  • 31. Data: 2004-05-26 11:34:01
    Temat: Re: znowu ochroniarze- Uniemożliwienie dostępu gościom- Legalne?
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Leszek" <l...@i...pl> napisał:

    >Tak. Obowiązuje regulamin wspólnoty. A może on zawierać reguły parkowania
    OK. Władze wspólnoty ustawiają znaki drogowe np. zakaz wjazdu i zakaz
    parkowania. Kierowca nie zastosował się do obu wjechał i zaparkował.
    Na podstawie czego i kto ukarze kierowcę (przypominam, że jak
    napisałes nie jest to droga publiczna) ?

    >jak i to kto ma prawo wjechać na teren osiedla.
    Tu zgoda - mogą ustalić.

    >Może również mówić coś o blokadach jako środku dyscyplinujacym niesform=nych
    >członków wspólnoty.
    Mówienie, to jedno, a założenie, a następnie pobranie opłaty (jakiej i
    za co) to drugie. I to drugie nie ma podstaw prawnych.

    Artur Golański

  • 32. Data: 2004-05-26 13:02:34
    Temat: Re: znowu ochroniarze- Uniemożliwienie dostępu go?ciom- Legalne?
    Od: "Leszek" <l...@i...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > Mówienie, to jedno, a założenie, a następnie pobranie opłaty (jakiej i
    > za co) to drugie. I to drugie nie ma podstaw prawnych.

    Może zarządzenie wspólnoty, spółdzielni?
    Nie ma podstaw prawnych zabraniających spółdzielni ustalenie "opłat
    dodatkowych".

    Pozdr
    Leszek

  • 33. Data: 2004-05-26 13:05:13
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Leszek pisze:

    > Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > Może zarządzenie wspólnoty, spółdzielni?
    > Nie ma podstaw prawnych zabraniających spółdzielni ustalenie "opłat
    > dodatkowych".

    za wjescie gosci ?

    Mozee ma tez prawo wprowadzic dodatkowa opalte za otwarcie okna ?

    Boguslaw

  • 34. Data: 2004-05-26 13:58:37
    Od: "Leszek" <l...@i...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości

    > za wjescie gosci ?
    > Mozee ma tez prawo wprowadzic dodatkowa opalte za otwarcie okna ?

    Jeżeli w demokratycznym głosowaniu tak zadecyduje współnota, to czemu nie?
    Ty możesz się z niej "wypisać" wyprowadzając się gdzie indziej.Czy w
    państwie wszystkie przepisy Ci się podobają? A stosować się do nich musisz.

    Pozdr
    Leszek

  • 35. Data: 2004-05-26 16:06:16
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Leszek" <l...@i...pl> napisał:

    >Nie ma podstaw prawnych zabraniających spółdzielni ustalenie "opłat
    >dodatkowych".
    Miałem na myśli zakładanie blokady na koła pojazdów żle zaparkowanych
    i pobieranie opłat za jej zdjęcie - nie wiem czy sledziłeś poprzedni
    wątek. I nie chodzi mi o to co sobie uchwalą, ale o to, że ktoś (np.
    ochroniarz) zakłada blokadę i żąda zapłaty za zdjęcie.

    Artur Golański

  • 36. Data: 2004-05-26 16:06:16
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Leszek" <l...@i...pl> napisał:

    >Ty możesz się z niej "wypisać" wyprowadzając się gdzie indziej.Czy w
    >państwie wszystkie przepisy Ci się podobają? A stosować się do nich musisz.
    Oczywiście każdy może csię wypisać, wyprowadzić, ale pod warunkiem, że
    tak chce. Przepisy, także te w sp-ni nie mogą być sprzeczne z ogólnym
    prawem.

    Artur Golański

  • 37. Data: 2004-05-26 16:17:00
    Od: "Leszek" <l...@i...pl>

    > I nie chodzi mi o to co sobie uchwalą, ale o to, że ktoś (np.
    > ochroniarz) zakłada blokadę i żąda zapłaty za zdjęcie.

    Ale miejscowa społeczność (czyt. wspólnota) z tym się godzi i taki regulamin
    wprowadziła. A pieniądze idą do kasy wspólnoty. Jaki przepis zabrania tego?

    Pozdr
    Leszek

  • 38. Data: 2004-05-26 16:23:54
    Od: "Binio" <w...@N...gazeta.pl>

    Leszek <l...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > Ty możesz się z niej "wypisać" wyprowadzając się gdzie indziej.Czy w
    > państwie wszystkie przepisy Ci się podobają? A stosować się do nich musisz.

    Zaraz zaraz... A kto powiedział że w głosowaniu demokratcznym wspólnota??? Na
    żadnym zebraniu takich decyzji nie podjęto. I tutaj widzę chyba też tkwi
    kolejny problem!!! Taką decyzję podjął zarząd w imieniu wspólnoty. Niestety
    nie było żadnego zbierania podpisów, ani głosowania nt temat. A więc czyżby
    jeszcze w tym wypadku złamano Art. 22 ustawy o własności lokali ??? Bo
    decyzję podjął zarząd i tylko zarząd!

  • 39. Data: 2004-05-26 16:31:55
    Od: "Leszek" <l...@i...pl>

    Użytkownik "Binio" <w...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > żadnym zebraniu takich decyzji nie podjęto. I tutaj widzę chyba też tkwi
    > kolejny problem!!! Taką decyzję podjął zarząd w imieniu wspólnoty.

    Identycznie robi to sejm w imieniu narodu.

    >Bo decyzję podjął zarząd i tylko zarząd!

    Widocznie statut wspólnoty na to zezwala. W przyszłych wyborach staranniej
    wybieraj;)

    Pozdr
    Leszek

  • 40. Data: 2004-05-26 16:54:09
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Leszek" <l...@i...pl> napisał:

    >społeczność (czyt. wspólnota) z tym się godzi i taki regulamin wprowadziła.
    Po pierwsze jej wiekszość (nie wszyscy). Po drugie choćby się znalazł
    choć jeden niezadowolony, to ma prawo złożyć sprzeciw do sądu na
    sprzeczny z ogólnym prawem regulamin. Dalej regulamin nie może
    nakłądać opłat dodatkowych i zadnych innych na obcą osobę, która
    naruszyła znak zakazu.

    >A pieniądze idą do kasy wspólnoty. Jaki przepis zabrania tego?
    Chodzi o wyegzekwowanie takiej opłaty. Jeśli ktoś się z tym godzi i
    dobrowolnie wpłaca, do tego bez pokwitowania, to jego rzecz. Ale jak
    przymusić opornego do uiszczenia bezprawnej opłaty.

    Artur Golański