eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o ewidencji ludności

Rządowy projekt ustawy o ewidencji ludności

projekt dotyczy: zniesienia obowiązku meldunkowego, co stanowi z jednej strony wykonanie wyroku Trybunału Konstytucyjnego, z drugiej strony jest początkiem gruntowej przebudowy funkcjonowania administracji

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 1371
  • Data wpłynięcia: 2008-11-18
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o ewidencji ludności
  • data uchwalenia: 2010-09-24
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 217, poz. 1427

1371

2. Koszty związane z opłatami za dostęp gminy do sieci oraz
dostęp on-line za pomocą teletransmisji

Podstawa wyliczenia:

Liczba gmin – 2 478
Koszt brutto za dostęp do sieci – 976,00 zł miesięcznie
2 478 x 976,00 zł = 2 418 528,00 zł

2 418 528,00 zł x 12 = 29 022 336,00 zł rocznie

W 2009 r. koszt związany z opłatami za dostęp gminy do sieci
teleinformatycznej będzie mniejszy, gdyż podłączanie gmin do
rejestru PESEL będzie następowało sukcesywnie. Tym samym
koszt dostępu gmin do sieci w 2009 r. wyniesie prawdopodobnie
około 14 000 000,00 zł.


3. Koszty jednorazowe – aktualizacja aplikacji gminnych

Podstawa wyliczenia:

Liczba gmin – 2478
Modyfikacja aplikacji, bez zmiany struktury danych i migracji
danych, oraz jej wdrożenie - 500,00 zł jako koszt jednostkowy
2 478 x 500,00 zł = 1 239 000,00 zł

Projektodawca stwierdza natomiast brak kosztów związanych
z liczbą etatów kalkulacyjnych przeznaczonych do realizacji
zadań z ustawy o ewidencji ludności.
W pierwszym etapie wdrożenia (2009 r.) dochodzi – co prawda –
zadanie związane z obsługą kancelaryjną wysyłki powiadomień do
właścicieli (kopertowanie, adresowanie, sporządzanie list do
wysyłki), odchodzi natomiast blok czynności związanych
19


z obsługą interesantów w związku z wymeldowaniem, polegający
na:
– przyjęciu dwustronnego formularza wymeldowania,
zawierającego 13 pozycji (kontrola poprawności wypełnienia
i sprawdzenia danych z dowodem osobistym);
– wydanie zaświadczenia o dokonanym wymeldowaniu.


Łączne koszty po stronie gmin związane z wprowadzeniem
pierwszego etapu (2009 r.)

Na koszty łączne po stronie gmin składają się wszystkie
wymienione powyżej koszty jednostkowe:
− koszty kancelaryjne (pkt 1.1 + pkt 1.2)
− koszty związane z opłatami za dostęp gmin do sieci (pkt 2)
− koszty jednorazowe (pkt 3)
Wyliczenie: (pkt 1.1 + pkt 1.2 )+ pkt 2 + pkt 3
Koszt maksymalny
(330 000,00 zł + 11
028
600,00 zł) + 29
022
336,00 zł +
1 239 000,00 zł = 41 619 936,00 zł

Koszt minimalny
(330 000,00 zł + 8 000 000,00 zł) + 14
000
000,00 zł +

1 239 000,00 zł = 23 569 000,00 zł

redni koszt dla 1 gminy, przy uwzględnieniu, że koszt z pozycji
1.1 nie jest kosztem dodatkowym:

Maksymalnie: 16 795,78 zł
Minimalnie: 9 511,30 zł
Na pokrycie kosztów wejścia w życie ustawy przewidywanych do
poniesienia przez gminy w 2009 r. konieczne będzie zwiększenie
dotacji celowych na zadania z zakresu administracji rządowej.
20


Zwiększenie to zostanie pokryte wyłącznie ze środków budżetu
państwa.

II. Skutki finansowe związane z wejściem w życie pierwszego
etapu (2009 r.) – po stronie MSWiA

1. Koszty związane z zapewnieniem gminom dostępu do sieci
teleinformatycznej

Na koszty związane z zapewnieniem gminom dostępu do sieci
teleinformatycznej leżące po stronie MSWiA składają się:
− koszty sprzętu;
− koszty konfiguracji sprzętu;
− koszty zestawienia łącza;
− koszty przyłączenia do sieci.

Koszty te są kosztami jednorazowymi i wynoszą dla jednej gminy
1 220,00 zł.
Ilość gmin w kraju → 2478

W skali całego kraju koszt ten wyniesie:
Ilość gmin w kraju x koszt zapewnienia gminom dostępu do sieci
teleinformatycznej
2 478 gmin x 1 220,00 zł = 3 023 160,00 zł

2. Koszty związane z koniecznością rozbudowy zasobów
Koszty związane z koniecznością rozbudowy zasobów na
potrzeby przetwarzania i przechowywania danych gromadzonych
w rejestrze PESEL są wynikiem zwiększenia funkcjonalności
systemu teleinformatycznego i są planowane na poziomie
1 880 000,00 zł. Koszty te są kosztami ponoszonymi jednorazowo.

21


3. Koszty związane z modyfikacją struktur baz danych systemów
centralnych, modyfikacją aplikacji lokalnych oraz dostawy sprzętu
komputerowego.

Skutki finansowe projektu ustawy związane z modyfikacją struktur
baz danych systemów centralnych, modyfikacją aplikacji lokalnych
oraz dostawy sprzętu komputerowego są szacowane na
12 000 000,00 zł.


Łączne koszty po stronie MSWiA związane z wprowadzeniem
pierwszego etapu (2009 r.)

Łączny koszt leżący po stronie MSWiA związany
z wprowadzeniem pierwszego etapu wynosi:
pkt 1 + pkt 2 + pkt 3
3 023 160,00 zł + 1 880 000,00 zł + 12 000 000,00 zł = 16 903
160,00 zł

rodki finansowe na pokrycie kosztów leżących po stronie
MSWiA, z wyjątkiem pkt. 3, zostały zabezpieczone w projekcie
PL.ID realizowanym ze środków unijnych w ramach Programu
Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka (7 oś priorytetowa).
Skutki finansowe przewidziane w punkcie 3 zostaną pokryte
z rezerwy celowej budżetu państwa, część 83 poz. 33 „ rodki na
informatyzację oraz upowszechnianie szerokopasmowego
dostępu do Internetu”.

III. Łączne koszty związane z wprowadzeniem pierwszego etapu
(2009 r.)

Mając na względzie powyższe wyliczenia kosztów leżących po
stronie gmin oraz MSWiA należy przyjąć, iż łączne koszty
wprowadzenia w życie pierwszego etapu w 2009 r. wyniosą:
22


pkt I + pkt II
maksymalnie: 41 619 936,00 zł + 16 903 160,00 zł =
58 523 096,00 zł

minimalnie: 23 569 000,00 zł + 16 903 160,00 zł = 40 472 160,00 zł

Należy podkreślić, że w powyższych wyliczeniach nie zostały
wzięte pod uwagę koszty związane z zapewnieniem dostępu do
rejestru PESEL wojewodom oraz konsulom.
Wojewodowie w obecnej sytuacji prawnej mają już zapewniony
dostęp do rejestru PESEL, modyfikacji będą wymagały jedynie ich
uprawnienia do wprowadzania danych.
Konsulowie będą mieli zaś zapewniony dostęp do rejestru PESEL
za pośrednictwem rejestru CEWIUP (Centralna Ewidencja
Wydanych i Utraconych Paszportów). Ponadto należy podkreślić,
iż na 2009 r. planowana jest sukcesywna instalacja w większości
konsulatów systemu teleinformatycznego do obsługi paszportów,
w którym została przewidziana możliwość występowania przez
konsulów o nadanie numeru PESEL. Instalacja wymienionego
powyżej systemu paszportowego jest finansowana ze środków
budżetowych Ministerstwa Spraw Zagranicznych.
Wobec powyższego zapewnienie dostępu do rejestru PESEL
wojewodom oraz konsulom w pierwszym etapie wprowadzania
nowych rozwiązań prawnych, tj. w 2009 r. nie będzie generowało
żadnych dodatkowych kosztów

IV. Koszty związane z wprowadzeniem drugiego etapu reformy
(2011 r.)


Na wstępie należy podkreślić, iż większość kosztów, jakie będzie
musiało pokryć państwo, związanych z planowanym wejściem
w życie w 2011 r. rozwiązań prawnych przewidzianych na II etap
reformy ewidencji ludności wprowadzanych ustawą o ewidencji
23


strony : 1 ... 10 ... 16 . [ 17 ] . 18 ... 24

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: