eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o substancjach i preparatach chemicznych oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o substancjach i preparatach chemicznych oraz niektórych innych ustaw

projekt dotyczy wdrożenia nowego, unijnego rozporządzenia dotyczącego rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowania ograniczeń wobec chemikaliów (tzw. rozporządzenie REACH); nowelizacja zakłada wprowadzenie kary za nieprzestrzeganie jego przepisów i wskazuje instytucje nadzorujące

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 1270
  • Data wpłynięcia: 2008-08-07
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o zmianie ustawy o substancjach i preparatach chemicznych oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2009-01-09
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 20, poz. 106

1270

Akceptowalny poziom jakości (AQL) = 15%
Jakość graniczna (LQ) = 25%
α
= β = 5%
gdzie:
α – jest ryzykiem producenta
β – jest ryzykiem konsumenta
50
40
Granica wyznaczona linią 2
30
c
h
a
r
t
y
20
t
w
i
e
o
ń
n
a
10
kow
Granica wyznaczona linią 1
a
opa
i
c
z
b
L
0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180
Liczba opakowań nieotwartych

Wykres 1b - wyniki badania metodą sekwencyjną, przeprowadzonego z udziałem
dzieci (po udzieleniu wskazówek)
Objaśnienia
Otrzymany wynik nanosi się na odpowiedni wykres przez wypełnienie kwadracika w
sposób następujący:
1) wypełnić kwadracik bezpośrednio na prawo od poprzedniego wyniku na wykresie
1a, jeżeli dziecku nie udało się otworzyć opakowania (lub uzyskać dostępu do jego
zawartości) w ciągu pierwszych 5 minut, a na wykresie 1b, jeżeli dziecku nie udało
się otworzyć opakowania (lub uzyskać dostępu do jego zawartości) w ciągu
następnych 5 minut, co oznacza, że badanie ma wynik pozytywny (patrz ust. 25);
2) wypełnić kwadracik znajdujący się bezpośrednio nad poprzednim wynikiem na
wykresie 1a i 1b, jeżeli dziecku udało się otworzyć opakowanie (lub uzyskać dostęp
do jego zawartości) w ciągu pierwszych 5 minut, a tylko na wykresie 1b, jeżeli
dziecku udało się otworzyć opakowanie (lub uzyskać dostęp do jego zawartości) w
ciągu następnych 5 minut, co oznacza, że badanie ma wynik negatywny (patrz ust.
25).
Osobne wykresy powinny być sporządzone dla wyników osiągniętych przed i po
pokazie.

11
W przypadku nanoszenia pierwszego wyniku zaczerniony kwadracik jest uważany
za "wynik poprzedni".
Wynik badania jest negatywny, jeżeli ciąg kwadracików przechodzi ponad linię
graniczną 2 na wykresie 1a lub 1b, lub pozytywny, jeżeli ciąg ten przechodzi poniżej linii
granicznej 1 na wykresie 1a i 1b. Jeżeli to nie nastąpi, wyniki będą oceniane zgodnie z
wymaganiami opisanymi w ust. 7.
Badanie z udziałem całej grupy
27. Jeżeli nie stosuje się metody sekwencyjnej, wyniki ocenia się zgodnie z
wymaganiami opisanymi w ust. 7.
Badanie z udziałem osób dorosłych
Wynik pozytywny/negatywny
28. Jeżeli osobie dorosłej nie udało się otworzyć i ponownie zamknąć opakowania
we właściwy sposób w ciągu 5 minut, wynik badania jest negatywny.
Badanie metodą sekwencyjną
29. Każdy otrzymany wynik nanosi się na odpowiedni wykres sporządzony według
wzoru określonego poniżej (wykres 2).

12
Akceptowalny poziom jakości (AQL) = 5%
Jakość graniczna (LQ) = 15%
α = β = 5%
gdzie:
α – jest ryzykiem osoby wprowadzającej do obrotu opakowanie
β – jest ryzykiem konsumenta
30
20
Granica wyznaczona linią 2
10
Granica wyznaczona linią 1
0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100
Liczba opakowań otwartych i ponownie prawidłowo zamkniętych

Wykres 2 - Wyniki badania metodą sekwencyjną, przeprowadzonego z udziałem
osób dorosłych
Objaśnienia
Otrzymany wynik nanosi się na odpowiedni wykres przez wypełnienie kwadracika w
sposób następujący:
1) wypełnić kwadracik bezpośrednio na prawo od poprzedniego wyniku, jeżeli osobie
dorosłej udało się otworzyć opakowanie i ponownie je zamknąć we właściwy sposób
w dozwolonym czasie, co oznacza, że wynik badania jest pozytywny (ust. 28);
2) wypełnić kwadracik bezpośrednio ponad poprzednim wynikiem, jeżeli osobie
dorosłej nie udało się otworzyć lub po otwarciu ponownie zamknąć opakowania we
właściwy sposób w dozwolonym czasie, co oznacza, że wynik badania jest
negatywny (ust. 28).
W przypadku nanoszenia pierwszego wyniku zaczerniony kwadracik jest uważany
za "wynik poprzedni".
Wynik badania uznaje się za negatywny, gdy ciąg wypełnionych kwadracików
przejdzie ponad linię graniczną 2, lub za pozytywny, gdy ciąg ten przejdzie poniżej linii

13
granicznej 1. Jeżeli to nie wystąpi, wyniki powinny być ocenione zgodnie z wymaganiami
opisanymi w ust. 8.
Badanie z udziałem całej grupy
30. Jeżeli nie stosuje się metody sekwencyjnej, wyniki ocenia się zgodnie z
wymaganiami opisanymi w ust. 8.
Sprawozdanie z przeprowadzonych badań
Informacje ogólne
31. Osoba nadzorująca badanie wpisuje w sprawozdaniu co najmniej następujące
informacje:
1) nazwę podmiotu przeprowadzającego badanie,
2) datę (daty) przeprowadzenia badania,
3) nazwę i adres osoby wprowadzającej do obrotu badane opakowanie,
4) nazwisko (nazwiska) osoby nadzorującej (osób nadzorujących) badanie,
5) numer specyfikacji, numer partii projektów opakowań i kompletny opis badanego
opakowania,
6) listę wskazówek udzielonych dzieciom podczas wykonywania badania,
7) opis produktu zastępczego użytego w badaniu
oraz dołącza do sprawozdania kopię instrukcji osoby wprowadzającej do obrotu
opakowania, dotyczących otwierania i ponownego właściwego zamykania opakowania
przekazanych osobom dorosłym podczas badania.
Badanie przeprowadzone z udziałem dzieci
32. Osoba nadzorująca badanie wpisuje w sprawozdaniu, poza informacjami
wymienionymi w ust. 31, co najmniej następujące informacje:
1) miejsce badania;
2) liczbę, nazwiska, wiek i płeć dzieci biorących udział w badaniu;
3) liczbę, wiek i płeć dzieci, którym udało się otworzyć opakowanie:
a) przed pokazem,

14
b) po pokazie;
4) narzędzia użyte przez dzieci, którym udało się otworzyć opakowania;
5) jeżeli przeprowadzono pełne badanie z udziałem dzieci - udział procentowy dzieci,
którym nie udało się otworzyć opakowania.
Badanie przeprowadzone z udziałem osób dorosłych
33. Osoba nadzorująca badanie wpisuje w sprawozdaniu, poza informacjami
wymienionymi w ust. 31, co najmniej następujące informacje:
1) liczbę, wiek i płeć osób dorosłych biorących udział w badaniu;
2) liczbę, wiek i płeć osób dorosłych, którym udało się otworzyć i ponownie, we
właściwy sposób, zamknąć opakowanie;
3) liczbę, wiek i płeć osób dorosłych, którym udało się otworzyć opakowanie, ale nie
były w stanie ponownie go zamknąć we właściwy sposób;
4) liczbę osób dorosłych, którym nie udało się otworzyć opakowania;
5) jeżeli przeprowadzono pełne badanie z udziałem osób dorosłych - procentowy udział
osób dorosłych, którym udało się otworzyć i ponownie, we właściwy sposób,
zamknąć opakowanie.
Dodatkowe informacje do wpisania w sprawozdaniu
34. Każda dodatkowa informacja, uznana za użyteczną w ocenie interpretacji
wyników badania, w szczególności taka, jak czas potrzebny osobom dorosłym
i dzieciom do otwarcia i, tam gdzie to wskazane, do ponownego zamknięcia opakowania
we właściwy sposób, może zostać wpisana do sprawozdania.
Ogólny wynik badania
35. Należy podać, czy ogólny wynik badania jest pozytywny, czy negatywny.
Ocena partii podobnych opakowań
Założenia ogólne

15
strony : 1 ... 20 ... 29 . [ 30 ] . 31 ... 40 ... 80 ... 140

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: