Rządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2010
- określenie rocznego planu dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów państwa;
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 2375
- Data wpłynięcia: 2009-09-30
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: budżetowa na rok 2010
- data uchwalenia: 2010-01-22
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 19, poz. 102
2375-tom-III-uklad-zadaniowy
− rozpatrywanie imiennych wniosków o przyznanie orderów, odznaczeń państwowych i resortowych
dla kombatantów oraz o mianowanie na wyższe stopnie wojskowe,
− wsparcie organizacji pozarządowych oraz podmiotów niebędących organizacjami pozarządowymi
w działaniach na rzecz upamiętnienia i popularyzowania historii walk o Odrodzenie Polski i represji
wojennych oraz okresu powojennego,
− stworzenie jednolitej scalonej bazy akt kombatanckich.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używany jest następujący miernik:
• odsetek rozstrzygniętych spraw dotyczących kombatantów i innych osób uprawnionych w terminach
ustawowych,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [90%].
Minister Pracy i Polityki Społecznej
Minister Pracy i Polityki Społecznej, dysponent części 63, na realizację zadania 13.4. Sprawy kombatantów
i osób represjonowanych w 2010 roku przeznaczy kwotę 0,1mln zł.
Celem zadania jest zapewnianie kombatantom i osobom represjonowanym należnej pomocy i opieki.
Cel ma zostać osiągnięty poprzez:
− wsparcie materialne i zadośćuczynienie dla inwalidów wojennych i wojskowych, kombatantów oraz
ofiar represji systemów totalitarnych poprzez świadczenia finansowe dla określonych grup
beneficjentów i sprawną wypłatę tych świadczeń.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używany jest następujący miernik:
• liczba osób korzystających z dodatku kombatanckiego,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [200 000].
Wojewodowie
Wojewodowie (śląski), dysponenci części 85, na realizację zadania 13.4. Sprawy kombatantów i osób
represjonowanych w 2010 roku przeznaczą kwotę 0,02 mln zł.
Zadanie 13.5. Wspieranie rodziny i przeciwdziałanie dyskryminacji
Minister Pracy i Polityki Społecznej
Minister Pracy i Polityki Społecznej, dysponent części 44 i 63, na realizację zadania 13.5. Wspieranie rodziny
i przeciwdziałanie dyskryminacji w 2010 roku przeznaczy kwotę 2,3 mln zł.
Celem zadania jest zapewnianie opieki dla rodzin oraz przeciwdziałanie dyskryminacji.
Cel ma zostać osiągnięte poprzez:
− dostosowanie form opieki nad dzieckiem do potrzeb rodzin, ze szczególnym uwzględnieniem kobiet
pragnących łączyć funkcje rodzicielskie z pracą zawodową,
− poprawę położenia osób w sytuacji braku egzekucji świadczeń alimentacyjnych za pomocą sprawnej
realizacji pomocy osobom uprawnionym do alimentów, narzędzi dyscyplinujących dłużników
alimentacyjnych,
226
− zapewnienie jak najlepszych warunków opieki nad dzieckiem w rodzinie i poza rodziną,
− przyznanie dotacji dla organizacji pozarządowych na realizację zadań w obszarze przeciwdziałania
dyskryminacji,
− realizację programów wspólnotowych, współfinansowanych ze środków Komisji Europejskiej,
− opracowywanie raportów, opinii do przygotowywanych dokumentów międzynarodowych,
− prowadzenie badań i analiz zjawisk w obszarach, w których nie ma danych niezbędnych do
opracowania raportów i dokumentów krajowych i międzynarodowych,
− utrzymanie i stałe wzbogacanie w treści merytoryczne strony internetowej: www.kobieta.gov.pl,
− udział w spotkaniach na forum międzynarodowym i krajowym w tematycznych grupach roboczych,
konferencjach i seminariach w celu udzielania porad prawnych osobom dyskryminowanym.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używane są następujące mierniki:
• odsetek dzieci w wieku 0-3 lat, uczęszczających do żłobków,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [2%],
• wskaźnik dysproporcji wynagrodzeń ze względu na płeć,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [7,5%].
Wojewodowie
Wojewodowie, dysponenci części 85, na realizację zadania 13.5. Wspieranie rodziny i przeciwdziałanie
dyskryminacji w 2010 roku przeznaczą 7 647,8 mln zł.
Celem zadania jest zwiększenie skuteczności pomocy rodzinie.
Cel ma zostać osiągnięty poprzez:
− nadzór i kontrolę nad realizacją przez jednostki samorządu terytorialnego zadań wynikających
z ustawy o świadczeniach rodzinnych,
− realizowanie budżetu Wojewody w zakresie finansowania świadczeń rodzinnych (naliczanie dotacji,
miesięczne lokalizacje środków, weryfikacje potrzeb, zmiany w planach dotacji gmin, sprawozdania
z realizacji zadania),
− kontrolowanie placówek opiekuńczo-wychowawczych, PCPR w zakresie opieki i wychowania oraz
ośrodków adopcyjno-opiekuńczych,
− realizowanie zadań związanych z otwartymi konkursami dla podmiotów uprawnionych w wybranym
obszarze pomocy społecznej oraz realizację Poakcesyjnego Programu Wsparcia Obszarów
Wiejskich,
− nadzór i kontrolę nad realizacją przez jednostki samorządu terytorialnego zadań wynikających
z ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów,
− nadzór i kontrole nad realizacją zadań pomocy społecznej w zakresie przeciwdziałania przemocy
w rodzinie,
− finansowanie kosztów funkcjonowania specjalistycznych ośrodków wsparcia dla ofiar przemocy
w rodzinie,
− finansowanie: zasiłków rodzinnych, dodatków do zasiłków rodzinnych, zasiłków pielęgnacyjnych,
świadczeń pielęgnacyjnych, składek na ubezpieczenia społeczne, jednorazowych zapomóg z tytułu
227
urodzenia dziecka, zaliczki alimentacyjnej, funduszu alimentacyjnego, kosztów obsługi świadczeń
rodzinnych i funduszu alimentacyjnego,
− kontrolowanie jakości usług, zgodnie z odpowiednimi standardami,
− kontrole nad jednostkami organizacyjnymi pomocy społecznej realizującymi zadania,
− finansowanie programów korekcyjno-edukacyjnych dla sprawców przemocy,
− wspieranie rodzin w zakresie wychowania, edukacji i rehabilitacji dzieci,
− rozwijanie sytemu opieki nad dzieckiem i rodziną, systemu przeciwdziałania przemocy w rodzinie
oraz finansowe wspieranie dzieci i rodzin,
− wspieranie funkcji wychowawczej rodziny oraz pomoc dziecku pozbawionemu całkowicie lub
częściowo opieki rodzicielskiej,
− wspieranie rodzin w zakresie zapewnienia właściwych warunków bytowych,
− przeciwdziałanie przemocy w rodzinie,
− wypłatę świadczeń z Funduszu Alimentacyjnego dla rodzin w sytuacji braku egzekucji świadczeń
alimentacyjnych,
− finansowanie pobytu w całodobowych placówkach opiekuńczo-wychowawczych i w rodzinach
zastępczych dzieciom cudzoziemców oraz zapewnienie realizacji wypłat świadczeń rodzinnych,
kontrola i nadzór nad terminowością i prawidłowością ich przyznawania,
− rozbudowę sieci placówek wsparcia dziennego,
− prowadzenie działalności profilaktycznej, diagnozy przyczyn przemocy, tworzenie ośrodków
wsparcia, podnoszenie kwalifikacji kadry pracującej z ofiarami i sprawcami.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używany jest następujący miernik:
• liczba osób otrzymujących wsparcie na 1 000 mieszkańców.
13.6. Budowa społeczeństwa obywatelskiego Nowe zadanie
Minister Pracy i Polityki Społecznej
Minister Pracy i Polityki Społecznej, dysponent części 44, na realizację zadania 13.6. Budowa społeczeństwa
obywatelskiego w 2010 roku przeznaczy kwotę 2,9 mln zł.
Celem zadania jest zwiększanie aktywności społecznej w funkcjonowaniu państwa.
Cel ma zostać osiągnięty w szczególności poprzez:
− kontynuację realizacji projektu systemowego Zwiększenie poziomu wiedzy na temat funkcjonowania
sektora pozarządowego i dialogu obywatelskiego oraz doskonalenie umiejętności zarządzania sferą
pożytku publicznego oraz projektu systemowego, realizowanego w partnerstwie, dotyczącego
wypracowania i upowszechnienia standardów współpracy administracji publicznej z organizacjami
pozarządowymi,
− uczestnictwo w realizacji projektów systemowych z zakresu ekonomii społecznej Partnerstwo na
rzecz instytucjonalizacji ekonomii społecznej oraz Zintegrowany system wsparcia zatrudnienia
socjalnego i ekonomii społecznej,
228
− prowadzenie badań i analiz, w szczególności w zakresie współpracy administracji publicznej
z organizacjami pozarządowymi w ramach kolejnej edycji Sprawozdania z funkcjonowania ustawy
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie za 2009 r.,
− obsługę merytoryczną Rady Działalności Pożytku Publicznego oraz prowadzenie na bieżąco spraw
związanych ze współpracą międzynarodową w obszarze działalności pożytku publicznego,
wolontariatu oraz ekonomii społecznej,
− działania informacyjno-promocyjne Programu Operacyjnego Fundusz Inicjatyw Obywatelskich oraz
promocji mechanizmu przekazywania przez podatników 1% procenta podatku za 2009 r. na rzecz
organizacji pożytku publicznego,
− udział w wypracowywaniu systemowych rozwiązań prawno-instytucjonalnych i finansowych
w zakresie ekonomii społecznej,
− wspieranie finansowe i merytoryczne organizacji pozarządowych w tworzeniu instytucji ekonomii
społecznej z wykorzystaniem środków Programu Operacyjnego Fundusz Inicjatyw Obywatelskich,
Europejskiego Funduszu Społecznego (w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki),
− realizację kolejnego etapu wdrażania Programu Operacyjnego Fundusz Inicjatyw Obywatelskich na
lata 2009-2013 (PO FIO), monitorowanie stanu realizacji przez beneficjentów zadań
dofinansowanych w ramach Programu Operacyjnego – Fundusz Inicjatyw Obywatelskich 2009-2013
(PO FIO),
− opracowywanie projektów założeń i aktów normatywnych dotyczących obszaru działalności pożytku
publicznego i wolontariatu, funkcjonowania stowarzyszeń i fundacji oraz ekonomii społecznej
w tym przedsiębiorczości społecznej,
− prowadzenie działań związanych z planowaniem, kontrolą i koordynacją działań wynikających
z nadzoru ministra nad organizacjami pożytku publicznego oraz fundacjami, innymi resortami,
instytucjami kontroli państwowej i skarbowej oraz urzędami marszałkowskimi i starostwami.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używane są następujące mierniki:
• odsetek podatników przekazujących 1% podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [22%],
• udział sektora pozarządowego w całym zatrudnieniu w gospodarce narodowej/odsetek zatrudnionych
w podmiotach ekonomii społecznej,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [0,86%].
Wojewodowie
Wojewodowie, dysponenci części 85, na realizację zadania 13.6. Budowa społeczeństwa obywatelskiego
w 2010 roku przeznaczą kwotę 0,6 mln zł.
Celem zadania jest zwiększanie aktywności społecznej w funkcjonowaniu państwa.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używany jest następujący miernik:
• liczba wspartych projektów.
229
Zadanie 13.7. Informatyzacja działalności i budowa społeczeństwa informacyjnego
Minister Pracy i Polityki Społecznej
Minister Pracy i Polityki Społecznej, dysponent części 44, na realizację zadania 13.7. Informatyzacja
działalności i budowa społeczeństwa informacyjnego w 2010 roku przeznaczy kwotę 12,7 mln zł.
Celem zadania jest zwiększanie odsetka jednostek używających homologowanego oprogramowania.
Cel ma zostać osiągnięty poprzez:
− wdrożenie oprogramowania na wszystkich poziomach organizacyjnych, tj. gmina, powiat,
województwo, ministerstwo, zgodnie z wytycznymi w zakresie systemów teleinformatycznych dla
tego obszaru, zawartymi w aktach wykonawczych do ustawy o pomocy społecznej, świadczeniach
rodzinnych oraz ustawy o osobach uprawnionych do alimentów.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używany jest następujący miernik:
• stosunek liczby jednostek używających homologowanego oprogramowania do liczby wszystkich
jednostek,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [0,70].
Wojewodowie
Wojewodowie, dysponenci części 85, na realizację zadania 13.7. Informatyzacja działalności i budowa
społeczeństwa informacyjnego w 2010 roku przeznaczą kwotę 0,03 mln zł.
Celem zadania jest poprawa jakości funkcjonowania homologowanego systemu informatycznego (SI)
w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej (JOPS) i wywiązywania się z obowiązku
sprawozdawczości elektronicznej.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używany jest następujący miernik:
• liczba JOPS generujących w terminie poprawne dane elektroniczne z SI w stosunku do ogólnej
liczby JOPS w województwie.
W funkcji 13 Zabezpieczenie społeczne i wspieranie rodziny:
− Zadanie 13.3. Ubezpieczenia społeczne,
zostało uznane za priorytetowe.
230
dla kombatantów oraz o mianowanie na wyższe stopnie wojskowe,
− wsparcie organizacji pozarządowych oraz podmiotów niebędących organizacjami pozarządowymi
w działaniach na rzecz upamiętnienia i popularyzowania historii walk o Odrodzenie Polski i represji
wojennych oraz okresu powojennego,
− stworzenie jednolitej scalonej bazy akt kombatanckich.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używany jest następujący miernik:
• odsetek rozstrzygniętych spraw dotyczących kombatantów i innych osób uprawnionych w terminach
ustawowych,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [90%].
Minister Pracy i Polityki Społecznej
Minister Pracy i Polityki Społecznej, dysponent części 63, na realizację zadania 13.4. Sprawy kombatantów
i osób represjonowanych w 2010 roku przeznaczy kwotę 0,1mln zł.
Celem zadania jest zapewnianie kombatantom i osobom represjonowanym należnej pomocy i opieki.
Cel ma zostać osiągnięty poprzez:
− wsparcie materialne i zadośćuczynienie dla inwalidów wojennych i wojskowych, kombatantów oraz
ofiar represji systemów totalitarnych poprzez świadczenia finansowe dla określonych grup
beneficjentów i sprawną wypłatę tych świadczeń.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używany jest następujący miernik:
• liczba osób korzystających z dodatku kombatanckiego,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [200 000].
Wojewodowie
Wojewodowie (śląski), dysponenci części 85, na realizację zadania 13.4. Sprawy kombatantów i osób
represjonowanych w 2010 roku przeznaczą kwotę 0,02 mln zł.
Zadanie 13.5. Wspieranie rodziny i przeciwdziałanie dyskryminacji
Minister Pracy i Polityki Społecznej
Minister Pracy i Polityki Społecznej, dysponent części 44 i 63, na realizację zadania 13.5. Wspieranie rodziny
i przeciwdziałanie dyskryminacji w 2010 roku przeznaczy kwotę 2,3 mln zł.
Celem zadania jest zapewnianie opieki dla rodzin oraz przeciwdziałanie dyskryminacji.
Cel ma zostać osiągnięte poprzez:
− dostosowanie form opieki nad dzieckiem do potrzeb rodzin, ze szczególnym uwzględnieniem kobiet
pragnących łączyć funkcje rodzicielskie z pracą zawodową,
− poprawę położenia osób w sytuacji braku egzekucji świadczeń alimentacyjnych za pomocą sprawnej
realizacji pomocy osobom uprawnionym do alimentów, narzędzi dyscyplinujących dłużników
alimentacyjnych,
226
− zapewnienie jak najlepszych warunków opieki nad dzieckiem w rodzinie i poza rodziną,
− przyznanie dotacji dla organizacji pozarządowych na realizację zadań w obszarze przeciwdziałania
dyskryminacji,
− realizację programów wspólnotowych, współfinansowanych ze środków Komisji Europejskiej,
− opracowywanie raportów, opinii do przygotowywanych dokumentów międzynarodowych,
− prowadzenie badań i analiz zjawisk w obszarach, w których nie ma danych niezbędnych do
opracowania raportów i dokumentów krajowych i międzynarodowych,
− utrzymanie i stałe wzbogacanie w treści merytoryczne strony internetowej: www.kobieta.gov.pl,
− udział w spotkaniach na forum międzynarodowym i krajowym w tematycznych grupach roboczych,
konferencjach i seminariach w celu udzielania porad prawnych osobom dyskryminowanym.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używane są następujące mierniki:
• odsetek dzieci w wieku 0-3 lat, uczęszczających do żłobków,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [2%],
• wskaźnik dysproporcji wynagrodzeń ze względu na płeć,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [7,5%].
Wojewodowie
Wojewodowie, dysponenci części 85, na realizację zadania 13.5. Wspieranie rodziny i przeciwdziałanie
dyskryminacji w 2010 roku przeznaczą 7 647,8 mln zł.
Celem zadania jest zwiększenie skuteczności pomocy rodzinie.
Cel ma zostać osiągnięty poprzez:
− nadzór i kontrolę nad realizacją przez jednostki samorządu terytorialnego zadań wynikających
z ustawy o świadczeniach rodzinnych,
− realizowanie budżetu Wojewody w zakresie finansowania świadczeń rodzinnych (naliczanie dotacji,
miesięczne lokalizacje środków, weryfikacje potrzeb, zmiany w planach dotacji gmin, sprawozdania
z realizacji zadania),
− kontrolowanie placówek opiekuńczo-wychowawczych, PCPR w zakresie opieki i wychowania oraz
ośrodków adopcyjno-opiekuńczych,
− realizowanie zadań związanych z otwartymi konkursami dla podmiotów uprawnionych w wybranym
obszarze pomocy społecznej oraz realizację Poakcesyjnego Programu Wsparcia Obszarów
Wiejskich,
− nadzór i kontrolę nad realizacją przez jednostki samorządu terytorialnego zadań wynikających
z ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów,
− nadzór i kontrole nad realizacją zadań pomocy społecznej w zakresie przeciwdziałania przemocy
w rodzinie,
− finansowanie kosztów funkcjonowania specjalistycznych ośrodków wsparcia dla ofiar przemocy
w rodzinie,
− finansowanie: zasiłków rodzinnych, dodatków do zasiłków rodzinnych, zasiłków pielęgnacyjnych,
świadczeń pielęgnacyjnych, składek na ubezpieczenia społeczne, jednorazowych zapomóg z tytułu
227
urodzenia dziecka, zaliczki alimentacyjnej, funduszu alimentacyjnego, kosztów obsługi świadczeń
rodzinnych i funduszu alimentacyjnego,
− kontrolowanie jakości usług, zgodnie z odpowiednimi standardami,
− kontrole nad jednostkami organizacyjnymi pomocy społecznej realizującymi zadania,
− finansowanie programów korekcyjno-edukacyjnych dla sprawców przemocy,
− wspieranie rodzin w zakresie wychowania, edukacji i rehabilitacji dzieci,
− rozwijanie sytemu opieki nad dzieckiem i rodziną, systemu przeciwdziałania przemocy w rodzinie
oraz finansowe wspieranie dzieci i rodzin,
− wspieranie funkcji wychowawczej rodziny oraz pomoc dziecku pozbawionemu całkowicie lub
częściowo opieki rodzicielskiej,
− wspieranie rodzin w zakresie zapewnienia właściwych warunków bytowych,
− przeciwdziałanie przemocy w rodzinie,
− wypłatę świadczeń z Funduszu Alimentacyjnego dla rodzin w sytuacji braku egzekucji świadczeń
alimentacyjnych,
− finansowanie pobytu w całodobowych placówkach opiekuńczo-wychowawczych i w rodzinach
zastępczych dzieciom cudzoziemców oraz zapewnienie realizacji wypłat świadczeń rodzinnych,
kontrola i nadzór nad terminowością i prawidłowością ich przyznawania,
− rozbudowę sieci placówek wsparcia dziennego,
− prowadzenie działalności profilaktycznej, diagnozy przyczyn przemocy, tworzenie ośrodków
wsparcia, podnoszenie kwalifikacji kadry pracującej z ofiarami i sprawcami.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używany jest następujący miernik:
• liczba osób otrzymujących wsparcie na 1 000 mieszkańców.
13.6. Budowa społeczeństwa obywatelskiego Nowe zadanie
Minister Pracy i Polityki Społecznej
Minister Pracy i Polityki Społecznej, dysponent części 44, na realizację zadania 13.6. Budowa społeczeństwa
obywatelskiego w 2010 roku przeznaczy kwotę 2,9 mln zł.
Celem zadania jest zwiększanie aktywności społecznej w funkcjonowaniu państwa.
Cel ma zostać osiągnięty w szczególności poprzez:
− kontynuację realizacji projektu systemowego Zwiększenie poziomu wiedzy na temat funkcjonowania
sektora pozarządowego i dialogu obywatelskiego oraz doskonalenie umiejętności zarządzania sferą
pożytku publicznego oraz projektu systemowego, realizowanego w partnerstwie, dotyczącego
wypracowania i upowszechnienia standardów współpracy administracji publicznej z organizacjami
pozarządowymi,
− uczestnictwo w realizacji projektów systemowych z zakresu ekonomii społecznej Partnerstwo na
rzecz instytucjonalizacji ekonomii społecznej oraz Zintegrowany system wsparcia zatrudnienia
socjalnego i ekonomii społecznej,
228
− prowadzenie badań i analiz, w szczególności w zakresie współpracy administracji publicznej
z organizacjami pozarządowymi w ramach kolejnej edycji Sprawozdania z funkcjonowania ustawy
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie za 2009 r.,
− obsługę merytoryczną Rady Działalności Pożytku Publicznego oraz prowadzenie na bieżąco spraw
związanych ze współpracą międzynarodową w obszarze działalności pożytku publicznego,
wolontariatu oraz ekonomii społecznej,
− działania informacyjno-promocyjne Programu Operacyjnego Fundusz Inicjatyw Obywatelskich oraz
promocji mechanizmu przekazywania przez podatników 1% procenta podatku za 2009 r. na rzecz
organizacji pożytku publicznego,
− udział w wypracowywaniu systemowych rozwiązań prawno-instytucjonalnych i finansowych
w zakresie ekonomii społecznej,
− wspieranie finansowe i merytoryczne organizacji pozarządowych w tworzeniu instytucji ekonomii
społecznej z wykorzystaniem środków Programu Operacyjnego Fundusz Inicjatyw Obywatelskich,
Europejskiego Funduszu Społecznego (w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki),
− realizację kolejnego etapu wdrażania Programu Operacyjnego Fundusz Inicjatyw Obywatelskich na
lata 2009-2013 (PO FIO), monitorowanie stanu realizacji przez beneficjentów zadań
dofinansowanych w ramach Programu Operacyjnego – Fundusz Inicjatyw Obywatelskich 2009-2013
(PO FIO),
− opracowywanie projektów założeń i aktów normatywnych dotyczących obszaru działalności pożytku
publicznego i wolontariatu, funkcjonowania stowarzyszeń i fundacji oraz ekonomii społecznej
w tym przedsiębiorczości społecznej,
− prowadzenie działań związanych z planowaniem, kontrolą i koordynacją działań wynikających
z nadzoru ministra nad organizacjami pożytku publicznego oraz fundacjami, innymi resortami,
instytucjami kontroli państwowej i skarbowej oraz urzędami marszałkowskimi i starostwami.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używane są następujące mierniki:
• odsetek podatników przekazujących 1% podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [22%],
• udział sektora pozarządowego w całym zatrudnieniu w gospodarce narodowej/odsetek zatrudnionych
w podmiotach ekonomii społecznej,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [0,86%].
Wojewodowie
Wojewodowie, dysponenci części 85, na realizację zadania 13.6. Budowa społeczeństwa obywatelskiego
w 2010 roku przeznaczą kwotę 0,6 mln zł.
Celem zadania jest zwiększanie aktywności społecznej w funkcjonowaniu państwa.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używany jest następujący miernik:
• liczba wspartych projektów.
229
Zadanie 13.7. Informatyzacja działalności i budowa społeczeństwa informacyjnego
Minister Pracy i Polityki Społecznej
Minister Pracy i Polityki Społecznej, dysponent części 44, na realizację zadania 13.7. Informatyzacja
działalności i budowa społeczeństwa informacyjnego w 2010 roku przeznaczy kwotę 12,7 mln zł.
Celem zadania jest zwiększanie odsetka jednostek używających homologowanego oprogramowania.
Cel ma zostać osiągnięty poprzez:
− wdrożenie oprogramowania na wszystkich poziomach organizacyjnych, tj. gmina, powiat,
województwo, ministerstwo, zgodnie z wytycznymi w zakresie systemów teleinformatycznych dla
tego obszaru, zawartymi w aktach wykonawczych do ustawy o pomocy społecznej, świadczeniach
rodzinnych oraz ustawy o osobach uprawnionych do alimentów.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używany jest następujący miernik:
• stosunek liczby jednostek używających homologowanego oprogramowania do liczby wszystkich
jednostek,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [0,70].
Wojewodowie
Wojewodowie, dysponenci części 85, na realizację zadania 13.7. Informatyzacja działalności i budowa
społeczeństwa informacyjnego w 2010 roku przeznaczą kwotę 0,03 mln zł.
Celem zadania jest poprawa jakości funkcjonowania homologowanego systemu informatycznego (SI)
w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej (JOPS) i wywiązywania się z obowiązku
sprawozdawczości elektronicznej.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używany jest następujący miernik:
• liczba JOPS generujących w terminie poprawne dane elektroniczne z SI w stosunku do ogólnej
liczby JOPS w województwie.
W funkcji 13 Zabezpieczenie społeczne i wspieranie rodziny:
− Zadanie 13.3. Ubezpieczenia społeczne,
zostało uznane za priorytetowe.
230
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2375-ustawa-z-zal
› Pobierz plik

-
2375-uzas-tom-I
› Pobierz plik

-
2375-uzas-tom-II
› Pobierz plik

-
2375-tom-III-uklad-zadaniowy
› Pobierz plik

-
2375-Trzyletni-plan-limitu-mianowan-urzednikow-2010-2012
› Pobierz plik

-
2375-Strategia-zarzadzania-dlugiem-2010-12
› Pobierz plik

-
2375-001
› Pobierz plik

-
2375-002
› Pobierz plik



Projekty ustaw
Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei