  • 41. Data: 2023-10-13 18:35:12
    Temat: Re: zniszczenie mienia
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 13 Oct 2023 00:44:18 +0200, Kviat wrote:

    > A można było nie udzielić zgody i to legalnie.
    > W cywilizowanych krajach marsze mające na celu szerzenie nienawiści i
    > nawoływanie do przemocy (na które zapraszani są również przedstawiciele
    > organizacji, którzy jawnie i bez skrępowania wyznają publicznie, że są
    > faszystami) są nielegalne.
    > Ktoś narobił w portki i na przemarsze faszystów pozwala. Niestety.

    W Warszawie chyba próbowali.
    I we Wrocławiu próbowali, ale czy marsze, czy jakies demonstracje ...

    Sądy nie pozwoliły. Widać nie potrafili udowodnic tego szerzenia
    nienawisci.

    Ale tak niezaleznie od polityki ... czy teraz władze mogą odmówic?
    Cos mi chodzi po głowie, że nie bardzo, mimo ze próbuje o chwila.

    Pół miasta ma stać, bo ktos chce pomaszerować?
    Nie powinno być to jakoś inaczej zrobione?
    A moze opłatę za zajęcie drogi wprowadzić ?

    > Stawianie znaku równości pomiędzy pokojowym marszem ludzi, którzy walczą
    > o przestrzeganie praw człowieka,

    A konkretnie to o jakie prawa geja chodzi ?

    > a marszem osobników nawołujących do
    > nienawiści i przemocy, jest albo objawem nieporadności umysłowej, albo
    > objawem braku edukacji i nieznajomości historii.
    > Albo objawem bycia faszystą, co w zasadzie jest równoznaczne z
    > upośledzeniem umysłowym.

    > Bo to nie jest problem, gdy funkcjonariusze robią to, co należy.
    > Nigdy nie wiadomo co taki pokemon przywiezie na manifestację.

    6 razy to chyba troche za duzo.

    A geje to wiadomo co przywiozą?

    > https://wiadomosci.wp.pl/sad-wydal-wyrok-ws-nawolywa
    nia-do-nienawisci-mezczyzna-odpowiada-63777440093856
    01a
    > Bardzo cię boli, że go tyle razy kontrolowali?
    > W normalnym państwie takich ludzi służby pacyfikują na tyle skutecznie i
    > na tyle szybko, że drogówka już nie musi tego robić.
    > Czasem się nie uda i kończy się tak jak z Breivikiem.

    No ale "Żydzi nie będą mówili Polakom, w jaki sposób należy uczcić
    ofiary pomordowane w Oświęcimiu" to od razu nienawiść?

    > Bo dla normalnych ludzi to jest problem.
    >
    > Trzeba być debilem, żeby szykanowanie normalnych ludzi, którzy
    > protestują przeciwko wprowadzaniu reżimowego państwa, zrównywać z
    > kontrolowaniem jakiegoś niezrównoważonego psychicznie osobnika.

    Taa ... wiec nie ma zadnego problemu.
    Tylko teraz władza ma inne pojęcie normalności,
    więc o co ci chodzi ? :-)

    "- Czas walczyć z żydostwem i uwolnić od niego Polskę! Gdzie są
    rządzący tym krajem? Przy korycie! I to trzeba zmienić - krzyczał w
    styczniu Rybak."

    Jak na rok 2019 ... obraża? ujawnia prawdę? nawołuje do przemocy?

    Ale ale - co wyszło w apelacji?

    J.

  • 42. Data: 2023-10-13 18:44:16
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> pisze:
> [...]
    > i na tyle szybko, że drogówka już nie musi tego robić.
    > Czasem się nie uda i kończy się tak jak z Breivikiem.

    Czyli ty jesteś za _uznaniowym_ prawem policji do podobnego szykanowania
    obywateli? <ironiczna-parafraza> Nie było wiadomo co te oszołomy z
    anty-PiS przywiozą na manifestacje. </ironiczna-parafraza>
    Sześć kontroli to o wiele za dużo na przyzwoicie wiarygodne udawanie
    "przypadkowej zbieżności", nieprawdaż? Jak tak wolno IMHO _szykanować_
    Rybaka to znaczy że tak wolno (niemal) każdego według uznania
    "nie zawsze twojego". Za skomplikowane?

    --
    A. Filip

  • 43. Data: 2023-10-13 21:05:16
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-10-13 o 13:04, Olin pisze:

    > Nie osądzaj innych własną miarą.
    >
    > Kaczalnik od 13 lat nazywa przeciwników politycznych mordercami, a nikt mu
    > jakoś jeszcze po gębie nie dał, choć po stokroć zasłużył.

    Kluczowe jest czy Szczurek i spółka złożyli zawiadomienie/doniesienie
    o zniszczeniu mienia? I pewnie jeszcze mogli by dołożyć skargę
    na bezczynność funkcjonariuszy, którzy stali obok i nie reagowali.
    Gdyby ktoś rozwalał kosz na śmieci, to pewnie by spałowali.

  • 44. Data: 2023-10-13 21:45:53
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    cef <c...@i...pl> pisze:

> [...]
    > na bezczynność funkcjonariuszy, którzy stali obok i nie reagowali.
    > Gdyby ktoś rozwalał kosz na śmieci, to pewnie by spałowali.

    Czy działania Kaczyńskiego stworzyły _nieodwracalne_ skutki?

    --
    A. Filip

  • 45. Data: 2023-10-14 01:20:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.10.2023 o 21:45, A. Filip pisze:
    > Czy działania Kaczyńskiego stworzyły _nieodwracalne_ skutki?

    Niby miałem się do tego wątku nie włączać bo mam głębokie przekonanie,
    że nie o sens w nim chodzi. Czy ktoś się zastanowił, do kogo należy
    pozostawiony pod pomnikiem wieniec? Koncepcja, że należy on do tego, co
    go złożył jest trochę niedorzeczna. Z drugiej strony uszkodzenie mienia
    jest ścigane na wniosek pokrzywdzonego. Tylko kto jest tym pokrzywdzonym?

    Zastanawiam się, czy jeśli mam ochotę złożyć kwiatki pod jakimś
    pomnikiem, to mam obowiazek to z kimś uzgadniać. Z drugiej strony
    przecież od czasu do czasu ktoś te pomniki sprząta i zwiędłe kwiaty /
    wieńce zbiera. Stąd uważam, że kierunek uszkodzenia mienia jest
    niedorzeczny.

    Mogiła to nie jest, więc jej znieważyć nie można. Zastanowił bym się nad
    art. 67 kw, ale o ile ó wieniec pochodziłby od "organizacji społecznej".
    Wydaje mi się, że musiałby tam być jednoznaczny dowód jego pochodzenia.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 46. Data: 2023-10-14 08:09:27
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Niby miałem się do tego wątku nie włączać

    Zawsze chętnie przeczytam coś intrygującego,
    więc śmiało możesz napisać jakie rozwiązania widzisz.
    Proponował bym Ci podejść pod ten sam pomnik i zacząć zrywać szarfy
    ze złożonego dopiero co przez prezesa wieńca.
    Jakim artykułem usprawiedliwiłbyś działania policji, które by nastąpiły?

  • 47. Data: 2023-10-14 12:21:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.10.2023 o 08:09, cef pisze:

    > Zawsze chętnie przeczytam coś intrygującego,
    > więc śmiało możesz napisać jakie rozwiązania widzisz.

    Wyciąłeś moją propozycję z cytatu :-) To chyba nie za bardzo jesteś
    zainteresowany odpowiedzią. Jak pisałem, odnoszę wrażenie, że nikt nie
    jest zainteresowany logiką w tym wypadku. Nawet Ty. :-)

    > Proponował bym Ci podejść pod ten sam pomnik i zacząć zrywać szarfy
    > ze złożonego dopiero co przez prezesa wieńca.
    > Jakim artykułem usprawiedliwiłbyś działania policji, które by nastąpiły?

    Prezes składa ten wieniec w imieniu własnym (osoby fizycznej), czy w
    imieniu partii, albo zgoła rządu? W tym wyciętym przez Ciebie fragmencie
    było wyjaśnienie, jaką to ma różnicę.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 48. Data: 2023-10-14 12:37:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    Taki materiał przy okazji naszej dyskusji: https://tiny.pl/cj1xs

    Po pierwsze wygląda na to, że standardowo tam nie ma żadnych kwiatów /
    wieńców. Wątpię by usunięto je tylko z powodu opisanego w materiałach
    desperackiego kroku. Zatem gównoburza o potarganie szarfy ma nie za
    wielkie znaczenie praktyczne, bo przecież i tak te wieńce są zabierane
    na śmieci po uroczystości. Jak ktoś jest z Warszawy, to może powiedzieć,
    jak długo te wieńce tam leżą.

    Ale przy okazji ciekawy jestem, co kieruje takimi ludźmi, jak ten
    desperat na pomniku. Pomnik, jak pomnik. Zresztą, jeżeli nawet ma
    jakąkolwiek bombę (wątpię), to wysadzając się na szczycie najwyżej
    obryzga i okopci sam pomnik. Chwila z wodą i szmatą i nie będzie śladu.
    Najgorsze, że może przechodniom coś zrobić i dlatego ewakuowano okolicę.

    Co do samego pomnika, to uważam, że zdecydowanie należało upamiętnić w
    przestrzeni publicznej to wydarzenie. Choćby po to, by potomni
    pamiętali, jak się kończy upór i eliminowanie z otoczenia "władzy" ludzi
    merytorycznych, a stawianie na uległych. Przy czym każdy to wydarzenie
    może oceniać po swojemu, a ważne, by o nim pamiętano.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 49. Data: 2023-10-14 12:41:35
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Wyciąłeś moją propozycję z cytatu :-) To chyba nie za bardzo jesteś
    > zainteresowany odpowiedzią. Jak pisałem, odnoszę wrażenie, że nikt nie
    > jest zainteresowany logiką w tym wypadku. Nawet Ty. :-)

    Pochodzenie wieńca miało by determinować odpowiednie interpretowanie
    zarówno czynu niszczącego jak i braku reakcji policji?

    Nie widzę takiej różnicy.

  • 50. Data: 2023-10-14 12:43:10
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Taki materiał przy okazji naszej dyskusji: https://tiny.pl/cj1xs

    > Ale przy okazji ciekawy jestem, co kieruje takimi ludźmi, jak ten
    > desperat na pomniku. Pomnik, jak pomnik.

    Właśnie to nimi kieruje, że to nie jest "pomnik, jak pomnik".