Rządowy projekt ustawy o finansach publicznych
projekt ustawy dotyczy wzmocnienia oraz poprawy przejrzystości finansów publicznych, którą zapewnić ma przede wszystkim ograniczenie form organizacyjno-prawnych sektora finansów publicznych; wprowadzenia Wieloletniego Planu Finansowego Państwa jako dokumentu ukierowującego politykę finansową państwa oraz wieloletniej prognozy finansowej w jednostkach samorządu terytorialnego, wzmocnienie systemu audytu wewnętrznego
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 1181
- Data wpłynięcia: 2008-10-20
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: o finansach publicznych
- data uchwalenia: 2009-08-27
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 157, poz. 1240
1181-WYKONAWCZE
Lp.
Klasyfikacja wydatków strukturalnych
wydatków
43 39 Energia odnawialna: wiatrowa
44 40 Energia odnawialna: słoneczna
45 41 Energia odnawialna: biomasa
46 42 Energia odnawialna: hydroelektryczna, geotermalna i pozostałe
43 Efektywność energetyczna, produkcja skojarzona (kogeneracja),
47 zarządzanie energią
V. OCHRONA ŚRODOWISKA I ZAPOBIEGANIE ZAGROŻENIOM
48 (49+50+51+52+53+54+55+56+57+58+59)
0
49 44 Gospodarka odpadami komunalnymi i przemysłowymi
50 45 Gospodarka i zaopatrzenie w wodę pitną
51 46 Oczyszczanie ścieków
52 47 Jakość powietrza
53 48 Zintegrowany system zapobiegania i kontroli zanieczyszczeń
54 49 Dostosowanie do zmian klimatu i łagodzenie ich skutków
50 Rewaloryzacja obszarów przemysłowych i rekultywacja skażonych
55 gruntów
51 Promowanie bioróżnorodności i ochrony przyrody (w tym NATURA
56 2000)
57 52 Promowanie czystego transportu miejskiego
53 Zapobieganie zagrożeniom naturalnym i technologicznym (w tym
58 opracowanie i wdrażanie planów i instrumentów zapobiegania i zarządzania
zagrożeniami)
59 54 Inne działania na rzecz ochrony środowiska i zapobiegania zagrożeniom
60 VI. TURYSTYKA (61+62+63)
0
61 55 Promowanie walorów przyrodniczych
62 56 Ochrona i waloryzacja dziedzictwa przyrodniczego
63 57 Inne wsparcie na rzecz wzmocnienia usług turystycznych
64 VII. KULTURA (65+66+67)
0
65 58 Ochrona i zachowanie dziedzictwa kulturowego
66 59 Rozwój infrastruktury kultury
67 60 Inne wsparcie dla poprawy usług w zakresie kultury
68 VIII. REWITALIZACJA OBSZARÓW MIEJSKICH I WIEJSKICH (69)
0
61 Zintegrowane projekty na rzecz rewitalizacji obszarów miejskich i
69 wiejskich (68)
IX. ZWIĘKSZANIE ZDOLNOŚCI ADAPTACYJNYCH
70 PRACOWNIKÓW, PRZEDSIĘBIORSTW I PRZEDSIĘBIORCÓW
(71+72+73)
0
62 Rozwój systemów i strategii uczenia się przez całe życie w
przedsiębiorstwach; szkolenia i usługi na rzecz zwiększenia zdolności
71 adaptacyjnych pracowników do zmian; promowanie przedsiębiorczości i
innowacji
63 Opracowywanie i upowszechnianie innowacyjnych i bardziej wydajnych
72 form organizacji pracy
Kwota
Lp.
Klasyfikacja wydatków strukturalnych
wydatków
64 Rozwój specjalistycznych usług w zakresie zatrudnienia, szkolenia i
wsparcia w związku z restrukturyzacją sektorów i przedsiębiorstw, rozwój
73 systemów przewidywania zmian w sferze zatrudnienia oraz zapotrzebowania
na kwalifikacje i przyszłych wymogów w zakresie zatrudnienia i kwalifikacji
74 X. POPRAWA DOSTĘPU DO ZATRUDNIENIA I JEGO TRWAŁOŚCI
(75+76+77+78+79+80)
0
75 65 Modernizacja i wzmacnianie instytucji rynku pracy
76 66 Wdrażanie aktywnych i prewencyjnych instrumentów rynku pracy
67 Działania na rzecz aktywnego starzenia się oraz wydłużania życia
77 zawodowego
78 68 Wsparcie na rzecz samozatrudnienia i zakładania działalności gospodarczej
69 Działania na rzecz zwiększenia trwałego udziału kobiet w zatrudnieniu oraz
ich rozwoju zawodowego w perspektywie zmniejszenia dyskryminacji ze
79 względu na płeć na rynku pracy oraz lepszego godzenia życia zawodowego z
prywatnym, a zwłaszcza większego dostępu do usług opiekuńczo-
wychowawczych nad dziećmi i osobami zależnymi
70 Działania na rzecz zwiększenia udziału migrantów w zatrudnieniu w
80 perspektywie wzmocnienia ich integracji społecznej
XI. POPRAWA INTEGRACJI SPOŁECZNEJ OSÓB W
81 NIEKORZYSTNEJ SYTUACJI (82)
0
71 cieżki integracji i powrotu do zatrudnienia dla osób w gorszym położeniu;
zwalczanie dyskryminacji w dostępie do rynku pracy i rozwoju kariery
82 zawodowej oraz promowanie akceptacji dla różnorodności w miejscu pracy
83 XII. POPRAWA JAKOŚCI KAPITAŁU LUDZKIEGO (84+85+86)
0
72 Opracowywanie, uruchomienie i wdrożenie reform systemów kształcenia i
szkolenia w celu zwiększenia zdolności do zatrudnienia, zwiększenia stopnia
84 dostosowania systemów kształcenia i szkolenia do potrzeb rynku pracy oraz
systematycznego podnoszenia kwalifikacji kadry systemu oświaty w
perspektywie gospodarki opartej na innowacji i wiedzy
73 Działania na rzecz zwiększenia udziału w kształceniu i szkoleniu przez całe
życie, w szczególności poprzez przedsięwzięcia na rzecz ograniczenia
85 przedwczesnego porzucania skolaryzacji, minimalizowania dyskryminacji ze
względu na płeć oraz poprawy jakości i dostępu do kształcenia i szkoleń na
poziomie podstawowym, zawodowym i wyższym
74 Rozwój potencjału ludzkiego w zakresie badań i innowacji w szczególności
poprzez studia podyplomowe i szkolenia naukowców oraz poprzez
86 współpracę sieciową między uczelniami, ośrodkami badawczymi i
przedsiębiorstwami
XIII. INWESTYCJE W INFRASTRUKTURĘ SPOŁECZNĄ
87 (88+89+90+91+92)
0
88 75 Infrastruktura edukacji
89 76 Infrastruktura ochrony zdrowia
Kwota
Lp.
Klasyfikacja wydatków strukturalnych
wydatków
90 77 Infrastruktura opiekuńczo-wychowawcza
91 78 Infrastruktura mieszkalnictwa
92 79 Pozostała infrastruktura społeczna
XIV. STYMULOWANIE REFORM W ZAKRESIE ZATRUDNIENIA
93 ORAZ INTEGRACJI SPOŁECZNEJ (94)
0
80 Promowanie partnerstw, porozumień i inicjatyw poprzez tworzenie sieci
94 współpracy
XV. WZMACNIANIE ZDOLNOŚCI INSTYTUCJONALNYCH NA
95 POZIOMIE KRAJOWYM, REGIONALNYM I LOKALNYM (96)
0
81 Rozwiązania na rzecz podniesienia jakości opracowania, monitorowania,
96 ewaluacji polityk i programów na poziomie krajowym, regionalnym i
lokalnym, wzmocnienie zdolności w zakresie realizacji polityk i programów
XVI. REKOMPENSATA ZA PODNIESIONE KOSZTY ROZWOJU
97 REGIONÓW PERYFERYJNYCH (98+99+100)
0
82 Rekompensata podniesionych kosztów związanych z utrudnionym
98 dostępem oraz rozproszeniem terytorialnym
83 Szczególne działania na rzecz zrekompensowania podniesionych kosztów
99 wynikających z wielkości rynku
84 Szczególne działania na rzecz zrekompensowania podniesionych kosztów
100 związanych z warunkami klimatycznymi i ukształtowaniem terenu
101 XVII. POMOC TECHNICZNA (102+103)
0
102 85 Przygotowanie, realizacja, monitorowanie i kontrola
103 86 Ocena, badania, ekspertyzy, informacja i komunikacja
104 Razem (1+11+18+36+48+60+64+68+70+74+81+83+87+93+95+97+101)
0
Data: .....................
Tel. ........................................
Sporządził: .....................
Główny księgowy/Skarbnik: ...................................................................................................................
Kierownik jednostki/Przewodniczacy zarządu: ................................................................................................
MINISTERSTWO FINANSÓW ul. Świętokrzyska 12, 00-916 Warszawa
załącznik nr 25
Rb - ZUS PÓŁROCZNE / ROCZNE SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA PLANU FINANSOWEGO
ZAKŁADU UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH
za okres od początku roku do dnia ...................................................... 20...................r
Cześć A.
w tys. zł
Rok sprawozdawczy
Wykonanie za rok
Lp.
Wyszczególnienie
poprzedzający rok
plan
plan 1)
wykonanie
sprawozdawczy
po zmianach
1
2
3
4
5
6
I.
PRZYCHODY OGÓŁEM
1.
Odpis z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych
2.
Przychody z tytułu poboru i dochodzenia składek innych niż na FUS
z tego:
2.1.
- przychody z tytułu poboru i dochodzenia składek na
otwarte fundusze emerytalne
2.2.
- przychody z tytułu poboru i dochodzenia składek na
Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych
wiadczeń Pracowniczych
2.3.
- przychody z tytułu poboru i dochodzenia składek na
ubezpieczenie zdrowotne
3.
Przychody z tytułu zwrotu kosztów obsługi świadczeń
zleconych Zakładowi do wypłaty:
3.1.
- rent socjalnych
3.2.
- zasiłków i świadczeń przedemerytalnych
3.3.
- świadczeń na rzecz kombatantów
3.4.
- świadczeń zbiegowych realizowanych przez KRUS
3.5.
- obsługa pozostałych świadczeń
4.
Przychody finansowe
4.1.
- odsetki
4.2.
- inne
5.
Pozostałe przychody
II.
KOSZTY
1.
Koszty według rodzaju
1.1.
- Amortyzacja
1.2.
- Materiały i energia
1.3.
- Usługi obce
1.3.1.
- remonty
1.3.2.
- usługi pocztowe i bankowe
1.3.3.
- usługi telekomunikacyjne
1.3.4.
- usługi związane z przetwarzaniem danych
1.3.5.
- pozostałe
1.4.
- Podatki i opłaty, w tym:
1.4.1.
- podatki stanowiące źródło dochodów własnych
jednostek samorządu terytorialnego
1.4.2.
- opłaty za wieczyste użytkowanie gruntów
1.4.3.
- opłaty urzędowe
1.4.4.
- wpłaty na PFRON
1.5.
- Wynagrodzenia
1.5.1.
- osobowe
1.5.2.
- pozostałe
1.6.
- Ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia
1.6.1.
- składki na ubezpieczenie społeczne
1.6.2.
- składki na Fundusz Pracy
1.6.3.
- świadczenia socjalne
1.6.4.
- inne
1.7.
- Pozostałe
2.
Koszty finansowe
3.
Pozostałe koszty
Rok sprawozdawczy
Wykonanie za rok
Lp.
Wyszczególnienie
poprzedzający rok
plan
plan 1)
wykonanie
sprawozdawczy
po zmianach
1
2
3
4
5
6
III.
WYNIK ZDARZEŃ NADZWYCZAJNYCH
1.
- zyski nadzwyczajne
2.
- straty nadzwyczajne
IV.
WYNIK FINANSOWY BRUTTO (I - II +/- III)
V.
OBOWIĄZKOWE OBCIĄŻENIA WYNIKU FINANSOWEG
1.
Podatek dochodowy od osób prawnych
VI.
WYNIK FINANSOWY NETTO (IV - V)
VII.
DANE UZUPEŁNIAJĄCE
1
Nakłady na budowę, ulepszanie i zakup środków trwałych oraz wartości
niematerialnych i prawnych
2
Przychody z tytułu sprzedaży środków trwałych
3
Wartość nieodpłatnie przekazanych środków trwałych
4
Wartość nieodpłatnie otrzymanych środków trwałych
Część B.
Rok sprawozdawczy
stan na dzień 1.01.
roku
plan na dzień
stan na dzień
plan na dzień
stan na dzień
Lp.
Wyszczególnienie
poprzedzającego
1.01
1.01
31.12
30.06/31.12
rok
20...... r.
20....... r.
20....... r.
20....... r.
sprawozdawczy
1
2
3
4
5
6
7
AKTYWA
1.
AKTYWA TRWAŁE
2.
AKTYWA OBROTOWE
2.1.
Zapasy
2.2.
rodki pieniężne
2.3.
Należności krótkoterminowe
2.4.
Akcje i udziały
ZOBOWIĄZANIA
1.
Inne w tym:
1.1.
- wymagalne
1.2.
- z tytułu odsetek za nieprzekazane składki do
otwartych funduszy emerytalnych
LICZBA ZATRUDNIONYCH (w przeliczeniu na pełne etaty)
1) Plan pierwotny zatwierdzony przez Radę Nadzorczą ZUS, w którym wysokość odpisu jest zgodna z ustawą budżetową
...............................................
...............................................
...............................................
Główny księgowy
rok m-c dzień
Kierownik jednostki
Dokumenty związane z tym projektem:
-
1181
› Pobierz plik

-
1181-WYKONAWCZE
› Pobierz plik

-
1181-001
› Pobierz plik



Projekty ustaw
Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei