  • 1. Data: 2003-10-17 16:14:13
    Temat: intrum - pewnosc, ze po zaplacie zaleznosci sie odczepia
    Od: "bumbarumba" <b...@o...pl>

    Przeczytalem wiekszosc watkow o Intrum, ale nie znalazlem odpowiedzi na swoje
    pytanie.

    Na wezwaniu do zaplaty od tej firmy jest podane konto. Poniewaz fakture mial
    oplacic lokator (a nie oplacil, czego sie dowiedzialem z pisma), faktury nie
    posiadam. Z pisma wynika, ze to konto jest NOM-u i ze moge na nie przelac
    pieniadze w przypadku nieposiadania faktury.

    Pytania?
    1. Czy to konto na pewno jest prawdziwe i pieniadze wplyna tam gdzie trzeba (tj.
    na NOM)
    NIEZALEZNY OPERATOR MIEDZYSTREFOWY SP. Z O.O.
    11401616-00-275681-PLNCURR37-42
    2. Co na takim przelewie mam napisac (za jaki okres place, moje dane itp.)
    3. Co jest wtedy dla mnie dowodem zaplaty (mam konto internetowe)
    4. Czy jezeli przekrocze "nieprzekraczalny termin zaplaty" 21 pazdziernika o
    kilka dni, to cos wielkiego sie stanie
    5. Czy sa naliczane jakies odsetki, bo mam wezwanie do zaplaty za "naleznosc
    glowna", czy odsetki sa juz wliczone w te naleznosc

    Kwota jest rzedu 75 zl i nie mam zamiaru wykonywac rozmow miedzymiastowych za
    kilkadziesiat zlotych, zeby sie dowiadywac u NOM i Intrum tych pierdol. Pismo
    przyszlo listem zwyklym i dzisiaj, czyli 5 dni przed terminem zaplaty.

    Z gory dziekuje za wszelkie sugestie
    Z pozdrowieniami
    bumbarumba

  • 2. Data: 2003-10-17 21:15:46
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Użytkownik "bumbarumba" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Pismo
    > przyszlo listem zwyklym i dzisiaj, czyli 5 dni przed terminem zaplaty.

    A moglbys opisac w kilku slowach ta historie. Trudno cos poradzic nie znajac
    jej

  • 3. Data: 2003-10-17 21:38:41
    Od: "bumbarumba" <b...@o...pl>

    > A moglbys opisac w kilku slowach ta historie. Trudno cos poradzic nie znajac
    > jej

    Lokal z telefonem byl wynajmowany i dzwonione na NOM na 100% bylo. Faktura tez
    kiedys tam doszla i lokator mial oplacic (tak obiecywal), ale z tego wezwania
    widac, ze jednak mnie olal. Teraz nie mam faktury, tylko ten numer konta z pisma
    Intrum. Poniewaz kwota nie jest az tak duza (75 PLN), a za swoje bledy nie mam
    zamiaru obciazac NOM (moglem zablokowac w TPSA dzwonienie poprzez NOM), to po
    prostu chce uregulowac te zaleglosc. Przejrzalem forum i dowiedzialem sie, ze
    takie wezwanie bez potwierdzenia obioru, drukowane podpisy, brak dokumentow o
    przejeciu dlugu itp, mozna wyrzucic do kosza. Znalazem tez pare artykolow w tym
    temacie i jestem prawie pewny, ze jakbym to olal, to i tak wlasciwie NOM nie
    moglby mi nic zrobic, bo kwota jest mala i z prawnego punktu widzenia ta
    sytuacja w okresie 1 lica 2001 - 31 lipca 2002 byla spowodowana przez blad w
    ustawie Urzedu Regulacji Telekomunikacji (czy jakos tak). Jednak chcialbym byc w
    porzadku, a nie mam ochoty wydawac na rozmowy miedzymiastowe z prosba do NOM o
    ponowne wystawienie faktury, stad zadane przeze mnie pytania. Chce sie po prostu
    upewnic, ze te konto na pewno jest NOM i ze jak przeleje na nie pieniadze to
    bede mial spokoj. Stad tez pytanie o mozliwosc pozniejszego potwierdzenia
    takiego przelewu, bo konto mam internetowe i nie jestem pewien o mozliwosc
    pozniejszego (w razie sztuczek Intrum) udowodnienia, ze jednak te pieniadze
    przelalem.

    A pytania pozostaja z mojego glownego posta.

    Z pozdrowieniami
    bumbarumba

  • 4. Data: 2003-10-17 21:50:11
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

> [...]
    dokumentow o
    > przejeciu dlugu itp, mozna wyrzucic do kosza.

    Dokladnie. Toz ja sam moglbym ci wyslac taka karteczke z moim
    nr konta i napisac ze to konto jest NOMu

> [...]
    > takiego przelewu, bo konto mam internetowe i nie jestem pewien o mozliwosc
    > pozniejszego (w razie sztuczek Intrum) udowodnienia, ze jednak te

    Co do potwierdzenia to niezbyt sie orientuje bo sam takie konto zalozylem
    kilka dni temu :-)))

    Jesli chcesz byc w porzedku wobec NOMu to skontaktuj sie z nimi. Moze maja
    jakis
    mail, adres itp.

    A tamtym z Intrum nie odpowiadaj. Szkoda znaczka.

    Hej!

  • 5. Data: 2003-10-18 05:35:19
    Od: maHo <l...@m...com.pl>

    On Fri, 17 Oct 2003 23:38:41 +0200, bumbarumba wrote:
    [ciach]
    > pozniejszego potwierdzenia takiego przelewu, bo konto mam internetowe i
    > nie jestem pewien o mozliwosc pozniejszego (w razie sztuczek Intrum)
    > udowodnienia, ze jednak te pieniadze przelalem.

    musi być możliwość uzyskania potwierdzenia przelewu. Tak nakazuje zdrowy
    rozsądek, i pewnie też jakieś przepisy. Ale też może to trochę kosztować.
    Np. w Citibanku potwierdzenie zamówione w chwili składania przelewu(lub w
    tym samym dniu), jest za darmo(niedawno było za złotówkę), ale już dzień
    później 8 zł. Wysyłają pocztą lub faxem. Nie wiem w jakim banku masz
    konto, ale dam sobie głowę uciąć i lewą rękę (prawa w razie czego się
    przyda), że też masz zbliżone możliwości.

    pozdrav

    maHo

    --
    #pld