak
i rynku ubezpieczeń do sprawnego wdrożenia rozwiązań legislacyjnych.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używany jest następujący miernik:
• liczba pracowników UKNF, którzy nabyli nową wiedzę i umiejętności nadzorczo-legislacyjne
w obszarze prawodawstwa unijnego w zakresie rynku finansowego,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [282].

W funkcji 17 Zapewnienie równomiernego rozwoju kraju, zadania:
− 17.1. Wsparcie rozwoju regionalnego kraju,
− 17.3. Koordynacja realizacji NSRO 2007-2013 oraz zarządzanie i wdrażanie programów
operacyjnych,
− 17.4. Zarządzanie realizacją pozostałych programów finansowanych z udziałem niepodlegających
zwrotowi środków pomocowych,
zostały uznane za priorytetowe przez poszczególnych dysponentów.



291
17.6. Zmiany zadań realizowanych w ramach funkcji 17 w latach 2009-2010
W ramach funkcji 17 w 2010 roku zmienione zostały nazwy zadania 17.3. oraz 17.4. Zestawienie zadań
przedstawia poniższa tabela.

2009
2010
Nr
Nazwa zadania
Nr
Nazwa zadania
17.1. Wsparcie rozwoju regionalnego kraju
17.1. Wsparcie rozwoju regionalnego kraju
Zarządzanie realizacją Narodowego Planu
Zarządzanie realizacją Narodowego Planu
17.2. Rozwoju 2004-2006 oraz programów i
17.2. Rozwoju 2004-2006 oraz programów i
inicjatyw wspólnotowych
inicjatyw wspólnotowych
Koordynacja realizacji NSRO 2007-2013
Koordynacja realizacji NSRO 2007-2013 oraz
17.3.
17.3. oraz zarządzanie i wdrażanie programów
zarządzanie programami operacyjnymi
operacyjnych
Zarządzanie realizacją programów
Zarządzanie realizacją pozostałych
finansowanych z udziałem niepodlegających
programów finansowanych z udziałem
17.4.
17.4.
zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez
niepodlegających zwrotowi środków
państwa członkowskie EFTA
pomocowych
Informatyzacja działalności i budowa
Informatyzacja działalności i budowa
17.5.
17.5.
społeczeństwa informacyjnego
społeczeństwa informacyjnego


17.7. Planowane wydatki budżetu państwa w latach 2010-2012 według zadań realizowanych w ramach
funkcji

Wydatki budżetu państwa
(w tys. zł)


Nr
Nazwa zadania
Plan
2009r.
PW
2010 r.
2011 r.
2012 r.
17.1.
Wsparcie rozwoju regionalnego kraju
357 297 1 089 736
36 334
10 037
Zarządzanie realizacją Narodowego Planu
17.2.
Rozwoju 2004-2006 oraz programów i inicjatyw
79 382
13 289
10 344
10 348
wspólnotowych
Koordynacja realizacji NSRO 2007-2013 oraz
17.3.
1 021 554
792 905 934 935 525 101
zarządzanie i wdrażanie programów operacyjnych
Zarządzanie realizacją pozostałych programów
17.4.
finansowanych z udziałem niepodlegających
153 986
132 969 166 077 110 829
zwrotowi środków pomocowych
17.5.
Informatyzacja działalności i budowa
3 730
0
0
0
społeczeństwa informacyjnego


292
Funkcja 17. Zapewnienie równomiernego rozwoju kraju
wydatki w mln zł
0
200
400
600
800
1 000
Zadanie 17.1. Wsparcie rozwoju regionalnego kraju
Zadanie 17.2. Zarządzanie realizacją Narodowego
Planu Rozwoju 2004-2006 oraz programów i inicjatyw
wspólnotowych
Zadanie 17.3. Koordynacja realizacji NSRO 2007-
2013 oraz zarządzanie i wdrażanie programów
operacyjnych
Zadanie 17.4. Zarządzanie realizacją pozostałych
programów finansowanych z udziałem
niepodlegających zwrotowi środków pomocowych
Zadanie 17.5. Informatyzacja działalności i budowa
społeczeństwa informacyjnego
2009 r.
2010 r.
2011 r.
2012 r.



293
Funkcja 18. Sprawowanie i wykonywanie wymiaru
sprawiedliwo
ści
18.1. Charakterystyka funkcji
Funkcja 18 wpisuje się w zakres tematyczny strategii Sprawne państwo. Funkcja ta obejmuje swym zakresem
obszar państwa odpowiedzialny za sprawy sądownictwa, wykonywania kar, środków wychowawczych oraz
środka poprawczego orzeczonego przez sądy, a także sprawy pomocy postpenitencjarnej.
Konstytucyjnym obowiązkiem państwa jest zapewnienie obywatelom prawa do sądu tj. sprawiedliwego
i jawnego rozpatrzenia spraw bez nieuzasadnionej zwłoki przez właściwe, niezależne, bezstronne i niezawisłe
sądy. W ramach realizacji tego prawa znajdują się m.in. działania mające na celu zapewnienie prawidłowego
funkcjonowania sądów powszechnych wszystkich instancji na terenie całego kraju. W tym zakresie
finansowane jest m.in. podnoszenie jakości administracyjnej działalności sądów, zapewnienie im
odpowiednich warunków lokalowych, a także utrzymanie istniejącej już infrastruktury informatycznej.
Dodatkowo przewidziane są przedsięwzięcia o charakterze reformatorskim w aspekcie organizacyjnym
i merytorycznym, mające na celu podwyższenie skuteczności i efektywności wykonywania prawa do sądu
przez państwo, co ma być osiągane m.in. poprzez dążenie do skrócenia czasu postępowań sądowych,
zagwarantowanie wszystkim podmiotom rozpatrzenia spraw w rozsądnym terminie, podnoszenie jakości
orzecznictwa, usprawnienie funkcjonowania sądów powszechnych (a w szczególności sądownictwa
gospodarczego), unowocześnianie i usprawnienie procesu sprawowania wymiaru sprawiedliwości – m.in.
poprzez kontynuowanie procesu ich informatyzacji. W celu prawidłowego funkcjonowania sądów
powszechnych niezbędne jest też zapewnienie odpowiedniego przygotowania tej części kadr wymiaru
sprawiedliwości – według najwyższych standardów europejskich.
Koniecznym warunkiem skutecznej realizacji orzeczeń sądów w sprawach karnych i postanowień
prokuratury, jest zapewnienie przez państwo bezpieczeństwa społecznego poprzez izolację osób tymczasowo
aresztowanych i skazanych na karę pozbawienia wolności. W tym celu wydatki ponoszone są na zapewnienie
odpowiednich warunków do wykonywania kary pozbawienia wolności, wdrażanie alternatywnych systemów
wykonywania kary oraz podwyższenie standardów funkcjonowania służby więziennej.

18.2. Poziom wydatkowania środków budżetu państwa na funkcję
Na realizację zadań z zakresu funkcji Sprawowanie i wykonywanie wymiaru sprawiedliwości w 2010 roku
przeznaczony z budżetu państwa kwotę 8 585,6 mln zł.

18.3. Zakres przedmiotowy zadań realizowanych w ramach funkcji
Funkcja Sprawowanie i wykonywanie wymiaru sprawiedliwości obejmuje działalność dysponentów
w zakresie sądownictwa i wymiaru sprawiedliwości, w tym w szczególności:
− wsparcie sądów oraz systemu sądownictwa,
− wsparcie więzień i innych miejsc odosobnienia lub resocjalizacji skazanych,
− zapewnienie obywatelom konstytucyjnego prawa do sądu,

294
− przeciwdziałanie demoralizacji i przestępczości wśród nieletnich i stworzenie warunków do ich
powrotu do normalnego życia,
− przygotowanie i wprowadzanie w życie ustawodawstwa związanego ze sprawowaniem wymiaru
sprawiedliwości,
− informatyzację działalności i budowę społeczeństwa informacyjnego.

18.4. Podmioty realizujące zadania w ramach funkcji
Do grupy podmiotów realizujących zadania w ramach tej funkcji należą dysponenci następujących części
budżetowych:
− Sąd Najwyższy – część 04,
− Naczelny Sąd Administracyjny – część 05,
− Sądy powszechne – część 15,
− Obrona narodowa – część 29,
− Sprawiedliwość – część 37,
− Krajowa Rada Sądownictwa – część 52.

18.5. Opis zadań realizowanych w ramach funkcji

Zadanie 18.1. Sprawowanie wymiaru sprawiedliwości

Sąd Najwyższy
Sąd Najwyższy, dysponent części 04, na realizację zadania 18.1. Sprawowanie wymiaru sprawiedliwości
w 2010 roku przeznaczy 67,2 mln zł.
Celem zadania jest zapewnienie w ramach nadzoru zgodności z prawem oraz jednolitości orzecznictwa,
realizacja konstytucyjnej zasady państwa demokratycznego oraz innych zasad i dyrektyw sformułowanych
w Konstytucji RP.
Cel ma zostać osiągnięty poprzez:
− wykonywanie działalności orzeczniczej,
− zapewnienie warunków organizacyjnych i technicznych funkcjonowania Sądu Najwyższego.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używany jest następujący miernik:
• liczba sędziów,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [90].

Naczelny Sąd Administracyjny
Naczelny Sąd Administracyjny, dysponent główny części 05 budżetu państwa, na wykonanie zadania
18.1. Sprawowanie wymiaru sprawiedliwości w 2010 roku przeznaczy 343,8 mln zł.
Celem zadania jest zapewnienie obywatelom prawa do sądu.



295
strony : 1 ... 10 ... 50 ... 58 . [ 59 ] . 60 ... 70 ... 84

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: