  • 1. Data: 2003-10-17 17:21:23
    Temat: zwolnienie lekarskie a koniec umowy o prace
    Od: "Adam Horak" <a...@d...gazeta.pl>

    Witam,
    zwracam sie z prosba o pomoc.
    Za 3 tygodnie konczy mi sie umowa o prace na czas okreslony (okres probny) i
    nie chce jej dalej przedluzac. I teraz pytanie: jak wyglada sprawa w
    przypadku gdy np. zachoruje i dostane zwolnienie lekarskie na okres dluzszy
    niz czas trwania umowy ? Czy pracodawca musi zaplacic za cale zwolnienie i
    dopiero wtedy umowa sie rozwiazuje czy tez nie interesuje go moje zwolnienie
    i wyplaca mi pieniadze tylko do konca trwania umowy ?

    Bardzo prosze o odpowiedz.
    Pozdrawiam, Adam

  • 2. Data: 2003-10-17 19:24:43
    Temat: Re: zwolnienie lekarskie a koniec umowy o prace

> [...]
    > dopiero wtedy umowa sie rozwiazuje czy tez nie interesuje go moje zwolnienie
    > i wyplaca mi pieniadze tylko do konca trwania umowy ?

    Mało uczciwe, ale trudno.
    Umowa wygasa i pracodawca przestaje płacić. Chyba, że jesteś w ciąży.Po
    wygaśnięciu umowy możesz próbować starć się w ZUS o zasiłek chorobowy (uwaga
    kilka warunków i formalności info w każdym ZUS).

    dp