Rządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2008
- roczny plan dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów państwa;
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 16
- Data wpłynięcia: 2007-11-16
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: budżetowa na rok 2008
- data uchwalenia: 2008-01-23
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 19, poz. 117
16-uzasadnienie
W 2008 roku kontynuowana b dzie budowa systemu informatycznego prokuratury,
a przede wszystkim dalsze wdra anie Systemu Informatycznego Prokuratur (SIP), który
ułatwi wykonywanie zada szczególnie w zakresie zwalczania przest pczo ci
zorganizowanej.
Nakłady na wi ziennictwo w 2008 roku wynios 2.416.428 tys. zł i b d wy sze
w porównaniu do 2007 roku o 357.519 tys. zł.
Izolacja przest pców i resocjalizacja skazanych jest podstawowym zadaniem wymiaru
sprawiedliwo ci. Poza tradycyjnym systemem izolacji przest pców w zakładach karnych,
w roku 2008 planuje si wprowadzanie nowych systemów odbywania kary pozbawienia
wolno ci: w systemie tygodniowym przez 2 dni w tygodniu oraz poza zakładem karnym
w systemie dozoru elektronicznego.
W 2008 r. przewidziano wzrost poziomu uposa e funkcjonariuszy Słu by Wi ziennej
i dostosowanie ich do charakteru i specyfiki realizowanych zada , odpowiedzialno ci
i uci liwo ci pracy. Realizacja tego celu ma zosta przeprowadzona przez podniesienie
wska nika wielokrotno ci kwoty bazowej, w oparciu o który ustala si uposa enia
funkcjonariuszy z poziomu 2,15 do poziomu 2,48. Na powy szy cel przeznaczono w 2008 r.
kwot 152.811 tys. zł.
Zabezpieczono wydatki na wzrost wynagrodze personelu medycznego wi ziennej
słu by zdrowia do 30%.
Na wydatki maj tkowe Słu by Wi ziennej zaplanowano
rodki w wysoko ci
367.557 tys. zł.
W 2008 roku kontynuowany b dzie „Program pozyskiwania nowych miejsc
zakwaterowania w jednostkach organizacyjnych wi ziennictwa w latach 2006-2009” maj cy
na celu zmniejszenie przeludnienia jednostek penitencjarnych.
Nakłady z bud etu pa stwa na funkcjonowanie zakładów dla nieletnich w 2008 r.
wynios 100.157 tys. zł i b d wy sze ni w 2007 roku o 12.476 tys. zł.
Wprowadzany
b dzie
zintegrowany
system
zapobiegania
niedostosowaniu
społecznemu i przest pczo ci nieletnich oraz resocjalizacji umo liwiaj cej powrót
wychowanków do ycia w społecze stwie.
W ramach zaplanowanych na 2008 rok wydatków maj tkowych w kwocie 14.007 tys. zł
nast pi przyrost powierzchni w zakładach dla nieletnich oraz zmodernizowana zostanie
istniej ca baza lokalowa.
190
Na realizacj zada przez Krajowe Centrum Szkolenia Kadr S dów Powszechnych
i Prokuratury, w tym zwi zanych z wprowadzeniem nowego systemu kształcenia
kandydatów do zawodów prokuratora i s dziego (aplikacja s dowo-prokuratorska)
przewidziano wydatki w wysoko ci 31.711 tys. zł, tj. o 14.410 tys. zł wi cej ni w 2007 roku.
Na zadania realizowane przez s dy wojskowe, wojskowe jednostki organizacyjne
prokuratury oraz izby morskie zaplanowano w 2008 roku kwot 67.215 tys. zł, z czego
23.261 tys. zł przypada na s dy wojskowe, 41.380 tys. zł na wojskowe jednostki
organizacyjne prokuratury i 2.574 tys. zł na izby morskie. Znacz cy wzrost nakładów
(o 36,7%) przewidziano dla wojskowych jednostek organizacyjnych prokuratury, co zwi zane
jest głównie z tworzeniem w prokuraturach wojskowych pionów ds. przest pczo ci
zorganizowanej, zwi kszeniem nakładów inwestycyjnych oraz planowanym wzrostem
zatrudnienia o 25 etatów prokuratorów cywilnych.
191
4.8. Ochrona rodowiska
Działania podejmowane w celu realizacji zało e w zakresie ochrony rodowiska maj
charakter ci gły gdy wynikaj głównie z aktów prawnych nakładaj cych obowi zki w tym
zakresie. Charakter długookresowy maj równie zobowi zania wynikaj ce z członkostwa
Polski w Uni Europejskiej, jak równie z prowadzonej współpracy mi dzynarodowej.
Nadrz dnym celem pa stwa w obszarze ochrona rodowiska jest realizacja polityki
ekologicznej pa stwa. W 2008 roku dokonywane to b dzie poprzez realizowanie
nast puj cych zada :
- Kształtowanie bioró norodno ci, maj ce na celu zachowanie ró norodno ci
biologicznej oraz zapewnienie jej trwało ci i mo liwo ci rozwoju.
Powy szy cel realizowany b dzie przede wszystkim poprzez:
- obj cie zasi giem sieci NATURA 2000 obszarów siedlisk przyrodniczych, gatunków
ro lin i zwierz t cennych przyrodniczo dla kraju oraz Europy, utworzenie sprawnego
systemu administrowania i monitorowania sieci NATURA 2000, jak równie
opracowywanie wieloletnich planów ochrony dla tych obszarów oraz dla parków
narodowych, parków krajobrazowych i rezerwatów przyrody,
- zachowanie
i
kształtowanie
procesów
przyrodniczych
przebiegaj cych
w ekosystemach. W tym zakresie administracja rz dowa ponosi szczególn
odpowiedzialno za funkcjonowanie parków narodowych, parków krajobrazowych,
rezerwatów przyrody oraz innych naturalnych obszarów i obiektów chronionej
przyrody,
- rozwijanie wielofunkcyjnej gospodarki le nej oraz ochron ekosystemów le nych.
Realizowane b d działania zmierzaj ce do zwi kszenia lesisto ci kraju, tj. wykup
lasów i gruntów do zalesie , realizacj Krajowego Programu Zwi kszania Lesisto ci,
sporz dzanie planów zalesie gruntów porolnych, opracowywanie planów urz dzania
lasów i uproszczonych planów urz dzania lasów, prowadzenie monitoringu stanu
zdrowotnego lasów, sporz dzanie inwentaryzacji le nych i wielkoobszarowej
inwentaryzacji lasów,
- realizacj systemu urz dowej kontroli le nego materiału rozmno eniowego (zgodnie
z ustaw z dnia 7 czerwca 2001 r. o le nym materiale rozmno eniowym) maj cej na
celu zapewnienie wła ciwych parametrów dla le nego materiału rozmno eniowego
do zalesie i odnowie lasu, jak równie w obrocie mi dzynarodowym w ramach
krajów UE.
192
- Kształtowanie jako ci powietrza atmosferycznego i przeciwdziałanie zmianom
klimatu (przede wszystkim ograniczenie emisji zanieczyszcze do powietrza).
Powy szy cel realizowany b dzie poprzez:
- ograniczenie emisji gazów cieplarnianych oraz eliminacja produkcji i zu ycia
substancji niszcz cych warstw ozonow ,
- wskazywanie na wyst puj ce trendy i potrzeby zmian systemowych wspomagaj cych
ograniczanie zagro e dla rodowiska.
- Ochrona gleb, zasobów kopalin i wód podziemnych. Podstawowym celem jest
rozpoznanie budowy geologicznej kraju, w tym zasobów złó kopalin. Zadania, które b d
realizowane w 2008 roku wynikaj z zakresu działania administracji geologicznej (zgodnie
z ustaw z dnia 18 grudnia 2003 roku - Prawo geologiczne i górnicze). S to przede
wszystkim:
- zapewnienie racjonalnego gospodarowania zasobami geologicznymi, m.in.
prowadzenie prac geologicznych o podstawowym znaczeniu dla gospodarki
narodowej, zwłaszcza dla odnowienia bazy surowcowej kraju i ustalenia zasobów
złó kopalin, bilansowanie złó zasobów, bilansowanie i ochrona wód podziemnych,
- gromadzenie i udost pnianie danych i dokumentów geologicznych słu cych
praktycznym zastosowaniom, w tym prowadzenie Centralnego Banku Danych
Geologicznych i Centralnego Banku Informacji Geologicznych oraz Centralnego
Archiwum Geologicznego
- promowanie i rozpowszechnianie wiedzy w zakresie polskiej geologi .
- Zapobieganie i racjonalne gospodarowanie odpadami.
Cel realizowany b dzie poprzez zapobieganie powstawaniu odpadów, ograniczanie ich
wpływu na rodowisko, odzysk i unieszkodliwianie.
- Kontrola i monitoring stanu rodowiska, którego celem jest wspomaganie działa na
rzecz ochrony rodowiska i utrzymanie standardów jako ci rodowiska.
Cel realizowany b dzie poprzez:
- monitoring rodowiska,
- koordynacj działa w zakresie zapobiegania powa nym awariom oraz usuwanie ich
skutków,
- kontrol przestrzegania prawa ochrony rodowiska,
- zapewnienie dost pu do informacji o rodowisku,
- inne zadania realizowane przez Inspekcj Ochrony rodowiska wynikaj ce z ustawy
z dnia 20 sierpnia 1991 r. o Inspekcji Ochrony rodowiska.
193
- Gospodarowanie zasobami wodnymi, podstawowym celem w obszarze gospodarki
wodnej i bezpiecze stwa ekologicznego jest zintegrowane zarz dzanie w gospodarowaniu
wodami i podejmowanie działa umo liwiaj cych zaspokajanie uzasadnionych potrzeb
wodnych ludno ci i gospodarki przy poszanowaniu zasad zrównowa onego u ytkowania
wód, osi ganie i utrzymanie dobrego stanu wód i ekosystemów wodnych oraz
podnoszenie skuteczno ci ochrony przed powodzi i skutkami suszy. Powy sze cele
w 2008 roku realizowane b d poprzez wdra anie Krajowego Programu Oczyszczania
cieków Komunalnych, dalsz realizacj programów wieloletnich: „Program Budowy
Zbiornika Wodnego winna Por ba w latach 2006-2010” oraz „Program dla Odry - 2006”,
opracowywanie planów ochrony przeciwpowodziowej i przeciwdziałania skutkom suszy,
budow nowych i kontynuacj budowy ju realizowanych zbiorników retencyjnych i stopni
wodnych oraz urz dze przeciwpowodziowych (elektrownia wodna Szonowo, instalacja
odprowadzaj ca wody ze studni tzw. Bariery Krakowskiej do rzeki Wisły, lewostronne
obwałowanie rzeki Mała Panew , przepust wałowy na potoku Brzezinka), modernizacj
i rozwój ródl dowych dróg wodnych. Kontynuowane b dzie tak e wdra anie Ramowej
Dyrektywy Wodnej poprzez opracowanie planów gospodarowania wodami na obszarach
dorzecza Odry i Wisły i dostosowanie współpracy mi dzynarodowej w gospodarce wodnej
do wymogów polityki Uni Europejskiej.
Na finansowanie tych zada w 2008 r. zaplanowano wydatki w kwocie 1.310.860 tys. zł,
z tego w cz ci 22 – Gospodarka wodna – 428.412 tys. zł, cz ci 41 – rodowisko –
611.630 tys. zł, w bud etach wojewodów – 164. 200 tys. zł oraz w rezerwach celowych –
106.618 tys. zł (realizacja sieci Natura 2000 i Program dla Odry 2006).
Ze
rodków tych kwota 509.496 tys. zł przeznaczona jest na finansowanie
i współfinansowanie programów realizowanych w ramach Narodowego Planu Rozwoju
2004-2006, w tym: Sektorowy Program Operacyjny – Wzrost Konkurencyjno ci
Przedsi biorstw i Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego, Narodowych
Strategicznych Ram Odniesienia 2007-2013, w tym: Program Operacyjny Innowacyjna
Gospodarka, Infrastruktura i rodowisko, Regionalny Program Operacyjny oraz Norweskiego
Mechanizmu Finansowego i Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Poza wy ej wymienionymi ródłami, finansowanie powy szych zada w 2008 roku
odbywa si b dzie przy wykorzystaniu m. in. rodków z funduszy celowych (Narodowy,
wojewódzkie, powiatowe i gminne fundusze ochrony rodowiska i gospodarki wodnej),
rodków własnych Pa stwowego Gospodarstwa Le nego Lasy Pa stwowe, a tak e rodków
własnych beneficjentów programów unijnych, m. in. jednostek samorz du terytorialnego,
przedsi biorców, itp.
194
a przede wszystkim dalsze wdra anie Systemu Informatycznego Prokuratur (SIP), który
ułatwi wykonywanie zada szczególnie w zakresie zwalczania przest pczo ci
zorganizowanej.
Nakłady na wi ziennictwo w 2008 roku wynios 2.416.428 tys. zł i b d wy sze
w porównaniu do 2007 roku o 357.519 tys. zł.
Izolacja przest pców i resocjalizacja skazanych jest podstawowym zadaniem wymiaru
sprawiedliwo ci. Poza tradycyjnym systemem izolacji przest pców w zakładach karnych,
w roku 2008 planuje si wprowadzanie nowych systemów odbywania kary pozbawienia
wolno ci: w systemie tygodniowym przez 2 dni w tygodniu oraz poza zakładem karnym
w systemie dozoru elektronicznego.
W 2008 r. przewidziano wzrost poziomu uposa e funkcjonariuszy Słu by Wi ziennej
i dostosowanie ich do charakteru i specyfiki realizowanych zada , odpowiedzialno ci
i uci liwo ci pracy. Realizacja tego celu ma zosta przeprowadzona przez podniesienie
wska nika wielokrotno ci kwoty bazowej, w oparciu o który ustala si uposa enia
funkcjonariuszy z poziomu 2,15 do poziomu 2,48. Na powy szy cel przeznaczono w 2008 r.
kwot 152.811 tys. zł.
Zabezpieczono wydatki na wzrost wynagrodze personelu medycznego wi ziennej
słu by zdrowia do 30%.
Na wydatki maj tkowe Słu by Wi ziennej zaplanowano
rodki w wysoko ci
367.557 tys. zł.
W 2008 roku kontynuowany b dzie „Program pozyskiwania nowych miejsc
zakwaterowania w jednostkach organizacyjnych wi ziennictwa w latach 2006-2009” maj cy
na celu zmniejszenie przeludnienia jednostek penitencjarnych.
Nakłady z bud etu pa stwa na funkcjonowanie zakładów dla nieletnich w 2008 r.
wynios 100.157 tys. zł i b d wy sze ni w 2007 roku o 12.476 tys. zł.
Wprowadzany
b dzie
zintegrowany
system
zapobiegania
niedostosowaniu
społecznemu i przest pczo ci nieletnich oraz resocjalizacji umo liwiaj cej powrót
wychowanków do ycia w społecze stwie.
W ramach zaplanowanych na 2008 rok wydatków maj tkowych w kwocie 14.007 tys. zł
nast pi przyrost powierzchni w zakładach dla nieletnich oraz zmodernizowana zostanie
istniej ca baza lokalowa.
190
Na realizacj zada przez Krajowe Centrum Szkolenia Kadr S dów Powszechnych
i Prokuratury, w tym zwi zanych z wprowadzeniem nowego systemu kształcenia
kandydatów do zawodów prokuratora i s dziego (aplikacja s dowo-prokuratorska)
przewidziano wydatki w wysoko ci 31.711 tys. zł, tj. o 14.410 tys. zł wi cej ni w 2007 roku.
Na zadania realizowane przez s dy wojskowe, wojskowe jednostki organizacyjne
prokuratury oraz izby morskie zaplanowano w 2008 roku kwot 67.215 tys. zł, z czego
23.261 tys. zł przypada na s dy wojskowe, 41.380 tys. zł na wojskowe jednostki
organizacyjne prokuratury i 2.574 tys. zł na izby morskie. Znacz cy wzrost nakładów
(o 36,7%) przewidziano dla wojskowych jednostek organizacyjnych prokuratury, co zwi zane
jest głównie z tworzeniem w prokuraturach wojskowych pionów ds. przest pczo ci
zorganizowanej, zwi kszeniem nakładów inwestycyjnych oraz planowanym wzrostem
zatrudnienia o 25 etatów prokuratorów cywilnych.
191
4.8. Ochrona rodowiska
Działania podejmowane w celu realizacji zało e w zakresie ochrony rodowiska maj
charakter ci gły gdy wynikaj głównie z aktów prawnych nakładaj cych obowi zki w tym
zakresie. Charakter długookresowy maj równie zobowi zania wynikaj ce z członkostwa
Polski w Uni Europejskiej, jak równie z prowadzonej współpracy mi dzynarodowej.
Nadrz dnym celem pa stwa w obszarze ochrona rodowiska jest realizacja polityki
ekologicznej pa stwa. W 2008 roku dokonywane to b dzie poprzez realizowanie
nast puj cych zada :
- Kształtowanie bioró norodno ci, maj ce na celu zachowanie ró norodno ci
biologicznej oraz zapewnienie jej trwało ci i mo liwo ci rozwoju.
Powy szy cel realizowany b dzie przede wszystkim poprzez:
- obj cie zasi giem sieci NATURA 2000 obszarów siedlisk przyrodniczych, gatunków
ro lin i zwierz t cennych przyrodniczo dla kraju oraz Europy, utworzenie sprawnego
systemu administrowania i monitorowania sieci NATURA 2000, jak równie
opracowywanie wieloletnich planów ochrony dla tych obszarów oraz dla parków
narodowych, parków krajobrazowych i rezerwatów przyrody,
- zachowanie
i
kształtowanie
procesów
przyrodniczych
przebiegaj cych
w ekosystemach. W tym zakresie administracja rz dowa ponosi szczególn
odpowiedzialno za funkcjonowanie parków narodowych, parków krajobrazowych,
rezerwatów przyrody oraz innych naturalnych obszarów i obiektów chronionej
przyrody,
- rozwijanie wielofunkcyjnej gospodarki le nej oraz ochron ekosystemów le nych.
Realizowane b d działania zmierzaj ce do zwi kszenia lesisto ci kraju, tj. wykup
lasów i gruntów do zalesie , realizacj Krajowego Programu Zwi kszania Lesisto ci,
sporz dzanie planów zalesie gruntów porolnych, opracowywanie planów urz dzania
lasów i uproszczonych planów urz dzania lasów, prowadzenie monitoringu stanu
zdrowotnego lasów, sporz dzanie inwentaryzacji le nych i wielkoobszarowej
inwentaryzacji lasów,
- realizacj systemu urz dowej kontroli le nego materiału rozmno eniowego (zgodnie
z ustaw z dnia 7 czerwca 2001 r. o le nym materiale rozmno eniowym) maj cej na
celu zapewnienie wła ciwych parametrów dla le nego materiału rozmno eniowego
do zalesie i odnowie lasu, jak równie w obrocie mi dzynarodowym w ramach
krajów UE.
192
- Kształtowanie jako ci powietrza atmosferycznego i przeciwdziałanie zmianom
klimatu (przede wszystkim ograniczenie emisji zanieczyszcze do powietrza).
Powy szy cel realizowany b dzie poprzez:
- ograniczenie emisji gazów cieplarnianych oraz eliminacja produkcji i zu ycia
substancji niszcz cych warstw ozonow ,
- wskazywanie na wyst puj ce trendy i potrzeby zmian systemowych wspomagaj cych
ograniczanie zagro e dla rodowiska.
- Ochrona gleb, zasobów kopalin i wód podziemnych. Podstawowym celem jest
rozpoznanie budowy geologicznej kraju, w tym zasobów złó kopalin. Zadania, które b d
realizowane w 2008 roku wynikaj z zakresu działania administracji geologicznej (zgodnie
z ustaw z dnia 18 grudnia 2003 roku - Prawo geologiczne i górnicze). S to przede
wszystkim:
- zapewnienie racjonalnego gospodarowania zasobami geologicznymi, m.in.
prowadzenie prac geologicznych o podstawowym znaczeniu dla gospodarki
narodowej, zwłaszcza dla odnowienia bazy surowcowej kraju i ustalenia zasobów
złó kopalin, bilansowanie złó zasobów, bilansowanie i ochrona wód podziemnych,
- gromadzenie i udost pnianie danych i dokumentów geologicznych słu cych
praktycznym zastosowaniom, w tym prowadzenie Centralnego Banku Danych
Geologicznych i Centralnego Banku Informacji Geologicznych oraz Centralnego
Archiwum Geologicznego
- promowanie i rozpowszechnianie wiedzy w zakresie polskiej geologi .
- Zapobieganie i racjonalne gospodarowanie odpadami.
Cel realizowany b dzie poprzez zapobieganie powstawaniu odpadów, ograniczanie ich
wpływu na rodowisko, odzysk i unieszkodliwianie.
- Kontrola i monitoring stanu rodowiska, którego celem jest wspomaganie działa na
rzecz ochrony rodowiska i utrzymanie standardów jako ci rodowiska.
Cel realizowany b dzie poprzez:
- monitoring rodowiska,
- koordynacj działa w zakresie zapobiegania powa nym awariom oraz usuwanie ich
skutków,
- kontrol przestrzegania prawa ochrony rodowiska,
- zapewnienie dost pu do informacji o rodowisku,
- inne zadania realizowane przez Inspekcj Ochrony rodowiska wynikaj ce z ustawy
z dnia 20 sierpnia 1991 r. o Inspekcji Ochrony rodowiska.
193
- Gospodarowanie zasobami wodnymi, podstawowym celem w obszarze gospodarki
wodnej i bezpiecze stwa ekologicznego jest zintegrowane zarz dzanie w gospodarowaniu
wodami i podejmowanie działa umo liwiaj cych zaspokajanie uzasadnionych potrzeb
wodnych ludno ci i gospodarki przy poszanowaniu zasad zrównowa onego u ytkowania
wód, osi ganie i utrzymanie dobrego stanu wód i ekosystemów wodnych oraz
podnoszenie skuteczno ci ochrony przed powodzi i skutkami suszy. Powy sze cele
w 2008 roku realizowane b d poprzez wdra anie Krajowego Programu Oczyszczania
cieków Komunalnych, dalsz realizacj programów wieloletnich: „Program Budowy
Zbiornika Wodnego winna Por ba w latach 2006-2010” oraz „Program dla Odry - 2006”,
opracowywanie planów ochrony przeciwpowodziowej i przeciwdziałania skutkom suszy,
budow nowych i kontynuacj budowy ju realizowanych zbiorników retencyjnych i stopni
wodnych oraz urz dze przeciwpowodziowych (elektrownia wodna Szonowo, instalacja
odprowadzaj ca wody ze studni tzw. Bariery Krakowskiej do rzeki Wisły, lewostronne
obwałowanie rzeki Mała Panew , przepust wałowy na potoku Brzezinka), modernizacj
i rozwój ródl dowych dróg wodnych. Kontynuowane b dzie tak e wdra anie Ramowej
Dyrektywy Wodnej poprzez opracowanie planów gospodarowania wodami na obszarach
dorzecza Odry i Wisły i dostosowanie współpracy mi dzynarodowej w gospodarce wodnej
do wymogów polityki Uni Europejskiej.
Na finansowanie tych zada w 2008 r. zaplanowano wydatki w kwocie 1.310.860 tys. zł,
z tego w cz ci 22 – Gospodarka wodna – 428.412 tys. zł, cz ci 41 – rodowisko –
611.630 tys. zł, w bud etach wojewodów – 164. 200 tys. zł oraz w rezerwach celowych –
106.618 tys. zł (realizacja sieci Natura 2000 i Program dla Odry 2006).
Ze
rodków tych kwota 509.496 tys. zł przeznaczona jest na finansowanie
i współfinansowanie programów realizowanych w ramach Narodowego Planu Rozwoju
2004-2006, w tym: Sektorowy Program Operacyjny – Wzrost Konkurencyjno ci
Przedsi biorstw i Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego, Narodowych
Strategicznych Ram Odniesienia 2007-2013, w tym: Program Operacyjny Innowacyjna
Gospodarka, Infrastruktura i rodowisko, Regionalny Program Operacyjny oraz Norweskiego
Mechanizmu Finansowego i Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Poza wy ej wymienionymi ródłami, finansowanie powy szych zada w 2008 roku
odbywa si b dzie przy wykorzystaniu m. in. rodków z funduszy celowych (Narodowy,
wojewódzkie, powiatowe i gminne fundusze ochrony rodowiska i gospodarki wodnej),
rodków własnych Pa stwowego Gospodarstwa Le nego Lasy Pa stwowe, a tak e rodków
własnych beneficjentów programów unijnych, m. in. jednostek samorz du terytorialnego,
przedsi biorców, itp.
194
Dokumenty związane z tym projektem:
-
druk-nr-16
› Pobierz plik
-
16-uzasadnienie
› Pobierz plik
-
16-Strategia-zarzadzania-dlugiem
› Pobierz plik
-
trzyletni-plan-limitu-mianowan
› Pobierz plik