  • 1. Data: 2004-05-25 08:35:40
    Temat: art.286 &1 /zawiasy/
    Od: "scipio" <p...@o...pl>

    Witam

    Dostałem wyrok w zawieszeniu 1,5 na 2 lata i mam zapłacić 7 tyś. zł
    poszkodowanemu US /u.skarbowy/
    obecnie niepracóje wiec niemam z czego zapłacić takiej kwoty .Czy jak
    niezapłace to odwieszą wyrok i bede siedział te 1,5 roku ? i czy moge pisać
    do US o umorzenie tej kwoty bo brak pracy ?/ w wyroku niema że jak
    niezapłace to odwieszą kare , jest tylko że mam płacić w ratach /

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-05-25 09:47:24
    Temat: Re: art.286 &1 /zawiasy/
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik scipio napisał:

> [...]
    > do US o umorzenie tej kwoty bo brak pracy ?/ w wyroku niema że jak
    > niezapłace to odwieszą kare , jest tylko że mam płacić w ratach /

    Zobowiązano Ciebie do naprawienia szkody ... Jest to część kary. Jeśli
    urzędas będzie złośliwy zwróci się do sondu (Nawet wcześniej niż masz
    te 7 k zapłacić) z wnioskiem o wykonanie kary pozbawienia wolności.
    Co nie zmienia faktu, że ów Wyrok Karny obowiązywał będzie nadal
    (obowiązek naprawienia szkody) ... Jest on zarazem nakazem zapłaty,
    który US może wykorzystać , i zaspokoić się nie tylko z składników
    twego majątku takich jak wynagrodzenie za pracę, ale z wszystkiego co
    w świetle prawa komornik może ci zająć ;)

    To tak w skrócie ... Pozdrawiam

    --
    Stasio Podróżnik
    e-mail: http://www.kopernet.eu.org/~promilek/e-mail.jpg

  • 3. Data: 2004-05-25 12:05:04
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    > Jeśli urzędas będzie złośliwy zwróci się do sondu (Nawet wcześniej niż
    masz
    > te 7 k zapłacić) z wnioskiem o wykonanie kary pozbawienia wolności.

    Co nie znaczy, że Sąd automatycznie zarządzi wykonanie kary.
    Jeśli skazany nie płaci bo nie ma możliwości (i to wykaże)
    to wątpliwe żeby wyrok odwieszono.

    Alek

  • 4. Data: 2004-05-25 12:58:43
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Alek napisał:

    > Co nie znaczy, że Sąd automatycznie zarządzi wykonanie kary.
    > Jeśli skazany nie płaci bo nie ma możliwości (i to wykaże)
    > to wątpliwe żeby wyrok odwieszono.

    Nie spotkałem się z wyrokiem, który by precyzował to w sposób dość
    zależny na zasadzie JEŚLI NIE PŁACI - WYKONAĆ ...

    Zazwyczaj są to dwie niezależnie zastosowane kary.
    Wielokrotnie spotkałem się z tym, że wnioskowano o wykonanie kary po
    miesiącu od uprawomocnienia wyroku.

  • 5. Data: 2004-05-25 16:32:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Alek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Co nie znaczy, że Sąd automatycznie zarządzi wykonanie kary.

    Automatyzmu tutaj nie ma choćby z tego powodu, że sąd nie będzie wiedział,
    czy wierzyciel został zaspokojony. Ale wierzyciel może powiadomić sąd o
    kłopotach ze spłatą i wówczas do decyzji sądu należy, czy odwiesi karę.
    Często odwiesza.

    > Jeśli skazany nie płaci bo nie ma możliwości (i to wykaże)
    > to wątpliwe żeby wyrok odwieszono.

    W tym wypadku to akurat moje doświadczenia są odmienne. Sąd akurat tego
    badać nie będzie, czy on miał możliwość.

  • 6. Data: 2004-05-25 16:49:59
    Od: "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl>

    > Zazwyczaj są to dwie niezależnie zastosowane kary.
    > Wielokrotnie spotkałem się z tym, że wnioskowano o wykonanie kary po
    > miesiącu od uprawomocnienia wyroku.

    przede wszytskim obowiazek naprawienia szkody to nie kara
    a dwa w 90% przypadkow kare sie odwiesza jak ktos sie nie dostosuje /nie
    tylko od tego obowiazku/

    jesli naprawde nie masz kasy.. radze wnioskowac o rozlozenie na raty. staraj
    sie zaplacic cokolwiek firmie , ktorej jestes krewny a pozniej starac sie o
    zmniejszenie, rozlozenie na raty itd itp

    brak dzialania to najgorsze co moze byc.. nie wyskakuj od razu z umorzeniem
    bo bedzie to nie mile widziany

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2004-05-25 21:17:47
    Od: "scipio" <p...@o...pl>

    Wielkie dzieki
    za odzew ale jeżeli pokaże zaświadczenie z urzedu pracy o braku dochodach i
    ze jestem na zielonej karcie od roku /bez zasiłku / to na 100% bede miał
    odwieszenie kary ? Chyba ze skarbowy da mi komornika ? a jak odwiesi to
    troche bez sensu bo po odsiadce dalej bede bez monety i niezapłace
    U.Skarbowemu ech ide pakkować walizke ....

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2004-05-25 21:37:30
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Robert Tomasik wrote:
    > W tym wypadku to akurat moje doświadczenia są odmienne. Sąd akurat tego
    > badać nie będzie, czy on miał możliwość.

    a powinien...

    KG

  • 9. Data: 2004-05-26 09:30:29
    Od: "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl>

    > a powinien...

    bzdura...niech skazany w koncu sie postara. Mogl nie skrobac to teraz nie
    mialby kary... w koncu kara to dolegliwosc .. prosze o tym pamietac

  • 10. Data: 2004-05-26 15:31:57
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Lookasik wrote:
    > bzdura...