  • 1. Data: 2003-10-17 17:07:17
    Temat: rozprawa w sadzie a dzien wolny od pracy
    Od: "Baba Jagaa" <j...@w...pl>

    Witajcie, mam taki maly problem.
    W czwartek mam rozprawe w sadzie pracy (pozwalam poprzedniego pracodawce o
    wyplate odszkodowania).
    Obecnie pracuje w innej firmie i moze ktos wie, czy przysluguje mi dzien
    wolny w zwiazku z wezwaniem do sadu ? czy po prostu musze wziac urlop ?
    a jesli pracodawca nie da mi urlopu to co moge zrobic ? stawienie sie w
    sadzie jest dla mnie jako powoda obowiazkowe ... czy wtedy moge zadzwonic o
    7 rano w dzien rozprawy do pracodawcy i powiedziec ze chce dzisiaj dzien
    wolny zgodnie z tymi nowymi przepisami, ktore mowia o tym, ze przysluguja
    pracownikowi 4 (chyba) takie dni w ciagu roku ?

    Bardzo prosze o pomoc, Jagaa

  • 2. Data: 2003-10-17 19:46:30
    Temat: Re: rozprawa w sadzie a dzien wolny od pracy
    Od: "" <d...@c...pl>

> [...]
    > wolny zgodnie z tymi nowymi przepisami, ktore mowia o tym, ze przysluguja
    > pracownikowi 4 (chyba) takie dni w ciagu roku ?

    Imienne wezwanie przez sąd usprawiedliwia nieobecność w pracy, jeśli w
    sekretariacie sądu zaopatrzy się w zaświadczenie, iż rzeczywiście wezwany
    stawił się na rozprawę.

    Zgodnie z prawem pracy masz jednak obowiązek uprzedzić pracodawcę o swojej
    planowanej nieobecności najwcześniej jak to możliwe.
    Patrz par 3 pkt 4 Rozporządzenia ministra pracy (DZ. U. z 1996r nr 60 poz.281)

    dp

  • 3. Data: 2003-10-18 05:08:14
    Od: "Baba Jagaa" <j...@w...pl>

> [...]
    > planowanej nieobecności najwcześniej jak to możliwe.
    > Patrz par 3 pkt 4 Rozporządzenia ministra pracy (DZ. U. z 1996r nr 60

    Bardzo dziekuje :)
    Pozdrawiam, Jagaa