  • 1. Data: 2003-10-17 17:27:40
    Temat: wyrok zaoczny
    Od: "joanna" <j...@p...onet.pl>

    Wyrok zaoczny w imieniu Rzeczypospolitej Polskiej przeciwko XXX o
    zapłatę wynagrodzenia za pracę
    I Zarządza od pozwanego XXX na rzecz powódki XCX wypłacenie kwoty:
    a)
    b)
    itd..

    pod spodem mam pieczątkę:
    Sąd Rejonowy Sąd Pracy poleca i rozkazuje wszystkim urzędom oraz osobom,
    których to może dotyczyć, aby postanowienia tytułu niniejszego wykonały oraz
    gdy o to prawnie wezwane będą udzieliły pomocy. Tyuł wykonawczy wydano XCX z
    wyroku natychmiast wykonalnego z rygoru.

    Czy z tym pismem mam zgłosić się do komornika? W wyroku nie ma żadnych
    danych pozwanego oprócz imienia i nazwiska. Czy każdy komormik ma obowiązek
    zająć się tą sprawą? i czy pobierze ode mnie za to zapłatę?
    z góry dziękuję
    Joanna

  • 2. Data: 2003-10-17 19:15:05
    Temat: Re: wyrok zaoczny
    Od: "" <d...@c...pl>

    Tak zgłosić się do komornika. Powinno się podać gdzie pozwany może mieć
    majątek. Komornik nie jest jasnowidzem. Komornik nie może pobrać żadnej opłaty
    za przyjęcie wniosku.
    Polecam udać się z wyrokiem do jakiegokolwiek komornika sądowego i tam
    zasięgnąć dalszych informacji.

    dp

  • 3. Data: 2003-10-17 19:17:48
    Od: "Olgierd" <c...@w...pl>

    Wielce Czcigodny(a) joanna j...@p...onet.pl w wiadomości
    bmp8qh$n9u$...@n...onet.pl powiedział(a), że:

    > Czy z tym pismem mam zgłosić się do komornika? W wyroku nie ma żadnych
    > danych pozwanego oprócz imienia i nazwiska. Czy każdy komormik ma
    > obowiązek zająć się tą sprawą? i czy pobierze ode mnie za to zapłatę?

    Tak, z tym właśnie idziesz do komornika (dowolnego byle właściwego wg.
    obszaru sądu apelacyjnego) . Jeśli masz dane dłużnika - podasz je do wniosku
    o wszczęcie egzekucji. Egzekucja z sądu pracy jest w 100% bezpłatna.
    I z innej beczki: od wczoraj mam identyczny wyrok zaoczny, tyle że w SR we
    Wrocławiu "nie przyjął" się przepis o natychmiastowej wykonalności wyroku
    zaocznego - brak klazuzuli. Śmiać się czy płakać?

    --
    Olgierd
    "Znajdzie się pała na dupę Bzdurygała"

  • 4. Data: 2003-10-18 04:43:54
    Od: "joanna" <j...@p...onet.pl>

    Mój problem tkwi w tym,ze nie mam żadnych namiarów na byłego pracodawcę i
    dziwi mnie trochę fakt,że Sąd w wyroku nie podaje takich informacji jak
    npseria i nr dowodu osobistego, czy adres zamieszkania, i teraz biedny
    szaraczku jak chcesz egzekwować swojeprawa, a dokładnie pieniążki to radź
    sobie sam.
    Dziękuję Wam za pomoc, nie wiem jak to rozwiążę, w sumie i tak nie wierzę,że
    odzyskam swoją krwawicę. Z tym gościem sądzi się kilkanaście ,jeśli nie
    kilkadziesiąt osób.
    Pozdrawiam.
    Joanna

  • 5. Data: 2003-10-18 11:38:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Oct 2003, joanna wrote:
    [...]
    >+ dziwi mnie trochę fakt,że Sąd w wyroku nie podaje takich informacji jak
    >+ npseria i nr dowodu osobistego, czy adres zamieszkania,

    Przyznam że mnie też dziwi. Z innego powodu zresztą: bo czy
    to znaczy że mając taki nakaz przeciwko np. Aleksandrowi K.
    można *każdemu* Aleksandrowi K. zawracać głowę tym wyrokiem ??
    Wrr...
    (może ktoś skomentuje).

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-10-18 21:57:53
    Temat: Odp: wyrok zaoczny
    Od: "nvjaj1py" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych
    napisał:P...@k...p
    ortezjan.zabrze.pl...
> [...]
    > to znaczy że mając taki nakaz przeciwko np. Aleksandrowi K.
    > można *każdemu* Aleksandrowi K. zawracać głowę tym wyrokiem ??

    sad nie jest organem scigania i ustalania adresow jesli strona podaje adres
    firmy bylego pracodawcy sad wzywa do stawiennictwa a wobec nie stawienia
    sie strony wydaje wyrok zaoczny w tym konkretnym przypadku takowy wydal i to
    w interesie strony jest dotarcie do dluznika a od tego i do pomocy ma
    policje i prokurature

    Sandra

  • 7. Data: 2003-10-19 12:15:20
    Temat: Re: Odp: wyrok zaoczny
    Od: Dredd<...@...pl>

    > w interesie strony jest dotarcie do dluznika a od tego i do pomocy
    ma
    > policje i prokurature
    >
    > Sandra

    Zanim zawracałbym głowę Policji, która zajmuje się innymi problemami
    zwróciłbym się ze stosownym wnioskiem (uwaga: obowiązuje
    formularz!) do Biura Ewidencji Ludności o podanie aktualnego adresu
    dłużnika.
    Mając wyrok na gościa ma się interes prawny w uzyskaniu takich
    informacji i bez problemu można je uzyskać.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 8. Data: 2003-10-20 21:33:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Oct 2003, nvjaj1py wrote:

> [...]
    >+ firmy bylego pracodawcy sad wzywa do stawiennictwa a wobec nie stawienia

    ...i bardzo dobrze.

    >+ w tym konkretnym przypadku takowy wydal i to
    >+ w interesie strony jest dotarcie do dluznika

    ...i strona "dociera". Do innego Aleksandra K. (jak rozumiem
    domyślasz się że inicjały są przypadkowe, celem okazania
    problemu ;>) i komornik włazi mu na głowę (a prasa trąbi
    że Aleksander K. nie reguluje długów ;)).

    Nie dość jasno się wyraziłem ?

    Przecież to absurd, żeby mając nakaz na "Aleksandra K."
    móc *każdemu* osobnikowi o takim samym imieniu
    i nazwisku w dowolnym miejscu kraju komornika nasłać !!
    !@%#*&*$@, chyba rzeczywiście Nelson nie wiedział
    jak bardzo miał rację :[

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-10-21 13:22:53
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

> [...]
    > móc *każdemu* osobnikowi o takim samym imieniu
    > i nazwisku w dowolnym miejscu kraju komornika nasłać !!

    Absurdem jest to co wypisujesz. W wyroku sad nigdy nie wskazuje adresu
    stron. Takowy figuruje w aktach sprawy (art 126 par. 2 kpc). Zreszta co to
    za cecha identyfikacyjna, ktora mozna z latwoscia zmieniac, przeprowadzajac
    sie pod inny adres. Jezeli p-ko innemu Aleksandrowi K. wszczeto egzekucje
    to sluza mu srodki prawne do ochrony swojego interesu, chociazby art 825/3
    kpc czy nawet 841 kpc.

    Dan.