eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o organizacji rynku rybnego

Rządowy projekt ustawy o organizacji rynku rybnego

projekt ustawy dotyczy usprawnienia systemu organizacji rynku rybnego, obowiązku dokonywania transakcji pierwszej sprzedaży dorszy bałtyckich w centrach pierwszej sprzedaży, możliwości opracowania kodeksów dobrej praktyki rybackiej, doprecyzowania przepisów dotyczących m.in. tzw. karty sprzedaży, wystawianej w przypadku wprowadzenia po raz pierwszy do obrotu produktów rybnych z połowów morskich, rejestru przedsiębiorców skupujących produkty rybne, udzielania pomocy finansowej na rynku rybnym

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 1210
  • Data wpłynięcia: 2008-10-23
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o organizacji rynku rybnego
  • data uchwalenia: 2008-12-05
  • adres publikacyjny: Dz.U. 2011 Nr 34, poz. 168

1210

UZASADNIENIE

Projekt rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie kontroli
związanych z przyznaniem i wypłacenie pomocy finansowej organizacjom producentów
stanowi realizację upoważnienia zawartego w art. 56 ust. 7 ustawy z dnia ... 2008 r. o
organizacji rynku rybnego (Dz. U. Nr ..., poz. ... ).
Stosownie do tego przepisu, minister właściwy do spraw rybołówstwa ma określić, w
drodze rozporządzenia:

warunki organizacyjne, kadrowe i techniczne, jakie powinny spełniać jednostki
organizacyjne, którym może zostać powierzone przeprowadzenie kontroli, organizacji
producentów w zakresie spełnienia warunków do przyznania i wypłacenia pomocy
finansowej z tytułu zrealizowania działań interwencyjnych na rynku rybnym oraz
uczestnictwa innych podmiotów w realizacji prowadzonych przez organizację
producentów działań interwencyjnych na rynku rybnym,

wzór wydawanego przez dyrektora oddziału regionalnego Agencji Restrukturyzacji i
Modernizacji Rolnictwa imiennego upoważnienia do kontroli związanej z
przyznawaniem pomocy finansowej z tytułu zrealizowania działań interwencyjnych na
rynku rybnym, a także
– sposób
sporządzenia i wzór protokołu z kontroli.
Wydanie przedmiotowego rozporządzenia ma na celu zapewnienie skuteczności i
prawidłowości kontroli w zakresie przyznawania pomocy finansowej,

W porównaniu do obecnie istniejącego stanu prawnego, projekt rozporządzenia
reguluje kwestie dotychczas nieregulowane w polskim prawie.

Projekt rozporządzenia jest zgodny z prawem Unii Europejskiej.

Projekt rozporządzenia nie zawiera przepisów technicznych w rozumieniu przepisów
rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu
funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239, poz.
2039 z późn. zm.), w związku z czym nie podlega notyfikacji, stosownie do trybu
przewidzianego w przepisach dotyczących sposobu funkcjonowania krajowego systemu
notyfikacji norm i aktów prawnych.

Stosownie do art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w
procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414) projekt rozporządzenia zostanie
zamieszczony na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju
Wsi.

Projekt rozporządzenia zostanie objęty programem prac legislacyjnych Ministra
Rolnictwa i Rozwoju Wsi (z dniem ogłoszeniaz chwilą opublikowania ustawy).

OCENA SKUTKÓW REGULACJI

1. Podmioty, na które oddziałuje projekt rozporz dzenia
Podmioty, których dotyczy rozporządzenie to:
– organizacje
producentów
realizujące działania interwencyjne na rynku rybnym ,
– inne podmioty biorące udział realizacji prowadzonych przez organizację producentów
działań interwencyjnych na rynku rybnym,
– Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

2. Wpływ projektu rozporz dzenia na sektor finansów publicznych, w tym budżet

państwa i budżety jednostek samorz du terytorialnego
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie będzie miało wpływu na sektor
finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego
7



3. Wpływ projektu rozporz dzenia na rynek pracy
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie będzie miało wpływu na rynek
pracy.

4. Wpływ projektu rozporz dzenia na konkurencyjność gospodarki i
przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie będzie miało wpływu na
konkurencyjność wewnętrzną i zewnętrzną gospodarki.
Wpływ na przedsiębiorczość odnosi się do zapewnienia możliwości uczestnictwa
niektórych przedsiębiorców (określonych stosownie do przepisów UE) w mechanizmach
interwencyjnych na rynku rybnym.

5. Wpływ projektu rozporz dzenia na sytuację i rozwój regionalny
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie będzie miało wpływu na sytuację
i rozwój regionów.

6. Konsultacje
społeczne
Projekt rozporządzenia zostanie skonsultowany z organizacjami producentów,
organizacjami społeczno-zawodowymi rybaków, producentów akwakultury i przetwórców ryb.



Opracowano w Departamencie Rybołówstwa


Akceptował



Za zgodność pod względem
prawnym i redakcyjnym


8





10/21si
9


PROJEKT
ROZPORZ DZENIE

MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI1)

z
dnia


w sprawie wysokości kar pieniężnych za naruszenia przepisów o organizacji rynku
rybnego


Na podstawie art. 63 ust. 2 ustawy z dnia ............... 2008 r. o organizacji rynku
rybnego (Dz. U. Nr ..., poz. ...) zarządza się, co następuje:


§ 1. Rozporządzenie określa wysokość kar pieniężnych za naruszenia, o których
mowa w art. 63 ust. 1 ustawy z dnia ... 2008 r. o organizacji rynku rybnego, zwanej dalej
„ustawą”.

§ 2. Wysokość kar pieniężnych za naruszenia przepisów ustawy wynosi za:
1) skupowanie produktów rybnych, o których mowa w art. 13 ust. 1 lub 2 ustawy, nie będąc
wpisanym do rejestru skupujących w przypadku:
a) nakładania kary po raz pierwszy, przy skupie:
– do 50 kg włącznie w przeliczeniu na masę w relacji pełnej (żywą wagę) -
jednokrotność przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej za rok
poprzedzający, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego
w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski", zwanego
dalej „stawką”,
– od 51 do 100 kg włącznie w przeliczeniu na masę w relacji pełnej (żywą wagę) -
pięciokrotność stawki,
– powyżej 100 kg w przeliczeniu na masę w relacji pełnej (żywą wagę) -
dziesięciokrotność stawki,
b) nakładania kary po raz kolejny, przy skupie:
– do 50 kg włącznie w przeliczeniu na masę w relacji pełnej (żywą wagę) -
pięciokrotność stawki,
– od 51 do 100 kg włącznie w przeliczeniu na masę w relacji pełnej (żywą wagę) -
dziesięciokrotność stawki,
– powyżej 100 kg w przeliczeniu na masę w relacji pełnej (żywą wagę) -
dwudziestokrotność stawki;
2) posługiwanie się zaświadczeniem o wpisie do rejestru skupujących zawierającym dane
niezgodne ze stanem faktycznym w przypadku:
a) nakładania kary po raz pierwszy - jednokrotność stawki,
b) nakładania kary po raz kolejny - dziesięciokrotność stawki;
3) niedokonanie
zgłoszenia, o którym mowa w art. 15 ust. 1 ustawy, w przypadku:
a) nakładania kary po raz pierwszy - jednokrotność stawki,
b) nakładania kary po raz kolejny - dziesięciokrotność stawki;
4) sprzedaż produktów rybnych podmiotom niewpisanym do rejestru skupujących, w ilości
przekraczającej dopuszczoną do sprzedaży bezpośredniej w przypadku:
a) nakładania kary po raz pierwszy - jednokrotność stawki,
b) nakładania kary po raz kolejny - dziesięciokrotność stawki;
5) nie wystawienie karty sprzedaży lub deklaracji przejęcia w przypadku:
a) nakładania kary po raz pierwszy, przy sprzedaży lub przejęciu:
– do 50 kg włącznie w przeliczeniu na masę w relacji pełnej (żywą wagę) -
jednokrotność stawki,
– od 51 do 100 kg włącznie w przeliczeniu na masę w relacji pełnej (żywą wagę) -
pięciokrotność stawki,
– powyżej 100 kg w przeliczeniu na masę w relacji pełnej (żywą wagę) -
dziesięciokrotność stawki,
b) nakładania kary po raz kolejny, przy sprzedaży lub przejęciu:
– do 50 kg włącznie w przeliczeniu na masę w relacji pełnej (żywą wagę) -
pięciokrotność stawki,
– od 51 do 100 kg włącznie w przeliczeniu na masę w relacji pełnej (żywą wagę) -
dziesięciokrotność stawki,
– powyżej 100 kg w przeliczeniu na masę w relacji pełnej (żywą wagę) -
dwudziestokrotność stawki;
6) wystawienie karty sprzedaży lub deklaracji przejęcia z naruszeniem przepisów
dotyczących ich zakresu, określonych w art. 9 rozporządzenia nr 2847/93 i w ustawie, w
przypadku:
a) nakładania kary po raz pierwszy, przy skupie:
– do 50 kg włącznie w przeliczeniu na masę w relacji pełnej (żywą wagę) -
jednokrotność stawki,
– od 51 do 100 kg włącznie w przeliczeniu na masę w relacji pełnej (żywą wagę) -
pięciokrotność stawki,
– powyżej 100 kg w przeliczeniu na masę w relacji pełnej (żywą wagę) -
dziesięciokrotność stawki,
b) nakładania kary po raz kolejny, przy skupie:
– do 50 kg włącznie w przeliczeniu na masę w relacji pełnej (żywą wagę) -
pięciokrotność stawki,
– od 51 do 100 kg włącznie w przeliczeniu na masę w relacji pełnej (żywą wagę) -
dziesięciokrotność stawki,
– powyżej 100 kg w przeliczeniu na masę w relacji pełnej (żywą wagę) -
dwudziestokrotność stawki;
7) wystawienie karty sprzedaży lub deklaracji przejęcia z naruszeniem przepisów
dotyczących terminu ich przekazywania właściwym organom, określonych w art. 9
rozporządzenia nr 2847/93 i w ustawie, w przypadku:
a) nakładania kary po raz pierwszy, za przekroczenie terminu przekazania:
– do 48 godzin włącznie - jednokrotność stawki,
– powyżej 48 godzin - pięciokrotność stawki,
b) nakładania kary po raz kolejny za przekroczenie terminu przekazania:
– do 48 godzin włącznie - dziesięciokrotność stawki,
– powyżej 48 godzin - dziesięciokrotność stawki;
8) dokonanie sprzedaży dorszy pochodzących z połowów w Morzu Bałtyckim w sposób
niezgodny z art. 23 ustawy w przypadku:
a) nakładania kary po raz pierwszy za sprzedaż:
– do 800 kg włącznie w przeliczeniu na masę w relacji pełnej (żywą wagę) -
pięciokrotność stawki,
– powyżej 800 kg włącznie w przeliczeniu na masę w relacji pełnej (żywą wagę) -
siedmiokrotność stawki,
b) nakładania kary po raz kolejny za sprzedaż:
– do 800 kg włącznie w przeliczeniu na masę w relacji pełnej (żywą wagę) -
piętnastokrotność stawki,
– powyżej 800 kg w przeliczeniu na masę w relacji pełnej (żywą wagę) -
dwudziestokrotność stawki;
9) podpisanie dokumentu wycofania, o którym mowa w art. 51 ust. 1 ustawy, niebędąc
osobą, o której mowa w art. 51 ust. 1 pkt 11 lub 12 ustawy, w przypadku:
a) nakładania kary po raz pierwszy - jednokrotność stawki,
b) nakładania kary po raz kolejny - dziesięciokrotność stawki;
10) podpisanie dokumentu wycofania, o którym mowa w art. 51 ust. 1 ustawy, zawierającego
dane niezgodne ze stanem faktycznym w przypadku:

2
strony : 1 ... 20 ... 30 ... 40 . [ 41 ] . 42

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: