  • 1. Data: 2004-05-25 06:56:18
    Temat: Zakaz wykonywania zleceń dla byłego pracodawcy??
    Od: "Piotr" <p...@g...pl>

    Witam,
    podobno obowiązuje przepis zakazujący wykonywania zleceń w ramach
    działalności gospodarczej lub umowy o dzieło dla byłego pracodawcy, jeśli od
    zakończenia umowy o pracę minęło mniej niż rok. Czy to prawda, a jeśli tak
    jaka jest tego podstawa prawna? I jakie grożą mi konsekwencje za przyjęcie
    takiego zlecenia?

    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2004-05-25 07:21:14
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    Piotr wrote:

> [...]
    > od zakończenia umowy o pracę minęło mniej niż rok. Czy to prawda, a jeśli

    Dotyczy to osob ktore skladaja PIT-5L (czyli podatek liniowy) - chodzilo
    o to zeby nie kantowac panstwa (znaczy taki zakaz konkurencji ;) przez
    wyslanie wszystkich pracownikow na samodzielna dzialalnosc

    > I jakie grożą mi konsekwencje za przyjęcie takiego zlecenia?

    Sprawdz w ustawie. Ale skoro to skarbowka to pewnie malo fajne ;)
    Nie pamietam juz szczegolow, ale byc moze postawienie po drodze
    jednego posrednika zalatwia sprawe. Lub tez mozesz nie byc na
    liniowym wiec Ci to nie stanowi.

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 3. Data: 2004-05-25 20:21:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 May 2004, Borszczuk wrote:

> [...]
    [...]
    >+ Dotyczy to osob ktore skladaja PIT-5L (czyli podatek liniowy)

    ...oraz ryczałtowców :)

    pozdrowienia, Gotfryd